Is zwart van binnen ook goed?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:48 schreef Nober het volgende:
Interessant. Hopelijk wel een zwarte acteur in de hoofdrol.
Waarom eigenlijk? Napoleon wordt over het algemeen (ook door historici) toch niet echt als een totale villain/schurk/gestoorde dictator gezien. Weliswaar een alleenheerser maar ook een man met veel goede kanten.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:08 schreef Coco het volgende:
Hier heb ik zin in.
Joaquin Phoenix lijkt mij perfect voor deze rol.
Mimiek, aangedane gebroken persoon.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Napoleon wordt over het algemeen (ook door historici) toch niet echt als een totale villain/schurk/gestoorde dictator gezien. Weliswaar een alleenheerser maar ook een man met veel goede kanten.
En dat is wel altijd de rol die Phoenix speelt in zijn films en ook in de trailer een beetje naar voren komt.
Napoleon stond bekend als zelfverzekerd en vastberaden onder zijn troepen, een ultieme leider. Geen aangedane gebroken persoon.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:19 schreef Coco het volgende:
[..]
Mimiek, aangedane gebroken persoon.
Issues. De interne worsteling.
Laatste zin klopt niet wat je zegt.
Napoleon had ook een andere kant.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Napoleon stond bekend als zelfverzekerd en vastberaden onder zijn troepen, een ultieme leider. Geen aangedane gebroken persoon.
Ik weet het niet hoor.
Interne verscheurdheid zal hij zeker gehad hebben maar of dat van de buitenkant ook zo zichtbaar was betwijfel ik.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:26 schreef Coco het volgende:
[..]
Napoleon had ook een andere kant.
Ga maar lezen.
Zeker wel in zijn latere jaren toen hij mentaal achteruit ging.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Interne verscheurdheid zal hij zeker gehad hebben maar of dat van de buitenkant ook zo zichtbaar was betwijfel ik.
hij moet aan de bak want we wachten nog op zijn review op Barbie en Oppenheimer.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:51 schreef Coco het volgende:
Maar goed, uiteindelijk draait het om de film.
We wachten dus de review van @:GGMM af.
Omdat ik die niet gezien hadquote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:19 schreef NoCigar het volgende:
Waarom twee topics? F&S / Napoleon -2023- par Ridley Scott et avec Joaquin Phoenix
https://www.nporadio1.nl/(...)kaartjes-te-verkopenquote:Nieuwe Napoleon-film controversieel: 'Ongepaste manier om kaartjes te verkopen'
di 29 augustus 13:45
1 minuut
Een nieuwe film over Napoleon Bonaparte zorgt voor ophef. Franse historici nemen het de Britse regisseur kwalijk dat hij Napoleon vergeleek met Stalin en Hitler. De biografische film komt in november uit en acteur Joaquin Phoenix speelt de hoofdrol. NOS Met het Oog op Morgen besprak de vete met Napoleon-kenner Johan Op de Beeck.
Die 20 jaar oude miniserie is geweldig! Met Christian Clavier (als Napoleon), Isabella Rosselini (als Josephine), Gerard Depardieu (als Fouche) en John Malkovich (als Talleyrand). Hij is back to back zowel in Engels als Frans opgenomen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 00:46 schreef NoCigar het volgende:
Vandaag verscheen de trailer en die ziet er uiteraard prachtig uit:
Zelf ben ik ergens dit jaar begonnen aan een wat oudere Franse tv-serie met o.m. Isabella Rossellini als Josephine, en ook halverwege afgehaakt wegens technische problemen en de zin ontbrak een beetje om het verder allemaal uit te zoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nporadio1.nl/(...)slaat-het-nergens-op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook niet in de film: Napoleon die een tijdje op een zuil staat.
[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 25-11-2023 17:07:08 ]anonieme razernist
Escape to Victorie met Silvester Stallone als basketballende doelman. Die vooraf uitgelegd moest worden dat z'n script moest worden aangepast, omdat een keeper die het winnende doelpunt maakt niet echt geloofwaardig is.quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:54 schreef NoCigar het volgende:
Lezenswaardig artikel uit de NYT over ontvangst van de film in Frankrijk. De negatieve reacties daar snap ik ook wel: het is hun erfgoed en ze hebben wel een beetje een kennisvoorsprong vergeleken met de gemiddelde kijker van elders en dan kan een Brit die een Hollywoodfilm, dus geen historische reconstructie, over je eigen geschiedenis maakt, irriteren.
Het is alsof je alles van the hobbit + lords in the rings samenvoegt in 1 film van 3 uur. En daardoor dingen als helms diep moet overslaan omdat er geen tijd is.quote:
Het verhaal is niet te volgen?quote:Op maandag 27 november 2023 19:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het is alsof je alles van the hobbit + lords in the rings samenvoegt in 1 film van 3 uur. En daardoor dingen als helms diep moet overslaan omdat er geen tijd is.
+ het verhaal is totaal niet te volgen. Ik ben erg benieuwd of je kan beantwoorden (na je de film gezien hebt) waarom europa in oorlog met elkaar was. En hoeveel oorlogen het waren. En waarom hij als 1 van de. Misschien zelfs wel de beste generaal ooit gezien wordt. En waarom hij nou zo geliefd was bij het volk en zijn leger.
Ze leggen niks uit. En time jump na tijd jump en ze slaan hele belangrijke dingen over. Hele oorlogen worden afgedaan met 1 zinnetje in een brief van zijn vrouw.
Ik ken het verhaal van Napoleon vrij goed. En had nog moeite om te volgen waar we nou precies zaten in het verhaal
Plus punten
- Ziet er fantastisch uit.
- Erg goede acteurs
- Mooie muziek en effecten
quote:Op maandag 27 november 2023 22:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het verhaal is niet te volgen?Het plot is juist extreem simpel.
quote:Op maandag 27 november 2023 22:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het verhaal is niet te volgen?Het plot is juist extreem simpel.
7 oorlogen in totaal, waarbij de Britten altijd tegen de Fransen vochten en Oostenrijk, Spanje en Rusland stuivertje wisselden. Op het laatst vocht iedereen tegen Napoleon waardoor hij verloor.quote:Op maandag 27 november 2023 22:50 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[..]nou vertel jij mij eens hoe de 5 oorlogen verliepen en wie tegen wie vocht en waarom
het zijn 5 oorlogen van de coalities. (de 7 is als je 2 andere meetelt wat niet coalitie oorlog was) En wil je nou echt gaan beweren dat dit goed uitgelegd wordt?quote:Op dinsdag 28 november 2023 08:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
7 oorlogen in totaal, waarbij de Britten altijd tegen de Fransen vochten en Oostenrijk, Spanje en Rusland stuivertje wisselden. Op het laatst vocht iedereen tegen Napoleon waardoor hij verloor.
Dat is een simpele samenvatting.
Ik zag hetquote:Op maandag 27 november 2023 19:06 schreef KingRoland het volgende:
Heel veel slechte recensies gelezen
Wees gewaarschuwd
@:ggmm
Napoleon sprak niet zo goed Frans en kon het ook niet perfect schrijven aangezien het een geboren Corsicaan was die opgroeide met de daar lokale taal.quote:Op zaterdag 25 november 2023 00:54 schreef NoCigar het volgende:
Lezenswaardig artikel uit de NYT over ontvangst van de film in Frankrijk. De negatieve reacties daar snap ik ook wel: het is hun erfgoed en ze hebben wel een beetje een kennisvoorsprong vergeleken met de gemiddelde kijker van elders en dan kan een Brit die een Hollywoodfilm, dus geen historische reconstructie, over je eigen geschiedenis maakt, irriteren.
The right-wing Le Figaro took many positions in its breathless coverage, using the moment to pump out a 132-page special-edition magazine on Napoleon, along with more than a dozen articles, including a reader poll and a Napoleon knowledge test.
Veel Fransen zullen het voordeel gehad hebben dat Joaquin in hun bioscoop wel Frans sprak, mij stoorde het overigens niet (en ik heb daar wel wat 'vost' films in de bios gezien: leve de vreselijke multiplexen want daar is dus, zelfs in France, wel soms ruimte voor de version original).
Dit vermelden ze wel in de film (1 zinnetje dacht ik).quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:25 schreef over_hedge het volgende:
Waarom ze rusland invallen hoor je niks over. En dat was omdat rusland zich niet aan de afspraken hielt over het niet meer handelen met engeland.
Ja precies. 1 zinnetje.. Dat is toch geen uitlegquote:Op donderdag 30 november 2023 20:28 schreef catfish het volgende:
Dit vermelden ze wel in de film (1 zinnetje dacht ik).
Inderdaad, zoals ik schreef: van Scott ben ik beter gewoon. Jammer.quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja precies. 1 zinnetje.. Dat is toch geen uitleg![]()
het is gewoon zondeHad zo veel beter kunnen zijn
Ik las, in een recensie, dat er een twee uur langere versie komt, waarin juist meer aandacht is voor verhouding met Josephine de Beauharnais.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:28 schreef catfish het volgende:
De zelf uitgevonden scenes lijken misschien leuk, maar ik hoop dat ze sneuvelen in de DC. Misschien kan de film zo nog gered worden. (Ik ga er dan even van uit dat er nog een DC komt die minimaal een uur langer wordt.)
Als dat niet de bedoeling was, dan is de film gewoon heel slecht geëdit.quote:Op zaterdag 2 december 2023 00:32 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Misschien moeten bepaalde critici het idee loslaten dat deze film uit Hollywood een historische verantwoorde reconstructie is van het leven van Napoleon, in plaats van een excuus om prachtige en onderhoudende beelden van veldslagen en Frans historisch (empire-) design te laten zien.
Mwa. Weet je wat het probleem beetje is. De dingen die qua geschiedenis niet kloppen is niet wat de film slecht maakt. Dat ze wat dingen veranderd hebben is helemaal prima. Want het is idd geen docu maar een film.quote:Op zaterdag 2 december 2023 00:32 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik las, in een recensie, dat er een twee uur langere versie komt, waarin juist meer aandacht is voor verhouding met Josephine de Beauharnais.
Misschien moeten bepaalde critici het idee loslaten dat deze film uit Hollywood een historische verantwoorde reconstructie is van het leven van Napoleon, in plaats van een excuus om prachtige en onderhoudende beelden van veldslagen en Frans historisch (empire-) design te laten zien.
De al eerder genoemde serie is daar beter voor geschikt voor, en misschien, en hopelijk de komende HBO-serie ook .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |