Het bouwbesluit zegt bij gevels een rc van 4,7 , dat is dus incl muren enz (rc). Als je rd 5 toevoegt, dan kom je op een rc van 6 ofzo ? Waarom zou je dat doen als bouwbesluit zegt dat 4,7 voldoende is ?quote:Op woensdag 19 juli 2023 16:01 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik zou ook altijd van buitenaf isoleren, 5-6 cm isolatie is wel erg weinig. Ik zou altijd voor een RD van rond de 5 gaan, dat is bij PIR zo'n 10 cm.
Hier wat informatie over isolatie en het bouwbesluit:
https://www.isolatiemater(...)solatie-en-rc-waarde
Een aanbouw wordt gezien als nieuwbouw.
Ik denk niet dat je veel isolatie gaat vinden met een 4.7 RD precies, ik hou van hele getallen daarom afgerond naar boven. Maar als je echt wilt besparen kan het wel.quote:Op donderdag 20 juli 2023 07:44 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Het bouwbesluit zegt bij gevels een rc van 4,7 , dat is dus incl muren enz (rc). Als je rd 5 toevoegt, dan kom je op een rc van 6 ofzo ? Waarom zou je dat doen als bouwbesluit zegt dat 4,7 voldoende is ?
Tegelijkertijd staat er dat dak een hogere rc waarde vereist, ik zou dus daar meer op focussen. (= Meer verlies)
Ja, je kan altijd een bod doen waarbij jullie je goed voelen. Wordt het hem dan niet, pech. Krijg je trouwens nog inzicht in de biedingen nadat de termijn is afgelopen? Ik weet niet of dat tegenwoordig wettelijk geregeld is.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:26 schreef Seven. het volgende:
Net telefoon van de makelaar. Onze afspraak voor dinsdag is afgezegd. Meerdere biedingen zijn gedaan en er is nu een biedingstermijn opgetuigd. Maandag 12:00 loopt die termijn af en nu moeten we op mail ons eindbod gaan bevestigen.
We denken er even over na..
Geen idee eigenlijk, zou wel fijn zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:13 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, je kan altijd een bod doen waarbij jullie je goed voelen. Wordt het hem dan niet, pech. Krijg je trouwens nog inzicht in de biedingen nadat de termijn is afgelopen? Ik weet niet of dat tegenwoordig wettelijk geregeld is.
Nadat je bod eventueel is geaccepteerd heb je doorgaans nog een week totdat de koopovereenkomst is getekend en dan nog 3 dagen bedenktijd , tijd zat om in de tussentijd met een aannemer langs te gaan. Als verkopers niet meewerken dan laat je het alsnog gaan (zou voor mij een teken zijn van gebreken die je niet meteen ziet).quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:26 schreef Seven. het volgende:
Net telefoon van de makelaar. Onze afspraak voor dinsdag is afgezegd. Meerdere biedingen zijn gedaan en er is nu een biedingstermijn opgetuigd. Maandag 12:00 loopt die termijn af en nu moeten we op mail ons eindbod gaan bevestigen.
We denken er even over na..
Ja, wij hoeven geen 2e keer langs om te weten dat we een bod moeten doen, en we hebben ook wel vertrouwen in onze kostenschatting. Nu moeten we de hoogte van ons bod bepalen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:41 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nadat je bod eventueel is geaccepteerd heb je doorgaans nog een week totdat de koopovereenkomst is getekend en dan nog 3 dagen bedenktijd , tijd zat om in de tussentijd met een aannemer langs te gaan. Als verkopers niet meewerken dan laat je het alsnog gaan (zou voor mij een teken zijn van gebreken die je niet meteen ziet).
Zo deden wij het ook, verkoper stond raar te kijken toen we 1 dag na tekenen langs kwamen met een keurder
quote:Op woensdag 19 juli 2023 17:55 schreef Seven. het volgende:
Maar al met al hebben we genoeg informatie om morgenvroeg een bod uit te brengen, onder voorbehoud van financiering en bouwkundig rapport (die gebruiken we als wisselgeld dus laten vallen bij het tweede of eindbod).
Begrijp ik nu goed dat je onaangekondigd met een keurder bij de verkopende partij op de stoep stond? En ook zonder dat als voorbehoud in je bod te hebben opgenomen?quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:41 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nadat je bod eventueel is geaccepteerd heb je doorgaans nog een week totdat de koopovereenkomst is getekend en dan nog 3 dagen bedenktijd , tijd zat om in de tussentijd met een aannemer langs te gaan. Als verkopers niet meewerken dan laat je het alsnog gaan (zou voor mij een teken zijn van gebreken die je niet meteen ziet).
Zo deden wij het ook, verkoper stond raar te kijken toen we 1 dag na tekenen langs kwamen met een keurder
We hadden een financierings voorbehoud en een voorbehoud bouwkundige keuring.quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:00 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat je onaangekondigd met een keurder bij de verkopende partij op de stoep stond? En ook zonder dat als voorbehoud in je bod te hebben opgenomen?
Ah oke. Dat klinkt wel normaal iigquote:Op donderdag 20 juli 2023 15:19 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
We hadden een financierings voorbehoud en een voorbehoud bouwkundige keuring.
Maar het is veel makkelijker van de koop af te zien als je nog in de 3 dagen bedenktijd zit. Dus onze makelaar had op dag 1 gebeld met verkoper dat de keuring zou plaatsvinden. Verkoper had 1 mannetje verwacht maar wij kwamen ook mee.
Dus niet helemaal onaangekondigd, behalve dan dat ie ons niet had verwacht.
Keuring zelf stelde helaas weinig voor, maar dat is een ander verhaal.. De volgende keer zou ik zelf een keurder regelen ipv een via de makelaar.
Juist de spijbelaars heb je het meeste last vanquote:Op donderdag 20 juli 2023 12:18 schreef Seven. het volgende:
Makelaar wist ons te vertellen dat de leerlingen niet op straat mogen hangen en er is sprake van een continurooster.
Verbaasd mij niks eigenlijk.quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:22 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Ah oke. Dat klinkt wel normaal iig
Laatst een uitgebreid verhaal gelezen over die keuringen, en partijen die door makelaars aangeraden worden. Weet alleen ff niet meer waar.
Bij verkoop stonden bij ons ineens de kopers onaangekondigd voor de deur !quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:02 schreef BE het volgende:
Ons lieten ze destijds niet nog een keer kijken binnen die drie dagen. Gespuis!
Gelukkig nooit spijt gehad van de koop, maar toch…
Ja, qua woonruimte leveren we in met deze woning. Ik zou het liefst rond 120m hebben, we hebben nu 140m. Dus kleiner huis maar grotere en betere tuin was altijd wel de planning. 40m2 inleveren is wel veel meer dan we hadden gedacht in te leveren.quote:Op donderdag 20 juli 2023 18:29 schreef Leandra het volgende:
Ik heb onder de vraagprijs gestemd, ik snap dat je het huis met de ligging en tuin leuk vindt, maar ik ben niet erg enthousiast verder, vooral door de indeling boven en door het gegeven dat die ook lastig aan te passen is.
Ik denk dat er geschiktere huizen voor jullie zijn, je hebt nu een kantoor, 2 badkamers en 4 slaapkamers, dat is nogal een verschil met dit huis en de mogelijkheden die het (binnen budget) heeft.
Als jullie het krijgen voor jullie bod is dat fijn voor je, want ik lees ook wel dat jullie het echt leuk vinden, maar als je het niet krijgt wacht er vast een geschikter huis op jullie
Fair point wat betreft de dubbele wastafel. Wij hebben bedenk ik mij net 1 elektrische tandenborstel en die delen we.quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:50 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk het voordeel van een dubbele wastafel? Ik zie dat niet zo. Ook niet met 4 of 5 man in een huis. Of poetsen jullie iedere avond tegelijk je tanden? Neemt ruimte in, extra wastafel om schoon te houden, extra kosten/leidingwerk... Geen idee. Wij hebben er maar eentje (per badkamer, daar hebben we er 4 van hehehe)
Ieuw!! Too much infoquote:Op donderdag 20 juli 2023 19:20 schreef Six. het volgende:
[..]
Fair point wat betreft de dubbele wastafel. Wij hebben bedenk ik mij net 1 elektrische tandenborstel en die delen we.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |