abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 oktober 2023 @ 12:11:12 #201
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210876745
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:21 schreef Bami het volgende:
En tijdelijk terug naar twee dutjes komt ook niet uit denk ik? Lastig zeg!
Denk niet dat ik dat voor mekaar krijg met haar. Achja, hopelijk is het gewoon weer een tijdelijk iets. Als het maar een korter tijdelijk iets is dan de vorige keer :')
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  zondag 8 oktober 2023 @ 12:25:02 #202
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210876917
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 12:10 schreef Elleska het volgende:

[..]
Als ze tegen haar dutje al helemaal af is dan loop je de rest van de dag achter de feiten aan.

Ik probeer de wakkertijden te volgen ipv vaste slaaptijden (Droomritme-methode van Stephanie Molenaar/Lampe maar persoonlijk vind ik de uitleg van "Bureau van slaap" net wat fijner, die zijn nog meer van volg je gevoel).

Bij L moest dat wel heel strikt want hij gaf amper slaapsignalen en dat resulteerde in een druk en vervelend kind die ongemerkt compleet oververmoeid was. Bij S komt het gelukkig veel minder precies.
Wat ik doe bij sochtends vroeg wakker is overdag eerder naar bed. Met wat geluk wordt er langer geslapen waardoor we aan het einde van de dag goed uitkomen maar als dat niet zo is dan een extra powernap (in de draagzak, wagen of op schoot. Een beetje dwingen) en iets later naar bed.
Mja, in principe hou ik ook vaste wakkertijden aan omdat haar slaap en wakkerwordtijden altijd hetzelfde waren :P Maar sinds een weekje dus even anders. Ik kijk het nog wel even aan en doe het nog wel even met het terugleggen. Vandaag ging het al aardig. Na het klok verzetten kijk ik wel even of er andere dingen moeten gebeuren.

Thanks for the tips tho, everyone O+
|| justdiggit.org ||
pi_210877162
quote:
17s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:12 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Dit ja :D

Wij schuiven een reeks door, Anna is gisteren 2 geworden O+
Gefeliciteerd DE en tot over 1 week!
pi_210877167
Owja klok verzetten komt er natuurlijk weer aan. Valt dit jaar aan het einde van de herfstvakantie zie ik nu.
Afgelopen week ziek geweest. Komende week vaccinaties. daarna nog Herfstvakantie en wintertijd. Dat gaat een leuke maand worden wat slaapritme betreft :')
Dan heb ik een extra excuus om lekker met de stroom meegaan en daarna het ritme weer terugvinden.
pi_210877383
Op zich is van 18.30 tot 5.30 wel een volwaardige nacht van 11 uur, wij zitten ook meestal tussen de 10 en 11 uur nachtslaap. Maar alles voor 6.00 blijft natuurlijk wel voelen als een gruwelijk vroeg tijdstip. :')
pi_210877453
Ik hoor hier heul niet meer, maar hier ook altijd al korter geslapen dan 'normaal'. Meestal een nacht van 10 uur en max. 1,5 uur dut overdag. :')
pi_210878896
J begint z’n middagslaap op te naaien zodat ik elke dag moeite heb met het plannen van de lunch. Eerst sliep hij vaste prik van 11:30 tot 13:30. En wilde voor 11:30 dan absoluut niet lunchen. Dus deden we dat dan maar om 14u na zijn slaapje.

Maar sinds deze week is hij s middags steeds langer wakker. Soms rustig tot 15u. Maar soms om 12u al moe. Heb al een paar keer gehad dat hij daardoor per ongeluk om 16u nog niet had geluncht.

Het ritme is hier weer duidelijk aan het verschuiven. Het gaat snel. Een jaar geleden deed hij nog 2 dutjes per dag en nu kan hij tot 14u wakker zijn
pi_210906425
Ik ga dit topic verlaten, mijn J is 2 jaar geworden. We schuiven een topic op!
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:09:57 #209
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210906490
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 19:04 schreef _Lily_ het volgende:
Ik ga dit topic verlaten, mijn J is 2 jaar geworden. We schuiven een topic op!
Gefeliciteerd!! O+ Tot over een kleine maand in het peutertopic :D
|| justdiggit.org ||
pi_210907502
Gefeliciteerd Lily!

Mijn dreumes vindt het aankleedkussen lava. Ik kan me niet herinneren dat de peuter dit ooit zo erg had. Krijg haar nauwelijks meer verschoond en/of aangekleed :'( . Verder doet ze het super O+.
pi_210908748
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 20:10 schreef Smart_ass het volgende:
Gefeliciteerd Lily!

Mijn dreumes vindt het aankleedkussen lava. Ik kan me niet herinneren dat de peuter dit ooit zo erg had. Krijg haar nauwelijks meer verschoond en/of aangekleed :'( . Verder doet ze het super O+.
Dit hebben wij ook, ze begint al te krijsen als ze in de buurt komt van het kussen.
Aankleden of een plasluier lukt nog wel zittend/staand maar verschonen bij poep moet echt in de houdgreep en is eigenlijk een two men's job. :')
pi_210909206
Ja precies dat. Lijkt ook echt ineens van de een op de andere dag te zijn ontstaan. Hopelijk is het ook snel weer over :P.
pi_210909617
Hier is verschonen/aankleden ook een drama. Vooral met kak zwaar irritant en verder gewoon gevaarlijk (want ze gooit zichzelf zowat van de commode) en/of slecht voor mijn rug (want op de grond aankleden/verschonen is gewoon kut).
pi_210925948

Mijn dreumes wordt helemaal wild van de treinbaan _O-
Ons kleine schreeuwertje
pi_210926288
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 15:02 schreef B.ertha het volgende:

Mijn dreumes wordt helemaal wild van de treinbaan _O-
Ons kleine schreeuwertje
O+

Maggie vond het filmpje machtig interessant en peuter wil nu hetzelfde doen met de treinbaan (we hebben dezelfde ikea mat) :D
pi_210987753
Wij gaan hier afzwaaien. Purk is 2 geworden afgelopen weekend dus wij schuiven een topic op. Ze heeft een leuke verjaardag gehad en is super verwent.

Tot (binnenkort) ziens bij de peuters!
pi_211004550
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 20:21 schreef LauriLynne het volgende:
Wij gaan hier afzwaaien. Purk is 2 geworden afgelopen weekend dus wij schuiven een topic op. Ze heeft een leuke verjaardag gehad en is super verwent.

Tot (binnenkort) ziens bij de peuters!
Gefeliciteerd!

Onze dreumes loopt. O+ Zoooo zoet. Helaas is, met name in de nacht, slapen wel weer een dingetje de afgelopen dagen. Doorslapen deed ze al nooit, maar nu is ze nog vaker wakker dan normaal en valt ze af en toe ook echt heel lastig weer in slaap.

Hoop heel erg dat dit van korte duur is en ze daarna hopelijk ook weer eens een echt goed lang blok gaat pakken in de nacht. Ik begin er wel een klein beetje klaar mee te zijn zo. :@
pi_211004638
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:49 schreef Bami het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!

Onze dreumes loopt. O+ Zoooo zoet. Helaas is, met name in de nacht, slapen wel weer een dingetje de afgelopen dagen. Doorslapen deed ze al nooit, maar nu is ze nog vaker wakker dan normaal en valt ze af en toe ook echt heel lastig weer in slaap.

Hoop heel erg dat dit van korte duur is en ze daarna hopelijk ook weer eens een echt goed lang blok gaat pakken in de nacht. Ik begin er wel een klein beetje klaar mee te zijn zo. :@
Ik hoop met je mee :*

Hier gaan we naar de kinderfysio volgende week omdat meneer met bijna 21 maanden nog niet zelfstandig wil lopen :P Sterker nog, hij wil de laatste weken ook niet meer oefenen met lopen aan de hand :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_211006022
Gefeliciteerd laurilynne!

Lopende dreumesen zijn idd leuk, maar ook vermoeiend :P
Mijne wilden nooit aan de hand oefenen. Ze liepen ook allebei wat later dan gemiddeld. Hopelijk wil hij bij de fysio wel kabuf.

Hier gaat het slapen ook lastig. Het lijkt erop dat we het schema moeten aanpassen want 's avonds is ze niet moe. Gisteren was het 21u30 toen ze eindelijk sliep.
Maar het middagslaapje vervroegen gaat ook niet. Nu slaapt ze bv pas (op mij ook nog). Maar om het slaapje helemaal te skippen is voor mijn gevoel nog veel te vroeg, ze is deze week 20 maanden...
pi_211006458
Mijn wilde ook niet aan de hand lopen, hij liep met de loopwagen. Met 14 maanden zijn eerste stapjes los, met 15 maanden structureel los
pi_211007532
Eerste stapjes los zie ik nog niet snel gebeuren, maar wie weet. Met 11 maanden tijgerde Rosie alleen nog maar, nu met bijna 13 maanden kan ze kruipen, staan en lopen met een karretje of aan de hand, dus het kan snel gaan.
pi_211009436
hier ook geen snelle loper. Aan het handje prima maar los laat hij zich direct vallen.
pi_211033637
Rosie heeft ontdekt dat ze met aanwijzen en die roepen van ons kan krijgen wat ze wil. Uiteraard met de nodige meltdowns als ze het niet nu meteen krijgt. :P

Ik vind het wel een schattige fase, maar ook vermoeiend. Ik ben steeds van alles kwijt wat zij ergens heeft verstopt, in een plantenpot ofzo. :')

Verder gaan we wel lekker op het moment, slapen gaat acceptabel. Borstvoeding is nog maar 2 keer per dag en ik kolf niet meer, wat een bevrijding is dat zeg. Niet meer steeds in je hoofd bezig hoeven zijn met tijden, hoeveelheden en hoe lang je nog weg kunt blijven. Alleen nog de lusten van bv en niet meer de lasten. :P
pi_211034554
Bijna 22 maanden hier en lopen doet ze (sinds half augustus) alleen aan twee handen of met haar loopkar. Los lopen doet ze nog niet, ze is wel hard aan het oefenen om los te staan momenteel.

Praten doet ze een beetje, niet zo verstaanbaar als haar broer destijds (die maakte op deze leeftijd al zinnetjes) maar ze maakt wel de goede klanken dus we begrijpen haar 9 van de 10 keer wel. Verder weet ze precies wat we bedoelen als we iets vragen of zeggen. En ze zegt als we weggaan altijd welke schoenen en jas van wie zijn (papa, mama, broer, en wijzen naar zichzelf) O+

Verder krijgt ze drie hoektanden tegelijk, het is echt een feestje :')
pi_211042822
hier zitten we met 21 maanden in de stampvoetende "nee, van mij :( !" fase beland, incl met een denkbeeldige middelvinger erbij en er dan keihard mee wegrennen. Uiteraard vooral ook bij dingen die helemaal niet van hem en breekbaar of duur zijn :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')