Nou degenen die mailtjes of tweets sturen dat haar iets aangedaan moet worden bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Om wat voor 'bedreigers' moet het dan gaan?
Dat zeg ik niet, maar we moeten ook niet overdrijven. Je wordt tegenwoordig voor veel erger uitgemaakt in het dagelijks leven. Of tijdens een random sportwedstrijd. En je weet dat je dit tegenwoordig kunt verwachten in de tijd waarin we leven.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij vindt het, ongeacht of ze het werkelijk denken, wel acceptabel dat ze haar een heks noemen? Waaronder een collega die je dit constant toevoegt op twitter? Omdat hij waarschijnlijk niet écht denkt dat ze een heks is, is het oké?
Je doet erg je best om aan te tonen dat het niets met haar vrouwzijn te maken heeft en dat mensen wel van alles zeggen, maar dat anderen alleen maar dénken dat het iets met haar vrouwzijn te maken heeft.quote:
Ik vind heks nog wel meevallen, denk dat ze veel zwaardere verwensingen in haar DM krijgt. Het lidwoord kanker zal wel de boventoon voeren.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zijn in ieder geval mensen met de fatsoensnormen van ma Flodder.
Het zou ook goed zijn om uit te zoeken wat de bron is van ophitsende berichten op internet. Grote kans dat uiteindelijk maar een klein clubje verantwoordelijk is voor het gros aan haatzaaiende content.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:04 schreef Hexagon het volgende:
Wat mij betreft pakken ze dat soort laffe internet bedreigers gewoon eens met flink machtsvertoon aan. Opsporen en dan om 5 uur in de ochtend bij hen thuis binnenvallen. Niet aanbellen maar met zon stormram de voordeur open beuken. En dan ruw uit hun bed dirrigeren naar de politieauto. En dan een stevige celstraf en geldboete.
Een keer of vijf zoiets doen en het lachen vergaat ze wel.
Hoeveel zijn dat er dan?quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou degenen die mailtjes of tweets sturen dat haar iets aangedaan moet worden bijvoorbeeld.
Nee, dat weet ik niet. En dat zou ook niet zo moeten zjin. Ik weiger me erbij neer te leggen dat dat wel normaal of te verwachten zou zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:31 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar we moeten ook niet overdrijven. Je wordt tegenwoordig voor veel erger uitgemaakt in het dagelijks leven. Of tijdens een random sportwedstrijd. En je weet dat je dit tegenwoordig kunt verwachten in de tijd waarin we leven.
Nou het is wel eens een goed idee om dat eens wat minder normaal te vinden en die mensen hun gedrag eens mogen bezuren.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:32 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Ik vind heks nog wel meevallen, denk dat ze veel zwaardere verwensingen in haar DM krijgt. Het lidwoord kanker zal wel de boventoon voeren.
Het valt helemaal niet mee om iemand zo neer te zetten. Een normaal gesprek is daarmee gelijk onmogelijk gemaakt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:32 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Ik vind heks nog wel meevallen
Wacht even, omdat Wilders haar een heks noemt zijn er anderen die haar dan ineens gaan haten? Hoe werkt dat?quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet. En dat zou ook niet zo moeten zjin. Ik weiger me erbij neer te leggen dat dat wel normaal of te verwachten zou zijn.
Je scheldt je collega's niet uit, zeker ook niet in het openbaar, en wakkert daarmee de haat bij je gevolg aan.
Exact de AIVD zou hier meer prioriteit aan moeten geven. Dat soort staatsondermijnende figuren even hard aanpakken als IS-aanhangers.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou ook goed zijn om uit te zoeken wat de bron is van ophitsende berichten op internet. Grote kans dat uiteindelijk maar een klein clubje verantwoordelijk is voor het gros aan haatzaaiende content.
The Guardian heeft in 2021 bericht over een onderzoek waaruit bleek dat slechts 12 accounts verantwoordelijk zijn voor de bulk van de covid-misinformatie: https://www.theguardian.c(...)theories-ccdh-report
Zou me niks verbazen als zoiets ook geldt voor het demoniseren van politici.
Maar wie zijn het nou dan? En hoe weet je dat ze niet worden aangepakt? Nogmaals, mensen die daadwerkelijke bedreigingen uiten worden gewoon opgepakt en veroordeeld.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Exact de AIVD zou hier meer prioriteit aan moeten geven. Dat soort staatsondermijnende figuren even hard aanpakken als IS-aanhangers.
Hmm misschien heb jij dan gewoon altijd lieve collega's gehadquote:Op donderdag 13 juli 2023 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet. En dat zou ook niet zo moeten zjin. Ik weiger me erbij neer te leggen dat dat wel normaal of te verwachten zou zijn.
Je scheldt je collega's niet uit, zeker ook niet in het openbaar, en wakkert daarmee de haat bij je gevolg aan.
VOOR MIJ heeft het daar niets mee te maken, en naar ik aanneem voor een hoop andere mensen die kritiek hebben op Kaag.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je doet erg je best om aan te tonen dat het niets met haar vrouwzijn te maken heeft en dat mensen wel van alles zeggen, maar dat anderen alleen maar dénken dat het iets met haar vrouwzijn te maken heeft.
Nee, dat carte blanche heb ik al.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ofwel, je wil carte blanche om mensen van racisme en vrouwenhaat te betichten op basis van wat jij denkt dat mensen echt zeggen?
Die twee uitspraken zijn namelijk concrete voorbeelden van die zaken. En in die gevallen is er sprake van racisme en vrouwenhaat.
Wat ik wil voorkomen is dat mensen A PRIORI worden weggezet als racisten of vrouwenhaters wanneer ze kritiek hebben op partijen of de politieke ideeën van personen. Heel vreemd dat dat zo raar wordt gevonden.
Als je verder denkt dat uitgerekend ik ook maar iets van een oprisping voel om voor racisten en vrouwenhaters op de bres te springen, heb je mijn posts in al die jaren nooit echt gelezen en mijn aversie jegens conservatisme en orthodoxe religies nooit begrepen.
Ik zeg niet dat het normaal is, maar als je je erop instelt, kan het je ook minder raken. Snap echt die verbazing niet. Beetje wereldvreemd allemaal. Tegenwoordig kunnen ze in Almere beter Marokkaans dan Nederlands, heeft de jeugd messen op zak. Het voor iemand opnemen met uitgaan durf je niet, want messentrekkers of je krijgt klappen. Alles kan in dit land. Dan sta ik niet raar op te kijken van een collega die je een heks noemt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou het is wel eens een goed idee om dat eens wat minder normaal te vinden en die mensen hun gedrag eens mogen bezuren.
Als dat blijkt uit zowel woorden als daden lijkt me dat niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:39 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nee, dat carte blanche heb ik al.
Ik wil dat in een discussie ook nagedacht wordt over de achtergrond van ideeën en het liefst ook dat mensen hun eigen ideeën ook ondervragen. Orthodoxe religies claimen ook geen hekel te hebben aan vrouwen, maar ze juist zo hoog te waarderen dat ze bescherming verdienen en een speciale positie (in de keuken). Ik vind het ook niet een oneerlijke vorm van wegzetten van mensen om te benoemen dat het uiteindelijk toch gewoon seksisme is.
Kan aan mij liggen, maar ik heb in de 20+ jaar dat ik werkzaam ben nog nooit iemand een collega een heks horen noemen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:38 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Hmm misschien heb jij dan gewoon altijd lieve collega's gehad
Alsof je met Geert überhaupt een normaal gesprek kan voeren.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het valt helemaal niet mee om iemand zo neer te zetten. Een normaal gesprek is daarmee gelijk onmogelijk gemaakt.
Lief? Collega's die niet schelden en die op een fatsoenlijke manier met elkaar omgaan? Dat vind ik niet lief, dat vind ik normaal.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:38 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Hmm misschien heb jij dan gewoon altijd lieve collega's gehad
Wat zeker niet helpt is je te verlagen tot zijn niveau.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:41 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Alsof je met Geert überhaupt een normaal gesprek kan voeren.
Geen idee wie dat zijn. Ik heb el een donkerbruin vermoeden in welke netwerken de AIVD moet gaan zoeken.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar wie zijn het nou dan? En hoe weet je dat ze niet worden aangepakt? Nogmaals, mensen die daadwerkelijke bedreigingen uiten worden gewoon opgepakt en veroordeeld.
Inderdaad.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:41 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Alsof je met Geert überhaupt een normaal gesprek kan voeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |