abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211321601
Wanneer vinden jullie dat het belangrijk wordt om een beetje strenger te zijn met bedtijd en regelmaat enzo?
Ik wacht al een tijdje op dat er vanzelf een ritme komt maar begin te twijfelen of dat echt zo is of dat het toch meer vanuit mij moet komen en ik er actief wat aan moet doen. :P
pi_211321669
Bij beide hebben wij vanaf +/- 6 maanden al een vrij vast ritme/ritueel qua bedtijd en naar bed gaan ingevoerd. Werkt voor ons allemaal prettig. Maar in onze omgeving zijn wij hier wel echt een uitzondering in heb ik al gemerkt.

Oudste (5) gaat tussen 18:30 en 19:00 naar boven, uiterlijk 19:15 ligt ie erin. Jongste (bijna 2) gaat tussen 18:00 en 18:30 naar boven en zij ligt er uiterlijk 18:45 in. Haar dutje overdag begint (thuis) tussen 12:00 en 12:30 en hoe lang ze dan slaapt varieert nogal, maar ze is altijd rond 18:15 wel afgedraaid. Voor ons werken deze tijden fijn want dan hebben we ‘s avonds nog even tijd voor onszelf. Aangezien de wekkers voor ons om 05:30 en 06:00 gaan liggen wij er normaliter ook uiterlijk 22:00 in.

[ Bericht 28% gewijzigd door eponine op 17-11-2023 11:28:36 ]
pi_211321689
Vaste bedtijd als ze naar school gaan of eerder als je aan een bepaald ritme gebonden bent.
S gaat al redelijk mee in het ritme van zijn grote broer. Bij L kwam de strakke bedtijd pas toen hij naar de basisschool ging, daarvoor hield ik de wakkertijden aan wat wel regelmaat geeft maar geen vaste bedtijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 17-11-2023 10:33:16 ]
pi_211322375
Wij hebben een 'range' waarbinnen we met Pukje naar boven gaan, het daadwerkelijke tijdstip is net als bij Elleska afhankelijk van wakkertijden. Vaste bedtijd heeft hier nog geen zin omdat dutjes erg wisselend zijn. We gaan iig nooit voor 19u naar boven, en nooit na half 9. Maar binnen die anderhalf uur is het erg variabel hoe laat we naar boven gaan, en ook wel hoe laat ze dan daadwerkelijk slaapt.

Ik verwacht zelf dat een (grotendeels) vaste bedtijd pas echt een ding wordt als er 1 stabiel of geen slaapje over is en ze daarmee de tijd altijd redelijk kan overbruggen. Maar als je er zelf wel behoefte aan hebt kan je altijd proberen of je een ritme kan vinden dat voor jullie allebei werkt.
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:33:46 #280
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211322639
Ik had voor beide al vanaf 3 maanden relatief vaste bedtijden, in ieder geval 's avonds. Maar dat is ook meer omdat ik dat zelf ook heb. Overdag meer een range inderdaad. Bij beide ging het een beetje automatisch ook. Je richt je dag er zo op in en na een paar dagen hetzelfde ritme hebben ze dat wel door en gaan ze er in mee. Althans, bij mij dus.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:53:21 #281
208890 June.
Seriously?
pi_211322996
Vanaf het moment dat de jongste van 3 naar 2 slaapjes ging houden een ongeveer dezelfde bedtijd aan. Beide kids gaan rond 19u naar boven. Eigenlijk nooit na half 8 en ze slapen beide dan nagenoeg direct.

Oudste gaat binnenkort naar school dus denk dat we bedtijd iets gaan vervroegen..Sowieso bij veel prikkels en indrukken gaan ze vaak wat eerder, ze zijn beide anders niet te harden.
Shine bright like a diamond.
pi_211323524
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Maar dat is ook meer omdat ik dat zelf ook heb.
Maar jij slaapt overdag niet toch? Dat is waardoor avondbedtijd hier wisselt want de ene keer wordt er overdag langer geslapen dan de andere keer.
Of zoals vandaag dat het ochtendslaapje totaal niet wil en veel later valt, middagslaapje zal daardoor pas aan het eind van de middag zijn en dan schuift bedtijd automatisch op.
  vrijdag 17 november 2023 @ 12:48:29 #283
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211323629
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:36 schreef Elleska het volgende:

[..]
Maar jij slaapt overdag niet toch? Dat is waardoor avondbedtijd hier wisselt want de ene keer wordt er overdag langer geslapen dan de andere keer.
Of zoals vandaag dat het ochtendslaapje totaal niet wil en veel later valt, middagslaapje zal daardoor pas aan het eind van de middag zijn en dan schuift bedtijd automatisch op.
Ik slaap niet overdag, nee. Maar ik richt wel de dag er elke keer op in dat ze om bepaalde tijden naar bed gaan. En daar zit wel een range van een half uur op ongeveer, maar elke dag dat ze thuis zijn gaan ze overdag redelijk rond dezelfde tijden naar bed. En ik kan vrijwel altijd de klok erop gelijk zetten wanneer ze weer wakker worden. Maar ik besef me heus dat ik hele makkelijke kindjes heb daarin en dat het lang niet altijd zo gaat
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_211324585
Wat ze nodig heeft. Als ze snel chagrijnig is of steeds om niks huilen, dan is het hup, naar bed. Soms staat ze zelf al bij de trap op traptredes te slaan of naar boven te wijzen en dan weten wij genoeg. Altijd tussen 7 en 8.
pi_211325331
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:48 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik slaap niet overdag, nee. Maar ik richt wel de dag er elke keer op in dat ze om bepaalde tijden naar bed gaan. En daar zit wel een range van een half uur op ongeveer, maar elke dag dat ze thuis zijn gaan ze overdag redelijk rond dezelfde tijden naar bed. En ik kan vrijwel altijd de klok erop gelijk zetten wanneer ze weer wakker worden. Maar ik besef me heus dat ik hele makkelijke kindjes heb daarin en dat het lang niet altijd zo gaat
Hier is die range een stuk groter. Meestal tussen 19-20uur maar de uitersten zijn vroeg avondeten en direct daarna naar bed of om 17uur wakker maken uit het middagslaapje en 4 uur later bedtijd (21uur). Vanavond zal meer het laatste zijn want rekken tot het avondeten ging niet lukken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 17-11-2023 17:53:39 ]
pi_211325351
Ik heb woensdag Pukje ook maar wakker gemaakt uit haar middagdutje. Kind slaapt in haar ledikant altijd strak 30 minuten, dus daar leggen we haar bijna nooit in. Maar nu had ik een half-uur slaapje nodig om een beetje lekker uit te komen 's avonds dus haar daar ingelegd. Sliep ze gewoon verder. :') Heb haar na 40 minuten maar wakker gemaakt, en het kostte echt best wat moeite om haar wakker te krijgen.
pi_211325877
Rosie wordt erg boos als ik haar 'te vroeg' naar bed breng. Het hele bed ritueel dat we hebben, maakt haar dan ook boos in plaats van rustig. Laatste weken is ze ook weer moeilijker naar bed te brengen, het is weer vaak na half 9. Terwijl ze best vroeg op is en 1 dutje doet. Het dutje duurt ergens tussen de 30 min en 3 uur, maar gek genoeg lijkt dat dan weer weinig invloed op de bedtijd te hebben. :+
Gelukkig duurt het nog best lang van nu tot basisschool, misschien heeft het tegen die tijd meer succes :')
pi_211336120
Welke gel gebruiken jullie? Ik vind die van zwitsal niks (blijft ongeveer net zo lang zitten als water) en de jongens houden niet van het geurtje van gewone nivea.
pi_211341407
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 16:30 schreef B.ertha het volgende:
Welke gel gebruiken jullie? Ik vind die van zwitsal niks (blijft ongeveer net zo lang zitten als water) en de jongens houden niet van het geurtje van gewone nivea.
van die wax die je steeds opnieuw kunt stylen :Y (geloof de studio line van l'oreal) want zodra het in zn haren zit hangt ie meteen weer op zn kop in de gordijnen waardoor die haartjes weer alle kanten op zitten :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_211347047
Ooit Nivea texture sculpting gel gekocht. Werkte goed!
pi_211381747
Wanneer gingen jullie dreumesen van twee slaapjes overdag naar één? Ik weet dat eigenlijk niet meer van mijn eerste maar het slapen overdag lijkt lastiger te worden de laatste tijd.
  woensdag 22 november 2023 @ 16:44:56 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211382632
quote:
5s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:05 schreef Smart_ass het volgende:
Wanneer gingen jullie dreumesen van twee slaapjes overdag naar één? Ik weet dat eigenlijk niet meer van mijn eerste maar het slapen overdag lijkt lastiger te worden de laatste tijd.
Ze waren allebei een maand of 13, geloof ik.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211382708
quote:
Mijne met 11 maanden :'(
pi_211383327
quote:
De oudste met 18 maanden ofzo en de jongste met net een jaar.
pi_211383636
quote:
rond t eerste jaar, nu met bijna twee wordt er hier van half twee tot max vier geslapen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_211385200
Ah dan is het er nu dus ook wel ongeveer tijd voor, dat dacht ik al.
pi_211386841
Pukje is nog niet over. Maar het moment begint wel te naderen denk ik.
pi_211388340
Hier ook rond 11 maanden, maar ze deed vanaf geboorte al een slaapje minder dan gemiddeld. Ik vond het helemaal niet erg want twee slaapjes vond ik zo'n gedoe.
pi_211391594
S doet met 16maand af en toe een dag 1 slaapje maar meerdere dagen achter elkaar red hij helaas nog niet. Komt vooral doordat zijn slaapjes overdag max 3kwartier zijn.
Het zou mij een stuk beter uitkomen als hij 1 lang slaapje doet maargoed komt vanzelf en snachts slaapt hij inmiddels wel zelfstandig. Al is het momenteel even weer ruk maar een doorkomende kies + verkouden slaapt natuurlijk voor geen meter.
pi_211405403
Hij loopt *O* ik ben zo trots O+
Hij liep al bijna half jaar aan de loopwagen of onze handen maar durfde nog niet los. Ineens heeft hij de smaak te pakken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')