Ja prima, maar als je daardoor naar een beerput gaat ruiken is dat voor niemand leuk, van om de dag douchen ga je echt niet stinken, 4 dagen niet douchen is wel gewoon goorquote:Op woensdag 12 juli 2023 17:05 schreef Nagelslak het volgende:
Heb ooit gelezen dat het juist beter is voor je huid en haar om niet dagelijks te douchen of shampoo te gebruiken. Dus om de zoveel dagen douchen is zo gek nog niet.
Heeft haar werkgever of familie of andere mensen in omgeving wel eens een opmerking gemaakt over haar hygiëne?
Ben het hier wel mee eens. Hier lijkt mijn ochtend, middag & avond ritueel ook op. Maar goed, ik ben dan wellicht ook een bovengemiddeld voorstander van hygiëne. Iedereen is anders en heeft hier zijn eigen idee over. Ook helemaal prima..quote:Op donderdag 13 juli 2023 17:29 schreef Purrito het volgende:
Ik schrik hier van alle viezerikken. Op een dag
Poets ik mijn tanden in de ochtend
Reinig ik mijn gezicht met micelairwater
Douche ik met douchegel
Na elk wc bezoek was ik mijn handen en als ik thuis ben poets ik mijn tanden na de lunch
In de avond was ik mijn gezicht en oksels
Poets ik mijn tanden
En als het heet is of ik veel beweogen heb douche ik nogmaals.
Haren was ik in de avond om de dag. Shampoo, conditioner, masker.
Dat mensen maar 3x per week douchen mt zeep... ewwww
Hier wel volledig mee eens.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:08 schreef arvensis het volgende:
En al douche je niet vanwege gezondheidsredenen, dan zorg je wel dat je je oksels en intieme delen schoon houdt en dat je iedere dag schone (onder)kleding draagt.
Goor is een subjectieve term. Mag die persoon toch zelf wetenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 14:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja prima, maar als je daardoor naar een beerput gaat ruiken is dat voor niemand leuk, van om de dag douchen ga je echt niet stinken, 4 dagen niet douchen is wel gewoon goor
Niet als je in een relatie zit én de ander geeft aan dat hij/zij jou onhygiënisch vindt. Prima als jij lekker wilt meuren, maar doe dat in een hutje op de hei.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:38 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Goor is een subjectieve term. Mag die persoon toch zelf weten
Je ziet het vaker in dit soort topics. Als je niet dagelijks doucht ben je maar een viezerik.quote:Op donderdag 13 juli 2023 21:33 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven. Niet iedereen kan dagelijks douchen, los van het feit dat het slecht voor je huid is. Ik heb bijvoorbeeld een droge huid, in mijn geval zouden de vellen er bij hangen en is 2-3 keer per week genoeg om fris te ruiken. En ja, dingen als tanden poetsen, handen wassen en dagelijks schoon ondergoed en sokken lijken mij vanzelfsprekend.
Maar net als de anderen hier vind ik het naar (en i.m.o. In sommige opzichten wat overdreven) hoe TS walgt van zijn partner. Hij lijkt niet eens te weten hoe het komt dat ze er zo weinig aan doet.
Ik douche dagelijks. Maar alsnog moet die persoon zelf weten. TS moet zelf een keus hierin maken.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 17:59 schreef DjVero het volgende:
[..]
Niet als je in een relatie zit én de ander geeft aan dat hij/zij jou onhygiënisch vindt. Prima als jij lekker wilt meuren, maar doe dat in een hutje op de hei.
Heb je geen leven verder?quote:Op donderdag 13 juli 2023 17:29 schreef Purrito het volgende:
Ik schrik hier van alle viezerikken. Op een dag
Poets ik mijn tanden in de ochtend
Reinig ik mijn gezicht met micelairwater
Douche ik met douchegel
Na elk wc bezoek was ik mijn handen en als ik thuis ben poets ik mijn tanden na de lunch
In de avond was ik mijn gezicht en oksels
Poets ik mijn tanden
En als het heet is of ik veel beweogen heb douche ik nogmaals.
Haren was ik in de avond om de dag. Shampoo, conditioner, masker.
Dat mensen maar 3x per week douchen mt zeep... ewwww
Als ik dagelijks douche is mijn huid echt een ramp, het droogt ontzettend uit. Ook als je niet te heet doucht. Dermatologen raden sowieso maximaal twee keer per week aan.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:08 schreef arvensis het volgende:
Iedere dag douchen is het minste wat je kan verwachten van je partner, daar is niks overdreven aan zoals sommigen hier beweren.
En al douche je niet vanwege gezondheidsredenen, dan zorg je wel dat je je oksels en intieme delen schoon houdt en dat je iedere dag schone (onder)kleding draagt.
Voor mij zou dit een dealbreaker zijn inderdaad.
Ja dat is toch wel echt de grootste rip off van deze tijdenquote:
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:57 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Als ik dagelijks douche is mijn huid echt een ramp, het droogt ontzettend uit. Ook als je niet te heet doucht. Dermatologen raden sowieso maximaal twee keer per week aan.
Staat letterlijk in de post die je quote.quote:En al douche je niet vanwege gezondheidsredenen, dan zorg je wel dat je je oksels en intieme delen schoon houdt en dat je iedere dag schone (onder)kleding draagt.
Ik douche me altijd vlak voor ik naar bed ga en smorgens druk ik een koud washandje op mijn gezicht om goed wakker te worden, poets mijn tanden en ga naar mijn werk. Mijn haar kam ik niet want dan krijg ik een enorme pluisebol. Met natte handen 'kam' ik het wat platter.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:46 schreef 111210 het volgende:
Ja kan inderdaad ook gewoon fris en fruitig zijn als je niet douched, je kan je ook gewoon wassen en opfrissen onder de kraan en wat deo opdoen bv.
Maar krijg de indruk dat de dame in kwestie gewoon zo dr nest uit komt rollen en de dag begint, tja dan snap ik wel dat je de hele dag naar een rottend nest meurt.
Dat ligt er aan, de ene mens zweet meer dan de andere. Als het zo warm is dan zweet ik op plaatsen waarvan ik het bestaan nog niet wist.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 19:46 schreef 111210 het volgende:
Ja kan inderdaad ook gewoon fris en fruitig zijn als je niet douched, je kan je ook gewoon wassen en opfrissen onder de kraan en wat deo opdoen bv.
Maar krijg de indruk dat de dame in kwestie gewoon zo dr nest uit komt rollen en de dag begint, tja dan snap ik wel dat je de hele dag naar een rottend nest meurt.
Als je enerzijds enorm stinkt en anderzijds weinig doet aan persoonlijke hygiëne... Tsja, dan is het niet heel raar dat die link wordt gelegd.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je ziet het vaker in dit soort topics. Als je niet dagelijks doucht ben je maar een viezerik.
Maar dat is dus niet voor iedereen hetzelfde.quote:Op zondag 16 juli 2023 15:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je enerzijds enorm stinkt en anderzijds weinig doet aan persoonlijke hygiëne... Tsja, dan is het niet heel raar dat die link wordt gelegd.
Klopt.quote:Op zondag 16 juli 2023 15:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet voor iedereen hetzelfde.
Dit is het minimum, als ik een event heb doe ik nog meer lolquote:Op vrijdag 14 juli 2023 18:33 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Heb je geen leven verder?
Micelairwater
Stink je zo van jezelf dan?quote:Op zondag 6 augustus 2023 16:45 schreef Purrito het volgende:
[..]
Dit is het minimum, als ik een event heb doe ik nog meer lol
Nee, al vind ik mijn zweetgeur niet prettig ruiken. Maar ik vind het gewoon fijn om mezelf te pamperen en een frisse indruk te maken.quote:
Je haar om de avond met shampoo etc. wassen is slecht voor je haar en hoofdhuid. Betekent ook dat je haar over het algemeen erg snel vet wordt. Douchegel is vaker slecht dan goed voor je huid en tweemaal per dag douchen is al helemaal niet aan te raden (al snap ik dit laatste wel na sport. Maar als je elke dag sport, douche je standaard twee keer dus). Ik ga er vanuit dat je vrouw bent maar ik hoop dat je geen (vaginale) zeep gebruikt.quote:Op zondag 6 augustus 2023 17:59 schreef Purrito het volgende:
[..]
Nee, al vind ik mijn zweetgeur niet prettig ruiken. Maar ik vind het gewoon fijn om mezelf te pamperen en een frisse indruk te maken.
Die vaginale zeep is slecht voor je. Water is genoeg.quote:Op zondag 6 augustus 2023 19:50 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Je haar om de avond met shampoo etc. wassen is slecht voor je haar en hoofdhuid. Betekent ook dat je haar over het algemeen erg snel vet wordt. Douchegel is vaker slecht dan goed voor je huid en tweemaal per dag douchen is al helemaal niet aan te raden (al snap ik dit laatste wel na sport. Maar als je elke dag sport, douche je standaard twee keer dus). Ik ga er vanuit dat je vrouw bent maar ik hoop dat je geen (vaginale) zeep gebruikt.
Je mag dan misschien wel lekker ruiken maar je lijf is daar niet per definitie blij mee.
Maar jij doet je haren niet?quote:Op donderdag 10 augustus 2023 01:50 schreef CaVaBien het volgende:
Nu met 2 kinderen doe ik minder moeite en loop ik 9 van de 10 keer met mijn blote billen gezicht en een staartje in mijn haar .
Dagelijks douchen (of wassen met een washandje) is ook wel het minimale wat ik van mijn partner verwacht. En schone kleren aandoen, haren kammen etc.
Jawel, ik borstel mijn haren en doe het dan in een mooi staartje.quote:
Scheelt in ieder geval ergernissen als het weer eens véél te lang duurt.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 01:50 schreef CaVaBien het volgende:
Dit zou voor mij wel een dealbreaker zijn. Ik vind dit wel een beetje het uiterste.
Ik ken mijn partner al 11 jaar en ik moet eerlijk toegeven dat ik er ook niet meer op en top verzorgd uitzie als in het begin van onze relatie. Toen nam ik de tijd om rustig mijn make-up te doen, haren te stijlen en leuke outfits uit te kiezen. Nu met 2 kinderen doe ik minder moeite en loop ik 9 van de 10 keer met mijn blote billen gezicht en een staartje in mijn haar rond.
Ja het heeft ook wel voordelenquote:Op donderdag 10 augustus 2023 16:13 schreef DjVero het volgende:
[..]
Scheelt in ieder geval ergernissen als het weer eens véél te lang duurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |