abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210717431
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 16:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Muah. Zit een verschil tussen kamerleden die de politiek uit gaan en Timmermans die van EU naar GLPvdA gaat.
Er is geen verschil. In beide gevallen zeggen ze hun baan op om iets anders te gaan doen. Waarom zou het uitmaken of die volgende baan in het bedrijfsleven is of wederom in de politiek? Theoretisch gezien is er bovendien de kans dat Timmermans niet in de TK komt.
PWBF
  vrijdag 22 september 2023 @ 23:06:32 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210721269
D66 wordt hopelijk volledig vernietigd.
  vrijdag 22 september 2023 @ 23:38:34 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210721493
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 23:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, krijg je daar een warm gevoel van?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210721528
quote:
Thom de Graaf krijgt loonsverhoging heb ik begrepen
pi_210722601
quote:
Volgens de peilingen zullen ze dit keer niet op tafel dansen, meer er vanaf donderen.
  zondag 24 september 2023 @ 07:43:56 #99
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210732142
2 zetels minder voor BBB in de Maurice De Hond-peiling van afgelopen vrijdag. Valt nog best mee. Of tegen (t'is maar hoe je het bekijkt).

https://www.maurice.nl/20(...)lectoraal-evenwicht/

pi_210732446
Wat een giller toch, die gepeilde zetels voor Omtzigt. Het zoveelste kuddedieren-resultaat.

'Kom laten we massaal op een nog nader te presenteren partijprogramma gaan stemmen met een nogal instabiele leider. Want hij kan zo goed constateren' 8)7
  zondag 24 september 2023 @ 08:11:53 #101
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210732486
Maar goed, het zijn er lang geen 46 (of ergens daar in de buurt), wat een aantal weken terug nog werd verwacht.
pi_210732657
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 08:09 schreef Tjoent het volgende:
Wat een giller toch, die gepeilde zetels voor Omtzigt. Het zoveelste kuddedieren-resultaat.

'Kom laten we massaal op een nog nader te presenteren partijprogramma gaan stemmen met een nogal instabiele leider. Want hij kan zo goed constateren' 8)7
Het volk krijgt de leiders die het verdient.
pi_210732762
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 08:20 schreef Nober het volgende:

[..]
Het volk krijgt de leiders die het verdient.
Dat is waar ja. Maar ik moet er wel steeds harder om lachen.
Straks krijgen we nog t-shirts met de opdruk: 'Wie wil mij aanraken, ik heb op Omtzigt gestemd' _O-
  zondag 24 september 2023 @ 08:44:00 #104
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210733014
Ik stem er niet op, maar hoop alsnog dat 'ie een eind komt. En dat 'ie zich vervolgens staande weet te houden.
  maandag 25 september 2023 @ 14:16:32 #105
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_210748568
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 07:43 schreef Eightyone het volgende:
2 zetels minder voor BBB in de Maurice De Hond-peiling van afgelopen vrijdag. Valt nog best mee. Of tegen (t'is maar hoe je het bekijkt).

https://www.maurice.nl/20(...)lectoraal-evenwicht/

[ afbeelding ]
Waarom SGP 2 zetels?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_210748866
Het wordt wel een spannende formatieronde als het zo doorgaat.
Of saté?
  maandag 25 september 2023 @ 23:23:24 #107
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210754099
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 08:09 schreef Tjoent het volgende:

Het is natuurlijk niet zo dat iedereen die doorbelt op VVD of PdvA/GL te zullen stemmen wel daadwerkelijk de betreffende programma's hebben doorgelezen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 september 2023 @ 23:25:13 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210754106
Ik vraag me echt af welk type toch zo ontzettend moeilijk doet over de populariteit van Omtzigt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210754800
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 23:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me echt af welk type toch zo ontzettend moeilijk doet over de populariteit van Omtzigt.
Moeilijk doen lijkt me niet het juiste woord.
Maar dat mensen die de politiek een beetje volgen er wat schamper over doen lijkt mij wel logisch.
Iemand die jarenlang keurig in alles de partijlijn van het CDA heeft gevolgd zou nu plots alles beter maken? Dan ben je toch wat simplistisch geïnformeerd…
pi_210754891
quote:
Kritisch doen lijkt me niets mis mee. Ik ben ondertussen ook wel wat cynisch voor weer de nieuwe "verloren zoon", de nieuwe "verlosser" in de politiek. Zeker omdat hij (bewust) nog weinig concreet is over zijn plannen, en dat een partij samenstellen in zo'n korte periode enorme risico's met zich meebrengt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210756186
quote:
Allereerst: de richting die zijn partij op lijkt te gaan, wat conservatief in het midden, kan ik best waarderen. Ik denk dat we die oude CDA lijn best nodig hebben in Nederland, de gemiddelde Nederlander is vrij conservatief en als daar een goede brede middenpartij voor komt lijkt me dat alleen maar goed.

Maar dan Omtzigt zelf, die is de laatste 2 jaar eigenlijk alleen maar populistisch bezig geweest. Steeds 'nee' roepen bij alle oplossingen voor problemen, maar zelf nooit iets aandragen. Als het aan hem lag, was er nooit een prijsplafond voor energie geweest, was de accijns op benzine nooit verlaagd en zo zijn er nog tal van effectieve maatregelen geweest die Omtzigt wilde afschieten omdat ze niet perfect zijn, zonder met een tegenvoorstel te komen. Dat hij een motie mee ondertekent die feitelijk zegt dat er voor zo'n 2 miljard aan ambtenaren ontslagen moet worden zegt ook wel wat.

En dat nadat hij jaren de kabinetten vrij blind gesteund heeft. Balkenende II, Balkenende III, Balkenende IV, Rutte I en Rutte III staat steeds zijn handtekening onder. En dat niet alleen: hij riep het hardste dat fraude met toeslagen op zijn hardst moest worden aangepakt. Klaver waarschuwde dat het niet zo mocht zijn dat iemand die iets fout invulde gelijk een fraudeur was, maar Omtzigt dreigde met een motie van wantrouwen als er niet heel snel een keiharde fraudewet kwam. En dat naar aanleiding van een niet bestaande fraude, de Bulgarenfraude was in feite helemaal niks. En zo ook bij MH17, bij de zaak Demmink, bij de mondkapjes van Van Lienden: steeds zat Omtzigt fout en steeds volgde er geen enkele zelfkritiek.

En dat maakt mij wantrouwend richting de persoon Omtzigt. Het is nogal een ongeleid projectiel en als hij op de verkeerde info vertrouwd, blijft hij daarop vertrouwen. Ondanks de schade die dat mee brengt. Ik hoop maar dat hij wordt omringd door zeer verstandige mensen die hem kunnen afremmen en die al zijn 'feiten' voor hem dubbelchecken.

Maar nogmaals: de partij zelf wil ik graag het voordeel van de twijfel geven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 september 2023 @ 11:12:49 #112
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210756331
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 10:56 schreef Hanca het volgende:
Maar dan Omtzigt zelf, die is de laatste 2 jaar eigenlijk alleen maar populistisch bezig geweest. Steeds 'nee' roepen bij alle oplossingen voor problemen, maar zelf nooit iets aandragen
Waarom gelden er voor Omtzigt hogere maatstaven dan alle andere oppositiepartijen?

Omdat ie het goed doet onder het volk dat BBB stemde? Omdat ie jouw favoriete partij leeg plukt?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210756395
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Waarom gelden er voor Omtzigt hogere maatstaven dan alle andere oppositiepartijen?

Omdat ie het goed doet onder het volk dat BBB stemde? Omdat ie jouw favoriete partij leeg plukt?
Hij plukt mijn favoriete parij helemaal niet leeg, die staat zeer stabiel altijd tussen de 4 en de 6 zetels. En deze standaard geldt voor letterlijk elke partij, wat mij betreft, oppositie of coalitie. Als je alleen maar nee roept en zelf niet met oplossingen komt, voeg je niks toe aan de Kamer en ben je eerder een sta in de weg voor een goed functionerende democratie.

En verder liggen mijn bezwaren bij Omtzigt dus ook meer bij het feit dat hij echt mede de aanstichter is van de toeslagenaffaire (de enige persoon die als aanleiding wordt genoemd in het Venetië-rapport), bij alles rondom MH17 en bij de zaak Demmink. Omtzigt heeft duidelijk niet altijd door of hij blind vertrouwt op de juiste info en heeft ook niet altijd oog voor de gevolgen van zijn daden. Ook bij zijn gewone zaken in de Kamer, trouwens. Altijd moet alles met een zeer korte deadline, wat gewoon extra fouten oplevert omdat er geen tijd is om iets goed te doen. En dat letterlijk bij elk dossier, telkens weer.

[ Bericht 24% gewijzigd door Hanca op 26-09-2023 11:25:57 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 september 2023 @ 11:23:22 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210756452
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij plukt mijn favoriete parij helemaal niet leeg, die staat zeer stabiel altijd tussen de 4 en de 6 zetels. En deze standaard geldt voor letterlijk elke partij, wat mij betreft, oppositie of coalitie. Als je alleen maar nee roept en zelf niet met oplossingen komt, voeg je niks toe aan de Kamer en ben je eerder een sta in de weg voor een goed functionerende democratie.
Dus alle partijen zijn een sta in de weg, maar alleen Omtzigt wordt eruit getrokken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210756496
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus alle partijen zijn een sta in de weg, maar alleen Omtzigt wordt eruit getrokken.
Nee, ik heb ook niks met bijvoorbeeld FvD, PVV, SP, Bij1. Partijen die nooit in oplossingen denken, die niks bijdragen. Maar die worden ook niet (meer) op een schild gehezen als de verlosser.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 september 2023 @ 11:35:49 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210756598
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ik heb ook niks met bijvoorbeeld FvD, PVV, SP, Bij1. Partijen die nooit in oplossingen denken, die niks bijdragen. Maar die worden ook niet (meer) op een schild gehezen als de verlosser.
ALLE partijen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210756637
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
ALLE partijen
Nee, gelukkig niet alle partijen. Inhoudelijk heb ik bijvoorbeeld weinig met D66, maar ze zijn wel constructief en ook als ze niet in de coalitie zitten komen ze echt met voorstellen om problemen op te lossen. Een GL en bijvoorbeeld de SGP doen dat ook. Niet de partijen waarop ik snel zal stemmen, maar wel partijen met een echte meerwaarde die wetten en voorstellen beter proberen te maken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 september 2023 @ 11:44:11 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210756693
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, gelukkig niet alle partijen. Inhoudelijk heb ik bijvoorbeeld weinig met D66, maar ze zijn wel constructief en ook als ze niet in de coalitie zitten komen ze echt met voorstellen om problemen op te lossen. Een GL en bijvoorbeeld de SGP doen dat ook. Niet de partijen waarop ik snel zal stemmen, maar wel partijen met een echte meerwaarde die wetten en voorstellen beter proberen te maken.
D66 in de oppositie is toch wat anders hè. We gaan het de komende periode zien. GL is ook heel goed in nee roepen, en die oplossingen zijn vaak heel vergezocht. Uiteindelijk moet je vooral niet gaan verwachten dat een eenmansfractie even veel kan doen als een partij met 15 zetels.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210756749
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]
D66 in de oppositie is toch wat anders hè. We gaan het de komende periode zien. GL is ook heel goed in nee roepen, en die oplossingen zijn vaak heel vergezocht. Uiteindelijk moet je vooral niet gaan verwachten dat een eenmansfractie even veel kan doen als een partij met 15 zetels.
D66 in de oppositie hebben we de afgelopen decennia toch genoeg gezien om te concluderen dat ze dan ook constructief zijn? Nogmaals: absoluut niet mijn partij, zou eerder NSC stemmen dan D66, maar wel constructief mee proberen denken aan oplossingen voor problemen waar Nederlanders mee te maken hebben.

Dat laatste verwacht ik ook niet. Maar Omtzigt is bijvoorbeeld heel goed in belastingtechniek. Toch kwam nota bene Stoffer als ingenieur met belastingtechnische ideeën toen er voor het eerst een koopkrachtpakket in elkaar moest worden gesleuteld. Omtzigt schoot alleen elk plan van de regering af (terwijl het achteraf prima heeft uitgepakt) en kwam zelf met niks.

Natuurlijk hoeft Omtzigt niet op elk onderwerp met diepgaande voorstellen te komen, dat kan niet als eenmansfractie. Maar juist op zo'n onderwerp verwacht je dat dan wel.
pi_210762384
EenVandaag peiling (Ipsos) van vandaag:

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 september 2023 @ 22:34:23 #121
862 Arcee
Look closer
pi_210772808
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_210773532
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 21:52 schreef Tourniquet het volgende:
EenVandaag peiling (Ipsos) van vandaag:

[ afbeelding ]
Premier Yesilgoz, vier partijen coalitie, wen er alvast maar aan ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2023 01:08:04 ]
  donderdag 28 september 2023 @ 04:08:51 #123
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210773678
twitter
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 september 2023 @ 08:35:08 #124
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210774181
quote:
Erg mooi