Iedereen geurt en ruikt... En daarom ruik je jezelf ook niet omdat je met je eigen neus er de hele dag bovenop zit. Gewenning dus en dit geldt voor veel geurtjes... Dus vraag je daarbij af hoe ruik je zelf? En deze vraag kun je niet bij jezelf neerleggen.
Je kunt het vergelijken met bv. rokers ruiken zichzelf en andere rokers ook niet omdat ze dezelfde geur bij zich dragen. Wanneer iemand uit zijn keel stinkt naar bier vind ik dat een verschrikkelijke gore zure café lucht, drink ik zelf ook bier dan ruik ik dit niet meer omdat mijn neus dan reeds verzadigt is met mijn eigen bierlucht.
En ook al douche je 3 x per dag, je lichaamsgeur is niet te verdoezelen, iedereen geurt van binnenuit en dat kun je niet wegdouchen. Wanneer je transpireert dan zul je geur verspreiden.
Zo deed ik vroeger aan wekelijks dansen en volgde daar ook lessen is... Tijdens die lessen werd er vaak van danspartner gewisseld om dus universeler te leren dansen. Ik ging toen eens op een warme zomeravond avond met een mooi en verzorgt Indische vrouw dansen, op haar verzorging en uiterlijk was 0.0 aan te merken. Totdat ze begon te zweten en wanneer ik dan mijn ogen zou sluiten zou ik het idee krijgen dat ik een pakje Conimex onder mijn neus stond te dansen. Ze begon te geuren als een uit de kluiten gewassen kruidnagel.

Ik vind dit geen prettige geur, ondanks het een mooie vrouw was kreeg ik daardoor toch een andere kijk op haar. Nooit meer van dat kruidnagel beeld afgekomen bij haar en donkere vrouwen in het algemeen. Eet je spicy dan is je geur waarschijnlijk ook spicy, ondanks de Chanel No 5 of de Love Potion No 1 uit het flesje...
Of zo'n gast bij de sportschool die dagelijks scheel keek van de pillen met knoflookolie.

Wat een zure kotslucht

Ik ontmoete hem zeker 4 x per week in het sporthonk en zelfs na het douchen bleef die geur van knoflook uit zijn lijf stromen en als een walm om hem heen hangen die hem achtervolgde. Ik geloof niet dat hij daar zelf enige notie van had en dacht gezond bezig te zijn. Zou best kunnen maar mijn neus zei toch wat anders.

De vieze stinkerd...
M'n ex vriendin dronk toen bijna nooit koffie, ik wel, en behoorlijk sterke bakkies uit de percolator. Dus ze was toen eens op bezoek en stemde in met een sterk bakje koffie, het waren er misschien 2... Die zelfde dag belanden we in bed lekker knuffelen en friemelen... Nu is daar zo'n oud grapje, "wanneer ik mijn oor op haar navel legde dan rook ik de zee"

Maar ik ging toen stapje verder om dat warme plekje goed nat te krijgen en toen rook ik plots een bakje koffiedik, exact dezelfde geur als wanneer ik de percolator open draai om de koffiedik eruit te gooien.

Ruikt toch net ietsje anders en minder fijn dan een vers bakkie koffie. Dat is dan even een paar minuutjes door de koffiedik heen bijten en dan zijn je geurreceptoren verzadigt, is het weer weg en dan ruik je gaande weg wel weer wat anders.
Ben je met iemand samen bij wie je geurreceptoren niet kunnen wennen en de focus op onprettige geur blijft hangen. Dan ben je niet samen met de juiste persoon en dan moet je er snel een einde aan breien en afstand bewaren. Komt dit pas na aantal jaren samenzijn dan zitten er op een andere niveaus essentiële problemen die al geruime tijd tegenstaan. Dat je daardoor minder van elkaar gaat en of wilt accepteren en steeds meer zaken erbij wil halen als excuus om er maar een einde aan te kunnen breien.
Dus TS heeft waarschijnlijk al een behoorlijke tijd geen zin meer in die liefde en zoekt nu stenen om ruiten in te kunnen gooien. Ook kan hij best in zijn gelijk staan daar mag niemand over oordelen, over is over en uit... Zo niet, vind dan de werkelijke problemen werk daaraan en krijg het vuurtje van acceptatie en of verandering weer aan het branden.