abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209864773
Dag allemaal,

Het heeft me veel moeite gekost om onderstaande te schrijven, maar ik ben op een punt gekomen dat het mij bijna echt doet (drastische) beslissingen nemen, en moest het daarom even kwijt. Ik heb dit nog nooit met iemand anders (dan mijn partner) besproken. Het gaat om het volgende:

Ik vind dat de persoonlijke hygiëne van mijn partner (voor alle duidelijkheid, ik ben een man, en mijn partner is een vrouw) ver onder de lat ligt die ikzelf ‘normaal’ vind. Dit klinkt heel grof, maar ik vind dat je als persoon op dat vlak wel wat mag ‘verwachten’ van je partner. Op dit moment is het zover gekomen dat ik haar eigenlijk niet meer aanraak. Ik heb het dan niet alleen over seks maar zelfs over doodgewone aanrakingen in het dagelijks leven. Een afscheidskus geven we al héél lang niet meer. En het is niet dat ik niet ‘wil’, maar ik kan me er zelf niet meer toe brengen.

Voorbeelden? Zij wast zich volledig gemiddeld om de 2 à 3 dagen (bad), maar soms zou het ook al eens 4 dagen zijn. Op de dagen dat ze niet in bad gaat, poetst ze enkel haar tanden. Ze gaat dus regelmatig werken met slaap in haar ogen. Haar haren zijn heel regelmatig vettig. Ze heeft regelmatig een lijfgeur/zweetgeur. Ze draagt soms twee dagen op rij hetzelfde ondergoed (heb het dan over de slip, niet de bh). Ook qua andere verzorging (kleren, sieraden, enz…) is er geen creativiteit of gedane moeite. Nieuwe kleren koopt ze misschien 1 keer per jaar. Een keer iets ‘leuks’ aandoen, is het nu voor mij of zichzelf, doet ze nooit. Deze nacht nog heb ik een kussen tussen ons in gelegd omdat haar adem in mijn richting mij letterlijk uit mijn slaap hield.
Ik weet dat ik heel grof overkom, maar het is zo dat alle fysieke aantrekkingskracht van mij naar haar toe volledig verdwenen is. Heb ik het hier al met haar over gehad? Al talloze keren. Onze relatie is nu 8 jaar oud en ik heb het gemiddeld 1 à 2 x per jaar al opgebracht (uitgezonderd de eerste jaren, want toen was het geen probleem). Dan reageert ze meestal niet of heel koel, is er een kleine verbetering te merken de weken daarop, en daarna verglijdt het weer. Ik snap het niet, moest mijn partner dit zeggen tegen mij, ik zou alles op alles zetten om dit recht te zetten. Je wil toch niet dat je eigen partner met een boog om je heen loopt?

Ik verwacht helemaal niet dat ze elke ochtend een uur in de badkamer zit om zich helemaal op te maken alsof ze naar een trouwfeest gaat. Het enige wat ik verwacht zijn de “basiszaken inzake persoonlijke hygiëne”. Ik persoonlijk neem elke dag een douche, poets mijn tanden, zorg dat de slaap uit mijn ogen is, doe een klein geurtje op, en trek vers ondergoed aan. Meer verwacht ik niet. En ik ga naar de kapper zodra het nodig is (zij wacht altijd tot op het allerlaatste moment tot het echt niet meer om aan te zien is).

Dit alles begint echt een probleem te worden, het stoort mij dat wij elkaar letterlijk niet meer aanraken en ik begin me ook echt te ergeren aan het feit dat ze zich niet verzorgt. Vroeger had ik er enkel ‘verdriet’ over maar nu word ik inwendig ook boos. Het gaat zo ver dat ik ook niet meer echt praat met haar omdat ik zoiets heb van ‘als jij je al niet simpelweg kan verzorgen voor mij, dan heb ik geen zin meer om te vertellen hoe mijn dag was’. Het begint dus ook impact te hebben op andere aspecten van ons leven.

Het feit dat ik er al meermaals met haar over gepraat heb, maar er niets verandert, drijft mij tot wanhoop. Zij vindt oprecht dat er geen probleem is, een andere verklaring heb ik niet.
Het gaat zo ver dat ik effectief overweeg om de relatie stop te zetten. Eigenlijk is de enige reden dat ik dat nog niet gedaan heb, ons zoontje van een dikke twee jaar oud. Het is trouwens ook zo dat ik vind dat zij onze zoon niet goed genoeg verzorgt als het gaat om fysieke verzorging. Zo was ik zijn gezicht en vooral zijn ogen elke ochtend met een washandje, maar zij doet dit niet als zij de 'ochtendshift' op zich neemt. Ook wassen in bad is voor haar hem gewoon in een sopje steken, terwijl ik overal wil overgegaan zijn met een washandje.

Overdrijf ik nu of hoe moet ik dit zien? Wat is nog het verschil tussen een goede vriend en een partner als je elkaar niet meer aanraakt? En wie kan er samenleven met iemand die je soms letterlijk ontwijkt omdat je zijn/haar lichaamsgeur wil omzeilen? Dat kan toch niet?
Bedankt om dit even te willen lezen.

Beste groeten
pi_209864793
Waarom denk je dat je een 'reden' moet hebben die anderen ook accepteren; als je kennelijk zelf geen behoefte voelt nog je partner aan te raken?

Lichaamsgeur is over de meest natuurlijke en automatische 'match' met een partner met de meest geschikte genen.. als iemands lichaamsgeur je tegenstaat, is dat een duidelijk teken dat je niet goed matcht biologisch gezien.

Maak het gewoon uit als je niks voor je partner voelt en kennelijk niet daarover kan praten of daaraan kan werken...
Maakt verder niet zoveel uit "wie daaraan schuld is", als vond ik het opvallend dat je iets "vaak besproken" noemt als je het "gemiddeld 1 á 2x per jaar" ter sprake gebracht hebt (hoe vaak spreek je over zaken met je partner?)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209864824
Was ze altijd al zo? Zo ja, waarom ben je in godsnaam getrouwd? Zo nee, kan er een depressie meespelen of is ze gewoon ranzig?

Zelfs op mijn zwaarste dagen douche ik en poets ik mijn tanden. Ik doe dan geen make up op, maar stinkend de deur uit gaan gaat me te ver.
Purr.
pi_209864850
Ik lees geen enkel probleem in je OP. Het is toch haar keuze? Als het niet naar jouw standaard is, ga je toch weg.
pi_209864898
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 14:21 schreef streamjohan het volgende:
Ik lees geen enkel probleem in je OP. Het is toch haar keuze? Als het niet naar jouw standaard is, ga je toch weg.
Dat zij het kind verwaarloost vind ik wel erg
Purr.
pi_209864901
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 14:24 schreef Purrito het volgende:

[..]
TS?
  woensdag 12 juli 2023 @ 14:25:36 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_209864905
quote:
Voorbeelden? Zij wast zich volledig gemiddeld om de 2 à 3 dagen (bad), maar soms zou het ook al eens 4 dagen zijn. Op de dagen dat ze niet in bad gaat, poetst ze enkel haar tanden. Ze gaat dus regelmatig werken met slaap in haar ogen. Haar haren zijn heel regelmatig vettig. Ze heeft regelmatig een lijfgeur/zweetgeur. Ze draagt soms twee dagen op rij hetzelfde ondergoed (heb het dan over de slip, niet de bh).

Deze nacht nog heb ik een kussen tussen ons in gelegd omdat haar adem in mijn richting mij letterlijk uit mijn slaap hield.
Ja.. ik had het al lang voor gezien gehouden moet ik eerlijk zeggen :{
  woensdag 12 juli 2023 @ 14:26:55 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_209864924
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 14:25 schreef streamjohan het volgende:

[..]
TS?
TS z'n partner is de zij in dit verhaal.
pi_209864967
-nee-

[ Bericht 97% gewijzigd door Lenny77 op 12-07-2023 16:49:03 ]
  woensdag 12 juli 2023 @ 14:35:28 #10
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209865014
De eerste jaren was het geen probleem lees ik, zijn d'r gewoontes veranderd of is het je gaan opvallen toen de roze bril afging? Of, wat een andere user ook al opperde, kan er een andere aanleiding zijn voor het veranderde gedrag?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 12 juli 2023 @ 14:44:14 #11
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209865145
Ja met iemand waar je bijkans van walgt kun je geen relatie hebben he, dat lijkt me duidelijk.
pi_209865201
koop haar een parfumpje ofzo
pi_209865250
Jullie staan te ver uit elkaar hierin, klaar. Vind dat jij overdrijft, maar zij dan ook wellicht weer het uiterste is. Elke dag douchen, op en top verzorgd zijn etc vind ik ook niet noodzakelijk, en wanneer iemand naar de kapper gaat al helemaal niet, maar als je daadwerkelijk gaat stinken is dat weer het andere uiterste natuurlijk.
pi_209865252
Je bent getrouwd dus ik neem aan dat het niet altijd zo is geweest?

Wat is er veranderd? Hoe depressief is ze momenteel?
pi_209865264
Ik denk gelijk aan iets mentaals.
Zit ze bv niet lekker in haar vel en verslonst ze zichzelf daarom, of is ze verslaafd zonder dat iemand dat weet
pi_209866108
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 14:21 schreef streamjohan het volgende:
:')

Die vrouw loopt er bij als een ongewassen zwijn (sorry TS), wil daar klaarblijkelijk ook niks aan doen, tsja dan moet TS met zijn kind van 2 maar weggaan toch :')

My god.

TS, ik vraag me af hoe lang dit al speelt. Dit zou voor mij persoonlijk wel een dealbreaker zijn, en dan zou ik ook niet geneigd zijn om een verbintenis met iemand aan te gaan, laat staan een kind, voordat diegene zijn hygiënezaken (of welke zaken er dan ook niet kloppen) op orde heeft. Of is dit iets van de laatste tijd/jaren?

En zoals veel users hierboven al zeggen, is ze depressief (geworden)?
pi_209866259
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 14:50 schreef anndb het volgende:
maar als je daadwerkelijk gaat stinken is dat weer het andere uiterste natuurlijk.
stank is natuurlijk ook een subjectieve ervaring... als iemand iedere 2 tot 3 dagen in het bad gaat, en "soms twee dagen hetzelfde ondergoed draagt" zal deze normaal gewoon hooguit een normale lichaamsgeur hebben.
Dat stank noemen kan hooguit erop duiden dat deze normale geur je al enorm tegenstaat.

Dan is het vooral zo dat TS kennelijk de 'normale' lichaamsgeur van zijn partner ontzettend tegenstaat.... dat lijkt wel degelijk een groot probleem, omdat natuurlijke lichaamsgeur vermoedelijk op natuurlijke sexuele selectie-gronden de doorslag zou moeten geven in het aantrekkelijk vinden van je partner :
https://en.wikipedia.org/(...)en_olfaction_and_MHC

kennelijk matchen dan de 'genen' en de natuurlijke lichaamsgeur van zijn partner totaal niet met zijn biologische/genetische partner-voorkeur... wat ook een beetje doet afvragen waarom hij initieel wél kennelijk door deze partner aangetrokken was (of ze vroeger zich juist helemaal in parfum en deos inwalmde, en er ook weinig tot geen fysiek contact was (bij bv seks komen al snel natuurlijke lichaamsgeuren vrij))

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 12-07-2023 17:03:19 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 12 juli 2023 @ 16:48:12 #18
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_209866647
Ik lees nergens wat haar kijk hierop is en waarom ze er voor kiest om zich relatief weinig te verzorgen en wat haar bezwaar is om aan meer lichaamsverzorging te doen om haar partner tegemoet te komen.

Wat geeft zij aan als redenen?

quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 14:16 schreef clubje het volgende:. Zij vindt oprecht dat er geen probleem is, een andere verklaring heb ik niet.
Dit klinkt als een eigen invulling van jou. De redenen die zij geeft (of voor zichzelf houdt) lijken mij erg relevant.

Vast niet bedoeld maar je komt hie over alsof je jezelf superieur voelt over haar gebruiken. Een beetje respect is denk ik op zijn plaats; zij heeft alle recht om haar eigen principes erop na te houden.

Neemt niet weg dat dit een probleem is waar jullie zeker uit moeten zien te komen. Ik wil maar even aangeven dat haar principes net zoveel waard zijn als die van jou en als jullie er niet eruit komen dan zijn jullie misschien gewoon niet voor elkaar gemaakt. Dit maakt haar verder niet minderwaardig, puur een andere levensstijl die niet matched.

Good luck en sterkte in deze vervelende situatie!
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  Moderator woensdag 12 juli 2023 @ 16:48:21 #19
441859 crew  Lenny77
pi_209866651
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 14:24 schreef Purrito het volgende:

[..]
Verwaarlozing is nogal een groot woord
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 12 juli 2023 @ 16:51:19 #20
436847 embedguy
pi_209866694
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 16:48 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Verwaarlozing is nogal een groot woord
Inderdaad. Ik ben ook zo opgegroeid/opgevoed en ik heb daar echt niets verkeerts aan overgehouden hoor. Behalve een goede weerstand. Vroeger hadden wij een 'woensdag douchedag'. Wat te raden geeft hoevaak wij (en mijn ouders zelf) werden gedouched : ).
Life is happening now.
  Moderator woensdag 12 juli 2023 @ 16:55:55 #21
441859 crew  Lenny77
pi_209866748
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 16:51 schreef embedguy het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik ben ook zo opgegroeid/opgevoed en ik heb daar echt niets verkeerts aan overgehouden hoor. Behalve een goede weerstand. Vroeger hadden wij een 'woensdag douchedag'. Wat te raden geeft hoevaak wij (en mijn ouders zelf) werden gedouched : ).
Wij vrijdag baddag en iedereen (3 kinderen en 2 ouders) ging in hetzelfde badwater, waarvan het water trouwens max 20cm hoog stond.
  woensdag 12 juli 2023 @ 17:02:46 #22
436847 embedguy
pi_209866825
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 16:55 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wij vrijdag baddag en iedereen (3 kinderen en 2 ouders) ging in hetzelfde badwater, waarvan het water trouwens max 20cm hoog stond.
Ohh, nog 'erger'

Ik denk dat je pas over verwaarlozen kan spreken als de medeklasgenootjes vervelend gaan doen omdat een kind stinkt. Maar dat is niet zo snel (denk ik, misschien dat het meehelpt dat ik in een boerengebied ben opgegroeid).
Life is happening now.
pi_209866861
Heb ooit gelezen dat het juist beter is voor je huid en haar om niet dagelijks te douchen of shampoo te gebruiken. Dus om de zoveel dagen douchen is zo gek nog niet.

Heeft haar werkgever of familie of andere mensen in omgeving wel eens een opmerking gemaakt over haar hygiëne?
  Moderator woensdag 12 juli 2023 @ 17:07:19 #24
441859 crew  Lenny77
pi_209866886
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 17:02 schreef embedguy het volgende:

[..]
Ohh, nog 'erger'

Ik denk dat je pas over verwaarlozen kan spreken als de medeklasgenootjes vervelend gaan doen omdat een kind stinkt. Maar dat is niet zo snel (denk ik, misschien dat het meehelpt dat ik in een boerengebied ben opgegroeid).
Verwaarlozing is alleszins iets heel anders inderdaad.
Billen die kapot zijn door pampers te lang aan te houden, slechte/weinig/onhygiënische voeding, vuil bedje, ongedierte zoals luizen die niet aangepakt worden,..

(Ook boerengebied hier :D )
  Moderator woensdag 12 juli 2023 @ 17:07:33 #25
441859 crew  Lenny77
pi_209866891
foutje
pi_209867071
Waarom ben je in godsnaam met haar samen gaan wonen? Ik vind dit echt heel ranzig klinken en had haar gedumpt.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_209867173
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 16:21 schreef RM-rf het volgende:

[..]
stank is natuurlijk ook een subjectieve ervaring... als iemand iedere 2 tot 3 dagen in het bad gaat, en "soms twee dagen hetzelfde ondergoed draagt" zal deze normaal gewoon hooguit een normale lichaamsgeur hebben.
Dat stank noemen kan hooguit erop duiden dat deze normale geur je al enorm tegenstaat.

Dan is het vooral zo dat TS kennelijk de 'normale' lichaamsgeur van zijn partner ontzettend tegenstaat.... dat lijkt wel degelijk een groot probleem, omdat natuurlijke lichaamsgeur vermoedelijk op natuurlijke sexuele selectie-gronden de doorslag zou moeten geven in het aantrekkelijk vinden van je partner :

kennelijk matchen dan de 'genen' en de natuurlijke lichaamsgeur van zijn partner totaal niet met zijn biologische/genetische partner-voorkeur... wat ook een beetje doet afvragen waarom hij initieel wél kennelijk door deze partner aangetrokken was (of ze vroeger zich juist helemaal in parfum en deos inwalmde, en er ook weinig tot geen fysiek contact was (bij bv seks komen al snel natuurlijke lichaamsgeuren vrij))
Bullshit. Mijn vriend stinkt gewoon als hij sport en niet doucht. Ik vind mezelf dan ook meuren.
Purr.
pi_209867202
Dagje niet douchen of weekend..lekker boeiend als je toch niks doet de hele dag...maar dan iig schoon ondergoed man :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_209867206
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 17:30 schreef Purrito het volgende:

[..]
Bullshit. Mijn vriend stinkt gewoon als hij sport en niet doucht. Ik vind mezelf dan ook meuren.
als het je van de natuurlijke lichaamsgeur van je partner kennelijk slecht wordt, ben je genetisch gewoon geen goede match...

nogmaals, dat is een redelijk geaccepteerde wetenschappelijk gebaseerde kennis over de rol die lichaamsgeur in het sexuele proces speelt.

TS geeft aan een probleem te hebben omdat zn partner iedere 2 tot 3 dagen in bad gaat en soms "twee dagen hetzelfde ondergoed aanheeft".
Dat haar haar soms vettig is, en ze soms een 'lijfsgeur' heeft

Hij geeft aan dat "hij zijn partner geen afscheidszoen meer kan geven, omdat hij zich daar niet meer toe kan brengen"...
iets dat overduidelijk erop duid dat er in de relatie gewoon iets goed mis zit.

dat heeft niet zoveel meer te maken met 'onhygienisch'
En ook weinig met een verder normaal gevoel dat je je liever goed doucht als je bv bezweet bent of gesport hebt.
  woensdag 12 juli 2023 @ 18:51:52 #30
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_209868233
Weg met die stinkerd.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  woensdag 12 juli 2023 @ 18:56:01 #31
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_209868288
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 18:51 schreef LordofLeaves het volgende:
Weg met die stinkerd.
☝️

Je zegt het zelf al maar je hebt bevestiging van ons nodig. Bij dezen. Go.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 12 juli 2023 @ 18:57:02 #32
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_209868303
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juli 2023 18:56 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
☝️

Je zegt het zelf al maar je hebt bevestiging van ons nodig. Bij dezen. Go.
Ja, weg ermee!
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  woensdag 12 juli 2023 @ 19:12:54 #33
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_209868611
quote:

[..]
:r :r :r
Yea, she's on crack.
pi_209868807
De persoonlijke hygiëne van vriendinlief klinkt mij niet onoverkomelijk.
De walging van TS wel. En het maakt daarvoor niks uit wat andere mensen vinden, zouden vinden, vinden dat TS zou moeten vinden. Als je walgt van je partner dan is dat niet jouw partner.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 12 juli 2023 @ 19:41:34 #35
441859 crew  Lenny77
pi_209869033
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:12 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
:r :r :r
Ja nuja.. geen eigen keuze he :@
  woensdag 12 juli 2023 @ 19:58:28 #36
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209869261
Valt het zichzelf verwaarlozen wellicht samen met de komst van je zoon? Tijd voor jezelf maken is soms zo moeilijk als je de continue zorg hebt voor iemand anders. Leuk voor jezelf kleding kopen gaat dan ook niet zo gemakkelijk.

Zelfs douchen kan dan een opgave zijn, omdat je dat toch in moet plannen. En dan heb je 's avonds wellicht wel tijd, maar dan ben je moe en wil je ook andere dingen doen.

En bij een kind van 2 jaar zal het wel loslopen als het gaat om het wassen. Sowieso bij het verschonen van een luier wordt het onderlichaam al goed schoongemaakt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_209869321
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 17:05 schreef Nagelslak het volgende:
Heb ooit gelezen dat het juist beter is voor je huid en haar om niet dagelijks te douchen of shampoo te gebruiken. Dus om de zoveel dagen douchen is zo gek nog niet.

Heeft haar werkgever of familie of andere mensen in omgeving wel eens een opmerking gemaakt over haar hygiëne?
Maar de dagen dat je niet onder de douche gaat was je wel je gezicht, oksels, kruis etc.
  woensdag 12 juli 2023 @ 20:04:13 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209869351
Maar wanneer is dit begonnen TS? Want ooit viel je op haar.
pi_209869401
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 17:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]
als het je van de natuurlijke lichaamsgeur van je partner kennelijk slecht wordt, ben je genetisch gewoon geen goede match...

nogmaals, dat is een redelijk geaccepteerde wetenschappelijk gebaseerde kennis over de rol die lichaamsgeur in het sexuele proces speelt.

TS geeft aan een probleem te hebben omdat zn partner iedere 2 tot 3 dagen in bad gaat en soms "twee dagen hetzelfde ondergoed aanheeft".
Dat haar haar soms vettig is, en ze soms een 'lijfsgeur' heeft

Hij geeft aan dat "hij zijn partner geen afscheidszoen meer kan geven, omdat hij zich daar niet meer toe kan brengen"...
iets dat overduidelijk erop duid dat er in de relatie gewoon iets goed mis zit.

dat heeft niet zoveel meer te maken met 'onhygienisch'
En ook weinig met een verder normaal gevoel dat je je liever goed doucht als je bv bezweet bent of gesport hebt.
Eigenlijk vind je het zweet van iemand die net gesport heeft ook niet vies als je je echt tot hem aangetrokken voelt.

Anders klopt het inderdaad niet. Die geur moet je echt naar iemand toetrekken juist, zo van "ik wil je."

Dat voelt dan even net alsof je een dier bent.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209869460
Nou ik ben seksueel aangetrokken tot mijn vriend maar als hij 3 dagen niet zou douchen heb ik ook geen zin in een blowjob geven of zoenen.
Purr.
pi_209869497
Ieder het zijne ;)

Hij snapt vast wel wat ik bedoel.
pi_209870487
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 20:10 schreef Purrito het volgende:
Nou ik ben seksueel aangetrokken tot mijn vriend maar als hij 3 dagen niet zou douchen heb ik ook geen zin in een blowjob geven of zoenen.
TS heeft het niet over oraalsex, maar om een simpele afscheidszoen.

Tevens geeft hij aan dat hij haar helemaal niet meer aanraakt... Omdat ze dus maar eens in de 2 of 3 dagen in bad gaat.

Is dat ook zo bij jouw vriend, dat je gelijk alle behoefte iemand aan te raken verliest, als je niet een sanex- of nivea-geur ruikt maar zijn gewone lichaamsgeur?
pi_209870539
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 21:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Tevens geeft hij aan dat hij haar helemaal niet meer aanraakt... Omdat ze dus maar eens in de 2 of 3 dagen in bad gaat.

Is dat ook zo bij jouw vriend, dat je gelijk alle behoefte iemand aan te raken verliest, als je niet een sanex- of nivea-geur ruikt maar zijn gewone lichaamsgeur?
Nee, maar als hij zelden zou douchen en niet naar mij zou luisteren als ik dat een probleem vind wel
Purr.
pi_209870660
Ik vind het verhaal zelf ongeloofwaardig, o.a. omdat je stelt dat je het 1 a 2 keer per jaar meldt terwijl het je blijkbaar zo erg stoort. Nu zeker met de heetste juni ooit die er geweest is en het feit dat je de relatie bereid bent te beëindigen ondanks je zeer beperkte pogingen dan om het te veranderen geeft mij het idee dat dit niet klopt.

Haar kant ontbreekt ook volledig. Je betrekt zelfs jullie zoontje erbij terwijl ze die ook nog opfrist, alleen niet zoals jij zou willen zogenaamd. Ik denk dat je informatie achterhoudt en dat zij wellicht jouw gedrag wat zat is op punten die jij niet meldt..
pi_209870825
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 21:22 schreef Purrito het volgende:

[..]
Nee, maar als hij zelden zou douchen en niet naar mij zou luisteren als ik dat een probleem vind wel
Defineer zelden?

In TS zijn voorbeeld gaat zijn partner iedere 2 of 3 dagen in bad, maar geeft hij aan haar niet meer aan te willen raken (kennelijk ook niet op de momenten dat ze kort ervoor wel uit bad was)

En vind je dat 'niet luisteren' ook een realistische klacht als je bezwaar een of tweemaal per jaar geuit hebt?
pi_209870880
Vraag mij af of hier niet meer achter schuilt... Ben je niet stiekem helemaal flauw van d'r TS?
  Moderator woensdag 12 juli 2023 @ 22:26:26 #47
441859 crew  Lenny77
pi_209871415
Altijd zo frustrerend, de hit and run topics ;(
pi_209871524
quote:

[..]
Dit is toch gewoon normaal?
pi_209871546
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 22:26 schreef Lenny77 het volgende:
TS staat onder de douche
pi_209872115
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 22:26 schreef Lenny77 het volgende:
Clubje heeft dit verhaal ook op het Viafora geplaatst. Ook geen reactie van To op alle reacties.
pi_209872277
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 16:21 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat is een normale lichaamsgeur? Aangezien zij zichzelf dagenlang niet wast en dagen in dezelfde onderbroek rondloopt, zullen er meerdere lichaamsgeuren gaan mengen denk ik? Van zweet tot andere geurtjes. Dat lijkt mij niet super fris.
  Moderator woensdag 12 juli 2023 @ 23:39:37 #52
441859 crew  Lenny77
pi_209872357
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 23:17 schreef Bloem75 het volgende:

[..]
Clubje heeft dit verhaal ook op het Viafora geplaatst. Ook geen reactie van To op alle reacties.
Waarom dan..
Vergelijken wat het gevoelige vrouwvolk zegt vs het hardere FOK! volk?

Wat zeggen ze op viva? :@
  woensdag 12 juli 2023 @ 23:44:12 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209872392
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 21:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nouja vers zweet is niet zo erg. Maar bij 3 dagen niet douchen wordt dat toch wel dat ranzige oudbakken zweet.

Ik kan me er ook niks bij voorstellen. Maargoed ik ben nogal een zweter dus ik moet echt iedere dag douchen om een prettig gezelschap te blijven.
pi_209872434
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 23:39 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Waarom dan..

Niet viva maar viafora. Een paar vinden het ook vies (en terecht!)
En een paar vieze hippie boomers vinden het heel normaal.
Ook hier lees je dat sommige boomers nog hebben meegemaakt dat ze maar 1x per week in bad mochten waar het hele gezin hetzelfde badwater gebruikte 🤢

Bah, ik zou mijn man eruit zetten als hij zo slecht met hygiëne om zou gaan.
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 00:02:24 #55
441859 crew  Lenny77
pi_209872515
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 23:51 schreef Bloem75 het volgende:

[..]
Ook hier lees je dat sommige boomers nog hebben meegemaakt dat ze maar 1x per week in bad mochten waar het hele gezin hetzelfde badwater gebruikte 🤢

Ik ben één van die boomers die hier gepost heeft dat we maar 1 keer per week in bad mochten :@
Kan ik toch niets aan doen?
Vond het toen normaal als kind.
Nu niet meer natuurlijk.

(Ben trouwens geen boomer)
  donderdag 13 juli 2023 @ 00:04:54 #56
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_209872536
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 23:39 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Waarom dan..

Viva is geen gevoelig vrouwvolkforum. Het is echt een afvoerputje van veelal vrouwen die “mondig” zijn en EeN Eigen MEniNg hebben.
Elkaar neerhalen/ zichzelf egodunken met zo perfect mogelijk geformuleerde meningen zodat het wat lijkt, maar meestal zonder inhoud en zonder enige nuance.

Fok! Vrouwen zijn gewoon leuker, veelzijdiger. Ik moest dit even kwijt.. Viva-forum :r :r

Maar eh wat betreft ts zijn verhaal. Mocht dat echt zijn, ..scheiden of haar dit laten lezen. Succes :s)
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_209872552
Mis een hoop informatie en ook ik krijg de indruk dat TS informatie achter houdt, jammer. Zal als vriendin van TS ook niet heel blij zijn om te lezen hoe hij over mij denkt en over mij schrijft. Naar totale vreemden. Dat zou ik een groter probleem vinden dan een partner die iets minder onder de douche sprint. Hier douchen we soms ook maar eens per drie dagen; niks aan t handje qua geuren hoor, dus ik denk dat er wat meer aan de hand is en TS dat vooral niet wil delen, dus nu maar weg blijft.
pi_209872554
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
Mis een hoop informatie en ook ik krijg de indruk dat TS informatie achter houdt, jammer. Zal als vriendin van TS ook niet heel blij zijn om te lezen hoe hij over mij denkt en over mij schrijft. Naar totale vreemden. Dat zou ik een groter probleem vinden dan een partner die iets minder onder de douche sprint. Hier douchen we soms ook maar eens per drie dagen; niks aan t handje qua geuren hoor, dus ik denk dat er wat meer aan de hand is en TS dat vooral niet wil delen, dus nu maar weg blijft.
Maar was je dan in de tussenliggende dagen ook niks? Je gezicht, kruis? Schoon ondergoed aan?
pi_209872561
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:04 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]
Viva is geen gevoelig vrouwvolkforum. Het is echt een afvoerputje van veelal vrouwen die “mondig” zijn en EeN Eigen MEniNg hebben.
Elkaar neerhalen/ zichzelf egodunken met zo perfect mogelijk geformuleerde meningen zodat het wat lijkt, maar meestal zonder inhoud en zonder enige nuance.

Fok! Vrouwen zijn gewoon leuker, veelzijdiger. Ik moest dit even kwijt.. Viva-forum :r :r

Maar eh wat betreft ts zijn verhaal. Mocht dat echt zijn, ..scheiden of haar dit laten lezen. Succes :s)
Ik heb ook nooit wat gehad met Viva. Heel erg dubbele standards. Gaat een vrouw vreemd? You go girl. De man? Meteen scheiden en helemaal leeg melken financieel. Klinkt extreem, maar komt er wel vaak op neer. Alles is de schuld van de man; ook als de vrouw er meerdere affaires op na houdt :+
pi_209872566
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:08 schreef mootie het volgende:

[..]
Maar was je dan in de tussenliggende dagen ook niks? Je gezicht, kruis? Schoon ondergoed aan?
Oh dat wel natuurlijk. Maar kan zo dat die vrouw dat ook doet, maar hij t het niet door heeft of het niet goed genoeg vind vanwege zijn eigen gewoontes.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2023 00:10:23 ]
  Vis een optie? donderdag 13 juli 2023 @ 00:15:10 #61
70532 loveli
N
pi_209872598
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 14:19 schreef Purrito het volgende:
Was ze altijd al zo? Zo ja, waarom ben je in godsnaam getrouwd? Zo nee, kan er een depressie meespelen of is ze gewoon ranzig?
Ook mijn eerste gedachte.
crap in = crap out
pi_209872607
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Oh dat wel natuurlijk. Maar kan zo dat die vrouw dat ook doet, maar hij t het niet door heeft of het niet goed genoeg vind vanwege zijn eigen gewoontes.
Ze gaat met de slaap in haar ogen werken, dan is haar gezicht niet nat geweest. :P
  donderdag 13 juli 2023 @ 00:24:19 #63
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_209872667
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb ook nooit wat gehad met Viva. Heel erg dubbele standards. Gaat een vrouw vreemd? You go girl. De man? Meteen scheiden en helemaal leeg melken financieel. Klinkt extreem, maar komt er wel vaak op neer. Alles is de schuld van de man; ook als de vrouw er meerdere affaires op na houdt :+
Meeste daar zijn echt zure wijven, niet alleen naar mannen.
Vaak gelezen hoe ze dan bijvoorbeeld allemaal tekeer gaan op een vrouw die verliefd is op een ander.
Zon vrouw belandt pertinent op de Viva -brandstapel.
1 reageert dan weer met zo’n tunnelvisie MeNIng vol met ‘pakkende oneliners’.
En al die anderen eronder.. “vind ik ook”, “mooi gezegd”, “ben ik het mee eens”… jadajadajada. :r
Lijkt de fucking middelbare school wel en dan op z’n ergst. Zoals je in films ziet.
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 01:06:04 #64
441859 crew  Lenny77
pi_209872859
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:04 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik met 'gevoelig' :@
Was voorzichtig in mijn woordkeuze :7
pi_209874272
Dag allemaal,

ik doe helemaal geen "hit and run". Ik dacht dat binnen de 24 uur lezen/reageren wel voldoende was; druk leven met een 2-jarige peuter in huis!

Waarom ik 'maar' gemiddeld 2 x per jaar hierover begin? Wel vroeger was het vaker, maar telkens als ik erover begin heb ik eerst 3 weken mijn moed moeten bijeen rapen omdat het nu eenmaal geen gemakkelijk onderwerp is om op te brengen en omdat ik weet dat zoiets kwetst. We zijn nu 8 jaar samen en eerlijk gezegd weet ik niet of het al vanaf dag 1 zo was of niet. Wat ik wel nog weet is dat ze dan veel meer moeite deed naar kledij, kapsel, ondergoed, enz...Misschien bekeek ik toen nog alles door de befaamde roze bril. Wel is het zo dat het toch al een aantal jaar is dat de gebrekkige (vind ik, ik besef maar al te goed dat zoiets persoonlijk is) hygiëne mij stoort. Laat ons zeggen een 4à5 jaar. Ik herinner me de eerste keer dat ik het opbracht, dat was zo moeilijk! Wat ze dan meestal doet is luisteren, heel stil zijn, en gewoon niet reageren. Of heel kort zeggen dat ze het begrijpt. Om dan 1 à 2 weken een verandering te zien, en daarna is het weer zoals vroeger.

Voor alle duidelijkheid: als ik hierover begin is het echt een gesprek. Samen in de zetel zitten, haar zeggen dat ik iets te melden heb, en er dan rustig, met alle respect, over communiceren. Het feit dat dit nu al een 8-tal keer ofzo gebeurd is, en er niets veranderd, zorgt ervoor dat ik een gelaten houding gekregen heb. En er dus niet nog een 9de keer over wil beginnen, want het heeft geen zin lijkt me.
Het is inderdaad zo dat alle intimiteit tussen ons weg is. Alles. Er zijn 0,0 fysieke aanrakingen nog. We zijn inderdaad huisgenoten. We zijn managers van ons gezin en onze zoon. We zijn niet getrouwd trouwens.

Waarom ik dan niet gewoon weg ga? Zo simpel is dat toch niet? Voor de rest is zij een heel 'goede' persoon. Niets op aan te merken. En we hebben een zoontje...ik blijf het zo zuur vinden als ik dit alles zou moeten weggooien omwille van dit feit die in principe zo gemakkelijk op te lossen is. Want als ze zich wast, haar haar eens mooi in een staart steekt, en iets leuks aandoet, is ze gewoon een topvrouw.
Maar vanochtend is ze gewoon terug vertrokken naar het werk zonder ook maar één iets te doen aan haar lichaam, uitgezonderd tanden poetsen.

In één van onze vorige gesprekken heb ik ook al eens voorzichtig, en heel respectvol, gezegd dat niet enkel ik dit merk, maar dat ook andere mensen in haar omgeving, bijvoorbeeld collega's, dit moeten merken. Ze knikte toen, alsof ze me begreep en gelijk gaf. En toch verandert er niets. Ik dacht echt dat dit argument ging helpen.

Of ze depressief is? Dat denk ik niet. Daar zijn toch geen tekenen van. Er is ook niet echt iets ergs gebeurd ofzo.

Enfin, we zullen nog maar wat aanmodderen zeker.
pi_209874438
En toch zou ik wat jij beschrijft als een gesprek niet zo omschrijven. Je hebt het er voornamelijk over dat jij praat. Zij enkel wat knikt. Je hebt het erover dat je keer op keer benoemd hoeveel last JIJ er van hebt. Heb je ooit wel eens gevraagd waarom zij zich er zo weinig mee bezig houdt? Echt een keer goed door gevraagd? Het komt nu over alsof je gaat elke keer een preek geeft vanuit je eigen gevoelens, maar dat je ook niet echt door vraagt.

Voor haar zal het toch ook niet leuk zijn dat haar man van haar walgt en dat er al in geen maanden aanrakingen of seks is geweest? Wat doet dat met haar? Hoe kijkt zij er na? Vrij belangrijke info.

Ik zou ook niet geneigd zijn om mijn gedrag heel erg te veranderen als m’n man niet echt geïnteresseerd is in mijn kant van het verhaal en mijn gevoelens. Het elke keer bij een preek blijft. Dat werkt niet motiverend. Toon aan dat je er voor haar bent en een luisterend oor wil bieden. Echt doorvragen. Niet genoegen nemen met wat knikjes.

En als het er dan op neer komt dat zij dit wél genoeg vind voor haar zelf en ze er verder ook geen andere klachten over ontvangt…dan moet je ook gewoon accepteren dat jullie gewoon anders denken en qua lichaamsgeur wellicht gewoon niet bij elkaar passen.
pi_209874502
Kan het zijn dat ze het bewust doet om afstand tussen jullie te creëren? Dat ze om de een of andere reden fysiek contact wil voorkomen?
pi_209874660
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:21 schreef clubje het volgende:
maar telkens als ik erover begin heb ik eerst 3 weken mijn moed moeten bijeen rapen omdat het nu eenmaal geen gemakkelijk onderwerp is om op te brengen
... :?

als je het niet ter sprake brengt omdat 'je eerst drie weken je moed bijeen moet rapen' om een gesprek aan te gaan met je partner, ben je écht zelf een beetje deel van het probleem.
Het komt eerder over alsof er vrijwel geen enkel normaal, persoonlijk contact is, kennelijk geen gesprek tussen jullie mogelijk is, en zoals je zelf zegt 0,0 fysieke aanraking.

als je aangeeft dat als je ''eén van die 8 gesprekken' had met haar (verdomd weinig als je ook al 8 jaar samen bent)... welke response komt er dan wél van haar?
de enige reactie van haar die je noemt is dat ze ''eventjes knikte'' ... is er dan werkelijk geen communicatie tussen jullie beiden?

Volgens mij is het enige dat je zou kunnen doen om dit te redden eerst in relatietherapie te gaan en te leren samen te praten over jullie problemen, want daar loopt het nu al kennelijk goed mis.
  donderdag 13 juli 2023 @ 10:41:09 #69
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_209875182
Zoals hierboven ook gezegt is het voor iedereen anders. De een geeft een sterkere lichaamsgeur dan de ander. Als ik me 2 dagen niet douche dan ruik je meestal helemaal niks onder mijn oksels en mijn sokken ruik je dan ook nog niet. Mijn man snapt daar niks van want zijn sokken zijn na een dag al 'chemisch afval'.

Als mijn oksels wèl een beetje ruiken vind mijn man dat zeer opwindend. Andersom ook, we vinden elkaars geur heerlijk en gebruiken ook geen deo, dan vinden we elkaar namelijk juist niet meer lekker ruiken.

Achteraf vond mijn man zijn ex ook helemaal niet lekker ruiken, geur is erg belangrijk voor de aantrekking.

Jij bent gewoon niet meer aangetrokken tot je vrouw en andersom blijkbaar ook. Kansloze relatie dus. Helaas voor jullie zoontje.
To BG or not to BG!
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 10:43:58 #70
382129 crew  Donna
pi_209875216
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:42 schreef -Spring het volgende:
Kan het zijn dat ze het bewust doet om afstand tussen jullie te creëren? Dat ze om de een of andere reden fysiek contact wil voorkomen?
Als dit al 4/5 jaar zo is dan lijkt dat me niet. Dan 'neem' je in de tussentijd toch geen kind?

Ik dacht nog aan een postnatale depressie, daar heb ik tegenaan gezeten en verzorgde mezelf ook niet meer zo goed, maar als het jaren ervoor al zo was dan lijkt dat ook niet logisch.
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:18:25 #71
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_209875694
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 16:51 schreef embedguy het volgende:

[..]
Ligt aan je leeftijd wij werden als kinderen op zaterdag gewassen in een zinken teiltje. Als tiener kwam er na een verbouwing van ons huis een badkamer met douche. En verwarming, dus geen kolen en olie meer. k douche ook iedere dag, en 2-3 keer per week met zeep. In Azië douchte ik soms twee keer per dag, alleen met water.

Ik kan me de frustratie van OP wel voorstellen, ik knap er ook helemaal op af als een partner stinkt. Dat begint al bij ruiken naar sigarettenrook. Op zijn Duits .... zum kotzen!

:r :r
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:29:47 #72
450228 LeesFoknl
pi_209875834
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:58 schreef livelink het volgende:
Valt het zichzelf verwaarlozen wellicht samen met de komst van je zoon? Tijd voor jezelf maken is soms zo moeilijk als je de continue zorg hebt voor iemand anders. Leuk voor jezelf kleding kopen gaat dan ook niet zo gemakkelijk.

Zelfs douchen kan dan een opgave zijn, omdat je dat toch in moet plannen. En dan heb je 's avonds wellicht wel tijd, maar dan ben je moe en wil je ook andere dingen doen.

En bij een kind van 2 jaar zal het wel loslopen als het gaat om het wassen. Sowieso bij het verschonen van een luier wordt het onderlichaam al goed schoongemaakt.
(Verwaarloosde post natale) depressie. Bij depressies komt het vaker voor dat zelfs de energie om te douchen er niet meer is.
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:46:44 #73
450228 LeesFoknl
pi_209876065
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 23:51 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, wat het heden betreft. Maar nou moet je niet over baby boomers beginnen. Het was toen gewoon zo. Zeker echt kort na de oorlog was het gewone gezin arm in menig opzicht. Huizen, kleine zelfs, werden aan twee jonge gezinnen toegewezen. En als dan na 3-4 jaar meer huizen klaar waren werd dan aan een van de gezinnen een ander huis toegewezen zodat beiden hun privacy hadden. Ook eten, ... hoe vaak kreeg je als antwoord op de vraag of er ook iets bij de aardappelen was, gezegd, zet de radio maar aan, dan heb je er een stukje muziek bij. Winters waren koud, dubbel glas bestond niet, en ook isolatie was een vreemd woord. Een ruimte, meestal de keuken, werd warm gestookt. Vaak met schlam, een soort ingedikte modder van water met kolengruis, een nevenprodukt uit de mijnen.
  donderdag 13 juli 2023 @ 11:54:29 #74
450228 LeesFoknl
pi_209876179
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ja, om bij het topic te blijven, Iin de VIVA als een man zich niet doucht is ie een vies vuil stinkvarken. Als een vrouw zich niet doucht is zij vol in haar kracht en leeft ze volgens de natuur, haar instinkt en haar hormonen

_O- _O- _O-
pi_209876232
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 10:43 schreef Donna het volgende:

[..]
Als dit al 4/5 jaar zo is dan lijkt dat me niet. Dan 'neem' je in de tussentijd toch geen kind?

Ik dacht nog aan een postnatale depressie, daar heb ik tegenaan gezeten en verzorgde mezelf ook niet meer zo goed, maar als het jaren ervoor al zo was dan lijkt dat ook niet logisch.
Ik voelde me op een gegeven moment ook niet meer tot m'n ex aangetrokken maar weet dat, door een gebrek aan eigenwaarde, aan mezelf. Omdat onze relatie verstandelijk gezien wel goed was, heb ik in die tijd wel twee kinderen met hem gekregen. (Dat ik gevoelsmatig niet gelukkig met hem was, weet ik aan mijn eigen veeleisendheid: wat had ík nou te klagen?)
  Moderator donderdag 13 juli 2023 @ 12:01:36 #76
382129 crew  Donna
pi_209876273
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 11:59 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik voelde me op een gegeven moment ook niet meer tot m'n ex aangetrokken maar weet dat, door een gebrek aan eigenwaarde, aan mezelf. Omdat onze relatie verstandelijk gezien wel goed was, heb ik in die tijd wel twee kinderen met hem gekregen. (Dat ik gevoelsmatig niet gelukkig met hem was, weet ik aan mijn eigen veeleisendheid: wat had ík nou te klagen?)
Mja daar heb je wel een punt.
  donderdag 13 juli 2023 @ 12:17:08 #77
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209876446
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:42 schreef -Spring het volgende:
Daar zit ik ook aan te denken. De huidige situatie komt haar wellicht juist goed uit.
Heeft ze mss een ASS ? Dat zou ook iets kunnen verklaren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209878130
Goed, ik zal wel een afwijkende mening hier hebben zo te zien. Jullie hebben een kind samen.. en wij worden allemaal een dagje ouder en lelijker. Het gras lijkt altijd groener aan de overkant.

Weigeren om te investeren in een emotionele binding met je partner (niet eens haar willen aanraken :') ) om enkel uiterlijke verzorging en redenen vind ik tot zover erg overdreven.

Jij zal vast ook tekorten hebben op andere vlakken, waar zij last van heeft en er ook mee dealt. De manier waarop jij alleen al over haar schrijft en weinig weet lijkt te hebben in de redenen waarom zij zichzelf laat gaan, zegt al veel :@

[ Bericht 3% gewijzigd door Medusa666 op 13-07-2023 14:26:03 ]
pi_209878248
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:17 schreef deedeetee het volgende:

Heeft ze mss een ASS ? Dat zou ook iets kunnen verklaren.
Een interessant idee, echter: een Autisme spectrum aandoening kan wel samengaan met slechte persoonlijke verzorging, maar dat komt dan voor uit desinteresse in hoe deze persoon werkt op anderen.

Het is praktisch onmogelijk dat een ASS-persoon strategieen gebruikt in zijn sociale interactie, omdat de stoornis juist betekent dat deze persoon hier geen tot weinig aandacht voor of controle over heeft.

Een ASS-persoon zal juist bv fysieke aanrakingen vermijden, zal moeite hebben met zaken als een afscheidszoen geven en zullen vaak een ander persoon als afstotend ervaten.
Tevens hebben deze problemen met het aangaan van gesprekken met anderen (en als ze dat doen na lang aarzelen, moeite hebben de reactie en signalen van de ander te duiden).

Dat soort dingen treft niet op de vrouw toe, maar ik zie wel een ander die daar perfect in zou passen.
  donderdag 13 juli 2023 @ 14:31:09 #80
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209878294
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Een interessant idee, echter: een Autisme spectrum aandoening kan wel samengaan met slechte persoonlijke verzorging, maar dat komt dan voor uit desinteresse in hoe deze persoon werkt op anderen.

Het is praktisch onmogelijk dat een ASS-persoon strategieen gebruikt in zijn sociale interactie, omdat de stoornis juist betekent dat deze persoon hier geen tot weinig aandacht voor heeft.

Een ASS-persoon zal juist bv fysieke aanrakingen vermijden, zal moeite hebben met zaken als een afscheidszoen geven en zullen vaak een ander persoon als afstotend ervaten.
Tevens hebben deze problemen met het aangaan van gesprekken met anderen (en als ze dat doen na lang aarzelen, moeite hebben de reactie en signalen van de ander te duiden).

Dat soort dingen treft niet op de vrouw toe, maar ik zie wel een ander die daar pergect in zou passen.
ASS komt in mijn familie vaker voor, je moet niet alle autisten op 1 hoop gaan gooien hoor. Het kan nogal verschillen van persoon tot persoon en het kan ook heel veel uitmaken of die persoon man of vrouw is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209878353
Ik zeg niet dat er geen probleem is
maar kan het zijn dat jouw geurwaarneming is veranderd?

Toen ik een schildklierziekte kreeg, heb ik de eerste jaren een supersonische neus gehad. Enorm storend. Ik vond alles stinken. Gelukkig is dat na een paar jaar weer bijgetrokken.

Het feit dat mijn man rookte, parodontitis had en veel cafeïne dronk hielp absoluut niet :r
Spoilers!
pi_209878481
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 14:31 schreef deedeetee het volgende:
ASS komt in mijn familie vaker voor, je moet niet alle autisten op 1 hoop gaan gooien hoor.
ehm... ik noem bepaalde kenmerken/symptomen van het Autisme-spectrum Syndroom (vooral dat dit gekopeld is aan een beperking van de sociale en communicatieve vermogens met andere mensen, de interactie en het begrip van andere personen alswel een voorkeur voor bepaalde repetitieve of juist restrictieve voorkeuren/interesses).... dat heeft niks met "op één hoop" te gooien, maar vooral dat die term voor een bepaalde aandoening gebruikt wordt die exact deze kenmerken heeft.

[ Bericht 14% gewijzigd door RM-rf op 13-07-2023 15:33:20 ]
  donderdag 13 juli 2023 @ 15:16:20 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209878894
Maar is het nou zo raar dat TS graag wenst dat zijn partner een beetje fris en verzorgd voor de dag komt?

Veel mensen gaan toch echt onprettig stinken als ze zich zo weinig wassen. Waarom moet TS dat allemaal maar prima vinden?
pi_209879082
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:16 schreef Hexagon het volgende:
Maar is het nou zo raar dat TS graag wenst dat zijn partner een beetje fris en verzorgd voor de dag komt?
Nee, maar wel problematisch dat hij er kennelijk niet over kan praten met zijn partner, en er geen enkele fysiek contact is tussen beide (kennelijk geen enkele aanraking omdat dat hem tegenstaat), ook niet als ze wel net uit bad komt (wat ze iedere 2 tot 3 dagen doet).

Los ervan of TS zijn partner werkelijk onhygienisch is of niet en wat voor persoonlijke voorkeuren iemand wel of niet heeft qua uiterlijk van zijn partner.

Als je niet erover met je partner kan praten en er geen fysiek contact meer mogelijk is (omdat iemand kennelijk onpasselijk wordt van zijn partner die 'te lang wacht met het opzoeken van een kapper'), zal dat ervoor zorgen dat ook het vinden van een gezamelijke oplossing héél moeilijk wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 13-07-2023 15:36:13 ]
pi_209880579
Maar ze doucht wel eens in de 2-3-4 dagen, waarom raak je haar dan niet aan? :P
pi_209880600
Ik schrik hier van alle viezerikken. Op een dag

Poets ik mijn tanden in de ochtend
Reinig ik mijn gezicht met micelairwater
Douche ik met douchegel

Na elk wc bezoek was ik mijn handen en als ik thuis ben poets ik mijn tanden na de lunch

In de avond was ik mijn gezicht en oksels
Poets ik mijn tanden
En als het heet is of ik veel beweogen heb douche ik nogmaals.

Haren was ik in de avond om de dag. Shampoo, conditioner, masker.

Dat mensen maar 3x per week douchen mt zeep... ewwww
Purr.
pi_209881215
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:29 schreef Purrito het volgende:

Douche ik met douchegel

Na elk wc bezoek was ik mijn handen en als ik thuis ben poets ik mijn tanden na de lunch

Poets ik mijn tanden

Ik vind dat je overdrijft, wel schoon, dat zeker, maar absoluut niet de standaard.
pi_209882194
Als je er niet fatsoenlijk over kan praten met je partner lijkt me dat een groter probleem.

Ik kan me ook voorstellen dat het bij jou ten koste van de intimiteit gaat, naar dat zou je ook best mogen aangeven baar haar. Alleen al omdat het misschien op elkaar doorwerkt. Jij sluit je steeds verder af, zij ziet geen reden moeite doen, waardoor jij weer verder van haar weg bewegt.

Al hoewel ik wel denk dat er meer onder zit, waarom iemand zich minder verzorgt. Na jouw openingspost snap ik ook wel dat de redenen hiervan misschien langs je heen zijn gegaan. Ze zijn echter wel belangrijk.

Verder weten "we" ook te weinig over je relatie. Er kunnen zoveel redenen zijn. Maar als de reden puur is dat het haar niet meer boeit , kan ik me wel voorstellen dat het een breekpunt in een relatie kan zijn.
pi_209882379
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 15:16 schreef Hexagon het volgende:

Veel mensen gaan toch echt onprettig stinken als ze zich zo weinig wassen. Waarom moet TS dat allemaal maar prima vinden?
Hij hoeft het niet prima te vinden, maar het komt toch wel over alsof hij enkel aan het preken is haar kant op zonder echt door te vragen naar haar gevoelens. Geeft enkel aan dat ze knikt. Nou, dan vraag je niet door dus. Zij verdiend op zich ook wel iemand die A. niet zo over haar praat tegen online vreemden, en B iemand die door vraagt en echt geeft om haar gevoelens. Alles bij hem komt uit de ''IK'' hoek. IK heb er last van. IK walg er van. Ik vind dat ze ons kindje verwaarloost. Wat iemand anders al zei; hij heeft vast ook eigenschappen waar zij zich aan ergert, maar daar typt hij niks over. In een normale volwassen relatie weet je best wel van je partner waar hij/zij zich aan ergert bij jou, dus of ze krijgt die kans niet om die dingen te uiten, of het is iets wat hij hier achterwege laat.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2023 20:16:34 ]
pi_209882673
quote:
Wat ze dan meestal doet is luisteren, heel stil zijn, en gewoon niet reageren. Of heel kort zeggen dat ze het begrijpt. Om dan 1 à 2 weken een verandering te zien, en daarna is het weer zoals vroeger.
Dit vind ik wel zorgelijk. Vraag me af hoe goed het gaat met je partner in het algemeen als een open gesprek hierover voeren jullie niet lukt. Zeker de reactie van je partner doet mij afvragen hoe goed ze in haar vel zit.

Als hier sprake is van onderliggende problemen komt dat iig niet in het gesprek naar voren en vanuit jouw kant lijkt ze ook alleen maar te hoeven rekenen op verwijten ipv steun.

quote:
In één van onze vorige gesprekken heb ik ook al eens voorzichtig, en heel respectvol, gezegd dat niet enkel ik dit merk, maar dat ook andere mensen in haar omgeving, bijvoorbeeld collega's, dit moeten merken. Ze knikte toen, alsof ze me begreep en gelijk gaf. En toch verandert er niets. Ik dacht echt dat dit argument ging helpen
Ik denk dat je in het algemeen wel kan stellen dat niemand het aangenaam vindt om er niet in te slagen de basis van persoonlijke hygiëne te voltooien tot het punt dat anderen dit zeer waarschijnlijk wel moeten merken.

Je vriendin komt niet uit een ei, dus dat zal ze heus begrijpen, maar dat maakt niet dat ze er dan ineens wel in slaagt.
pi_209882705
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 18:43 schreef anndb het volgende:

[..]
Ik vind dat je overdrijft, wel schoon, dat zeker, maar absoluut niet de standaard.
Overdrijft? In mijn puberteit douchete ik elke dag 2x en scheerde elke dag alles, dus doe ik een stuk relaxter
Purr.
pi_209882907
Ook apart dat TS wel de link legt met mindere fysieke affectie (wat ook een teken kan zijn dat iemand niet lekker in diens vel zit), maar niet met de gemoedstoestand van zijn vriendin.

Voor een rasechte viespeuk, als in iemand die vol overtuiging een afwijkende overtuiging naleeft ten aanzien van persoonlijke hygiëne en daarmee volkomen comfortabel is, verwacht ik juist weinig invloed van 'vies' zijn op de behoefte van fysieke affectie.

En de vriendin van TS lijkt de moeite voor niemand meer op te kunnen brengen: niet voor zichzelf, niet de buitenwereld in de vorm van collega's en ook niet voor TS. Maar in plaats van bezorgd is hij vooral verongelijkt over wat hij zelf allemaal tekort komt. -O-
pi_209883373
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:27 schreef Magica het volgende:
Maar ze doucht wel eens in de 2-3-4 dagen, waarom raak je haar dan niet aan? :P
Hij heeft haar wel aangeraakt, hij heeft toch ook zijn zoon verwekt?
pi_209883704
Ik begrijp niet zo goed dat dit zo lang geduurd heeft dan, er spelen volgens mij meer dingen die de TS niet zegt
pi_209883772
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:29 schreef Purrito het volgende:

Douche ik met douchegel

Poets ik mijn tanden

Je kunt ook overdrijven. Niet iedereen kan dagelijks douchen, los van het feit dat het slecht voor je huid is. Ik heb bijvoorbeeld een droge huid, in mijn geval zouden de vellen er bij hangen en is 2-3 keer per week genoeg om fris te ruiken. En ja, dingen als tanden poetsen, handen wassen en dagelijks schoon ondergoed en sokken lijken mij vanzelfsprekend.

Maar net als de anderen hier vind ik het naar (en i.m.o. In sommige opzichten wat overdreven) hoe TS walgt van zijn partner. Hij lijkt niet eens te weten hoe het komt dat ze er zo weinig aan doet.
pi_209883876
Heeft ze geen vriendinnen? Pap daar eens mee aan in haar bijzijn en geef ze een compliment dat ze lekker ruiken... of vraag die vriendinnen eens?

Gebrek aan discipline? Maak een doucheschema en hou haar daar aan. Geef wat meer aandacht daarna?

Verder, depressie wat hier ook al gezegd wordt. Probeer wederom via vriendinnen of ouders en anders mee naar de huisarts slepen.

Of maak zo'n douche doorgang welke ze bij sommige zwembaden hebben. Dan moet ze douche voordat ze binnen kan komen :D

Succes
pi_209884204
Dag @clubje

Ik heb na het lezen van jouw verhaal een paar vragen.
Werk jij ook buitenshuis of ben je huisman?

Als jij met je vrouw praat over jouw probleem noem je dat een gesprek, terwijl je vrouw niks doet dan ja knikken, beterschap beloven en vervolgens na 1 of 2 weken weer met een grote boog om de badkamer heenloopt.
Dit is al bijna 5 jaar aan de gang, heb jij nooit overwogen om dit te bespreken met jullie huisarts?
Waarom denk je dat de fokkertjes jou hiermee kunnen helpen? Zoek aub professionele hulp!!!
Denk ook aan jullie kind!!

Verder schrijf je ook nog dat je vrouw een goed persoon is, niks op aan te merken... :? :? :?
Wat is er dan zo goed aan haar? Kan ze goed koken? Is ze een perfecte gastvrouw als jullie vrienden of kennissen op bezoek komen? Is ze een goede moeder? In die zin dat ze echt van jullie kind houdt, er mee speelt, hem troost als hij gevallen is of zo?
Gaan jullie wel eens uit samen? Naar de bios, restaurant of theater? Verzorgt ze zichzelf dan wel zoals het moet?

En dan nu de meest precaire vraag: menstrueert je vrouw nog? Zo ja, wast ze zichzelf dan wel in die periodes of loopt ze dan dagenlang zonder zich daar te verschonen? Logisch dat je dan omvalt van de stank.

Iemand anders schreef al dat je niet dagelijks uitgebreid hoeft te douchen, maar zoals jij het hier beschrijft is dit dan weer het andere uiterste.
Je begon er ook al zelf over, maar ik was ook nieuwsgierig naar de mening van haar collega's over haar gebrek aan hygiene. Wat voor werk doet je vrouw eigenlijk? Vind ze het werk leuk om te doen? Praat ze met jou over haar werk, over de leuke voorvallen, of over problemen die daar wel eens voorkomen?
pi_209885789
Ja, dat is wel ranzig. Als ze zo al met haar eigen hygiëne omgaat, hoe slecht poetst ze dan het huis wel niet en zo, vraag ik me af.
pi_209886242
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:37 schreef Hydrogeny het volgende:
Of maak zo'n douche doorgang welke ze bij sommige zwembaden hebben. Dan moet ze douche voordat ze binnen kan komen :D
Of ff de hoge druk spuit erop bij binnenkomst. Of een carwash in de tuin, is gelijk je auto spik en span.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 14:42:42 #100
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_209891404
Een ernstig tekort aan zelfzorg kan echt wel een teken van een gebrek aan mentale gezondheid zijn. Verder zou ik ook niet gecharmeerd zijn van een gebrek aan hygiene, maar ik lees wel meer rode vlaggen dat dit niet de meest gezonde relatie is. Een depressie uitsluiten omdat er 'niets ernstigs is gebeurd', serieus?

TS en partner moeten met elkaar gaan communiceren. En niet eenzijdig waarbij TS meldt wat hij denkt en voelt en zij knikt, communicatie is geen eenrichtingsverkeer. Desnoods zoek je hulp in de vorm van de huisarts of een andere hulpverlener om jullie hierbij te begeleiden. Zoals ik het lees is niemand nu gelukkig dus er moet wel iets gaan gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')