Maar je hebt meer kans om de staatsloterij te winnen hoor!quote:Drie mensen neergestoken in het centrum van Leiden
In het centrum van Leiden heeft een steekpartij plaatsgevonden. Er zijn drie gewonden, onder wie twee zwaargewonden. De politie is op zoek naar de dader.
Het incident gebeurde rond 09.30 uur aan de Oude Rijn. Over een motief is nog niets duidelijk, aldus een woordvoerder.
Er is een burgernetmelding uitgegaan voor een man die gewond zou zijn aan zijn hoofd. Hij is licht getint, heeft kort haar en een baardje. De politie vraagt mensen die iets hebben gezien 112 te bellen en de verdachte niet zelf te benaderen.
Er zijn meerdere ambulances en traumahelikopters opgeroepen. Ook is er een arrestatieteam aanwezig, meldt Omroep West.
quote:Een 66-jarige man uit Leiden is vrijdagmorgen om het leven gekomen bij de steekpartij in Diaconaal Centrum De Bakkerij aan de Oude Rijn in Leiden. Dat heeft de politie vrijdag aan het begin van de middag bekendgemaakt. Twee andere slachtoffers raakten gewond, van wie één ernstig.
Het dodelijke slachtoffer raakte bij de steekpartij dusdanig gewond dat hij ter plaatse aan zijn verwondingen is overleden. De twee andere slachtoffers zijn naar het ziekenhuis overgebracht.
In het centrum van Leiden vindt een ware klopjacht plaats op de dader.
https://www.unity.nu/artikelen/leiden/slachtoffer-(66)-van-steekpartij-diaconaal-centrum-overleden
Van de NOSquote:Zwaargewonden bij steekpartij in centrum Leiden
In het centrum van Leiden zijn vanochtend drie mensen zwaargewond geraakt bij een steekpartij. De hulpdiensten zijn met onder meer twee traumahelikopters en vier ambulances aanwezig.
De verdachte is gevlucht. Het is een donker getinte man met kort haar, die gewond is aan zijn hoofd. De politie vraagt mensen op Burgernet om naar hem uit te kijken, maar hem niet te benaderen. Boven de stad cirkelt een politiehelikopter. Ook is er een arrestatieteam in het centrum.
Wat de aanleiding was voor de steekpartij is niet bekend. De aanval was in het Diaconaal Centrum De Bakkerij aan de Oude Rijn. In de kerkelijke instelling zijn verschillende hulporganisaties gevestigd.
Bepaalde kom af, lage suikerspiegel en ook 'verward'quote:
Zou wel eens kunnen, zie idd dat daar verschillende hulporganisaties zitten voor arme mensen. Zitten er heel wat, o.a:quote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:55 schreef Akathisia het volgende:
Bij de laatste verbouwing (in 2001) is de van een glazen dak voorziene binnenplaats de centrale ingang geworden die toegang geeft tot kantoren van instellingen die voor een diaconale prijs hun werkplek huren. Deze instellingen zijn werkzaam op sociaal terrein en hun doelstelling is nauw verwant aan die van de Diaconieën: het helpen van mensen.
Achter de oude gevel van De Bakkerij gebeurt veel. Meer dan honderd mensen komen er per dag binnen en ook 's avonds wordt er druk gebruik gemaakt van de vergaderzalen.
De organisaties die er gehuisvest zijn:
https://www.debakkerijleiden.nl/organisaties
Ik vermoed dat de man hier langs is geweest/vandaan kwam:
Leids Steunloket Migranten (LSM)
Het LSM biedt een inloopspreekuur aan waar mensen terecht kunnen met vragen op het gebied van wetgeving en verblijfsvergunningen. Ook geven ze uitleg over sociale en juridische begrippen, hulp bij het invullen van formulieren, of bij het schrijven van bezwaarschriften. Daarnaast heeft LSM het project 'Sociale catering & culturele wereldkeuken’: met veel enthousiaste vrijwilligers kunnen ze een catering verzorgen voor 100-200 personen!
Ik zet in op: boos dat ze niks voor hem konden betekenen mbt verblijfsvergunning.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bepaalde kom af, lage suikerspiegel en ook 'verward'
Gezien wat voor een organisaties daar zitten zou het mij totaal niet verbazen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik zet in op: boos dat ze niks voor hem konden betekenen mbt verblijfsvergunning.
Nee joh, dit (als mijn vermoeden klopt) toont hen alleen maar hoe wanhopig migranten zijn en waarom we minder regels en eisen moeten hebben.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:05 schreef Duiveltja het volgende:
Leiden stemt links.
Ik vermoed dat de slachtoffers snel rechts zullen stemmen.
Ooit in Leiden gaan studeren omdat het daar toen nog behoorlijk blank was, maar het gaat nu ook daar helemaal mis.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:05 schreef Duiveltja het volgende:
Leiden stemt links.
Je onderschat hoe achterlijk de gemiddelde Leidenaar is.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:05 schreef Duiveltja het volgende:
Leiden stemt links.
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:06 schreef Akathisia het volgende:
Nee joh, dit (als mijn vermoeden klopt) toont hen alleen maar hoe wanhopig vluchtelingen zijn en waarom we minder regels en eisen moeten hebben.
Dus als ze hun zin niet krijgen en daardoor willekeurig wat mensen gaan neersteken moeten we de regels maar verzachten, minder regels en minder eisen. Nou ik weet wat beters, laten we de regels eens aanscherpen en heel wat meer eisen stellen zodat we weten wat dit land binnenkomt en we de Nederlandse samenleving kunnen beschermen tegen dit soort excessen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:06 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Nee joh, dit (als mijn vermoeden klopt) toont hen alleen maar hoe wanhopig migranten zijn en waarom we minder regels en eisen moeten hebben.
Het is gewoon een groot onrecht dat wij hier mogen bestaan en bepalen dat zij dat niet mogen. Niets dan logisch dat ze tot de conclusie komen dat wij dan überhaupt niet mogen bestaan en overgaan tot moordpartijen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:08 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ja mooi dat we mensen importeren die als ze wanhopig worden in het rond gaan steken. Binnenkort is jouw familie aan de beurt. Maar nee je wilt deze mensen in de samenleving houden door "lossere" regels.
Waarom zou je daar de DSI niet voor oproepen? Daar zijn ze toch voor? En die maken ook wat meer indruk bij een arrestatiequote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:07 schreef Tekaschi het volgende:
[ afbeelding ]
DSI ook aanwezig, voor een gastje met een mes, dus zullen het wel als terroristische aanslag behandelen. Maar zolang we dat niet roepen en achteraf vooral zeggen dat het een "verwarde man" is dan kunnen we wederom het aantal aanslagen in Nederland op 0 houden.
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dus als ze hun zin niet krijgen en daardoor willekeurig wat mensen gaan neersteken moeten we de regels maar verzachten, minder regels en minder eisen. Nou ik weet wat beters, laten we de regels eens aanscherpen en heel wat meer eisen stellen zodat we weten wat dit land binnenkomt en we de Nederlandse samenleving kunnen beschermen tegen dit soort excessen.
Mijn excuses, had dat woordje "toont hen" niet gelezenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Toont HEN dat, staat er volgens mij.
Zijn 2 zwaargewond en een derde al overleden.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:17 schreef Momo het volgende:
Trauma helikopter, hopelijk redden deze mensen het gewoon
Vergeet naast het zelden daadwerkelijk genoemde 'verward' ook niet het nog véél minder genoemde 'lage suikerspiegel!'-dingetje waar bepaalde figuren op social media ongetwijfeld weer over los zullen gaanquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:07 schreef Tekaschi het volgende:
[ afbeelding ]
DSI ook aanwezig, voor een gastje met een mes, dus zullen het wel als terroristische aanslag behandelen. Maar zolang we dat niet roepen en achteraf vooral zeggen dat het een "verwarde man" is dan kunnen we wederom het aantal aanslagen in Nederland op 0 houden.
Ik lees nergens dat iemand is overleden toch? (Laten we hopen dat dat zo blijft)quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn 2 zwaargewond en een derde al overleden.
Is "Gaaf land" ook al genoemd?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vergeet naast het zelden daadwerkelijk genoemde 'verward' ook niet het nog véél minder genoemde 'lage suikerspiegel!'-dingetje waar bepaalde figuren op social media ongetwijfeld weer over los zullen gaan
Dat is al zo alleen de Nederlanders hebben dat nog niet door. Moet nog indalen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:19 schreef Dusthor92 het volgende:
Binnenkort iedereen standaard bewapend thuis en over straat.
En terecht.
We zullen zienquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat iemand is overleden toch? (Laten we hopen dat dat zo blijft)
Volgens mij niet, maar het filmpje van zingende mensen is al wel sarcastisch gepost, dus we zijn goed op weg!quote:
Welke partij wil dan allochtonen de oven in duwen? Volgens mij is er geen enkele politieke partij die allochtonen de oven in wil duwen, maar wel politieke partijen wat zulke excessen en aanslagen zoveel mogelijk willen voorkomen, en dat kan ook zonder mensen in een oven te duwen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan ga je ervan uit dat de slachtoffers autochtoon zijn. Een allochtoon slachtoffer gaat zichzelf natuurlijk niet de oven in stemmen.
Hoezo ook allochtonen kunnen vinden dat asiel moet stoppen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan ga je ervan uit dat de slachtoffers autochtoon zijn. Een allochtoon slachtoffer gaat zichzelf natuurlijk niet de oven in stemmen.
Jazeker wel. Kijk maar naar de VVD met die Dilan.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:33 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hoezo ook allochtonen kunnen vinden dat asiel moet stoppen.
Wat is dit nu weer voor onzin? DSI is aanwezig omdat er sprake is van extreme geweldsdreiging, dan ga je de wijkagent niet inzetten bij een arrestatie.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:07 schreef Tekaschi het volgende:
[ afbeelding ]
En jij weet zeker dat deze man een vluchteling is en er niet zou zijn geweest als rechts hier de alleenheerschappij had gehad?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:33 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hoezo ook allochtonen kunnen vinden dat asiel moet stoppen.
Bronquote:.LEIDEN - De slachtoffers van de steekpartij in het Diaconaal Centrum De Bakkerij Leiden zijn medewerkers die in het pand aanwezig waren. Volgens de voorzitter gaat het om een betaalde medewerker, een vrijwilliger en iemand die er werkt namens een andere organisatie die een ruimte in het pand huurt.
Voorzitter Bert Verweij maakt zich zorgen over de toestand van de slachtoffers. 'De berichten zijn niet gunstig', laat hij weten. Verder kan hij niet ingaan op wat er is gebeurd en hoe de situatie op dit moment is. 'De politie heeft van het pand nu een plaats delict gemaakt.'
De dader is nog voortvluchtig. Het gaat volgens de politie om een man met een donkere huidskleur, kort haar en een baardje, een donkerblauwe trui met donkere broek. Hij is gewond aan zijn hoofd. Mensen worden opgeroepen hem niet zelf te benaderen, maar 112 te bellen. Er wordt met man en macht naar hem gezocht. Over een motief is nog niets bekend, meldt een woordvoerder. De straat is afgezet en de politie doet uitgebreid onderzoek.
Diaconaal Centrum De Bakkerij is een kerkelijk centrum voor hulp- en dienstverlening. De Diaconie Protestantse gemeente Leiden en de RK Diaconie Leiden geven vanuit de kerken hulp aan ieder die dat nodig heeft, dichtbij en ver weg, voor korte of langere duur. Meerdere organisaties huren er ook een ruimte.
Twee traumahelikopters vlogen naar Leiden voor de zwaargewonde slachtoffers. Ook een arrestatieteam kwam naar de plek van de steekpartij. Een politiehelikopter hangt al uren boven de stad. Over de aanleiding van de steekpartij is nog niets bekend.
De politie zoekt naar eigen zeggen met "man en macht" naar de verdachte van de steekpartij in het centrum van Leiden.
Vetgedrukt wat nieuwe/gewijzigde info is. Wat wel opvallend is, is dat ook niet meer wordt opgeroepen 112 te bellen, maar 0800-0011.quote:Steekincident 2312HG OudeRijn : Man, Li Getint, ong 20jr, 1.75m,Slank,Kort haar, baardje, Blw T-shirt,Sp.broek,Zw pet, Letsel aan hoofd!
Tips? Bel nu 0800-0011
quote:LEIDEN - De slachtoffers van de steekpartij in het Diaconaal Centrum De Bakkerij Leiden zijn medewerkers die in het pand aanwezig waren. Volgens de voorzitter gaat het om een betaalde medewerker, een vrijwilliger en iemand die er werkt namens een andere organisatie die een ruimte in het pand huurt.
Voorzitter Bert Verweij maakt zich zorgen over de toestand van de slachtoffers. 'De berichten zijn niet gunstig', laat hij weten. Verder kan hij niet ingaan op wat er is gebeurd en hoe de situatie op dit moment is. 'De politie heeft van het pand nu een plaats delict gemaakt.'
De dader is nog voortvluchtig. Het gaat volgens de politie om een man met een donkere huidskleur, kort haar en een baardje. Hij draagt een donkerblauwe trui en een donkere broek en is gewond aan zijn hoofd. Mensen die de man zien worden opgeroepen hem niet zelf te benaderen, maar 112 te bellen. Er wordt 'met man en macht' naar hem gezocht. De straat is afgezet en de politie doet uitgebreid onderzoek.
Twee traumahelikopters vlogen naar Leiden voor de zwaargewonde slachtoffers. Ook een arrestatieteam kwam naar de plek van de steekpartij. Een politiehelikopter hangt al uren boven de stad. Over de aanleiding van de aanval is nog niets bekend.
Waarom dat nummer?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:17 schreef JeMoeder het volgende:
Het signalement is zojuist ook aangepast, kreeg dit via burgernet:
[..]
Vetgedrukt wat nieuwe/gewijzigde info is. Wat wel opvallend is, is dat ook niet meer wordt opgeroepen 112 te bellen, maar 0800-0011.
Dat is het Burgernet nummer, waarschijnlijk om te voorkomen dat er teveel telefoontjes naar 112 gaanquote:
Leiden? Bij het dansen of ergens naartoe?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:26 schreef Haags het volgende:
Hopelijk Leiden de slachtoffters niet al teveel en komen ze er allen weer gezond en wel bovenop!
Creatief toch. Ik heb hem geliked.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:44 schreef Gia het volgende:
Maar de grap slaat nergens op, omdat de user 'lijden' bedoelt. Als in pijn hebben.
Het begint wel steeds meer te wennen gelukkig.quote:
Ah ja alleen voor tips, niet als je de verdachte ziet lopen neem ik aan.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is het Burgernet nummer, waarschijnlijk om te voorkomen dat er teveel telefoontjes naar 112 gaan
Heli is daar al 3 keer geland, en vliegt tussendoor rondjes.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:49 schreef Alaphilippe_ het volgende:
DSI staat standby met helicopter op Valkenburg @:zipportal
Wat heeft dit Duitse gebeuren op 6 juli met Leiden anno nu te maken?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:49 schreef Tengano het volgende:
Je zal klimaatklever zijn en die gast komt er aan![]()
[ twitter ]
Cynisme niet herkennen....quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dus als ze hun zin niet krijgen en daardoor willekeurig wat mensen gaan neersteken moeten we de regels maar verzachten, minder regels en minder eisen. Nou ik weet wat beters, laten we de regels eens aanscherpen en heel wat meer eisen stellen zodat we weten wat dit land binnenkomt en we de Nederlandse samenleving kunnen beschermen tegen dit soort excessen.
Misschien moet je geen twitter zooi posten van een fascist.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:35 schreef tesssssssss het volgende:
De berichten over de toestand van de slachtoffers zijn niet gunstig.
[ twitter ]
Laten we het hopen voordat hij meer slachtoffers maakt.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:33 schreef JeMoeder het volgende:
PoHeli hangt nu heel lang boven dezelfde plek en er ontsteken veel sirenes. Is wellicht een signaal dat ze de locatie van de dader gepinpoint hebben (500 meter ten oosten van incidentlocatie).
Dat artikel wat erin staat is gewoon van omroep West, maar weet je "ik ga zwemmen."quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:37 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Misschien moet je geen twitter zooi posten van een fascist.
Zoiets als dit?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik reed zojuist langs de AH, vlakbij waar het "incident" plaats vond.
Hele mensenmassa, veel politie in allerlei vormen. Het oogde vreemd omdat er gewapende mannen "gewoon" tussen de mensenmassa doorliepen.
Op basis van wat maak je nu deze rare aantijging? Dit is een artikel van Omroep West.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:37 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als ie zich nu laat oppakken heeft ie iig huisvesting voor zichzelf geregeld.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik zet in op: boos dat ze niks voor hem konden betekenen mbt verblijfsvergunning.
Ja, die gozer liep zo langs me heen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zoiets als dit?
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Bovendien, wat is dat nou voor logica, dat als ik niet meer zou posten over een fascist dat ze er ook niet meer zouden zijn?quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:37 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Hoort er tegenwoordig allemaal bij in een grote stad.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, die gozer liep zo langs me heen.
Voelt surreëel.
Dat hoort er volgens links al een halve eeuw bij in een grote stad.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoort er tegenwoordig allemaal bij in een grote stad.
Ik vermoed dat die fokker liever tweets ziet van goede bronnen en niet van een boze onbekende twitteraar. Heb ik liever ook, helaas is zelfs dit al teveel gevraagdquote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Bovendien, wat is dat nou voor logica, dat als ik niet meer zou posten over een fascist dat ze er ook niet meer zouden zijn?
Als ik niet over Hitler post dan is de Tweede oorlog ook niet gebeurd?
Werkt dat zo?
Als ik niet over Thierry Baudet post dan bestaat-ie niet meer?
Dat is altijd een klein irritatiefactortje bij mij. Als iemand dat zegt.
![]()
![]()
![]()
![]()
Godverdomme.
Degene waarvan ze de tweets plaatst is een fascist, kijk maar naar zijn historie op twitter.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op basis van wat maak je nu deze rare aantijging? Dit is een artikel van Omroep West.
Het gaat om de toon van de tweets, niet om de feitelijke informatie uit de nieuwsberichten.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Bovendien, wat is dat nou voor logica, dat als ik niet meer zou posten over een fascist dat ze er ook niet meer zouden zijn?
Als ik niet over Hitler post dan is de Tweede oorlog ook niet gebeurd?
Werkt dat zo?
Als ik niet over Thierry Baudet post dan bestaat-ie niet meer?
Dat is altijd een klein irritatiefactortje bij mij. Als iemand dat zegt.
![]()
![]()
![]()
![]()
Godverdomme.
Broodtrommeltje, laptop.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 13:59 schreef Tengano het volgende:
Ze hebben allemaal rugzakken bij zich. Wat zouden die allemaal meenemen dan![]()
[ afbeelding ]
Ja, ze zijn lekker bezig en ze hebben hem dus nog niet.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:18 schreef Pleun2011 het volgende:
Ah dus daarom zag ik vanmorgen een politiehelikopter cirkelen..
Uh..komt wel dichtbij zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |