abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 12:01:36 #76
382129 crew  Donna
pi_209876273
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:59 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik voelde me op een gegeven moment ook niet meer tot m'n ex aangetrokken maar weet dat, door een gebrek aan eigenwaarde, aan mezelf. Omdat onze relatie verstandelijk gezien wel goed was, heb ik in die tijd wel twee kinderen met hem gekregen. (Dat ik gevoelsmatig niet gelukkig met hem was, weet ik aan mijn eigen veeleisendheid: wat had ík nou te klagen?)
Mja daar heb je wel een punt.
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:17:08 #77
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209876446
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:42 schreef -Spring het volgende:
Kan het zijn dat ze het bewust doet om afstand tussen jullie te creëren? Dat ze om de een of andere reden fysiek contact wil voorkomen?
Daar zit ik ook aan te denken. De huidige situatie komt haar wellicht juist goed uit.
Heeft ze mss een ASS ? Dat zou ook iets kunnen verklaren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209878130
Goed, ik zal wel een afwijkende mening hier hebben zo te zien. Jullie hebben een kind samen.. en wij worden allemaal een dagje ouder en lelijker. Het gras lijkt altijd groener aan de overkant.

Weigeren om te investeren in een emotionele binding met je partner (niet eens haar willen aanraken :') ) om enkel uiterlijke verzorging en redenen vind ik tot zover erg overdreven.

Jij zal vast ook tekorten hebben op andere vlakken, waar zij last van heeft en er ook mee dealt. De manier waarop jij alleen al over haar schrijft en weinig weet lijkt te hebben in de redenen waarom zij zichzelf laat gaan, zegt al veel :@

[ Bericht 3% gewijzigd door Medusa666 op 13-07-2023 14:26:03 ]
pi_209878248
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:17 schreef deedeetee het volgende:

Heeft ze mss een ASS ? Dat zou ook iets kunnen verklaren.
Een interessant idee, echter: een Autisme spectrum aandoening kan wel samengaan met slechte persoonlijke verzorging, maar dat komt dan voor uit desinteresse in hoe deze persoon werkt op anderen.

Het is praktisch onmogelijk dat een ASS-persoon strategieen gebruikt in zijn sociale interactie, omdat de stoornis juist betekent dat deze persoon hier geen tot weinig aandacht voor of controle over heeft.

Een ASS-persoon zal juist bv fysieke aanrakingen vermijden, zal moeite hebben met zaken als een afscheidszoen geven en zullen vaak een ander persoon als afstotend ervaten.
Tevens hebben deze problemen met het aangaan van gesprekken met anderen (en als ze dat doen na lang aarzelen, moeite hebben de reactie en signalen van de ander te duiden).

Dat soort dingen treft niet op de vrouw toe, maar ik zie wel een ander die daar perfect in zou passen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:31:09 #80
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209878294
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Een interessant idee, echter: een Autisme spectrum aandoening kan wel samengaan met slechte persoonlijke verzorging, maar dat komt dan voor uit desinteresse in hoe deze persoon werkt op anderen.

Het is praktisch onmogelijk dat een ASS-persoon strategieen gebruikt in zijn sociale interactie, omdat de stoornis juist betekent dat deze persoon hier geen tot weinig aandacht voor heeft.

Een ASS-persoon zal juist bv fysieke aanrakingen vermijden, zal moeite hebben met zaken als een afscheidszoen geven en zullen vaak een ander persoon als afstotend ervaten.
Tevens hebben deze problemen met het aangaan van gesprekken met anderen (en als ze dat doen na lang aarzelen, moeite hebben de reactie en signalen van de ander te duiden).

Dat soort dingen treft niet op de vrouw toe, maar ik zie wel een ander die daar pergect in zou passen.
ASS komt in mijn familie vaker voor, je moet niet alle autisten op 1 hoop gaan gooien hoor. Het kan nogal verschillen van persoon tot persoon en het kan ook heel veel uitmaken of die persoon man of vrouw is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209878353
Ik zeg niet dat er geen probleem is
maar kan het zijn dat jouw geurwaarneming is veranderd?

Toen ik een schildklierziekte kreeg, heb ik de eerste jaren een supersonische neus gehad. Enorm storend. Ik vond alles stinken. Gelukkig is dat na een paar jaar weer bijgetrokken.

Het feit dat mijn man rookte, parodontitis had en veel cafeïne dronk hielp absoluut niet :r
Spoilers!
pi_209878481
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:31 schreef deedeetee het volgende:
ASS komt in mijn familie vaker voor, je moet niet alle autisten op 1 hoop gaan gooien hoor.
ehm... ik noem bepaalde kenmerken/symptomen van het Autisme-spectrum Syndroom (vooral dat dit gekopeld is aan een beperking van de sociale en communicatieve vermogens met andere mensen, de interactie en het begrip van andere personen alswel een voorkeur voor bepaalde repetitieve of juist restrictieve voorkeuren/interesses).... dat heeft niks met "op één hoop" te gooien, maar vooral dat die term voor een bepaalde aandoening gebruikt wordt die exact deze kenmerken heeft.

[ Bericht 14% gewijzigd door RM-rf op 13-07-2023 15:33:20 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 13 juli 2023 @ 15:16:20 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209878894
Maar is het nou zo raar dat TS graag wenst dat zijn partner een beetje fris en verzorgd voor de dag komt?

Veel mensen gaan toch echt onprettig stinken als ze zich zo weinig wassen. Waarom moet TS dat allemaal maar prima vinden?
pi_209879082
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:16 schreef Hexagon het volgende:
Maar is het nou zo raar dat TS graag wenst dat zijn partner een beetje fris en verzorgd voor de dag komt?
Nee, maar wel problematisch dat hij er kennelijk niet over kan praten met zijn partner, en er geen enkele fysiek contact is tussen beide (kennelijk geen enkele aanraking omdat dat hem tegenstaat), ook niet als ze wel net uit bad komt (wat ze iedere 2 tot 3 dagen doet).

Los ervan of TS zijn partner werkelijk onhygienisch is of niet en wat voor persoonlijke voorkeuren iemand wel of niet heeft qua uiterlijk van zijn partner.

Als je niet erover met je partner kan praten en er geen fysiek contact meer mogelijk is (omdat iemand kennelijk onpasselijk wordt van zijn partner die 'te lang wacht met het opzoeken van een kapper'), zal dat ervoor zorgen dat ook het vinden van een gezamelijke oplossing héél moeilijk wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 13-07-2023 15:36:13 ]
pi_209880579
Maar ze doucht wel eens in de 2-3-4 dagen, waarom raak je haar dan niet aan? :P
pi_209880600
Ik schrik hier van alle viezerikken. Op een dag

Poets ik mijn tanden in de ochtend
Reinig ik mijn gezicht met micelairwater
Douche ik met douchegel

Na elk wc bezoek was ik mijn handen en als ik thuis ben poets ik mijn tanden na de lunch

In de avond was ik mijn gezicht en oksels
Poets ik mijn tanden
En als het heet is of ik veel beweogen heb douche ik nogmaals.

Haren was ik in de avond om de dag. Shampoo, conditioner, masker.

Dat mensen maar 3x per week douchen mt zeep... ewwww
Purr.
pi_209881215
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:29 schreef Purrito het volgende:

Douche ik met douchegel

Na elk wc bezoek was ik mijn handen en als ik thuis ben poets ik mijn tanden na de lunch

Poets ik mijn tanden

Ik vind dat je overdrijft, wel schoon, dat zeker, maar absoluut niet de standaard.
pi_209882194
Als je er niet fatsoenlijk over kan praten met je partner lijkt me dat een groter probleem.

Ik kan me ook voorstellen dat het bij jou ten koste van de intimiteit gaat, naar dat zou je ook best mogen aangeven baar haar. Alleen al omdat het misschien op elkaar doorwerkt. Jij sluit je steeds verder af, zij ziet geen reden moeite doen, waardoor jij weer verder van haar weg bewegt.

Al hoewel ik wel denk dat er meer onder zit, waarom iemand zich minder verzorgt. Na jouw openingspost snap ik ook wel dat de redenen hiervan misschien langs je heen zijn gegaan. Ze zijn echter wel belangrijk.

Verder weten "we" ook te weinig over je relatie. Er kunnen zoveel redenen zijn. Maar als de reden puur is dat het haar niet meer boeit , kan ik me wel voorstellen dat het een breekpunt in een relatie kan zijn.
pi_209882379
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:16 schreef Hexagon het volgende:

Veel mensen gaan toch echt onprettig stinken als ze zich zo weinig wassen. Waarom moet TS dat allemaal maar prima vinden?
Hij hoeft het niet prima te vinden, maar het komt toch wel over alsof hij enkel aan het preken is haar kant op zonder echt door te vragen naar haar gevoelens. Geeft enkel aan dat ze knikt. Nou, dan vraag je niet door dus. Zij verdiend op zich ook wel iemand die A. niet zo over haar praat tegen online vreemden, en B iemand die door vraagt en echt geeft om haar gevoelens. Alles bij hem komt uit de ''IK'' hoek. IK heb er last van. IK walg er van. Ik vind dat ze ons kindje verwaarloost. Wat iemand anders al zei; hij heeft vast ook eigenschappen waar zij zich aan ergert, maar daar typt hij niks over. In een normale volwassen relatie weet je best wel van je partner waar hij/zij zich aan ergert bij jou, dus of ze krijgt die kans niet om die dingen te uiten, of het is iets wat hij hier achterwege laat.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2023 20:16:34 ]
pi_209882673
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:21 schreef clubje het volgende:
Wat ze dan meestal doet is luisteren, heel stil zijn, en gewoon niet reageren. Of heel kort zeggen dat ze het begrijpt. Om dan 1 à 2 weken een verandering te zien, en daarna is het weer zoals vroeger.
Dit vind ik wel zorgelijk. Vraag me af hoe goed het gaat met je partner in het algemeen als een open gesprek hierover voeren jullie niet lukt. Zeker de reactie van je partner doet mij afvragen hoe goed ze in haar vel zit.

Als hier sprake is van onderliggende problemen komt dat iig niet in het gesprek naar voren en vanuit jouw kant lijkt ze ook alleen maar te hoeven rekenen op verwijten ipv steun.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:21 schreef clubje het volgende:
In één van onze vorige gesprekken heb ik ook al eens voorzichtig, en heel respectvol, gezegd dat niet enkel ik dit merk, maar dat ook andere mensen in haar omgeving, bijvoorbeeld collega's, dit moeten merken. Ze knikte toen, alsof ze me begreep en gelijk gaf. En toch verandert er niets. Ik dacht echt dat dit argument ging helpen
Ik denk dat je in het algemeen wel kan stellen dat niemand het aangenaam vindt om er niet in te slagen de basis van persoonlijke hygiëne te voltooien tot het punt dat anderen dit zeer waarschijnlijk wel moeten merken.

Je vriendin komt niet uit een ei, dus dat zal ze heus begrijpen, maar dat maakt niet dat ze er dan ineens wel in slaagt.
pi_209882705
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 18:43 schreef anndb het volgende:

[..]
Ik vind dat je overdrijft, wel schoon, dat zeker, maar absoluut niet de standaard.
Overdrijft? In mijn puberteit douchete ik elke dag 2x en scheerde elke dag alles, dus doe ik een stuk relaxter
Purr.
pi_209882907
Ook apart dat TS wel de link legt met mindere fysieke affectie (wat ook een teken kan zijn dat iemand niet lekker in diens vel zit), maar niet met de gemoedstoestand van zijn vriendin.

Voor een rasechte viespeuk, als in iemand die vol overtuiging een afwijkende overtuiging naleeft ten aanzien van persoonlijke hygiëne en daarmee volkomen comfortabel is, verwacht ik juist weinig invloed van 'vies' zijn op de behoefte van fysieke affectie.

En de vriendin van TS lijkt de moeite voor niemand meer op te kunnen brengen: niet voor zichzelf, niet de buitenwereld in de vorm van collega's en ook niet voor TS. Maar in plaats van bezorgd is hij vooral verongelijkt over wat hij zelf allemaal tekort komt. -O-
pi_209883373
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:27 schreef Magica het volgende:
Maar ze doucht wel eens in de 2-3-4 dagen, waarom raak je haar dan niet aan? :P
Hij heeft haar wel aangeraakt, hij heeft toch ook zijn zoon verwekt?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209883704
Ik begrijp niet zo goed dat dit zo lang geduurd heeft dan, er spelen volgens mij meer dingen die de TS niet zegt
pi_209883772
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:29 schreef Purrito het volgende:

Douche ik met douchegel

Poets ik mijn tanden

Je kunt ook overdrijven. Niet iedereen kan dagelijks douchen, los van het feit dat het slecht voor je huid is. Ik heb bijvoorbeeld een droge huid, in mijn geval zouden de vellen er bij hangen en is 2-3 keer per week genoeg om fris te ruiken. En ja, dingen als tanden poetsen, handen wassen en dagelijks schoon ondergoed en sokken lijken mij vanzelfsprekend.

Maar net als de anderen hier vind ik het naar (en i.m.o. In sommige opzichten wat overdreven) hoe TS walgt van zijn partner. Hij lijkt niet eens te weten hoe het komt dat ze er zo weinig aan doet.
pi_209883876
Heeft ze geen vriendinnen? Pap daar eens mee aan in haar bijzijn en geef ze een compliment dat ze lekker ruiken... of vraag die vriendinnen eens?

Gebrek aan discipline? Maak een doucheschema en hou haar daar aan. Geef wat meer aandacht daarna?

Verder, depressie wat hier ook al gezegd wordt. Probeer wederom via vriendinnen of ouders en anders mee naar de huisarts slepen.

Of maak zo'n douche doorgang welke ze bij sommige zwembaden hebben. Dan moet ze douche voordat ze binnen kan komen :D

Succes
pi_209884204
Dag @clubje

Ik heb na het lezen van jouw verhaal een paar vragen.
Werk jij ook buitenshuis of ben je huisman?

Als jij met je vrouw praat over jouw probleem noem je dat een gesprek, terwijl je vrouw niks doet dan ja knikken, beterschap beloven en vervolgens na 1 of 2 weken weer met een grote boog om de badkamer heenloopt.
Dit is al bijna 5 jaar aan de gang, heb jij nooit overwogen om dit te bespreken met jullie huisarts?
Waarom denk je dat de fokkertjes jou hiermee kunnen helpen? Zoek aub professionele hulp!!!
Denk ook aan jullie kind!!

Verder schrijf je ook nog dat je vrouw een goed persoon is, niks op aan te merken... :? :? :?
Wat is er dan zo goed aan haar? Kan ze goed koken? Is ze een perfecte gastvrouw als jullie vrienden of kennissen op bezoek komen? Is ze een goede moeder? In die zin dat ze echt van jullie kind houdt, er mee speelt, hem troost als hij gevallen is of zo?
Gaan jullie wel eens uit samen? Naar de bios, restaurant of theater? Verzorgt ze zichzelf dan wel zoals het moet?

En dan nu de meest precaire vraag: menstrueert je vrouw nog? Zo ja, wast ze zichzelf dan wel in die periodes of loopt ze dan dagenlang zonder zich daar te verschonen? Logisch dat je dan omvalt van de stank.

Iemand anders schreef al dat je niet dagelijks uitgebreid hoeft te douchen, maar zoals jij het hier beschrijft is dit dan weer het andere uiterste.
Je begon er ook al zelf over, maar ik was ook nieuwsgierig naar de mening van haar collega's over haar gebrek aan hygiene. Wat voor werk doet je vrouw eigenlijk? Vind ze het werk leuk om te doen? Praat ze met jou over haar werk, over de leuke voorvallen, of over problemen die daar wel eens voorkomen?
pi_209885789
Ja, dat is wel ranzig. Als ze zo al met haar eigen hygiëne omgaat, hoe slecht poetst ze dan het huis wel niet en zo, vraag ik me af.
pi_209886242
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:37 schreef Hydrogeny het volgende:
Of maak zo'n douche doorgang welke ze bij sommige zwembaden hebben. Dan moet ze douche voordat ze binnen kan komen :D
Of ff de hoge druk spuit erop bij binnenkomst. Of een carwash in de tuin, is gelijk je auto spik en span.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 14:42:42 #100
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_209891404
Een ernstig tekort aan zelfzorg kan echt wel een teken van een gebrek aan mentale gezondheid zijn. Verder zou ik ook niet gecharmeerd zijn van een gebrek aan hygiene, maar ik lees wel meer rode vlaggen dat dit niet de meest gezonde relatie is. Een depressie uitsluiten omdat er 'niets ernstigs is gebeurd', serieus?

TS en partner moeten met elkaar gaan communiceren. En niet eenzijdig waarbij TS meldt wat hij denkt en voelt en zij knikt, communicatie is geen eenrichtingsverkeer. Desnoods zoek je hulp in de vorm van de huisarts of een andere hulpverlener om jullie hierbij te begeleiden. Zoals ik het lees is niemand nu gelukkig dus er moet wel iets gaan gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')