Thanks, maar ik doelde meer op tips om het voor de kleine wat makkelijker (draaglijker) te maken. Maar inmiddels lijkt ze het weer prima te doen, dus meer storm in een glas water. Toch wil de tandarts wel eventjes kijken vanmiddag.quote:Op zaterdag 30 september 2023 21:43 schreef Elleska het volgende:
Mocht het medische advies niet al je vragen beantwoord dan kan je beter maandag je tandarts even bellen.
Ik heb alleen ervaring met tanden die terug de kaak in waren geschoten. Het medische advies van de noodtandarts was heel summier en sommige vragen komen later pas dus ik heb later onze eigen tandarts gebeld voor meer info.
Update: zowel gisteren als vandaag 1 tot 1,5 uur geslapen in de wagenquote:Op maandag 11 september 2023 19:33 schreef eponine het volgende:
Wij gaan het eerste weekend van oktober een nachtje weg met twee dagen pretpark erbij. Kunnen pas na 16:00 in onze accommodatie en de dag erna voor 11:00 ofzo uitchecken. Ben benieuwd hoe dat gaat met dreumes die haar middagslaapje echt nog nodig heeft en weigert te slapen in de wagen
De mijne, maar die is al bijna een peuter, twee boterhammen of pap. Pap of yoghurt deden we toen ze net rond die tijd zat ongeveer.quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:41 schreef Bami het volgende:
Dat klinkt heel fijn.
Ik vroeg me nog af; wat ontbijten jullie dreumessen? Ik maak me er nu nog makkelijk vanaf met borstvoeding op opvangdagen, en anders fruit eten terwijl wij ontbijten. Maar ik heb het gevoel dat een ontbijt met wat meer inhoud op zich ook geen slecht idee zou zijn.
Dubbelgevouwen plakje brood met beleg net als zijn grote broer.quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:41 schreef Bami het volgende:
Dat klinkt heel fijn.
Ik vroeg me nog af; wat ontbijten jullie dreumessen? Ik maak me er nu nog makkelijk vanaf met borstvoeding op opvangdagen, en anders fruit eten terwijl wij ontbijten. Maar ik heb het gevoel dat een ontbijt met wat meer inhoud op zich ook geen slecht idee zou zijn.
Eerst: nacht beginnen in het ledikant, maar na een paar mislukte troostpogingen tussen ons in, daarna elke paar uur wakker.quote:Op maandag 2 oktober 2023 23:19 schreef Bami het volgende:
Ja ik zie op opvang dagen ook nog niet helemaal voor me hoe ik, naast de ochtendvoeding, tijd moet vinden voor een echt ontbijt.Maar iig thanks voor de input!
@:lokasenna Hoe bevalt het vloerbed ondertussen? Ik was wel benieuwd wat jullie slaap setup eerst was, en hoe die nu dan is. En hoe groot jullie vloerbed is, en hoe je de kamer gebabyproofed hebt. Valt het op dat ik er misschien ook één wil?Lijkt me de ideale manier om meer slaap op haar eigen kamer te realiseren.
Klinkt wel echt goed! Vooral makkelijker troosten lijkt me ook aangenaam bij een vloerbed, plus in het ledikant gaat ze altijd staan terwijl op het grote bed we wel samen kunnen/gaan liggen. Ik denk alleen niet dat we op haar kamer een 90x200 kwijt kunnen en onze commode heeft lades die ze zeker open kan trekken (is wel verankerd aan de muur dus niet omvalgevaar verder).quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 09:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Eerst: nacht beginnen in het ledikant, maar na een paar mislukte troostpogingen tussen ons in, daarna elke paar uur wakker.
Nu: meteen in haar bed, ze heeft nog steeds moeite met het begin van de avond, maar nu lukt het om in haar eigen kamer te troosten. Na een uur of 10 wordt ze rustig en als er niets is slaapt ze tot de volgende ochtend.![]()
Ze heeft een eenpersoonsbed 90x200 met de lattenbodem op de vloer met een uitvalhekje aan de bovenkant. Op de kamer staat alleen haar bed en de commode (afsluitbaar met sleuteltje). Voor haar bed ligt een speelmat met een boekje en een speeltje, als ze eruit komt kan ze daarmee spelen. We hebben ook eindelijk de babyfoon in gebruik genomen om te kunnen checken of ze nog in bed ligt.
Gisteravond zat ze eerst nog een halfuurtje te spelen bijvoorbeeld, dan houden we het in de gaten met de camera en leggen we haar terug wanneer ze echt moe wordt. Licht is hier standaard aan 's nachts omdat ze anders in paniek wakker wordt.
Maar in ons geval is het wel een succes dus, eigenlijk direct van terror nachten naar de nacht doorslapen gegaan. Ik denk wel dat het heel afhankelijk is van het karakter of het werkt of niet.
Omvallen kan hij sowieso niet gelukkig, dus het is vooral de vraag hoe erg ik het vind als ze de lades leegtrekt haha.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:57 schreef Tink89 het volgende:
Commode kan je ook ladebeveiligers opzetten, zodat die niet open kunnen en die commode dus niet kan omkiepen. Voor klimmen maakt het vaak niks uit, op de handgrepen/knopjes/bovenkant van de lades kunnen ze ook klimmen.
Of erop klimt en eraf springt...quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 12:57 schreef Bami het volgende:
Ja wij hebben wel meer slaapkamers, maar die zijn nu ook werkkamer en één daarvan moet echt wel een nieuwe vloer en behang voordat we hem opnieuw inrichten dus dat is nu even teveel.
[..]
Omvallen kan hij sowieso niet gelukkig, dus het is vooral de vraag hoe erg ik het vind als ze de lades leegtrekt haha.
Ja dat risico heb je bij elke commode denk ik, wat je al zei; op de handgrepen kunnen ze ook klimmen.quote:
Als je kind het prima doet in zijn ledikant en er gewoon lekker in slaapt, zou je ook wel gek zijn om er onnodig iets aan te veranderen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 10:14 schreef Tink89 het volgende:
Wij zagen bij onze inmiddels peuter ook een enorme verbetering in het slapen toen hij van ledikant naar peuterbed ging (wij hebben zoiets: https://www.beterbed.nl/A(...)Baby-Bed-70-wit.webp). Hij was toen net 2. Ik zeg niet dat het voor iedereen werkt en ik weet dat er hier ook ouders zijn die hun kind bewust zo lang mogelijk in het ledikant laten omdat ze er anders 's nachts uitkomen enzo, maar voor mijn kind helpt het. Hij komt er amper uit, allen 's ochtends komt hij uit bed als hij ons/z'n zus al gehoord heeft, anders roept hij.
Helemaal eens! Ik bedoelde meer dat er meerdere opties zijn en dat dit niet voor ieder gezin werkt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als je kind het prima doet in zijn ledikant en er gewoon lekker in slaapt, zou je ook wel gek zijn om er onnodig iets aan te veranderen.
Hier pap sinds hij 8 maanden is tot bijna 2 jaar. Daarna vooral broodquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:41 schreef Bami het volgende:
Dat klinkt heel fijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |