abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211487182
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:12 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja precies. 1 zinnetje.. Dat is toch geen uitleg :P

het is gewoon zonde :( Had zo veel beter kunnen zijn
Inderdaad, zoals ik schreef: van Scott ben ik beter gewoon. Jammer.
pi_211492406
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:28 schreef catfish het volgende:

De zelf uitgevonden scenes lijken misschien leuk, maar ik hoop dat ze sneuvelen in de DC. Misschien kan de film zo nog gered worden. (Ik ga er dan even van uit dat er nog een DC komt die minimaal een uur langer wordt.)
Ik las, in een recensie, dat er een twee uur langere versie komt, waarin juist meer aandacht is voor verhouding met Josephine de Beauharnais.
Misschien moeten bepaalde critici het idee loslaten dat deze film uit Hollywood een historische verantwoorde reconstructie is van het leven van Napoleon, in plaats van een excuus om prachtige en onderhoudende beelden van veldslagen en Frans historisch (empire-) design te laten zien.
De al eerder genoemde serie is daar beter voor geschikt voor, en misschien, en hopelijk de komende HBO-serie ook .
anonieme razernist
pi_211496498
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2023 00:32 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Misschien moeten bepaalde critici het idee loslaten dat deze film uit Hollywood een historische verantwoorde reconstructie is van het leven van Napoleon, in plaats van een excuus om prachtige en onderhoudende beelden van veldslagen en Frans historisch (empire-) design te laten zien.
Als dat niet de bedoeling was, dan is de film gewoon heel slecht geëdit.
De hele structuur van de film legt net de nadruk op die veldslagen en historische gebeurtenissen die ze niet kaderen. Het is gewoon een heel vreemd gemaakte film.

Misschien is het weer zo'n geval zoals Kingdom of Heaven waarvan de DC best ok was en de theatical kapot geknipt was.
pi_211496799
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2023 00:32 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ik las, in een recensie, dat er een twee uur langere versie komt, waarin juist meer aandacht is voor verhouding met Josephine de Beauharnais.
De al eerder genoemde serie is daar beter voor geschikt voor, en misschien, en hopelijk de komende HBO-serie ook .
Mwa. Weet je wat het probleem beetje is. De dingen die qua geschiedenis niet kloppen is niet wat de film slecht maakt. Dat ze wat dingen veranderd hebben is helemaal prima. Want het is idd geen docu maar een film.

Maar wat er overblijft is gewoon slecht.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211566328
De film kwam op mij behoorlijk hak-op-de-tak over. Ik had continue het gevoel dat de vorm van een serie hierbij veel beter op zijn plaats was geweest.

En natuurlijk een enorme misser dat Napoleon en zijn Franse entourage geen woord Frans spreken :X

Maar visueel was het wel mooi in beeld gebracht.
pi_211581093
Erg teleurstellend. Ze hadden moeten inzien dat het leven van Napoleon niet in 1 film gepropt kan worden.

Alles kwam gehaast en afgeraffeld over. De hele barre terugtocht uit Rusland, waarbij honderdduizenden het leven lieten, hebben ze bijvoorbeeld weg gelaten.

En Joaquin Phoenix weet Napoleon ook niet heel overtuigend neer te zetten. Hij heeft er een heel vlak personage van gemaakt.

Visueel zag het er natuurlijk wel prachtig uit. Maar dat is dan ook het enige.
pi_215222131
Ik kijk nu de extend version of hoe dat ook heet, op Apple +, en de vind ik tot dusver heel wat beter. Aanrader.
anonieme razernist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')