abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 oktober 2023 @ 06:33:08 #226
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211118119
Hier hebben we sinds een ruime week de 'Niet Leuk Mama!' als ik zeg dat ze iets niet mag doen oid.

En sinds gisteren is ze ziek. Wat een sneu hoopje is ze dan gelijk ;( Flink hoesten, koorts (38,2) en snotterig. Pijn in haar mond ook, dus ik denk dat de laatste kiezen zijn begonnen met hun afdaling.

Ik hoop wel dat ze zich morgen weer iets beter voelt, want morgen zou de laatste dag zijn voor ik weer aan het werk moet dat zij naar de opvang is en ik het huis met baby voor me alleen heb :@
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_211143455
Gaat het alweer wat beter met Bambi @TheGirlNextDoor?
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:27:49 #228
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211144247
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 10:13 schreef Lokasenna het volgende:
Gaat het alweer wat beter met Bambi @:TheGirlNextDoor?
Vandaag gaat het gelukkig wel iets beter, maar ze is nog wel thuis van de opvang. Baby zit ook vol snot maar die heeft gelukkig (nog) geen koorts.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 1 november 2023 @ 19:42:39 #229
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211160005
Vanochtend had ze geen koorts, gewoon een normale 37,2. Dus ik dacht, top, gaat de goede kant op. Vanavond leg ik haar op bed met 39,3. Ik maak me echt serieus zorgen nu. Morgen de huisarts maar bellen en niet naar mijn eerste werkdag gaan.. :{
|| justdiggit.org ||
pi_211160293
Beterschap!
Wellicht weet je het al (lang), maar koorts is 's avonds vaak hoger dan de rest van de dag, de kans is aanwezig dat het morgenochtend weer wat gedaald is.
  woensdag 1 november 2023 @ 20:13:02 #231
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211160458
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:01 schreef eponine het volgende:
Beterschap!
Wellicht weet je het al (lang), maar koorts is 's avonds vaak hoger dan de rest van de dag, de kans is aanwezig dat het morgenochtend weer wat gedaald is.
Maar 39,3 heeft ze sinds ze koorts heeft (sinds zaterdag dus) nog niet gehad, hoogste was steeds 38,5 en ze heeft dus zelfs bijna 24 uur geen koorts gehad voor hij ineens naar 39,3 schiet. Dat is toch gek?
|| justdiggit.org ||
pi_211160517
Ah sorry, ik had niet door dat ie nog niet eerder zo hoog was geweest. Dat is wel vreemd ja...
Mocht je je vanavond echt zorgen maken, kun je natuurlijk ook altijd de HAP bellen voor advies.
pi_211161523
quote:
17s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:13 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Maar 39,3 heeft ze sinds ze koorts heeft (sinds zaterdag dus) nog niet gehad, hoogste was steeds 38,5 en ze heeft dus zelfs bijna 24 uur geen koorts gehad voor hij ineens naar 39,3 schiet. Dat is toch gek?
Overdag geen koorts en dan savonds ineens weer wel is wel typisch iets voor kleine kinderen. Het imuunsysteem werkt snachts harder dan overdag.

Maar sowieso wel fijn om voor het weekend even een arts te spreken als dit al sinds zaterdag speelt en als je gevoel zegt dat er nu iets niet klopt dan is er de HAP.
pi_211161985
Hoe hebben jullie zorgverlof met partner onderling geregeld? Vandaag heeft m'n vrouw de kleine van de opvang moeten ophalen, omdat ze 39 graden koorts had en vervolgens haar klanten afgezegd. Morgen blijf ik waarschijnlijk thuis als de koorts niet is gezakt, maar ik voel me daar eigenlijk best bezwaard over, omdat ik zelf helemaal niks heb.

Meer mensen? Het voelt alsof ik m'n werkgever belazer (is natuurlijk niet zo, maar toch).
  donderdag 2 november 2023 @ 06:46:07 #235
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211163411
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:35 schreef Elleska het volgende:

[..]
Overdag geen koorts en dan savonds ineens weer wel is wel typisch iets voor kleine kinderen. Het imuunsysteem werkt snachts harder dan overdag.

Maar sowieso wel fijn om voor het weekend even een arts te spreken als dit al sinds zaterdag speelt en als je gevoel zegt dat er nu iets niet klopt dan is er de HAP.
Mja, dat is zo. Maar een verschil van 2 graden tussen ochtend en avond, dat voelt als heel veel. Misschien is dat wel heel normaal, ik weet het niet.

Ik heb de nacht even afgewacht, ben regelmatig gaan kijken en ze heeft gewoon prima geslapen. Werd wakker met 37,3 vanochtend, dus weer normaal. Ga wel alsnog de huisarts even bellen inderdaad, want dit duurt me te lang en als ze vanavond weer boven de 39 komt zou ik me kut voelen als ik niet ben gegaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 22:22 schreef DjVero het volgende:
Hoe hebben jullie zorgverlof met partner onderling geregeld? Vandaag heeft m'n vrouw de kleine van de opvang moeten ophalen, omdat ze 39 graden koorts had en vervolgens haar klanten afgezegd. Morgen blijf ik waarschijnlijk thuis als de koorts niet is gezakt, maar ik voel me daar eigenlijk best bezwaard over, omdat ik zelf helemaal niks heb.

Meer mensen? Het voelt alsof ik m'n werkgever belazer (is natuurlijk niet zo, maar toch).
In principe neem ik standaard zorgverlof, mijn man niet. Dit omdat het met mijn werk simpelweg veel makkelijker is om 'ineens' een dag of wat niet te komen. Bij zijn werk ligt dat toch wat ingewikkelder.

En over het gevoel hebben dat je je werkgever belazerd, dat gevoel herken ik zeer zeker. Ik zou vandaag mijn eerste werkdag hebben sinds ik in februari er overspannen uit ben gegaan, maar door de ziekte van mijn twee kindjes moet ik mijn eerste werkdag beginnen met zorgverlof. Weetje, het is wat het is. De kindjes zijn het allerbelangrijkste en als je een goede werkgever hebt, begrijpt die dat. Het draait nu allemaal om de zorg voor je kindje, dat is ook heel hard werken. (Ik was liever gaan werken dan sinds zaterdag al dit gehannes met twee zieke kinderen, ik ben echt kapot.)
|| justdiggit.org ||
  donderdag 2 november 2023 @ 08:02:52 #236
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211163662
quote:

Ik neem toch aan dat je open kaart speelt waarom je niet komt. Hoe is dat dan belazeren. Overigens proberen wij wel altijd netwerk in te zetten. Maar als dat niet kan is een van ons de klos. Je kan tenslotte moeilijk je zieke kind alleen thuis laten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 2 november 2023 @ 08:04:58 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211163671
quote:
17s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:13 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Neer hoor, dat doen kinderen gewoon. De hoogte zegt ook weinig. Ik registreer bij mijn kinderen alleen ‘koorts’ of ‘geen koorts’, tel vanaf dag 1 en het allerbelangrijkste: houd in de gaten of ze erg ziek zijn. Zo niet dan wacht ik het rustig af.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_211163880
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:02 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Ik neem toch aan dat je open kaart speelt waarom je niet komt. Hoe is dat dan belazeren. Overigens proberen wij wel altijd netwerk in te zetten. Maar als dat niet kan is een van ons de klos. Je kan tenslotte moeilijk je zieke kind alleen thuis laten.
Uiteraard, maar er knaagt iets als je je gewoon fit voelt en tóch thuis zit. ;) Zal wel gewenning nodig hebben.
pi_211164538
quote:
17s.gif Op donderdag 2 november 2023 06:46 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mja, dat is zo. Maar een verschil van 2 graden tussen ochtend en avond, dat voelt als heel veel. Misschien is dat wel heel normaal, ik weet het niet.

Ik heb de nacht even afgewacht, ben regelmatig gaan kijken en ze heeft gewoon prima geslapen. Werd wakker met 37,3 vanochtend, dus weer normaal. Ga wel alsnog de huisarts even bellen inderdaad, want dit duurt me te lang en als ze vanavond weer boven de 39 komt zou ik me kut voelen als ik niet ben gegaan.
Dat laatste inderdaad herkenbaar, vooral omdat ze dan overdag fit lijken waardoor bellen niet nodig lijkt en savonds ineens weer ziek. Aan het begin van de week maak ik me daar niet zo druk om want huisarts is de volgende dag weer bereikbaar maar zo donderdag/vrijdag bedenk ik altijd even of ik hiermee het weekend in wil of niet. Meestal is telefonisch voldoende al ga ik dan liefst nog even bij de assistent langs om de oren te laten checken omdat ik die niet zelf kan controleren.

En verder wat Lemijn zegt. Overdag geen koorts en snachts weer hoge koorts is opzich normaal. Als je andere dingen opmerkt of wanneer je gevoel zegt dat er iets niet klopt zijn dat wel signalen om iets mee te doen maar koorts op zichzelf is een nuttig onderdeel van ons imuunsysteem.
Bij mijn oudste durfde ik daar nog niet goed op te vertrouwen. Ik weet niet of het algemeen is voor nederland of enkel mijn omgeving maar bij mij zat heel erg het idee dat je koorts de kop in moet drukken in plaats van dat het nuttig is. Koorts verlagen met paracetamol helpt bijvoorbeeld niet om een koortsstuip te voorkomen zoals vroeger werd gedacht.

Ik check de exacte temperatuur niet meer maar dat is een vertrouwen dat moest groeien. Bij S als baby nog wel maar inmiddels meet ik met de voorhoofdsthermometer dat geeft genoeg indicatie van wel/geen koorts.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 02-11-2023 11:50:30 ]
  donderdag 2 november 2023 @ 10:00:33 #240
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211164620
Dat koorts nuttig is weet ik inderdaad. Ik heb vroeger altijd begrepen dat meer dan 2 graden verschil in lichaamstemperatuur op een dag wel zorgwekkend kan zijn.

Blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd. Dubbele oorontsteking, en aangezien het dus al minimaal sinds zaterdag gaande is, krijgt ze nu antibiotica.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 2 november 2023 @ 10:11:06 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211164698
quote:

Wij doen zo'n beetje om en om, al staat mijn man voor de klas en ik niet. Dat wil niet zeggen dat mijn afspraken/werk minder belangrijk is namelijk. Werkgevers zijn altijd begripvol en ik doe vaak vanuit huis nog wel wat ik kan ook. Er staat niet voor niks in de wet dat je recht hebt op twee weken gedeeltelijk betaald zorgverlof. En in de praktijk krijg ik gewoon doorbetaald, omdat ik niet helemaal niet aan het werk ben. Soms pak ik dan wel 's avonds nog even de laptop erbij om iets af te maken. Prima geregeld wat mij betreft zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tink89 op 02-11-2023 13:55:17 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 2 november 2023 @ 13:32:04 #242
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211167216
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:37 schreef DjVero het volgende:

[..]
Uiteraard, maar er knaagt iets als je je gewoon fit voelt en tóch thuis zit. ;) Zal wel gewenning nodig hebben.
Ja dat is echt een kwestie van ‘moet je aan wennen’ inderdaad :) en het is ook gek!
pi_211169845
quote:

Tja, we proberen altijd eerst te kijken of we ons netwerk kunnen inzetten (opa, oma). En als dat niet kan dan kijken we inderdaad wie van ons het beste die dag thuis kan zijn. Werkgever is heel coulant, soms neem ik zelf wat vrije uren op en soms zorgverlof. En soms hoef ik ook niets te compenseren (paar uur bijvoorbeeld) - er zijn ook wel momenten dat ik meer uur werk en dat compenseer ik ook niet. Beetje geven en nemen.
Shine bright like a diamond.
pi_211169943
Het is eigenlijk nog maar 1 keer voorgekomen dat Rosie te ziek was om naar de opvang te kunnen. Maar in principe hebben we afgesproken dat van de 2 dagen kdv we beiden op 1 dag het vangnet zijn. In onderwijs/zorg is het voor ons allebei even kut om een werkdag af te moeten bellen. :')
pi_211173799
Fijn dat er een oorzaak gevonden is @TheGirlNextDoor! Nogmaals veel beterschap :*

Meestal als er gebeld wordt dat er een kind ziek is ben ik degene die klaarstaat, simpelweg omdat ik dichterbij zit met m’n werk. Man werkt op 45 minuten fietsafstand, moet dan eerst de auto halen of de andere fiets (want maar één fiets met stoeltjes) en zou dan pas richting kind(eren) kunnen gaan. Ik ben binnen maximaal 15 minuten op school/de opvang. Uiteraard wordt er vrijwel nooit op mans thuiswerkdag gebeld |:)
Maar de keren dat er niet gewerkt kon worden of ik van werk naar huis moest vanwege een ziek kind zijn in de afgelopen vijf jaar op één hand te tellen. Tot nu toe is het altijd zo geweest dat ik dan voor de dag dat ik weggeroepen werd calamiteitenverlof kon opnemen en (een) eventuele volgende dag(en) dat ik niet kon werken zorgverlof. Vaak kon ik thuis nog wel administratieve zaken voor werk doen waardoor ik van dat laatste weinig gebruik heb hoeven maken.
pi_211176096
quote:

Nja, anders doe je je gezin tekort.
Ik zie het echt zo dat ik 2 prioriteiten heb die allebei heel belangrijk zijn. Werk en kind. Wie me die dag het hardst nodig heeft krijgt mij.

Bij ons thuis is de deal: allebei evenveel inleveren. Dus als man een dag thuis is met ziek kind blijf ik de volgende dag thuis (we werken allebei 4 dagen). Zo trekt het ook niet scheef mbt dealen met werkgever

En ja, verder eerst netwerk inzetten (oma)
Voel ik me ook niet schuldig over als kind ziek is. Oma kan ook met zieke kindjes omgaan
  maandag 6 november 2023 @ 20:09:45 #247
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211215818
Net mijn nog 1-jarige op bed gelegd. Morgenochtend haal ik er een 2-jarige uit. Zo cliche maar wat is de tijd vreselijk snel gegaan. Zo leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelt. Hoe ze elke dag weer beter lijkt te praten, vrolijk rondrent en al echte peuterstreken heeft O+
|| justdiggit.org ||
pi_211216176
quote:
17s.gif Op maandag 6 november 2023 20:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Net mijn nog 1-jarige op bed gelegd. Morgenochtend haal ik er een 2-jarige uit. Zo cliche maar wat is de tijd vreselijk snel gegaan. Zo leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelt. Hoe ze elke dag weer beter lijkt te praten, vrolijk rondrent en al echte peuterstreken heeft O+
Alvast gefeliciteerd met je bijna peuter (en tot in januari in het peuter topic)! Gaat het inmiddels weer beter met haar?
  maandag 6 november 2023 @ 20:51:36 #249
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211216500
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 20:29 schreef eponine het volgende:

[..]
Alvast gefeliciteerd met je bijna peuter (en tot in januari in het peuter topic)! Gaat het inmiddels weer beter met haar?
Dankje! O+
Ja, ze is gelukkig weer helemaal beter O+
|| justdiggit.org ||
pi_211216700
Fijn!
Hier hebben we gelukkig ook nog maar 1 dag gehad dat ze zelf te ziek was om naar de gastouder te gaan (39+ koorts) en dat was toen ze nog een baby was. Daarvoor had de gastouder ook corona en toen moest je nog in quarantaine, dus in totaal drie opvangdagen gemist over bijna twee jaar nu.
Ik werk in het onderwijs en geef les / behandel mijn leerlingen, man heeft werk wat goed een hele week vanuit huis kan. Hij neemt dus verlof / 'vrij' als het nodig is voor peuter en werkt dan bijvoorbeeld 's avonds nog even door, als ik er weer ben. Maar tot nu toe is peuter m.n. ziek (lees: kotsen) geweest op mijn vrije dagen. :') Al is het altijd maar 1 dagje, gelukkig.

Gefeliciteerd TGND!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')