abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210829251
+1 op wat Lemijn zegt.
pi_210833703
Rosie wordt ook heel boos als ik een boterham heb en zij niet, daar kom ik niet meer mee weg. :')
En bij mij is de borstvoeding ook al dusdanig teruggelopen dat dat geen hele maaltijd meer kan zijn.

Maar ik geloof eigenlijk wel dat baby's het prima zelf aan kunnen geven wanneer ze behoefte aan meer krijgen dus ik zou lekker op haar behoefte afgaan @Bami.
pi_210836114
Ja ik ontbijt op werkdagen zelf pas in de trein naar mijn werk, en man ook, dus ze ziet ons niet ontbijten dan. En tot nu toe krijgt ze dus fruit tijdens ons ontbijt, en pikt ze dat best wel.

Maar het brood met ei vanochtend waardeerde ze ook volgens mij, dus het is een beetje zoeken nog. Komt vast goed. :D

Borstvoeding is hier nog steeds dermate dat ik met 2x kolven op het werk vaak bijna 400ml had dus ik geloof best dat ze daar even op vooruit kan. Maar het mag nu ook wel iets minder (vaak) worden op zich, dus dan moet ik haar wel een fatsoenlijk alternatief bieden.
pi_210851052
hier wordt meestal lopend door de kamer ontbeten :') want in je stoel zitten is lava als je net de hele nacht hebt geslapen. Hij wandelt dan fullspeed door de kamer terwijl hij een krentenbol/eierkoek/plak ontbijtkoek/cracker eet. Meestal eet hij twee van dat soort dingen (en zet ik zodra hij weg is de robotstofzuiger maar weer aan :') )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_210859527
|:(
Natuurlijk gaat Pukje helemaal over de zeik precies wanneer mijn libido eindelijk weer eens spontaan iets doet. Het begon net gezellig te worden. ;(

Sowieso is ze momenteel wat pittiger in de nachten, we lijken toch eindelijk eens echt meer/langer last te hebben van een slaapregressie. Helaas. :')
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 06:51:51 #181
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210860960
Oh, zo herkenbaar en zo vervelend @Bami. Hopelijk wordt het gauw weer beter en kunnen jullie het ook weer gezellig hebben ;)

Hier wordt de dreumes de laatste tijd weer steeds vroeger wakker ;( Een tijdje ging het goed met rond 6:45 wakker worden, maar de laatste tijd is ze steeds weer rond 5:30/5:45 wakker :O Ik leg haar steeds terug zoals toen is geadviseerd door CB, maar leuk is anders ;( Ik hoop niet dat het met het terugzetten van de klok nog vroeger wordt ;(
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_210861116
Ik vind 6:45 al vroeg haha. Maar balen zeg!
Dutje inkorten en/of later naar bed heb je vast al geprobeerd?
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:51:29 #183
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210861394
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 07:46 schreef Bami het volgende:
Ik vind 6:45 al vroeg haha. Maar balen zeg!
Dutje inkorten en/of later naar bed heb je vast al geprobeerd?
Er zijn zelfs maanden geweest dat ze standaard 4:30/5:00 wakker werd :')

Ja, al geprobeerd :Y
|| justdiggit.org ||
pi_210861498
Ook zulke fases gehad, ik ging dan zelf maar om 20 uur naar bed :')
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:12:52 #185
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_210874631
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 09:08 schreef Lokasenna het volgende:
Dit ja :D

Wij schuiven een reeks door, Anna is gisteren 2 geworden O+
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:16:53 #186
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210874659
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 09:08 schreef Lokasenna het volgende:
Mja, maar ik heb ook nog een baby :P
|| justdiggit.org ||
pi_210874744
quote:
17s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:16 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Mja, maar ik heb ook nog een baby :P
Gaat die nog laat naar bed? Hopelijk snel een beetje meer rust in de tent dan bij jullie!
pi_210874752
quote:
17s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:12 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Nog gefeliciteerd met je peuter!
pi_210874838
quote:

[..]

Gefeliciteerd! J schuift over 2 dagen door. Wat is hij groot geworden!

Over 1,5 jaar meld ik me weer hier met de 2e dreumes haha
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:41:01 #190
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210874846
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:28 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Gaat die nog laat naar bed? Hopelijk snel een beetje meer rust in de tent dan bij jullie!
Nou, we zijn sinds deze week aan het oefenen met haar naar bed brengen nadat de dreumes naar bed gaat, maar ze krijgt wel nog om 22:00 een fles. En alleen gisteravond bleef ze ook daadwerkelijk slapen tot ik om 22:00 een fles gaf. Dus er zit vooruitgang in (kssst Fokwet). Maar zo in combinatie met een dreumes die vroeg wakker wordt is het wel een uitdaging. Maar ik kom niet per se slaap tekort. Vind het vooral voor de dreumes vervelend dat ze vroeg wakker wordt en dan bijna niet meer slaapt tot haar dutje en daardoor tegen haar dutje tijd helemaal af is, evenals 's avonds voordat ze naar bed gaat.
|| justdiggit.org ||
  zondag 8 oktober 2023 @ 08:41:30 #191
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210874849
quote:

[..]

Gefeliciteerd! Tot over ongeveer een maand :D
|| justdiggit.org ||
pi_210874870
quote:
17s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Nou, we zijn sinds deze week aan het oefenen met haar naar bed brengen nadat de dreumes naar bed gaat, maar ze krijgt wel nog om 22:00 een fles. En alleen gisteravond bleef ze ook daadwerkelijk slapen tot ik om 22:00 een fles gaf. Dus er zit vooruitgang in (kssst Fokwet). Maar zo in combinatie met een dreumes die vroeg wakker wordt is het wel een uitdaging. Maar ik kom niet per se slaap tekort. Vind het vooral voor de dreumes vervelend dat ze vroeg wakker wordt en dan bijna niet meer slaapt tot haar dutje en daardoor tegen haar dutje tijd helemaal af is, evenals 's avonds voordat ze naar bed gaat.
Jouw dreumes is ook wel next level met hoe die slaapt haha. Hele pagina’s hebben we ons hoofd erover gebroken. Hoe vindt ze het met haar zusje?
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:05:15 #193
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210875051
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:43 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Jouw dreumes is ook wel next level met hoe die slaapt haha. Hele pagina’s hebben we ons hoofd erover gebroken. Hoe vindt ze het met haar zusje?
Haha, echt he :')

Ze vindt haar zusje geweldig! Hele lieve en vooral trotse grote zus. Als ze Lilo even niet ziet dan is het gelijk 'Waar is Lilo?' of 'Ik Lilo zien?' O+ Ze zijn zo lief samen O+ Lilo lacht ontzettend veel en vooral wanneer Bambi in de buurt is/met haar praat. Hoop echt dat dat zo blijft, die band O+
|| justdiggit.org ||
pi_210875164
Ja sneu als ze zo oververmoeid zijn!

Mijne slaapt nu meestal van 20 tot half 7 ofzo, soms nog een nachtvoeding, meestal niet nodig.
Overdag dutje van 11 tot 13. Ik begin me weer helemaal een beetje mezelf te voelen en bij te komen met dit patroon. _O_
Helaas vannacht alsnog de halve nacht zelf op geweest met een of ander overgeef virus, maar ja. :')
  zondag 8 oktober 2023 @ 09:34:38 #195
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210875359
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 09:18 schreef Lokasenna het volgende:
Ja sneu als ze zo oververmoeid zijn!

Mijne slaapt nu meestal van 20 tot half 7 ofzo, soms nog een nachtvoeding, meestal niet nodig.
Overdag dutje van 11 tot 13. Ik begin me weer helemaal een beetje mezelf te voelen en bij te komen met dit patroon. _O_
Helaas vannacht alsnog de halve nacht zelf op geweest met een of ander overgeef virus, maar ja. :')
Dat is wel heel fijn, dan heb je ook nog een beetje me-time voor je naar bed gaat. Of je kan lekker vroeg naar bed :D

Naar van het overgeven ;( Beterschap :*
|| justdiggit.org ||
pi_210875559
Maggie slaapt door de week meestal uit en in het weekend niet. Deze ochtend was het 6u30.

Ze wordt zo snel groot nu. Wil alles zelf doen. Op haar stoel klimmen, boterham smeren, trap omhoog. En heel hard gillen als het niet mag/kan. Praten blijft nog heel erg achter dus dat levert haar extra frustratie op.
We gaan haar kamertje nu aanpakken, die was nog onveranderd nadat haar broer naar een andere kamer ging. De accentmuur krijgt een kleurtje en ze krijgt een peuterbed (maar wel nog ff in ledikantvorm).
pi_210875849
Sneu @Lokasenna, S heeft dat afgelopen week ook gehad. Net weer helemaal fit en dan komende week weer vaccinaties dus dat slaapritme zal nog wel even beroerd blijven.

quote:
17s.gif Op zondag 8 oktober 2023 08:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Is het dan niet eerder tijd voor dat dutje?
  zondag 8 oktober 2023 @ 11:17:14 #198
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210876302
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 10:30 schreef Elleska het volgende:
Sneu @:Lokasenna, S heeft dat afgelopen week ook gehad. Net weer helemaal fit en dan komende week weer vaccinaties dus dat slaapritme zal nog wel even beroerd blijven.
[..]
Is het dan niet eerder tijd voor dat dutje?
Nou, thuis gaat ze nu naar bed rond 11:30. Op de opvang pas 13:00. Als ik haar thuis eerder op bed doe, is ze ook eerder wakker en dus 's avonds voor het naar bed gaan (18:30) helemaal kapot. Eigenlijk moet ze gewoon langer slapen in de ochtend, of een langer dutje in de middag doen, maar dat is in beide gevallen nogal een uitdaging.

Later naar bed is dus ook bijna niet te doen, dan hebben we een stierlijk vervelend kind dat nog vanalles wil maar constant valt van vermoeidheid en dus constant van het ene drama in het andere gaat.
|| justdiggit.org ||
pi_210876347
En tijdelijk terug naar twee dutjes komt ook niet uit denk ik? Lastig zeg!
pi_210876740
quote:
17s.gif Op zondag 8 oktober 2023 11:17 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Nou, thuis gaat ze nu naar bed rond 11:30. Op de opvang pas 13:00. Als ik haar thuis eerder op bed doe, is ze ook eerder wakker en dus 's avonds voor het naar bed gaan (18:30) helemaal kapot. Eigenlijk moet ze gewoon langer slapen in de ochtend, of een langer dutje in de middag doen, maar dat is in beide gevallen nogal een uitdaging.

Later naar bed is dus ook bijna niet te doen, dan hebben we een stierlijk vervelend kind dat nog vanalles wil maar constant valt van vermoeidheid en dus constant van het ene drama in het andere gaat.
Als ze tegen haar dutje al helemaal af is dan loop je de rest van de dag achter de feiten aan.

Ik probeer de wakkertijden te volgen ipv vaste slaaptijden (Droomritme-methode van Stephanie Molenaar/Lampe maar persoonlijk vind ik de uitleg van "Bureau van slaap" net wat fijner, die zijn nog meer van volg je gevoel).

Bij L moest dat wel heel strikt want hij gaf amper slaapsignalen en dat resulteerde in een druk en vervelend kind die ongemerkt compleet oververmoeid was. Bij S komt het gelukkig veel minder precies.
Wat ik doe bij sochtends vroeg wakker is overdag eerder naar bed. Met wat geluk wordt er langer geslapen waardoor we aan het einde van de dag goed uitkomen maar als dat niet zo is dan een extra powernap (in de draagzak, wagen of op schoot. Een beetje dwingen) en iets later naar bed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 08-10-2023 12:15:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')