Misschien maar op ze gaan stemmen dan.quote:Op zondag 23 juli 2023 13:49 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Dat zou het beste resultaat van de SGP ooit zijn. Zowel in percentage als in zetels.
En als Omtzigt meedoet:quote:
Dit gaat toch niks worden manquote:
Hopen dat een verkiezingscampagne nog wat verschuivingen laat zien. Maar het lijkt idd een lastige legpuzzel te worden.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit gaat toch niks worden manHier gaan ze niet uitkomen. Volgend jaar weer verkiezingen?
Ik hoop het ook. Anders zie ik het somber in. In meerdere provincies zijn er coalities waar VVD+BBB+PvdA/GL zitten. Dat werkt ook wel denk ik. Maar landelijk zijn de verschillen veel te groot.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hopen dat een verkiezingscampagne nog wat verschuivingen laat zien. Maar het lijkt idd een lastige legpuzzel te worden.
VVD + BBB + PVV + SGP + JA21 = 78 zetels.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit gaat toch niks worden manHier gaan ze niet uitkomen. Volgend jaar weer verkiezingen?
Kabinet Bruin 2.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:23 schreef 2thmx het volgende:
[..]
VVD + BBB + PVV + SGP + JA21 = 78 zetels.
Dank. Niet zelfverzonnen hoor. Maar wel toepasselijk.quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zo he, wat een originele en grappige benaming:d
Maar 35 zetels in de eerste kamer. Gaat hem niet worden.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 23:23 schreef 2thmx het volgende:
[..]
VVD + BBB + PVV + SGP + JA21 = 78 zetels.
Misschien sowieso eerst even wachten op de verkiezingsprogramma's?quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:30 schreef Bocaj het volgende:
Op wie zal ik nu gaan stemmen.![]()
Ik heb de keus uit: BBB, PVV, VVD, Omtzigt.
Ik denk dat ik ze alle 4 in de hoge hoed stop en er 1 uit trek.
Ben je boer of heb je belang bij grote agarische bedrijven zoals Campina? --- Ja ---> BBBquote:Op zaterdag 9 september 2023 12:30 schreef Bocaj het volgende:
De kandidatenlijsten zijn nog niet definitief. Nog even geduld a.u.b.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:30 schreef Bocaj het volgende:
Er is gewoon een heel deel waar het heel goed mee gaat, dus zo bijzonder is het niet dat de VVD altijd een flink aantal stemmen zal halen. Die mensen stemmen blijkbaar in eigen belang. Neemt niet weg dat het met een ander deel van de bevolking mede dankzij VVD beleid helemaal niet goed gaat.quote:Op zaterdag 16 september 2023 07:08 schreef 111210 het volgende:
Bijzonder dat vvd wederom een van de grootste partijen zal worden, en iedereen maar klagen en huilen hoe slecht het gaat
Het gedachtengoed sluit domweg goed aan op de typisch Nederlandse volksaard.quote:Op zaterdag 16 september 2023 07:08 schreef 111210 het volgende:
Bijzonder dat vvd wederom een van de grootste partijen zal worden, en iedereen maar klagen en huilen hoe slecht het gaat
Kan je ook zeggen van de mensen die op die CDA spinoff van Omtzigt stemmen.....quote:Op zaterdag 16 september 2023 07:08 schreef 111210 het volgende:
Ja misschien is dat ook wel een probleem dat de vvd achterban trouw gaat stemmen en de rest het allemaal wel gelooft.quote:Op zaterdag 16 september 2023 07:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is gewoon een heel deel waar het heel goed mee gaat, dus zo bijzonder is het niet dat de VVD altijd een flink aantal stemmen zal halen. Die mensen stemmen blijkbaar in eigen belang. Neemt niet weg dat het met een ander deel van de bevolking mede dankzij VVD beleid helemaal niet goed gaat.
Denk dat omtzigt ookal heeft hij een cda achtergrond en gedachtegoed wel echt wat wil veranderen maar dat dat nooit gelukt is door het vele tegen werken.quote:Op zaterdag 16 september 2023 08:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kan je ook zeggen van de mensen die op die CDA spinoff van Omtzigt stemmen.....
Kan er geen traan om laten.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:22 schreef Hanca het volgende:
D66 naar 6, CDA naar 4, SP naar 4... dramatische peiling wel voor die partijen.
Niet zo heel gek, deze stromingen zie je overal. Ook in het Europees Parlement. De EVP (christendemocraten), S&D (sociaaldemocraten) en Renew (liberalen) zijn daar ook de grootste fracties.quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:41 schreef -XOR- het volgende:
Wel grappig dat we nu dus weer een conservatief/liberale partij, een confessionele/Kuyperaanse partij en een sociaal-democratische partij hebben die er als drie grootsten uit lijken te komen. De drie Nederlandse politiek-ideologische hoofdstromingen zullen dus gewoon de dienst blijven uitmaken in het politieke landschap. Elk van deze stromingen heeft zichzelf min of meer heruitgevonden.
Mwah, in Belgie, Italie, Frankrijk, Spanje, en misschien binnenkort ook in Duitsland heb je grote nationalistische fracties. De Christendemocratie in het Verenigd Koninkrijk, Denemarken en Zweden is een vrij marginaal fenomeen en in Frankrijk is de grootste partij een D66-kloon. In Nederland zie je middenpuntzoekende krachten aan het werk.quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet zo heel gek, deze stromingen zie je overal. Ook in het Europees Parlement. De EVP (christendemocraten), S&D (sociaaldemocraten) en Renew (liberalen) zijn daar ook de grootste fracties.
De VVD moet het volgens mij hebben van de 'maar wie doet het dan beter' groep kiezers en dat zijn er veel. Mensen die geen verkiezingsprogramma's lezen en ook niet bijster in politiek geïnteresseerd zijn.quote:Op zaterdag 16 september 2023 07:08 schreef 111210 het volgende:
Heb meer het idee dat mensen die weinig interesse hebben uberhaupt de moeite niet eens nemen om hun stemformulier van de deurmat op te pakkenquote:Op zondag 17 september 2023 08:03 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De VVD moet het volgens mij hebben van de 'maar wie doet het dan beter' groep kiezers en dat zijn er veel. Mensen die geen verkiezingsprogramma's lezen en ook niet bijster in politiek geïnteresseerd zijn.
Ik zie de 'eigen schuld dikke bult' wat betreft de SP niet zo eigenlijkquote:Op zaterdag 16 september 2023 11:27 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Kan er geen traan om laten.
Hebben ze toch echt zelf gedaan [..]
En SP kan niet in het gat van de ontevreden kiezer stappen om een of andere reden.
Ik denk dat het desinteresse gemixed met wantrouwen is. Gek genoeg de grootste groep kiezers die niet kiezen. Veel groter dan de grootste partij.quote:Op zondag 17 september 2023 08:40 schreef 111210 het volgende:
[..]
Heb meer het idee dat mensen die weinig interesse hebben uberhaupt de moeite niet eens nemen om hun stemformulier van de deurmat op te pakken
Zo heel veel scheelt dat niet. De laatste twee TK-verkiezingen was de opkomst rond de 80%. Dus 20% niet kiezers. In bovenstaande peiling komt de grootste partij op 18% en ik verwacht nog wel wat trek naar de grootste partijen.quote:Op zondag 17 september 2023 11:03 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk dat het desinteresse gemixed met wantrouwen is. Gek genoeg de grootste groep kiezers die niet kiezen. Veel groter dan de grootste partij.
Waarom +3 voor de VVDquote:Op zaterdag 16 september 2023 06:21 schreef Hanca het volgende:
Weer een nieuwe I&O peiling:
https://www.ioresearch.nl(...)n-vvd-samen-aan-kop/
[ afbeelding ]
NSC 28, PvdA/GL 27 en VVD 25, de rest is klein. Verrassend weinig veranderd bij BBB, ik had wel wat weglopers verwacht nu ze PVV en FvD kamerleden overnemen. De ruzie bij PvdD zit hier nog niet in, de cijfers zijn van 11 september.
Dat kunnen ze nu toch ook gewoon doen?quote:Op zondag 17 september 2023 11:29 schreef -XOR- het volgende:
Ben benieuwd hoeveel zetels de VVD zou kunnen winnen met roepen dat ze de snelwegen weer naar 130km/h willen brengen.
- Mensen associëren zich liever niet met het arme mensen-imago. Of erger: bijstandstrekkers-imago.quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:27 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En SP kan niet in het gat van de ontevreden kiezer stappen om een of andere reden.
Doh!!quote:Op zaterdag 16 september 2023 07:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is gewoon een heel deel waar het heel goed mee gaat, dus zo bijzonder is het niet dat de VVD altijd een flink aantal stemmen zal halen. Die mensen stemmen blijkbaar in eigen belang. Neemt niet weg dat het met een ander deel van de bevolking mede dankzij VVD beleid helemaal niet goed gaat.
D66 dat 3/4de verliest. Dat is wel top hoor.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:22 schreef Hanca het volgende:
D66 naar 6, CDA naar 4, SP naar 4... dramatische peiling wel voor die partijen.
Regeren is halveren voor D66 normaalgesproken. Heeft zij dat niet juist een kabinet uit weten te stellen? Immers uit Rutte 3 kwam D66 ook niet meteen heel positief naar voren.quote:Op maandag 18 september 2023 11:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
D66 dat 3/4de verliest. Dat is wel top hoor.
Enige goede wat kaagje heeft gedaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |