abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209939287
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 09:56 schreef blomke het volgende:

[..]
Waarom NEDAP?
Zijn wereldmarktleider in veel sectoren waar groei te verwachten is en ze technologisch voorop lopen. Technologische oplossingen voor de melkveehouderij, automatisering van healthcare (ze maken het EPD bijvoorbeeld), voorraadmanagementsystemen (met de grote jongens als PUMA en Hugo Boss als klanten) en toegangscontrolesystemen waarbij inmiddels meer dan een kwart van de 100 grootste merken van Europa gebruikmaken van hun systemen. Grote bonus daarbij is dat er een zeer duidelijke shift naar recurring omzet te zien is (dus niet one-off sales, maar abonnementen) en de lock-in voor dit soort systemen ook erg groot is (je gaat niet opeens je hele voorraadmanagementsysteem omzetten). Daarnaast zeer solide gefinancierd met een schuld/ebitda van 0 en solvabiliteit > 60% én een prima dividend.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_209939421
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 07:11 schreef Faraday01 het volgende:
Het maakt toch weinig uit? Voordeel van clean is dat je direct ziet hoe de obligatie ten opzichte van de nominale waarde handelt.
In de zin van dat je niet hoeft te bedenken hoeveel accrued interest er is.... Eens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_209939440
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Als het door elkaar heen loopt is het wel irritant natuurlijk.
Ja, het kost nog enige moeite om het onderliggende contract te vinden, je zou eigenlijk zeggen dat yield - coupon rente - coupon uitbetaling datum - betaling achteraf - en dergelijk gelijk inzichtelijk zouden moeten zijn.

Nu moest ik eigenlijk nog even zelf uitzoeken wat de specifics zijn van die obligatie die er wel toe doen.
Ach de markt is verder rete efficiënt natuurlijk, dus je krijgt wel gewoon waar je voor betaalt, maar toch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_209939448
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik heb er niet veel vertrouwen in (maar zit nu ook 100% cash, op een potje bij BND na). Ben met name benieuwd naar retailcijfers. Als je ziet wat je in de US aan boodschappen kwijt bent, dat gaat echt helemaal nergens meer over.
Zijn die kortlopende obligaties niks voor jou in dat geval? Het verschil met banksparen is echt significant.
pi_209939487
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:58 schreef ludovico het volgende:
Zijn die kortlopende obligaties niks voor jou in dat geval? Het verschil met banksparen is echt significant.
Kan, maar ik had het nu even liever liquide: zat als zzp'er even zonder opdracht en privé in de shit. Dus dan heb ik liever een cashpotje staan. Nu weer opgekalefaterd en per 15 augustus weer aan de slag (weliswaar in loondienst) en rond medio september komt er nog een klein schipje extra geld binnen, dus daarna ga ik de markt weer op. Voor die twee maanden neem ik wel even genoegen met die 1 ( :') ) procent.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_209939509
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Kan, maar ik had het nu even liever liquide: zat als zzp'er even zonder opdracht en privé in de shit. Dus dan heb ik liever een cashpotje staan. Nu weer opgekalefaterd en per 15 augustus weer aan de slag (weliswaar in loondienst) en rond medio september komt er nog een klein schipje extra geld binnen, dus daarna ga ik de markt weer op. Voor die twee maanden neem ik wel even genoegen met die 1 ( :') ) procent.
Prima natuurlijk, zelf weten.
Vooral dat verschil met de staatsobligaties en spaarrente is absurd als je het mij vraagt, scheelt gewoon 2%.

Als je een ton op de bank hebt hangen word je eigenlijk bestolen. :s)

Qua liquide is het ook zo om te zetten in cash.
pi_209939762
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Prima natuurlijk, zelf weten.
Vooral dat verschil met de staatsobligaties en spaarrente is absurd als je het mij vraagt, scheelt gewoon 2%.

Als je een ton op de bank hebt hangen word je eigenlijk bestolen. :s)

Qua liquide is het ook zo om te zetten in cash.
Peaks heeft wel een aardige renterekening nu met ~3%. Nog niet heel erg in verdiept.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 11:57:02 #108
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_209940043
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 05:56 schreef jaco het volgende:

[..]
Een verzekeraar is dan ook niet de makkelijkste bedrijfs categorie om te analyseren. Ik zie ook niet meteen dat er iets mis mee is. Hoe ben je hier achter gekomen?
Aan de cijfers kan je het niet zien, de balans en winst&verlies rekening ziet eruit als een standaard levensverzekeraar. Het was item 1A in de 10K 2022 dat me aan het denken zette:

Zie: https://www.sec.gov/ix?do(...)-20221231.htm#item_1 Pagina 24

Item 1A gaat over business risks en juist dit is het eerste wat ze opschrijven (Als je Item 1A van bijvoorbeeld een andere levensverzekeraar zoals Aflac leest dan schrijven ze hele andere dingen op, dingen als Covid, rentestanden, geografisch concentratie, grilligheid van de kapitaalmarkten, creditrating etc).

Dit is multi-level-marketing wat ze hier beschrijven. Verkopers die andere verkopers moeten recruiten om het bedrijf draaiende te houden en dat is een piramide spel.

En dan ga je maar eens wat youtube video's opzoeken en dan stuit je hierop:

8)7
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_209940284
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Zijn wereldmarktleider in veel sectoren waar groei te verwachten is en ze technologisch voorop lopen. Technologische oplossingen voor de melkveehouderij, automatisering van healthcare (ze maken het EPD bijvoorbeeld), voorraadmanagementsystemen (met de grote jongens als PUMA en Hugo Boss als klanten) en toegangscontrolesystemen waarbij inmiddels meer dan een kwart van de 100 grootste merken van Europa gebruikmaken van hun systemen. Grote bonus daarbij is dat er een zeer duidelijke shift naar recurring omzet te zien is (dus niet one-off sales, maar abonnementen) en de lock-in voor dit soort systemen ook erg groot is (je gaat niet opeens je hele voorraadmanagementsysteem omzetten). Daarnaast zeer solide gefinancierd met een schuld/ebitda van 0 en solvabiliteit > 60% én een prima dividend.
Wat dat laatste betreft: hun DPA is hoger dan de WPA. Dan gaat er bij mij toch een alarmbelletje rinkelen....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209940761
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:57 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Aan de cijfers kan je het niet zien, de balans en winst&verlies rekening ziet eruit als een standaard levensverzekeraar. Het was item 1A in de 10K 2022 dat me aan het denken zette:

[ afbeelding ]
Zie: https://www.sec.gov/ix?do(...)-20221231.htm#item_1 Pagina 24

Item 1A gaat over business risks en juist dit is het eerste wat ze opschrijven (Als je Item 1A van bijvoorbeeld een andere levensverzekeraar zoals Aflac leest dan schrijven ze hele andere dingen op, dingen als Covid, rentestanden, geografisch concentratie, grilligheid van de kapitaalmarkten, creditrating etc).

Dit is multi-level-marketing wat ze hier beschrijven. Verkopers die andere verkopers moeten recruiten om het bedrijf draaiende te houden en dat is een piramide spel.

En dan ga je maar eens wat youtube video's opzoeken en dan stuit je hierop:

8)7
Dat scoort wel hoog op de "Bitconnect" schaal idd.

pi_209943113
Verizon bijkopen op de dip van gisteren lijkt vooralsnog niet zo'n heel slecht idee geweest.
Maar het is nog vroeg ;)
pi_209944348
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 15:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Verizon bijkopen op de dip van gisteren lijkt vooralsnog niet zo'n heel slecht idee geweest.
Maar het is nog vroeg ;)
Weet niet hoor tis al na 5'en?
pi_209946655
Microsoft doet even 5% in de plus.
AI verwerken in hun office abonnement met een flinke toeslag doet het goed op de beurs.
pi_209947445
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 17:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Weet niet hoor tis al na 5'en?
Het kakt alweer wat in :P
pi_209949669
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 12:18 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat dat laatste betreft: hun DPA is hoger dan de WPA. Dan gaat er bij mij toch een alarmbelletje rinkelen....
Ze willen bewust hun gearing wat omhoog krijgen, dan is dit een manier.
pi_209950671
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 11:57 schreef monkyyy het volgende:
Inderdaad. MLM komt trouwens wel in verschillende gradaties op de scam schaal. Tupperware, Amway, Avon en Herbalife zijn ook begonnen als MLM en hebben nog steeds MLM divisies. Niet dat ik daarin zou investeren, maar MLM is niet per definitie equivalent aan oplichting en cult-cultuur.

Dat gezegd hebbende, ziet Primerica er niet best uit. Die Youtuber analyseert het goed. Met verzekeringen heb je ook wel een wat duurder en serieuzer product dan Tupperware en afslank drankjes. Het verbaast me dat verzekerings maatschappijen toestaan dat Primerica op deze manier hun producten verkoopt.

Als ik in een consumenten gericht bedrijf investeer, typ ik meestal even 'bedrijfsnaam + scam of scandal' in Google als onderdeel van mijn research vooraf. In Google Maps vind je soms gebruikers reviews bij de vestigingen of het hoofd kantoor. Dan is het zaak om de 1-ster reviews te lezen, want bedrijven die iets te verbergen hebben, overspoelen de reviews vaak met fake 5-sterren reviews.
  woensdag 19 juli 2023 @ 09:28:43 #117
545 dop
:copyright: dop
pi_209951552
Asml goede cijfers maar koers spuit er niet op omhoog.
Vind de markt ze inmiddels toch ook ruim gewaardeerd?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_209951567
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:28 schreef dop het volgende:
Asml goede cijfers maar koers spuit er niet op omhoog.
Vind de markt ze inmiddels toch oom ruim gewaardeerd?
1.3% omhoog valt tegen inderdaad. Misschien straks nog..
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 19 juli 2023 @ 09:33:18 #119
545 dop
pi_209951614
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 09:29 schreef Black-Death het volgende:

[..]
1.3% omhoog valt tegen inderdaad. Misschien straks nog..
zou zeker nog kunnen vanmiddag. weet niet helemaal hoe ik het moet inschatten.
Had zelf Asmi en heb die verkocht om dat ik er een mooie winst op had en geen zin in een ruk omlaag.
Blijf nu maar even op mijn handen zitten Cash is King.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  woensdag 19 juli 2023 @ 18:43:49 #120
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209959695
Forse boete..
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_209961792
Wel spannend, gaat Tesla morgen door de $300 na goede Q2 cijfers of krijgen we weer kans om goedkoop in te kopen? ;)

Verizon is voorlopig een prima aankoop geweest, gisteren er wat bij, vandaag 5%.
pi_209963139
Ziet er solide uit zo op het eerste gezicht.
  donderdag 20 juli 2023 @ 07:56:29 #123
545 dop
pi_209964291
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 22:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ziet er solide uit zo op het eerste gezicht.
Gezonde cijfers maar wat mij betreft niet goed genoeg voor de huidige waardering.
47% omzet tegen 20% winstgroei.
De marges kun je niet omlaag blijven schroeven om omzet te genereren.

En musk kan volgens mij beter ook stoppen met het praten over zelfrijdende auto.
Niet goed als je dat telkens niet lukt.
Je bent daar ook afhankelijk van overheden en regels. Is moeilijk te voorspellen wanneer dat werkelijk wordt toegestaan en een succes is.
Zelfde verhaal met robots.
Zet een stip ver op de horizon maar stel geen doelen waar van je niet weet of je ze gaat halen.

[ Bericht 12% gewijzigd door dop op 20-07-2023 08:04:37 ]
  donderdag 20 juli 2023 @ 09:23:55 #124
545 dop
pi_209964906
TSMC ook met goede cijfers, maar met kanttekening.
De markt zegt in elk geval stapje terug hold your horses.
pi_209965167
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 09:23 schreef dop het volgende:
TSMC ook met goede cijfers, maar met kanttekening.
De markt zegt in elk geval stapje terug hold your horses.
Op zich is dat niet heel vreemd. Als je bijvoorbeeld naar ASML kijkt, is de winst minder dan 3% afgezet tegen de koers van het aandeel. Dat is gewoon minder dan je op een spaardeposito krijgt. Natuurlijk is het een prachtig bedrijf en koop je de toekomstverwachting maar dat het iets minder mag ben ik het wel mee eens. Eigenlijk zou ik ASML moeten verkopen nu ik dit zo tik maar dat doe ik toch nog maar niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')