Toch was dat een aanzienlijke groep, misschien wel een van de grotere van alle verschillende sub groepen. Ik val er zelf in elk geval deels onder, want ik heb nu F1 TV maar het was eerst gratis via Ziggo (en ja het was echt gratis want ik heb nu nog steeds Ziggo vanwege een zakelijk abbo/combi deal etc).quote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Niks is gratis.
Dat het bij Ziggoklanten in het abonnement zit maakt het nog niet gratis. Net zoals ESPN bij KPN.
Ik ben trouwens KPN-klant en betaalde voor Ziggo-sport ook iets van 14 of 15 euro per maand aan KPN.
Dus de groep die genaaid is door Viaplay is nu terug te brengen tot "de oudere klanten van Ziggo"
Want:
• Jongeren kunnen streamen (doen vaak niet anders)
• KPN-abonnees moesten al 15 euro betalen voor F1 (Ziggo Sport)
https://www.gpfans.com/nl(...)-blijft-bij-viaplay/quote:Ik heb Peter Nørrelund gebeld, dat is de baas van Viaplay in de Benelux. En hij zegt: 'We will stay strong in Nederland'. Dus, niks aan de hand. Ze blijven gewoon Formule 1 uitzenden. Alle speculaties kunnen de ijskast in, de prullenbak in. Formule 1 blijft bij Viaplay", zo schept Woerts duidelijkheid.
Dat het Viaplay nu op financieel gebied even niet voor de wind gaat, betekent nog lang geen vertrek uit Nederland, volgens Woerts. "Iedereen speculeert nu dat het met Viaplay heel slecht gaat. Het gaat ook wel slecht, 77 procent van de beurswaarde verloren. Maar iedereen denkt ook dat Ziggo de Formule 1-rechten gaat overnemen. Iedereen speculeert erover in de pers." Zo wijst hij alle berichten van een eventueel vertrek van de streamingdienst, naar het rijk der fabelen.
Alles hangt af van op welke termijn je het bekijkt. Gaat Viaplay deze week weg uit Nederland? Nee, natuurlijk niet. Maken ze gewoon netjes hun contractperiode af? Waarschijnlijk wel. Brengen ze weer het hoogste bod uit voor de periode daarna? Zeer twijfelachtig.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 10:42 schreef Tarado het volgende:
Niet dat dit een hele betrouwbare bron is maar:
Chris Woerts: "Alle speculaties kunnen de ijskast in, Formule 1 blijft bij Viaplay"
[..]
https://www.gpfans.com/nl(...)-blijft-bij-viaplay/
Dat is weer een ander verhaal maar dat Ziggo het vanaf volgend jaar gaat uitzenden is niet aan de orde (volgens hem dan) en in 2025 kan er ook zomaar een andere partij dan Ziggo of Viaplay zijn die de rechten bemachtigt.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 10:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alles hangt af van op welke termijn je het bekijkt. Gaat Viaplay deze week weg uit Nederland? Nee, natuurlijk niet. Maken ze gewoon netjes hun contractperiode af? Waarschijnlijk wel. Brengen ze weer het hoogste bod uit voor de periode daarna? Zeer twijfelachtig.
quote:Op zaterdag 15 juli 2023 10:42 schreef Tarado het volgende:
"Iedereen speculeert nu dat het met Viaplay heel slecht gaat. Het gaat ook wel slecht, 77 procent van de beurswaarde verloren.
En twee winstwaarschuwingen in een maand tijd. En de directeur ontslagen. En de prognoses ingetrokken. En het bericht dat ze alle operaties gaan heroverwegen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:11 schreef 3rr0r het volgende:
[..]Dat is geen speculeren meer dan toch, als je de beurswaardedaling van 77 procent kan waarnemen.
Haha, precies dit. Meneer bevindt zich in zijn eigen bubbel en komt daar alleen mensen tegen die hetzelfde vinden en dan vindt meteen ‘iedereen het’. Ik vond Viaplay niet perfect, maar qua show wel een verbetering. Ik wil helemaal niet terug naar hoe het was. Wat moet ik dan doen @Eagles89 ? Heb ik pech gehad en moet ik me er maar bij neerleggen dat ik naar een café vol lachende hoofden moet zitten kijken terwijl Mol zijn zoveelste grapje maakt over Latiffi of Stroll? Of wanneer hij zijn weerzin tegen Fransen weer over ons heen stort omdat het zo lekker gezellig is?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:38 schreef opgebaarde het volgende:
Meerdere onderzoeken? Mooie bluf vriend.
We kennen je nu onderhand, jij vond F1 bij Ziggo met Olav Mol fantastisch. Dat is prima. Jij kan dat niet loslaten en verzint daardoor allerlei argumenten en dat is een beetje irritant
En dit is slechts eentje van de meerdere die ik erover gelezen heb en die ik in letterlijk 10 seconden google al gevonden heb.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 08:38 schreef opgebaarde het volgende:
Meerdere onderzoeken? Mooie bluf vriend.
We kennen je nu onderhand, jij vond F1 bij Ziggo met Olav Mol fantastisch. Dat is prima. Jij kan dat niet loslaten en verzint daardoor allerlei argumenten en dat is een beetje irritant
Dit is beetje categorie WC Eend gebeld, en WC eend is echt een uitstekend product volgens WC Eend.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 10:42 schreef Tarado het volgende:
Chris Woerts: "Alle speculaties kunnen de ijskast in, Formule 1 blijft bij Viaplay"
[..]
We weten het binnen een kleine week, ze komen 20 juli met een toelichting over de halfjaarcijfers en de plannen voor de toekomst.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 14:24 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dit is beetje categorie WC Eend gebeld, en WC eend is echt een uitstekend product volgens WC Eend.
Ik kan me niet voorstellen dat als die man gebeld wordt hij gaat zeggen hoe ongelofelijk kut het gaat. Het is een beursgenoteerd bedrijf. Ik zie het al voor me Chris fucking Woerts from Holland belt hem op en hij gaat even uitleggen hoe beroerd het gaat en dat de toekomst zeer onzeker is terwijl de halve wereld tegenwoordig met aandelen speculeert. Nooit.
Of het naar Ziggo gaat is inderdaad een heel ander verhaal en heeft niet direct iets met Viaplay te maken. Waar het om gaat is of Viaplay in Nederland blijft en het antwoord op die vraag lijkt me een kwestie van op welke termijn je denkt. Op hele korte termijn blijven ze zeker. Dat zal ook zijn waar die directeur het over heeft. Op iets langere termijn wordt het denk ik een moeilijk verhaal.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is weer een ander verhaal maar dat Ziggo het vanaf volgend jaar gaat uitzenden is niet aan de orde (volgens hem dan) en in 2025 kan er ook zomaar een andere partij dan Ziggo of Viaplay zijn die de rechten bemachtigt.
Als ze dit jaar augustus weer moeten bieden voor 25-28? neem ik aan dat ze hierover op 20 juli ook wat zullen meedelen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of het naar Ziggo gaat is inderdaad een heel ander verhaal en heeft niet direct iets met Viaplay te maken. Waar het om gaat is of Viaplay in Nederland blijft en het antwoord op die vraag lijkt me een kwestie van op welke termijn je denkt. Op hele korte termijn blijven ze zeker. Dat zal ook zijn waar die directeur het over heeft. Op iets langere termijn wordt het denk ik een moeilijk verhaal.
Ja, ik ben benieuwd. Op zich komt de mededeling op 20 juli vanuit het hoofdkantoor in Zweden, dus ik weet niet of ze dieper ingaan op dit soort specifieke lokale zaken.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 14:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ze dit jaar augustus weer moeten bieden voor 25-28? neem ik aan dat ze hierover op 20 juli ook wat zullen meedelen.
Dat hebben ze dacht ik wel beloofd omdat ze die winstwaarschuwingen af hebben moeten geven en eerdere prognoses in hebben moeten trekken, dus de richting die ze op willen in de diverse markten zullen ze toch aan moeten geven.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 14:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik ben benieuwd. Op zich komt de mededeling op 20 juli vanuit het hoofdkantoor in Zweden, dus ik weet niet of ze dieper ingaan op dit soort specifieke lokale zaken.
mijn wens was altijd dat ziggo het overnam voor 2024, of dat een feit wordt, wie weet, dus zeker speculatie van mijn kant.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 10:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk framen zoals je wilt. Ik lees het vooral exact zoals ik het zie en zoals op de kop die erboven staat luidt: de reacties zijn wisselend. Er zijn mensen die het goed vinden, er zijn er die het andere terug willen. Vwb het commentaar is inderdaad de mening het duidelijkst, maar ook niet unaniem. 25% wil Mol dus niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 14:04 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
En dit is slechts eentje van de meerdere die ik erover gelezen heb en die ik in letterlijk 10 seconden google al gevonden heb.
Irritant is jou aanname dat ik de enige ben die zo ziek is van de komst van ViaPlay, maar ik ben verreweg de meerderheid. Misschien niet in dit topic over ViaPlay op FOK, maar in de normale wereld wel.
https://nl.motorsport.com(...)ij-viaplay/10437555/
En dr nog aan toevoegen dat dit een onderzoek is onder de harde kern F1 kijkers, onder de grote massa zal het voordeel richting Mol/Ziggo nog veel en veel groter zijn. 75% van de harde kern kijkers wilt dus al Ziggo en Mol liever, en 25% is minder F1 gaan kijken en dus plezier ontnomen door dat kut ViaPlay, exact wat ik hier beweerde. Dus welke bluf heb je het precies over, en ik ben je vriend niet.
Het is algemeen bekend dat de Max fan Mol/Ziggo wilt. Toen het nog op de manier zoals de ViaPlay uitzendingen nu werd uitgezonden door RTL oa, keek er geen hond naar. De massa kijkt vanwege Max, en die willen het popi jopi Max sfeertje van Ziggo en het populaire gepraat van Mol. Ik geef mensen echt wel graag gelijk als ik fout zit, maar in deze discussie is het echt een beetje water is nat imo. De grote meerderheid is Max fan en die willen die saaie azijnzure lui van ViaPlay niet. Maar we gaan er niet uitkomen, dus ik laat het maar voor wat het is, we hebben hier allebei onze meningen kunnen geven en we zullen zien wat er met de rechten in de toekomst gaat gebeuren. En hoeveel tijd ViaPlay nog gegund is. Ik hoop op hun einde liever vandaag dan morgen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 15:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk framen zoals je wilt. Ik lees het vooral exact zoals ik het zie en zoals op de kop die erboven staat luidt: de reacties zijn wisselend. Er zijn mensen die het goed vinden, er zijn er die het andere terug willen. Vwb het commentaar is inderdaad de mening het duidelijkst, maar ook niet unaniem. 25% wil Mol dus niet.
Jij suggereert nu dat dit de harde kern is en dat dus sowieso de minder fanatieke dan ook wel voor Ziggo zal gaan. Waar baseer je dat op? Het kenmerk van iemand die minder fanatiek is is juist dat het hem/haar allemaal niet zoveel boeit. Wat mensen in discussie vaak proberen is die groep te claimen.
Weet je hoe dit onderzoek is opgezet? Door motorsport.com werden mensen opgeroepen om ‘zich te laten horen over het eerste jaar F1 bij Viaplay’. In mijn optiek is dat juist dé manier om je als Viaplay scepticus of hater uit te spreken. En dat is ook wat in mijn optiek gebeurd is.
Het doet helemaal niet ter zake of nu 50%, 75% of minder dan de helft het één of het ander wil. Feit is dat het verdeeld is en ook nog eens verhard. De ene groep wil het andere per se niet en andersom geldt hetzelfde. Ik denk dat we met 2 landschappen blijven zitten, wat het ook wordt.
De laatste RTL F1-uitzending was in 2012. Ruim voor het debuut van Max, en ruim vier jaar na de laatste race met een Nederlander erin. Dat lijkt me belangrijker voor lagere kijkcijfers dan dat de voorbeschouwing bij RTL wat saai wasquote:Op zaterdag 15 juli 2023 16:35 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de Max fan Mol/Ziggo wilt. Toen het nog op de manier zoals de ViaPlay uitzendingen nu werd uitgezonden door RTL oa, keek er geen hond naar. De massa kijkt vanwege Max, en die willen het popi jopi Max sfeertje van Ziggo en het populaire gepraat van Mol. Ik geef mensen echt wel graag gelijk als ik fout zit, maar in deze discussie is het echt een beetje water is nat imo. De grote meerderheid is Max fan en die willen die saaie azijnzure lui van ViaPlay niet. Maar we gaan er niet uitkomen, dus ik laat het maar voor wat het is, we hebben hier allebei onze meningen kunnen geven en we zullen zien wat er met de rechten in de toekomst gaat gebeuren. En hoeveel tijd ViaPlay nog gegund is. Ik hoop op hun einde liever vandaag dan morgen.
dat kan meerdere oorzaken hebbenquote:Op zaterdag 15 juli 2023 10:52 schreef El_Thijs het volgende:
Ja, als ie Nederland al verkeerd spelt in het Engels...
Precies.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
En twee winstwaarschuwingen in een maand tijd. En de directeur ontslagen. En de prognoses ingetrokken. En het bericht dat ze alle operaties gaan heroverwegen.
Dit zijn allemaal feiten en zeker geen speculaties.
Dat is wat Woerts gisteren zei in de Oranjezomer, meen ik. Dus misschien heeft hij het wel letterlijk zo gezegd.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:02 schreef Sally het volgende:
[..]
dat kan meerdere oorzaken hebbenWant wat is de oorspronkelijke bron?
Wie heeft die Chris Woerts, of GP Fans al foutief overgenomen door de zin slechts half te vertalen.
Of... wilde de meneer de hoge pief van ViaPlay een wit voetje halen door 'in onze eigen taal' te spreken![]()
(vergelijk een buitenlandse artiest als die in NL een concert geeft en aandoenlijk het publiek toespreekt in een paar zinnetjes steenkolen-Nederlands. Of..zo.. ? )
Of..of..of
Ja, dat lijkt wel zo, maar persoonlijk denk ik dat dit weer de welbekende grootste schreeuwers zijn.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 15:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het doet helemaal niet ter zake of nu 50%, 75% of minder dan de helft het één of het ander wil. Feit is dat het verdeeld is en ook nog eens verhard. De ene groep wil het andere per se niet en andersom geldt hetzelfde. Ik denk dat we met 2 landschappen blijven zitten, wat het ook wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |