Me altijd afgevraagd of het de moeite is daar heen te gaan. Met welke sushi in de regio vergelijk je het?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:15 schreef anndb het volgende:
Waar: Ichi kaatsheuvel
Wanneer: net
Wat:
Gebakken coquille met truffel saus en shiitake er onder:
[ afbeelding ]
Beef shashi (oosterse carpaccio met ponzu):
[ afbeelding ]
Tempura groente:
[ afbeelding ]
Zalm tartaar:
[ afbeelding ]
En dan diverse sushi:
Tonijn met truffel
Lemon grass chicken tempura
Zalm avocado
Tournedos
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met 6 cola zero 113 euro kwijt.
Cijfer: 7,5
Lekker gegeten, niks op aan te merken, beste sushi denk wel hier in de regio.
Wat een mierenporties.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:22 schreef anndb het volgende:
Waar: Bochica te Reusel
Wanneer: vanavond
Wat:
Vanavond weer gegeten bij een van mijn favoriete restaurants hier in de buurt namelijk Bochica in Reusel. Prijs / kwaliteit is hier altijd geweldig en dat was het vanavond dan ook weer. Ze hebben (sinds dit jaar?) ook een vermelding Gault Millau met score 13,5/20, erg netjes voor deze menu prijzen.
Als eerste kregen we een amuse namelijk een krokantje van tramenzinno brood met gerookte burrata, ingelegde groene paprika en jalapeno, erg lekkere start.
[ afbeelding ]
Hierna een tweede amuse namelijk diverse structuren van pompoen met kafir limoen, erg erg lekker!
[ afbeelding ]
We kozen voor het 5 gangen menu a 60 euro per persoon. Als eerste gang volgde een tartaar van gegrilde watermeloen en tomaat met granita van geitenkaas. Erg lekker en fris zomers gerecht met toch voldoende hartige smaken ook:
[ afbeelding ]
Als tweede gang kregen we een klein hapje namelijk een meringue van komkommer met tartaar van zeebaars en een gepekelde zeebaars met basilicum olie en creme:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het hoogtepunt van de avond was het volgende kleine maar erg machtig van smaak gerechtje namelijk gebakken scholfilet met diverse paddestoelen en sesam met tahini, echt heerlijk van smaak:
[ afbeelding ]
Als hoofdgerecht volgde lamsfilet met een jus van marjolijn, een bitterbal van tomaat en dragon en koolrabi.
[ afbeelding ]
Het pre dessert was een lolly van koffieijs met chocolade en citroen cakeje met witte chocolade:
[ afbeelding ]
Dessert mousse van bosvruchten met bacardi razz ijs en basilicum meringue:
[ afbeelding ]
Voor twee keer 5 gangen/tastes, 2 (of 3 als je die van het voorgerecht meerekent amuses + pre-dessert), twee fles sen bruiswater en 5 gin tonics waren we 162 euro kwijt excl. fooi. Prijs/kwaliteit weer super gegeten en kom zeker snel weer terug.
Cijfer: 8,5/10
Wat een ter zake doende inhoudelijke reactie.quote:
Ook wel benieuwd naar. Denk dat bijvoorbeeld Kaiseki in Vught wel beter is.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:28 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Me altijd afgevraagd of het de moeite is daar heen te gaan. Met welke sushi in de regio vergelijk je het?
Hm daar ben ik nog nooit geweest, Vught is natuurlijk helemaal niet ver maar Den Bosch regio kom ik amper. Ik zal daar eens naartoe gaan (meer tips altijd welkom trouwens).quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook wel benieuwd naar. Denk dat bijvoorbeeld Kaiseki in Vught wel beter is.
Lol ik zit nu te kijken aan de hand van de post maar dat lijkt wel identiek? Zelfs de sushi volgorde nagenoeg en kleurstelling e.d op de menu kaart?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook wel benieuwd naar. Denk dat bijvoorbeeld Kaiseki in Vught wel beter is.
Veruit de beste sushi-tent van Eindje is inderdaad Kyoto vlak naast het Philipsstadion, daar wil je overigens wel in het restaurant gedeelte eten en niet in het ietwat ongezellige afhaalgedeelte. Afhalen/bezorgen kan daar natuurlijk ook, maar dan betaal je net zoveel als in het restaurant, en dat is al niet goedkoop. (Het restaurant ligt overigens niet aan de Willemstraat, maar net om de hoek in de St Antoniusstraat naast snackbar de Willem die wel aan de Willemstraat ligt)quote:Op woensdag 19 juli 2023 12:31 schreef anndb het volgende:
[..]
Hm daar ben ik nog nooit geweest, Vught is natuurlijk helemaal niet ver maar Den Bosch regio kom ik amper. Ik zal daar eens naartoe gaan (meer tips altijd welkom trouwens).
Vergelijk het met regio Tilburg/Eindhoven/Turnhout. Steekt daar wel boven alles uit, al vind ik in Eindhoven bij het PSV stadion die hele kleine Japanner die er naast zit (Wilhelmina straat denk?) ook heel erg goed, die zat er al lang voor het all you can eat als hype zo populair was en gewoon met prijs per sushi werkt. Alleen dat is meer de klassieke sushi, vind bij Ichi wel leuk dat ze daar wat van afwijken (Foie gras, Truffel, etc). Ben er nu aantal keer geweest en kwaliteit is altijd wel goed.
Wat vind je van Coco?quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:36 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Veruit de beste sushi-tent van Eindje is inderdaad Kyoto vlak naast het Philipsstadion, daar wil je overigens wel in het restaurant gedeelte eten en niet in het ietwat ongezellige afhaalgedeelte. Afhalen/bezorgen kan daar natuurlijk ook, maar dan betaal je net zoveel als in het restaurant, en dat is al niet goedkoop. (Het restaurant ligt overigens niet aan de Willemstraat, maar net om de hoek in de St Antoniusstraat naast snackbar de Willem die wel aan de Willemstraat ligt)
Stukken beter dan de all-you-can-eats, maar niet beter dan Kyoto.quote:
Goede omschrijving. Wat ik altijd jammer vind, is dat er vaak patat bij besteld wordt of geserveerd. Dat haalt het niveau mijn inziens wel enigzins naar beneden.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 21:11 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 22 juli 2023
Waar: Olliver's Soulkitchen&Bar in Haarlem.
Wat:
Naar aanleiding van hoge waarderingen bij Tripadvisor en The Fork vandaag gegeten (met 30% kortings-actie via The Fork) bij Olliver's Soulkitchen&Bar.
We kregen een tafeltje aan het raam met leuk uitzicht op het Spaarne.
Aan de vriendelijke man die ons bediende gevraagd wat er soulkitchen aan het restaurant is en we kregen als antwoord dat er elke 12 weken een nieuwe kaart met gerechten uit andere werelddelen werd gemaakt, waarbij vooral vanuit het gevoel (de soul) wordt gekookt. Het heeft dus niks van doen met (Amerikaanse)soulmuziek.
Voorgerechten:
[ afbeelding ]
Voor Blues tartaar van watermeloen met yuzu, feta en tomatencrumble. De watermeloen was eerst sousvide gegaard zodat het een soort vleesachtige structuur kreeg.
Smakelijk gerecht vond Blues.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Coquilles op een bedje van pompoencrème met sepiachips, oesterblad en citroenschuim.
Ook wel lekker, maar om slechts 2 kleine coquilles te serveren voor 16 euro is echt te duur.
Hoofdgerechten:
Blues had gekozen voor een vegan gerecht:
[ afbeelding ]
Een steak van bloemkool met (alweer) pompoencrème, radijs en chips van zoete aardappel.
1 kleine plak bloemkool, waar het harde, oneetbare hart, niet uitgesneden was. Smaak was wel goed, maar schandalig weinig voor maar liefst 24 euro.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Kabeljauwhaas met charmoula (een soort Marokkaanse pesto-achtige saus, gefrituurde kikkererwten en plakjes mini-aubergine.
Kabeljauw was prima gebraden, maar de tere smaak ervan werd compleet overheerst door de erg sterke smaak van de charmoula en de mini-aubergines waren taai. Jammer.
We hadden er nog als extraatje wat patat bij besteld.
We dronken er elk een glas wijn bij. Voor Blues een rode montepulciano en voor mij een witte verdejo.
Inclusief 30% korting waren we toch nog 80,65 kwijt.
Al met al: vriendelijke bediening, mooie locatie, maar veel te duur voor het gebodene.
6/10
Slecht koken kost net zoveel moeite als goed koken, helaas is de klant van dat eerste de dupe.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 21:58 schreef Morgane89 het volgende:
Wat jammer @:golfer! Dat is voor de aanbiedingsprijs al karig en voor de normale prijs schandalig
Loetje is toch bijna altijd en overal heel matig voor wat je betaalt? Kom er soms weleens als mensen me er mee naar toe nemen, maar het valt eigenlijk nooit mee.quote:Op zondag 23 juli 2023 00:22 schreef Seeburg54 het volgende:
Loetje
Paterswolde
Vandaag
Tonijnbiefstuk
Ondanks vroege reservering op een slechte plek gezet, in een achterafhokje.
Bediening was slecht,alles ging verkeerd.
Veel en veel te duur, prijs kwaliteit verhouding van niks.
Zeer matig gegeten, veel te duur voor wat je op je bord krijgt.
Een 4 hooguit, geen Loetje meer.
Het was de eerste(en de laatste) keer voor ons. We waren met vrienden die er vaker kwamen en er positief over waren. De locatie is geweldig aan het Paterswoldse meer, maar verder valt het dus absoluut niet mee. Bovendien zat er veel vaag volk. Linke Loetje was een betere naam geweest gezien het volk wat er gisteren zat.quote:Op zondag 23 juli 2023 16:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Loetje is toch bijna altijd en overal heel matig voor wat je betaalt? Kom er soms weleens als mensen me er mee naar toe nemen, maar het valt eigenlijk nooit mee.
Ik ben een keer in Breda geweest dat was prima prijs/kwaliteit (was wel met de lunch en niet druk) van een collega in de buurt van Amsterdam begreep ik dat er veel verschil zitten tussen locaties.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:10 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het was de eerste(en de laatste) keer voor ons. We waren met vrienden die er vaker kwamen en er positief over waren. De locatie is geweldig aan het Paterswoldse meer, maar verder valt het dus absoluut niet mee. Bovendien zat er veel vaag volk. Linke Loetje was een betere naam geweest gezien het volk wat er gisteren zat.
Zo ben ik er ooit terecht gekomen. Was toen in een dorp. Daar was het niet echt ranzig, maar wel duur voor wat het is. Daarna nog een paar keer in stedelijke vestigingen terecht gekomen als mensen met wie ik ging eten het uitkozen. Dat was gewoon ronduit slecht.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:10 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het was de eerste(en de laatste) keer voor ons. We waren met vrienden die er vaker kwamen en er positief over waren. De locatie is geweldig aan het Paterswoldse meer, maar verder valt het dus absoluut niet mee. Bovendien zat er veel vaag volk. Linke Loetje was een betere naam geweest gezien het volk wat er gisteren zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |