Ja, NADAT ze de negatieve effecten van flexibilisering, die echt iedereen mijlenver had zien aankomen, in werking zagen, zijn ze met allerlei lapmiddelen gekomen. Ineens was D66 ook weer heel erg voor vaste contracten, na de solide basis ervan zelf te hebben omgezaagd.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja:
https://d66.nl/verkiezing(...)werkt-voor-iedereen/
Heel slecht allemaal, ja. Persoonlijk kan ik mij in vrijwel alle punten prima vinden.
En over flexibiliteit:
[..]
Is mensen aanspreken op gekanker op buut'nlanders niet precies waarop gereageerd wordt met gejank over racist genoemd wordenquote:Op donderdag 13 juli 2023 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan spreek je die mensen daar op aan, i.p.v. hele volksstammen tot racist (en vrouwenhater) te bombarderen omdat ze geen D66 stemmen of Kaag geen goede politieke ideeën vonden hebben.
Dan zou het wijsheid zijn om allereerst te constateren of eenieder met kritiek op migratie een racist ís.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:30 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Is mensen aanspreken op gekanker op buut'nlanders niet precies waarop gereageerd wordt met gejank over racist genoemd worden
Ik heb hier in POL in mij herinnering nog nooit iemand D66 links zien noemen. Progressief wel maar dat is bepaald niet hetzelfde.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, NADAT ze de negatieve effecten van flexibilisering, die echt iedereen mijlenver had zien aankomen, in werking zagen, zijn ze met allerlei lapmiddelen gekomen. Ineens was D66 ook weer heel erg voor vaste contracten, na de solide basis ervan zelf te hebben omgezaagd.
D66 is er dan ook niet voor de werknemer, maar voor de werkgever, het grootbedrijf en het kapitaal.
Waar het idee vandaan komt dat die club sociaal, laat staan links is, is mij een raadsel.
Dat hoef je mij niet vertellenquote:Op donderdag 13 juli 2023 12:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb hier in POL in mij herinnering nog nooit iemand D66 links zien noemen. Progressief wel maar dat is bepaald niet hetzelfde.
Dus wie noemt D66 links? Ik krijg het gevoel uit jouw posts dat jij dat dagelijks leest of hoortquote:Op donderdag 13 juli 2023 12:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet vertellen
Vaak dezelfde mensen die de VVD links vinden als ze niet per direct een muur om Nederland willen bouwenquote:
O.a. door de bedreigers van mensen als Kaag.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus wie noemt D66 links? Ik krijg het gevoel uit jouw posts dat jij dat dagelijks leest of hoort
Blijven goedpraten kerel, blijven goedpraten.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:12 schreef Dutchguy het volgende:
Ik denk dat die haat vooral af komt van mensen die zich ongezien en ongehoord voelen en in haar toch wat elitaire voorkomen een politicus zagen die de kloof tussen burger en politiek het meest vertegenwoordigde.
Nee hoor, je mag mensen ook gewoon aanspreken op wat ze zeggen. Je hoeft niet eerst diepgravend psychisch onderzoek te doen naar de bron van de uitspraak, omdat het toch wel zo boehoehoe zielig is om geconfronteerd te worden met de term racisme, terwijl je ook gewoon donkere vrienden hebt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan zou het wijsheid zijn om allereerst te constateren of eenieder met kritiek op migratie een racist ís.
Ja, dat zeg ik. Spreek ze aan op WAT ze zeggen, niet wat je DENKT dat ze zeggen of denken.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:42 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nee hoor, je mag mensen ook gewoon aanspreken op wat ze zeggen. Je hoeft niet eerst diepgravend psychisch onderzoek te doen naar de bron van de uitspraak, omdat het toch wel zo boehoehoe zielig is om geconfronteerd te worden met de term racisme, terwijl je ook gewoon donkere vrienden hebt.
Het is meer een topic van vragen naar de bekende weg. Er zijn in de afgelopen 6 jaar tig topics geweest over D66 en Kaag. Dan ga ik er vanuit dat je alleen een beetje selectief verontwaardigd komt doen.quote:
Dat is (helaas) toch sowieso de tendens in de hele samenleving? Alles is bijzonder zwart-wit tegenwoordig.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:41 schreef Fok-it het volgende:
Sowieso het hele reduceren tot je bent of pro of anti ALLES (niet alleen migratie) zorgt voor een verpest politiek landschap. Ik ben zowel pro als anti migratie.
Ja nee, want als een VI iedere aflevering zit te kankeren op vluchtelingen en donkere voetballers vanwege hun maniertjes en je zegt dat daar racisme aan ten grondslag ligt dan is dat niet oké toch? Maar als Kaag nooit iemand voor racist heeft uitgemaakt, maar de haat naar haar veroorzaakt wordt door waar ze voor staat, namelijk iets dat je ziet in users hier, dan is dat logischquote:Op donderdag 13 juli 2023 12:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. Spreek ze aan op WAT ze zeggen, niet wat je DENKT dat ze zeggen of denken.
Ook aan jou de vraag: wat wil je nu precies horen? Want duidelijker dan wat ik schreef kan ik het niet maken.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:47 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ja nee, want als een VI iedere aflevering zit te kankeren op vluchtelingen en donkere voetballers vanwege hun maniertjes en je zegt dat daar racisme aan ten grondslag ligt dan is dat niet oké toch? Maar als Kaag nooit iemand voor racist heeft uitgemaakt, maar de haat naar haat veroorzaakt wordt door waar ze voor staat, namelijk iets dat je ziet in users hier, dan is dat logisch
Misschien moet je dan beter lezen, want er wordt niet gezegd dat dat puur misogynie is. Racisme zie ik al helemaal niet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over Kaag, ik heb het over users die kennelijk al geconcludeerd hebben dat elke vorm van kritiek op Kaag te herleiden is tot misogynie dan wel racisme.
Ja 100 procent. Ik hoop dat er ooit een keerpunt komt dat de redelijke middenweg weer de overhand neemt maar ik denk dat we daar nog wel even op zullen moeten wachten. Het is echt te verdeeld op dit momentquote:Op donderdag 13 juli 2023 12:45 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Dat is (helaas) toch sowieso de tendens in de hele samenleving? Alles is bijzonder zwart-wit tegenwoordig.
Ik denk dat je de huidige tendens nogal overschat. Het is niet zo dat er tegenwoordig ineens meer tegenstellingen zijn, die waren er altijd al. Sommige komen nu wel vaker voren omdat wat willekeurige mensen op het internet roepen ineens zo belangrijk is geworden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:45 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Dat is (helaas) toch sowieso de tendens in de hele samenleving? Alles is bijzonder zwart-wit tegenwoordig.
Die redelijke middenweg is er nooit geweest, dat is een hardnekkige illusie.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja 100 procent. Ik hoop dat er ooit een keerpunt komt dat de redelijke middenweg weer de overhand neemt maar ik denk dat we daar nog wel even op zullen moeten wachten. Het is echt te verdeeld op dit moment
Waarom discriminatie iets is dat aan de ene kant zo erg is dat je er absoluut niet van beschuldigd mag worden, maar niet zo erg dat je ook echt je best moet doen om niet te discrimineren.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook aan jou de vraag: wat wil je nu precies horen? Want duidelijker dan wat ik schreef kan ik het niet maken.
Dus de hele samenleving bestaat gewoon uit 2 uiteinden volgens jou?quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die redelijke middenweg is er nooit geweest, dat is een hardnekkige illusie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |