Vandaag gaat het gelukkig wel iets beter, maar ze is nog wel thuis van de opvang. Baby zit ook vol snot maar die heeft gelukkig (nog) geen koorts.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:13 schreef Lokasenna het volgende:
Gaat het alweer wat beter met Bambi @:TheGirlNextDoor?
Maar 39,3 heeft ze sinds ze koorts heeft (sinds zaterdag dus) nog niet gehad, hoogste was steeds 38,5 en ze heeft dus zelfs bijna 24 uur geen koorts gehad voor hij ineens naar 39,3 schiet. Dat is toch gek?quote:Op woensdag 1 november 2023 20:01 schreef eponine het volgende:
Beterschap!
Wellicht weet je het al (lang), maar koorts is 's avonds vaak hoger dan de rest van de dag, de kans is aanwezig dat het morgenochtend weer wat gedaald is.
Overdag geen koorts en dan savonds ineens weer wel is wel typisch iets voor kleine kinderen. Het imuunsysteem werkt snachts harder dan overdag.quote:Op woensdag 1 november 2023 20:13 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Maar 39,3 heeft ze sinds ze koorts heeft (sinds zaterdag dus) nog niet gehad, hoogste was steeds 38,5 en ze heeft dus zelfs bijna 24 uur geen koorts gehad voor hij ineens naar 39,3 schiet. Dat is toch gek?
Mja, dat is zo. Maar een verschil van 2 graden tussen ochtend en avond, dat voelt als heel veel. Misschien is dat wel heel normaal, ik weet het niet.quote:Op woensdag 1 november 2023 21:35 schreef Elleska het volgende:
[..]
Overdag geen koorts en dan savonds ineens weer wel is wel typisch iets voor kleine kinderen. Het imuunsysteem werkt snachts harder dan overdag.
Maar sowieso wel fijn om voor het weekend even een arts te spreken als dit al sinds zaterdag speelt en als je gevoel zegt dat er nu iets niet klopt dan is er de HAP.
In principe neem ik standaard zorgverlof, mijn man niet. Dit omdat het met mijn werk simpelweg veel makkelijker is om 'ineens' een dag of wat niet te komen. Bij zijn werk ligt dat toch wat ingewikkelder.quote:Op woensdag 1 november 2023 22:22 schreef DjVero het volgende:
Hoe hebben jullie zorgverlof met partner onderling geregeld? Vandaag heeft m'n vrouw de kleine van de opvang moeten ophalen, omdat ze 39 graden koorts had en vervolgens haar klanten afgezegd. Morgen blijf ik waarschijnlijk thuis als de koorts niet is gezakt, maar ik voel me daar eigenlijk best bezwaard over, omdat ik zelf helemaal niks heb.
Meer mensen? Het voelt alsof ik m'n werkgever belazer (is natuurlijk niet zo, maar toch).
Ik neem toch aan dat je open kaart speelt waarom je niet komt. Hoe is dat dan belazeren. Overigens proberen wij wel altijd netwerk in te zetten. Maar als dat niet kan is een van ons de klos. Je kan tenslotte moeilijk je zieke kind alleen thuis laten.quote:Op woensdag 1 november 2023 22:22 schreef DjVero het volgende:
Meer mensen? Het voelt alsof ik m'n werkgever belazer (is natuurlijk niet zo, maar toch).
Neer hoor, dat doen kinderen gewoon. De hoogte zegt ook weinig. Ik registreer bij mijn kinderen alleen ‘koorts’ of ‘geen koorts’, tel vanaf dag 1 en het allerbelangrijkste: houd in de gaten of ze erg ziek zijn. Zo niet dan wacht ik het rustig af.quote:Op woensdag 1 november 2023 20:13 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Maar 39,3 heeft ze sinds ze koorts heeft (sinds zaterdag dus) nog niet gehad, hoogste was steeds 38,5 en ze heeft dus zelfs bijna 24 uur geen koorts gehad voor hij ineens naar 39,3 schiet. Dat is toch gek?
Uiteraard, maar er knaagt iets als je je gewoon fit voelt en tóch thuis zit.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:02 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat je open kaart speelt waarom je niet komt. Hoe is dat dan belazeren. Overigens proberen wij wel altijd netwerk in te zetten. Maar als dat niet kan is een van ons de klos. Je kan tenslotte moeilijk je zieke kind alleen thuis laten.
Dat laatste inderdaad herkenbaar, vooral omdat ze dan overdag fit lijken waardoor bellen niet nodig lijkt en savonds ineens weer ziek. Aan het begin van de week maak ik me daar niet zo druk om want huisarts is de volgende dag weer bereikbaar maar zo donderdag/vrijdag bedenk ik altijd even of ik hiermee het weekend in wil of niet. Meestal is telefonisch voldoende al ga ik dan liefst nog even bij de assistent langs om de oren te laten checken omdat ik die niet zelf kan controleren.quote:Op donderdag 2 november 2023 06:46 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mja, dat is zo. Maar een verschil van 2 graden tussen ochtend en avond, dat voelt als heel veel. Misschien is dat wel heel normaal, ik weet het niet.
Ik heb de nacht even afgewacht, ben regelmatig gaan kijken en ze heeft gewoon prima geslapen. Werd wakker met 37,3 vanochtend, dus weer normaal. Ga wel alsnog de huisarts even bellen inderdaad, want dit duurt me te lang en als ze vanavond weer boven de 39 komt zou ik me kut voelen als ik niet ben gegaan.
Wij doen zo'n beetje om en om, al staat mijn man voor de klas en ik niet. Dat wil niet zeggen dat mijn afspraken/werk minder belangrijk is namelijk. Werkgevers zijn altijd begripvol en ik doe vaak vanuit huis nog wel wat ik kan ook. Er staat niet voor niks in de wet dat je recht hebt op twee weken gedeeltelijk betaald zorgverlof. En in de praktijk krijg ik gewoon doorbetaald, omdat ik niet helemaal niet aan het werk ben. Soms pak ik dan wel 's avonds nog even de laptop erbij om iets af te maken. Prima geregeld wat mij betreft zo.quote:Op woensdag 1 november 2023 22:22 schreef DjVero het volgende:
Hoe hebben jullie zorgverlof met partner onderling geregeld? Vandaag heeft m'n vrouw de kleine van de opvang moeten ophalen, omdat ze 39 graden koorts had en vervolgens haar klanten afgezegd. Morgen blijf ik waarschijnlijk thuis als de koorts niet is gezakt, maar ik voel me daar eigenlijk best bezwaard over, omdat ik zelf helemaal niks heb.
Ja dat is echt een kwestie van ‘moet je aan wennen’ inderdaadquote:Op donderdag 2 november 2023 08:37 schreef DjVero het volgende:
[..]
Uiteraard, maar er knaagt iets als je je gewoon fit voelt en tóch thuis zit.Zal wel gewenning nodig hebben.
Tja, we proberen altijd eerst te kijken of we ons netwerk kunnen inzetten (opa, oma). En als dat niet kan dan kijken we inderdaad wie van ons het beste die dag thuis kan zijn. Werkgever is heel coulant, soms neem ik zelf wat vrije uren op en soms zorgverlof. En soms hoef ik ook niets te compenseren (paar uur bijvoorbeeld) - er zijn ook wel momenten dat ik meer uur werk en dat compenseer ik ook niet. Beetje geven en nemen.quote:Op woensdag 1 november 2023 22:22 schreef DjVero het volgende:
Nja, anders doe je je gezin tekort.quote:Op woensdag 1 november 2023 22:22 schreef DjVero het volgende:
Alvast gefeliciteerd met je bijna peuter (en tot in januari in het peuter topic)! Gaat het inmiddels weer beter met haar?quote:Op maandag 6 november 2023 20:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Net mijn nog 1-jarige op bed gelegd. Morgenochtend haal ik er een 2-jarige uit. Zo cliche maar wat is de tijd vreselijk snel gegaan. Zo leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelt. Hoe ze elke dag weer beter lijkt te praten, vrolijk rondrent en al echte peuterstreken heeft
Dankje!quote:Op maandag 6 november 2023 20:29 schreef eponine het volgende:
[..]
Alvast gefeliciteerd met je bijna peuter (en tot in januari in het peuter topic)! Gaat het inmiddels weer beter met haar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |