Er is geen verschil. In beide gevallen zeggen ze hun baan op om iets anders te gaan doen. Waarom zou het uitmaken of die volgende baan in het bedrijfsleven is of wederom in de politiek? Theoretisch gezien is er bovendien de kans dat Timmermans niet in de TK komt.quote:Op vrijdag 22 september 2023 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Muah. Zit een verschil tussen kamerleden die de politiek uit gaan en Timmermans die van EU naar GLPvdA gaat.
Ja, krijg je daar een warm gevoel van?quote:Op vrijdag 22 september 2023 23:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
D66 wordt hopelijk volledig vernietigd.
Thom de Graaf krijgt loonsverhoging heb ik begrepenquote:Op vrijdag 22 september 2023 23:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgens de peilingen zullen ze dit keer niet op tafel dansen, meer er vanaf donderen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 23:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het volk krijgt de leiders die het verdient.quote:Op zondag 24 september 2023 08:09 schreef Tjoent het volgende:
Wat een giller toch, die gepeilde zetels voor Omtzigt. Het zoveelste kuddedieren-resultaat.
'Kom laten we massaal op een nog nader te presenteren partijprogramma gaan stemmen met een nogal instabiele leider. Want hij kan zo goed constateren'
Dat is waar ja. Maar ik moet er wel steeds harder om lachen.quote:Op zondag 24 september 2023 08:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Het volk krijgt de leiders die het verdient.
Waarom SGP 2 zetels?quote:Op zondag 24 september 2023 07:43 schreef Eightyone het volgende:
2 zetels minder voor BBB in de Maurice De Hond-peiling van afgelopen vrijdag. Valt nog best mee. Of tegen (t'is maar hoe je het bekijkt).
https://www.maurice.nl/20(...)lectoraal-evenwicht/
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk niet zo dat iedereen die doorbelt op VVD of PdvA/GL te zullen stemmen wel daadwerkelijk de betreffende programma's hebben doorgelezen.quote:Op zondag 24 september 2023 08:09 schreef Tjoent het volgende:
Wat een giller toch, die gepeilde zetels voor Omtzigt. Het zoveelste kuddedieren-resultaat.
'Kom laten we massaal op een nog nader te presenteren partijprogramma gaan stemmen met een nogal instabiele leider. Want hij kan zo goed constateren'
Moeilijk doen lijkt me niet het juiste woord.quote:Op maandag 25 september 2023 23:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me echt af welk type toch zo ontzettend moeilijk doet over de populariteit van Omtzigt.
Kritisch doen lijkt me niets mis mee. Ik ben ondertussen ook wel wat cynisch voor weer de nieuwe "verloren zoon", de nieuwe "verlosser" in de politiek. Zeker omdat hij (bewust) nog weinig concreet is over zijn plannen, en dat een partij samenstellen in zo'n korte periode enorme risico's met zich meebrengt.quote:Op maandag 25 september 2023 23:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me echt af welk type toch zo ontzettend moeilijk doet over de populariteit van Omtzigt.
Allereerst: de richting die zijn partij op lijkt te gaan, wat conservatief in het midden, kan ik best waarderen. Ik denk dat we die oude CDA lijn best nodig hebben in Nederland, de gemiddelde Nederlander is vrij conservatief en als daar een goede brede middenpartij voor komt lijkt me dat alleen maar goed.quote:Op maandag 25 september 2023 23:25 schreef Nattekat het volgende:
Waarom gelden er voor Omtzigt hogere maatstaven dan alle andere oppositiepartijen?quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:56 schreef Hanca het volgende:
Maar dan Omtzigt zelf, die is de laatste 2 jaar eigenlijk alleen maar populistisch bezig geweest. Steeds 'nee' roepen bij alle oplossingen voor problemen, maar zelf nooit iets aandragen
Hij plukt mijn favoriete parij helemaal niet leeg, die staat zeer stabiel altijd tussen de 4 en de 6 zetels. En deze standaard geldt voor letterlijk elke partij, wat mij betreft, oppositie of coalitie. Als je alleen maar nee roept en zelf niet met oplossingen komt, voeg je niks toe aan de Kamer en ben je eerder een sta in de weg voor een goed functionerende democratie.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom gelden er voor Omtzigt hogere maatstaven dan alle andere oppositiepartijen?
Omdat ie het goed doet onder het volk dat BBB stemde? Omdat ie jouw favoriete partij leeg plukt?
Dus alle partijen zijn een sta in de weg, maar alleen Omtzigt wordt eruit getrokken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij plukt mijn favoriete parij helemaal niet leeg, die staat zeer stabiel altijd tussen de 4 en de 6 zetels. En deze standaard geldt voor letterlijk elke partij, wat mij betreft, oppositie of coalitie. Als je alleen maar nee roept en zelf niet met oplossingen komt, voeg je niks toe aan de Kamer en ben je eerder een sta in de weg voor een goed functionerende democratie.
Nee, ik heb ook niks met bijvoorbeeld FvD, PVV, SP, Bij1. Partijen die nooit in oplossingen denken, die niks bijdragen. Maar die worden ook niet (meer) op een schild gehezen als de verlosser.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus alle partijen zijn een sta in de weg, maar alleen Omtzigt wordt eruit getrokken.
ALLE partijenquote:Op dinsdag 26 september 2023 11:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook niks met bijvoorbeeld FvD, PVV, SP, Bij1. Partijen die nooit in oplossingen denken, die niks bijdragen. Maar die worden ook niet (meer) op een schild gehezen als de verlosser.
Nee, gelukkig niet alle partijen. Inhoudelijk heb ik bijvoorbeeld weinig met D66, maar ze zijn wel constructief en ook als ze niet in de coalitie zitten komen ze echt met voorstellen om problemen op te lossen. Een GL en bijvoorbeeld de SGP doen dat ook. Niet de partijen waarop ik snel zal stemmen, maar wel partijen met een echte meerwaarde die wetten en voorstellen beter proberen te maken.quote:
D66 in de oppositie is toch wat anders hè. We gaan het de komende periode zien. GL is ook heel goed in nee roepen, en die oplossingen zijn vaak heel vergezocht. Uiteindelijk moet je vooral niet gaan verwachten dat een eenmansfractie even veel kan doen als een partij met 15 zetels.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, gelukkig niet alle partijen. Inhoudelijk heb ik bijvoorbeeld weinig met D66, maar ze zijn wel constructief en ook als ze niet in de coalitie zitten komen ze echt met voorstellen om problemen op te lossen. Een GL en bijvoorbeeld de SGP doen dat ook. Niet de partijen waarop ik snel zal stemmen, maar wel partijen met een echte meerwaarde die wetten en voorstellen beter proberen te maken.
D66 in de oppositie hebben we de afgelopen decennia toch genoeg gezien om te concluderen dat ze dan ook constructief zijn? Nogmaals: absoluut niet mijn partij, zou eerder NSC stemmen dan D66, maar wel constructief mee proberen denken aan oplossingen voor problemen waar Nederlanders mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
D66 in de oppositie is toch wat anders hè. We gaan het de komende periode zien. GL is ook heel goed in nee roepen, en die oplossingen zijn vaak heel vergezocht. Uiteindelijk moet je vooral niet gaan verwachten dat een eenmansfractie even veel kan doen als een partij met 15 zetels.
Premier Yesilgoz, vier partijen coalitie, wen er alvast maar aanquote:Op dinsdag 26 september 2023 21:52 schreef Tourniquet het volgende:
EenVandaag peiling (Ipsos) van vandaag:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |