quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ieuw!! Too much infooh wacht, wel individuele borsteltjes? On topic:
Team Six.
Hahahaha wel handig als er net een paar mensen hebben schijten is er vast nog wel een badkamer over waar het wel te harden is.quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:50 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk het voordeel van een dubbele wastafel? Ik zie dat niet zo. Ook niet met 4 of 5 man in een huis. Of poetsen jullie iedere avond tegelijk je tanden? Neemt ruimte in, extra wastafel om schoon te houden, extra kosten/leidingwerk... Geen idee. Wij hebben er maar eentje (per badkamer, daar hebben we er 4 van hehehe)
quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:45 schreef Six. het volgende:
[..]
Hahahaha wel handig als er net een paar mensen hebben schijten is er vast nog wel een badkamer over waar het wel te harden is.
Ik ga even het idee voor een derde badkamer bij Seven dumpen (niet meer dan drie want ik wil niet de badkamer opperbaas overtreffen)
Zo'n houten buitenplee in de tuin, opgelost, slotje. Niet gestemd overigens op de poll voor een bod, ik heb werkelijk geen idee, laatste keer dat ik met een makelaar in NL van doen had, was het nog 10% onder de vraagprijs, maar dat is al een tijdje geleden geloof ikquote:
Ja, ik ben er ook wel van overtuigd dat we qua vrijstaande woningen in ieder geval niet veel meer dan 100m zullen krijgen in een goeie wijk.quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat je niet alles van je lijstje gaat krijgen, én flexibiliteit met de indeling én vrijstaand én betaalbaar. Ik denk niet dat je een veel beter vrijstaand huis gaat krijgen. Als dat iets is wat je belangrijk vindt, zou ik bieden wat je kunt. Vind je flexibiliteit en ruimte belangrijk, dan zou ik denk ik sowieso geen bod doen maar verder kijken naar een leuke tweekapper. Jullie zoeken nog maar net.
Met zo'n hartje in de deurquote:Op donderdag 20 juli 2023 19:53 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zo'n houten buitenplee in de tuin, opgelost, slotje. Niet gestemd overigens op de poll voor een bod, ik heb werkelijk geen idee, laatste keer dat ik met een makelaar in NL van doen had, was het nog 10% onder de vraagprijs, maar dat is al een tijdje geleden geloof ik
Wat zijn je maandlasten?quote:Op donderdag 20 juli 2023 17:54 schreef Seven. het volgende:
Even wat onenigheid over de hoogte van ons bod. Dus we nodigen FOK! maar weer eens uit om mee te denken. Ons uteindelijke bod delen wij pas nadat we de uitslag hebben.
[poll=5870]
Haha, dat sowieso! Maar even een sense check, en gek zijn we dus niet.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:02 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind deze poll wel eh... bijzonder. Hoe is dat voor een buitenstaander in vredesnaam te bepalen? Als ik jullie was zou ik iig. Alles wat er uit komt met een nog grotere korrel zout nemen dan de polls over handgreepjes, behang op de wc en kleur v.d. schutting.
Ik vermoed dat dit je tegen gaat vallen met een opgroeiend kind en twee grotere kinderen die af en toe langs komen. Het kan natuurlijk wel (er zijn mensen die het met de helft aan oppervlakte doen), maar voor een budget van 5,5 ton inclusief verbouwen vind ik het geen koopje. En best een aantal van je oorspronkelijke eisen zie ik er niet in terug.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, ik ben er ook wel van overtuigd dat we qua vrijstaande woningen in ieder geval niet veel meer dan 100m zullen krijgen in een goeie wijk.
Oei dat vind ik best fors. (Ook met requote:Op donderdag 20 juli 2023 21:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bruto 2270 straks. Netto ruim 700 euro meer dan nu.
Uiteindelijk eindigen we daar met 137m, wist Six. mij te vertellen (nog geen 10m minder dan nu) maar het wordt waarschijnlijk wel behelpen de komende paar jaar.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:55 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit je tegen gaat vallen met een opgroeiend kind en twee grotere kinderen die af en toe langs komen. Het kan natuurlijk wel (er zijn mensen die het met de helft aan oppervlakte doen), maar voor een budget van 5,5 ton inclusief verbouwen vind ik het geen koopje. En best een aantal van je oorspronkelijke eisen zie ik er niet in terug.
quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:57 schreef Heph844 het volgende:
Wel heel leuk dat jullie alles zo op het internet gooien trouwens. Bij 90% van de topics moet je maar een beetje gokken waar het over gaat
Een paar opmerkingen op deze post:quote:Op donderdag 20 juli 2023 07:44 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Het bouwbesluit zegt bij gevels een rc van 4,7 , dat is dus incl muren enz (rc). Als je rd 5 toevoegt, dan kom je op een rc van 6 ofzo ? Waarom zou je dat doen als bouwbesluit zegt dat 4,7 voldoende is ?
Tegelijkertijd staat er dat dak een hogere rc waarde vereist, ik zou dus daar meer op focussen. (= Meer verlies)
Ik ken de lokale markt er niet zo goed als jullie, maar denk je oprecht dat je een vrijstaande woning voor minder geld kunt krijgen? Ik kan me best voorstellen dat anderen zo'n woning het geld niet waard vinden, gezien de huidige staat en woonoppervlakte. Als je naar een tussenwoning, hoekwoning of twee-onder-een-kapper kijkt, krijg je meer woonoppervlakte voor je geld. Een vrijstaande woning biedt op een andere manier een gevoel van ruimte. Ik zou liever in een klein, vrijstaand huis wonen dan in een riante tussenwoning.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:55 schreef Heph844 het volgende:
[..]
(...), maar voor een budget van 5,5 ton inclusief verbouwen vind ik het geen koopje.
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ken de lokale markt er niet zo goed als jullie, maar denk je oprecht dat je een vrijstaande woning voor minder geld kunt krijgen? Ik kan me best voorstellen dat anderen zo'n woning het geld niet waard vinden, gezien de huidige staat en woonoppervlakte. Als je naar een tussenwoning, hoekwoning of twee-onder-een-kapper kijkt, krijg je meer woonoppervlakte voor je geld. Een vrijstaande woning biedt op een andere manier een gevoel van ruimte. Ik zou liever in een klein, vrijstaand huis wonen dan in een riante tussenwoning.
Waar ik woon, kost een vergelijkbare woning trouwens zo'n 300k meer.
Aantal m2 is maar voor een gedeelte belangrijk. Zoals je zelf zegt heb je 2 kamers die nauwelijks gebruikt. Wij zijn van onze hoekwoning verhuisd naar ons huidige vrijstaande huis, waarbij iedereen zegt dat het zo groot is. Echter aan m2 is er nauwelijks iets veranderd. Alleen hadden we in de hoekwoning 2 slaapkamers boven, 1 beneden (in gebruik als garage) en een grote zolder die we niet gebruikte. Nu hebben we bijna alle ruimte op de begane grond en 1 grote slaap/badkamer. Dus de vraag is meer kunnen @Six en @Seven leven met 1 slaapkamer, 1 badkamer en 1 kantoor minder (voorlopig).quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Helemaal mee eensIk snap nooit zo goed waarom mensen zo ontzettend veel ruimte nodig hebben, 137m2 is toch ruim zat met z'n tweeën, een kind en 2 kinderen die af en toe langskomen? Wij wonen op 135m2 en er zijn 2 kamers die we nauwelijks gebruiken, we zitten met name in de keuken/woonkamer.
Dat vrijstaande gevoel lijkt mij inderdaad meer waard, en een ruime tuin. Dat heb ik wel ontdekt, wat is het hebben van een tuin ontzettend fijn
Nou ja, het huis is natuurlijk nog geen 137 m2 groot. Ik snap wel dat veel mensen net iets onder de 100 m2 te krap vinden. Voor mij zou het genoeg zijn, al hangt dat ook af van de verdeling van ruimte in de woning en het gevoel dat je hebt als je er bent.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Helemaal mee eensIk snap nooit zo goed waarom mensen zo ontzettend veel ruimte nodig hebben, 137m2 is toch ruim zat met z'n tweeën, een kind en 2 kinderen die af en toe langskomen? Wij wonen op 135m2 en er zijn 2 kamers die we nauwelijks gebruiken, we zitten met name in de keuken/woonkamer.
Dat vrijstaande gevoel lijkt mij inderdaad meer waard, en een ruime tuin. Dat heb ik wel ontdekt, wat is het hebben van een tuin ontzettend fijn
Meer is natuurlijk beter, maar in dit geval moet er dan van binnenuit geïsoleerd worden, dat kost een hoop extra geld en woonoppervlakte!quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:09 schreef _mido het volgende:
[..]
Een paar opmerkingen op deze post:
1 Een stenen binnenblad en stenen buitenblad leveren geen R-waarde van 1,0 op, hoogstens 0,3. Speel een beetje met deze online calculator om een idee te krijgen.
2 Waarom zou je meer doen dat het BB vraagt? Omdat het BB de ondergrens is. En die zorgt niet voor een energieneutraal gebouw. Meer isolatie kost wat meer maar levert ook meer comfort en energiebesparing op. Thirteen willen energieneutraal dus plussen maar.
3 De eisen aan het dak zijn in het BB niet voor niets hoger. Daar moet je inderdaad niet op beknibbelen.
Ah ik zag 137m2 staan en dacht dat dat de huidige grootte was. Wij hebben zelf 12 jaar op 70m2 gewoond dus ik vind alles rondom de 100m2 al groot genoegquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, het huis is natuurlijk nog geen 137 m2 groot. Ik snap wel dat veel mensen net iets onder de 100 m2 te krap vinden. Voor mij zou het genoeg zijn, al hangt dat ook af van de verdeling van ruimte in de woning en het gevoel dat je hebt als je er bent.
Ik werk met veel expats samen en we hadden het er laatst over dat in het buitenland huizen en appartementen vaak meerdere badkamers hebben. Een collega woonde in een appartement van 80 m2 met drie badkamers. Onze theorie is dat mensen in bepaalde landen meer tijd buiten doorbrengen en voor hen een woonkamer niet zo belangrijk is omdat er minder tijd wordt doorgebracht. Ik zie zelf de buitenruimte ook als een soort woonoppervlakte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |