abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:49:45 #121
319979 Fok-it
All is well
pi_209876815
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:45 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Dat is (helaas) toch sowieso de tendens in de hele samenleving? Alles is bijzonder zwart-wit tegenwoordig.
Ja 100 procent. Ik hoop dat er ooit een keerpunt komt dat de redelijke middenweg weer de overhand neemt maar ik denk dat we daar nog wel even op zullen moeten wachten. Het is echt te verdeeld op dit moment
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_209876823
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:45 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Dat is (helaas) toch sowieso de tendens in de hele samenleving? Alles is bijzonder zwart-wit tegenwoordig.
Ik denk dat je de huidige tendens nogal overschat. Het is niet zo dat er tegenwoordig ineens meer tegenstellingen zijn, die waren er altijd al. Sommige komen nu wel vaker voren omdat wat willekeurige mensen op het internet roepen ineens zo belangrijk is geworden.
pi_209876835
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja 100 procent. Ik hoop dat er ooit een keerpunt komt dat de redelijke middenweg weer de overhand neemt maar ik denk dat we daar nog wel even op zullen moeten wachten. Het is echt te verdeeld op dit moment
Die redelijke middenweg is er nooit geweest, dat is een hardnekkige illusie.
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:52:15 #124
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209876848
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ook aan jou de vraag: wat wil je nu precies horen? Want duidelijker dan wat ik schreef kan ik het niet maken.
Waarom discriminatie iets is dat aan de ene kant zo erg is dat je er absoluut niet van beschuldigd mag worden, maar niet zo erg dat je ook echt je best moet doen om niet te discrimineren.

Kijk ik vind D66 ook kut en in het verlengde daarvan Kaag ook. Maar ik zal haar niet aanspreken als hoer, kut, heks etc. omdat het dan overkomt alsof haar geslacht een belangrijke rol speeelt in mijn afkeer. Ik vind het raar dat mensen aan de ene kant dat doen, maar aan de andere kant gek opkijken van 'huh, maar hoezo is negativiteit jegens haar nou opeens vrouwenhaat'.

Jij zal dat ook niet doen, want je hebt gelukkig een veel nettere manier van communicatie. Maar vervolgens ga je wel op de bres voor die mensen en in de aanval naar mensen die zeggen 'nou, is wel deels omdat ze vrouw is'.

[ Bericht 15% gewijzigd door PiyeReloaded op 13-07-2023 12:57:17 ]
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:53:50 #125
319979 Fok-it
All is well
pi_209876864
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die redelijke middenweg is er nooit geweest, dat is een hardnekkige illusie.
Dus de hele samenleving bestaat gewoon uit 2 uiteinden volgens jou?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:54:23 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209876867
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien moet je dan beter lezen, want er wordt niet gezegd dat dat puur misogynie is. Racisme zie ik al helemaal niet.

Maar dat ze vrouw is, is wel onderdeel van de haat.

Overigens post jij hierboven waarom je D66 niet ziet zitten. Dat kan. Je kunt ook Kaag niet zien zitten, zowel als persoon als vanwege haar politieke standpunten. Het ging specifiek over de haat tegen Kaag. Het constante schelden van een Wilders, maar ook hier op FOK! zie je het veel en elders in de samenleving en op internet. Het gaat er niet om of je het wel of niet met haar eens bent, het gaat om de intense haat die wordt verspreid en de bedreigingen die haar ten deel vallen.
Die haat komt dan ook uit voornamelijk één uitermate toxische richting: die van de complotdenkwereld, een fenomeen waar ik al jaren tegen ageer, omdat het op basis van absoluut nul concreet empirisch bewijs de meest verderfelijke zaken toeschrijft aan personen en organisaties.

En zolang iedereen een internetconnectie heeft en te belazerd is om daadwerkelijk wetenschappelijk onderzoek te doen aleer men van alles roept, zal dat gedrocht van de complotdenkwereld enkel groeien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209876880
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:53 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dus de hele samenleving bestaat gewoon uit 2 uiteinden volgens jou?
Nee, hoe kom je daar nou weer bij? Het is gewoon altijd enorm verdeeld geweest.
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:55:47 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209876882
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:52 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Waarom discriminatie iets is dat aan de ene kant zo erg is dat je er absoluut niet van beschuldigd mag worden, maar niet zo erg dat je ook echt je best moet doen om niet te discrimineren.
Waar haal je dat vandaan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:56:14 #129
319979 Fok-it
All is well
pi_209876887
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, hoe kom je daar nou weer bij? Het is gewoon altijd enorm verdeeld geweest.
Ja, en daar tussen is dus een middenweg? Als jij denkt dat die middenweg een illusie is blijven er 2 uitersten over
pi_209876890
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Van kinderen en jong volwassenen kan ik het nog begrijpen. Ik was ook full rechts op mijn 18e en ontzettend vervelend. Maar je verwacht toch van volwassen dat ze ooit over dat punt heen groeien. Maar die hoop heb ik inmiddels wel opgegeven. :')
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_209876891
Ik zou ook wel eens willen weten wat die 'haat' nou precies is, en hoeveel dat verschilt van al het gescheld op bijvoorbeeld Rutte.
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 12:56:44 #132
5428 crew  miss_sly
pi_209876892
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die haat komt dan ook uit voornamelijk één uitermate toxische richting: die van de complotdenkwereld, een fenomeen waar ik al jaren tegen ageer, omdat het op basis van absoluut nul concreet empirisch bewijs de meest verderfelijke zaken toeschrijft aan personen en organisaties.

En zolang iedereen een internetconnectie heeft en te belazerd is om daadwerkelijk wetenschappelijk onderzoek te doen aleer men van alles roept, zal dat gedrocht van de complotdenkwereld enkel groeien.
Die komt óók uit de kamer, van Wilders bijvoorbeeld. Hij wakkert het aan. Daar zou wat mij betreft echt veel harder tegen opgetreden moeten worden. Zo ga je niet met je collega's om. En dat gebeurt telkens in de kamer, op twitter. Hij zweept mensen op om te haten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:56:49 #133
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209876893
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar haal je dat vandaan?
Zie edit.
pi_209876895
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik denk dat je de huidige tendens nogal overschat. Het is niet zo dat er tegenwoordig ineens meer tegenstellingen zijn, die waren er altijd al. Sommige komen nu wel vaker voren omdat wat willekeurige mensen op het internet roepen ineens zo belangrijk is geworden.
Sociaal media is sowieso waardeloos. Al die twitter helden.
pi_209876899
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja, en daar tussen is dus een middenweg? Als jij denkt dat die middenweg een illusie is blijven er 2 uitersten over
Dat zie je verkeerd. Het is niet verdeeld in twee kampen.
pi_209876902
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Blijven goedpraten kerel, blijven goedpraten.
Waar praat ik het goed?
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:57:20 #137
319979 Fok-it
All is well
pi_209876905
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:56 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Van kinderen en jong volwassenen kan ik het nog begrijpen. Ik was ook full rechts op mijn 18e en ontzettend vervelend. Maar je verwacht toch van volwassen dat ze ooit over dat punt heen groeien. Maar die hoop heb ik inmiddels wel opgegeven. :')
Nou ja, als je je gedurende je leven niet ontwikkeld houdt het op. Moet ook uit jezelf komen
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:59:54 #138
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209876924
Overigens zou ik graag een goede bron willen zien waaruit blijkt dat Kaag zoveel meer haat krijgt dan andere hoge bomen.
Zelf heb ik de afgelopen jaren meer gelezen over Rutte bijvoorbeeld, veel over Timmermans, Halsema.

Hoe meet je dit? Aantallen? Heftigheid?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_209876930
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:44 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Het is meer een topic van vragen naar de bekende weg. Er zijn in de afgelopen 6 jaar tig topics geweest over D66 en Kaag. Dan ga ik er vanuit dat je alleen een beetje selectief verontwaardigd komt doen.

Kaag komt uit een goed milieu. Klassieke muziek, naar het Lyceum. Jong politiek actief, naar de universiteit. Is dit allemaal erg? Nee, dit is positief. Maar het betekent wel dat je weinig binding hebt met meer dan de helft van je kiesvee.

Wat gaan we studeren? Arabische taal, niet iets dat je aan je volk uit kunt leggen eigenlijk. Exeter, Oxford, Egypte, Pochen over je keuze uit universiteiten in een interview om gewoon over te komen. Walgelijk, echt walgelijk. Hoe wil je hiermee stemmen of sympathie winnen van Jan Modaal?

Werkt overal in het buitenland. Alsmaar verder verwijderd raken van Nederland.
Naar de VN, diplomaat.
Nogmaals, is dit erg? Nee, maar dat maakt je niet geschikt als politicus in Nederland.

In 2017 wordt ze gevraagd voor een ministerspost. Wat ik zelf erg vreemd vind. Het is namelijk overduidelijk dat Kaag bijzonder weinig heeft met Nederland en Nederlanders. Ze is namelijk al jaren veel liever voor de Arabische bevolking. Zeg je hier wat van, ben je een racist en een vrouwenhater.

Zullen we onze mond maar houden over de gênante documentaire en alles daar omheen?
De zielige poging om van haar een Polder Hillary te maken. Man man man, wat een sneue vertoning. En ook de bijbehorende identiteitspolitiek natuurlijk, want dat zij een vrouw was, was enorm belangrijk. En iedereen die tegen was moest uiteraard op deze grond weg worden gezet.

Haar betrokkenheid bij de "functie elders", genoeg gezegd.

Daarnaast is haar functie bij D66, een partij die tegenwoordig zo intens ver afstaat van wat ik vind en zie en ervaar in Nederland, dat zo goed als alle beslissingen die daarin genomen worden voor mij voldoende zijn om haar af te keuren.

Het is te onsamenhangend, ik weet het. Maar ik ben ziek, moe en te druk met andere dingen.
Erg bijzondere post en het vetgedrukte zinnetje al helemaal. Hoezo zou je je moeten verantwoorden voor je studiekeuze (van 40 jaar geleden!) aan "je volk"? Wat is dat voor een bizarre gedachtengang?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 13 juli 2023 @ 13:01:05 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209876936
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:57 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Waar praat ik het goed?
In de post die ik net heb gequote

Blijkbaar moeten de afzenders gepamperd worden als de zielige ongehoorde burger. Kennelijk is dat een valide reden om je zo te gaan gedragen in plaats van eens verhaal te gaan halen bij al die populistische politici waar ze al jaren achteraan hollen en die niks opleveren.
  donderdag 13 juli 2023 @ 13:04:16 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209876973
Wat mij betreft pakken ze dat soort laffe internet bedreigers gewoon eens met flink machtsvertoon aan. Opsporen en dan om 5 uur in de ochtend bij hen thuis binnenvallen. Niet aanbellen maar met zon stormram de voordeur open beuken. En dan ruw uit hun bed dirrigeren naar de politieauto. En dan een stevige celstraf en geldboete.

Een keer of vijf zoiets doen en het lachen vergaat ze wel.
  donderdag 13 juli 2023 @ 13:06:01 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209876999
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:52 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Kijk ik vind D66 ook kut en in het verlengde daarvan Kaag ook. Maar ik zal haar niet aanspreken als hoer, kut, heks etc. omdat het dan overkomt alsof haar geslacht een belangrijke rol speeelt in mijn afkeer. Ik vind het raar dat mensen aan de ene kant dat doen, maar aan de andere kant gek opkijken van 'huh, maar hoezo is negativiteit jegens haar nou opeens vrouwenhaat'.

Jij zal dat ook niet doen, want je hebt gelukkig een veel nettere manier van communicatie. Maar vervolgens ga je wel op de bres voor die mensen en in de aanval naar mensen die zeggen 'nou, is wel deels omdat ze vrouw is'.
Hoe spring ik in vredesnaam op de bres voor die mensen als ik zeg dat je mensen die dat daadwerkelijk ook stellen daarop moet aanspreken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 13 juli 2023 @ 13:10:20 #143
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209877052
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe spring ik in vredesnaam op de bres voor die mensen als ik zeg dat je mensen die dat daadwerkelijk ook stellen daarop moet aanspreken?
Omdat je vooral wil voorkomen dat mensen worden weggezet, als de uitspraak iets subtieler is dan 'ik haat haar want ze is vrouw' of 'ik haat vluchtelingen want ze zijn een andere kleur'.
  donderdag 13 juli 2023 @ 13:20:19 #144
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209877220
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:10 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Omdat je vooral wil voorkomen dat mensen worden weggezet, als de uitspraak iets subtieler is dan 'ik haat haar want ze is vrouw' of 'ik haat vluchtelingen want ze zijn een andere kleur'.
Ofwel, je wil carte blanche om mensen van racisme en vrouwenhaat te betichten op basis van wat jij denkt dat mensen echt zeggen?

Die twee uitspraken zijn namelijk concrete voorbeelden van die zaken. En in die gevallen is er sprake van racisme en vrouwenhaat.

Wat ik wil voorkomen is dat mensen A PRIORI worden weggezet als racisten of vrouwenhaters wanneer ze kritiek hebben op partijen of de politieke ideeën van personen. Heel vreemd dat dat zo raar wordt gevonden.

Als je verder denkt dat uitgerekend ik ook maar iets van een oprisping voel om voor racisten en vrouwenhaters op de bres te springen, heb je mijn posts in al die jaren nooit echt gelezen en mijn aversie jegens conservatisme en orthodoxe religies nooit begrepen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 13:25:28 #145
5428 crew  miss_sly
pi_209877305
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ofwel, je wil carte blanche om mensen van racisme en vrouwenhaat te betichten op basis van wat jij denkt dat mensen echt zeggen?

Ik vind een vrouw uitschelden voor heks, hoer, en nog wat van dat aardigs best duidelijk en ik zou echt niet weten wat ik anders zou kunnen denken dat ze bedoelen.
pi_209877330
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind een vrouw uitschelden voor heks, hoer, en nog wat van dat aardigs best duidelijk en ik zou echt niet weten wat ik anders zou kunnen denken dat ze bedoelen.
Jij denkt dat er mensen zijn die echt denken dat Kaag een heks is?
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 13:28:43 #147
5428 crew  miss_sly
pi_209877343
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:27 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Jij vindt het, ongeacht of ze het werkelijk denken, wel acceptabel dat ze haar een heks noemen? Waaronder een collega die je dit constant toevoegt op twitter? Omdat hij waarschijnlijk niet écht denkt dat ze een heks is, is het oké?
pi_209877353
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:04 schreef Hexagon het volgende:
Wat mij betreft pakken ze dat soort laffe internet bedreigers gewoon eens met flink machtsvertoon aan. Opsporen en dan om 5 uur in de ochtend bij hen thuis binnenvallen. Niet aanbellen maar met zon stormram de voordeur open beuken. En dan ruw uit hun bed dirrigeren naar de politieauto. En dan een stevige celstraf en geldboete.

Een keer of vijf zoiets doen en het lachen vergaat ze wel.
Om wat voor 'bedreigers' moet het dan gaan?
  donderdag 13 juli 2023 @ 13:29:54 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209877362
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waar ontken ik dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 13 juli 2023 @ 13:30:56 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209877375
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2023 13:27 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Het zijn in ieder geval mensen met de fatsoensnormen van ma Flodder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')