Insgelijks.quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien moet je de definitie van bagatelliseren eens opzoeken?
Vreselijk jongen, al die schapen en die levensgevaarlijke verwondingen van die hobbyboer. Vertel wanneer is de stille tocht?quote:
Jazeker. Dat zijn de lieden die misschien hooguit een goudvisje in een kommetje hebben. Of nog niet eens. Totdat ze een ponyveulen/schaap/ kalf zouden zien liggen dat nog wel leeft, maar half afgekloven ledematen heeft en van pijn, ellende en stress in doodsangst schreeuwt. Dan wil ik die stoere grootbekken wel eens weer horen. En het argument" die schapen worden toch geslacht"..dat is iets wat onwetende domoren zeggen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:22 schreef Cyan9 het volgende:
Ook genoeg mensen hier in Noord-Nederland die het prima vinden dat de wolf er is.
Oja want alleen de mens mag hier voor het leed van andere zoogdieren zorgen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:07 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Jazeker. Dat zijn de lieden die misschien hooguit een goudvisje in een kommetje hebben. Of nog niet eens. Totdat ze een ponyveulen/schaap/ kalf zouden zien liggen dat nog wel leeft, maar half afgekloven ledematen heeft en van pijn, ellende en stress in doodsangst schreeuwt. Dan wil ik die stoere grootbekken wel eens weer horen. En het argument" die schapen worden toch geslacht"..dat is iets wat onwetende domoren zeggen.
Sommigen begrijpen de natuur niet zo goed moet je maar denken. Wonderlijk genoeg vaak dezelfde figuren die goedkope slachthuizen waar varkens en koeien doodgeknuppeld en kippen levend gevild worden een prima idee vinden, want alles voor de kiloknallersquote:Op donderdag 13 juli 2023 21:16 schreef Intint het volgende:
[..]
Oja want alleen de mens mag hier voor het leed van andere zoogdieren zorgen.
Dat maak je er zelf van, domme stemmingmakerij. Ik heb ten eerste gruwelijk de pest aan mensen die dierenleed veroorzaken. Maar dat idiote gezwets van mensen die denken de wijsheid in pacht te hebben komt op een goede 2e plaats.quote:Op donderdag 13 juli 2023 21:16 schreef Intint het volgende:
[..]
Oja want alleen de mens mag hier voor het leed van andere zoogdieren zorgen.
Praten vanuit de emotionele onderbuik kunnen we allemaal.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:07 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Jazeker. Dat zijn de lieden die misschien hooguit een goudvisje in een kommetje hebben. Of nog niet eens. Totdat ze een ponyveulen/schaap/ kalf zouden zien liggen dat nog wel leeft, maar half afgekloven ledematen heeft en van pijn, ellende en stress in doodsangst schreeuwt. Dan wil ik die stoere grootbekken wel eens weer horen. En het argument" die schapen worden toch geslacht"..dat is iets wat onwetende domoren zeggen.
We hebben het over boeren he.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:07 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dus je bent veganist?quote:Op donderdag 13 juli 2023 21:37 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat maak je er zelf van, domme stemmingmakerij. Ik heb ten eerste gruwelijk de pest aan mensen die dierenleed veroorzaken. Maar dat idiote gezwets van mensen die denken de wijsheid in pacht te hebben komt op een goede 2e plaats.
quote:
Dat blijkt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 22:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Praten vanuit de emotionele onderbuik kunnen we allemaal.
Jij lult dom. Oliedom zelfs als je echt denkt dat álle boeren zo in elkaar zitten. Vergis je niet, ik woon tussen boeren en ja, daar zitten enorme klootzakken bij. Maar ook boeren die al jaren vergeefs proberen biologisch te worden maar door alle regelgeving lukt het ze niet. Dat soort boeren zijn schaars, geef die een kans en flikker ze niet op de bult met de etterbakken die slecht omgaan met (hun) dieren. Types zoals jij hebben maar één waarheid, en dat is datgene wat ze zelf bedacht hebben. Verstandslozen zijn er zat in dit land.quote:Op donderdag 13 juli 2023 22:15 schreef Noek het volgende:
[..]
We hebben het over boeren he.
Niet over oma die is opgegeten. Boeren die biggen dood tegen een muur flikkeren. Die dieren naar een slachthuis brengt als ze nog niet eens in de bloei van hun leven zijn.
Lul niet zo dom.
Je hebt geen alleenrecht op dode dieren als vreten.
Hoewel ik blij ben met de wolf, is dit wel heel kort door de bocht he.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:25 schreef Seven. het volgende:
Dat de wolf hier een plaats heeft, is wel duidelijk. Het dier kiest er zelf voor om hier te zijn dus het ecosysteem kan het aan.
Ik beweer dan ook nergens dat er een plaats is voor miljoenen wolven. Hoeveel wel, dat moet nog blijken en is inderdaad een kwestie van de balans zoeken.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 07:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hoewel ik blij ben met de wolf, is dit wel heel kort door de bocht he.
Het ecosysteem biedt genoeg voedsel, daarom kan een wolf hier verblijven. Of het ecosysteem dat duurzaam áankan moet nog blijken. Populaties van grazers hebben veel invloed op de flora en die heeft weer invloed op insecten en vogels en dergelijke.
In mijn tuin kan ook Japanse Duizendknoop overleven. Of het bestaande ecosysteem dat trekt, is maar zeer de vraag.
Maar goed. Wolven
Oh ja, Yellowstone park. Dat natuurgebied dat qua oppervlak groter is dan de drie noordelijke provincies.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik beweer dan ook nergens dat er een plaats is voor miljoenen wolven. Hoeveel wel, dat moet nog blijken en is inderdaad een kwestie van de balans zoeken.
Hier een filmpje over hoe de wolf het ecosysteem in Yellowstone beïnvloed:
Er staat dan ook hoe het ecosysteem in Yellowstone wordt beïnvloedt, ik snap niet waarom jij daar een relatie met Nederland legt.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Oh ja, Yellowstone park. Dat natuurgebied dat qua oppervlak groter is dan de drie noordelijke provincies.
Ik leg een relatie met Nederland, omdat het geplaatst wordt in een topic waarin de plaats van de wolf in NL bediscussieerd wordt. Het is mooi hoe de wolf floreert in Yellowstone Park en Yellowstone Park floreert door de aanwezigheid van de wolf, maar de situatie in een natuurgebied van 101x87 km in een toch al bosrijk gebied in Amerika, is niet 1 op 1 toepasbaar op een gebied van 9x9 km, waar dorpen, weides en akkers doorheen liggen... gelegen in een gebied vol dorpen, weides en akkers.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 09:44 schreef Seven. het volgende:
Er
[..]
Er staat dan ook hoe het ecosysteem in Yellowstone wordt beïnvloedt, ik snap niet waarom jij daar een relatie met Nederland legt.
Nu de link toch gelegd is: experts zijn het er wel over eens zijn dat wolven een positieve invloed zullen hebben op de biodiversiteit in Nederland.
Maar he, wij hebben de Oostvaardersplassen.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 08:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Oh ja, Yellowstone park. Dat natuurgebied dat qua oppervlak groter is dan de drie noordelijke provincies.
Dat is een erg specifiek getal, een getal dat ik vreemd genoeg niet terug kan vinden. Kan jij me op weg helpenquote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:12 schreef Jordy-B het volgende:
Waarom zijn er in de eerste vijf maanden van dit jaar dan al 227 schapen gedood door toedoen van de wolven in het gebied rondom het Drents-Friese Wold?
Ja, maar daar zitten ze (nog) niet en het is een gebied dat in oppervlakte nog iets kleiner is dan het Drents-Friese Wold, maar een wolf zal weinig schade kunnen doen aan de westkant.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Maar he, wij hebben de Oostvaardersplassen.
Het dikgedrukte vind ik wel een zinnig argument. Biodiversiteit vind ik overigens niet allesoverstijgend.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 11:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik leg een relatie met Nederland, omdat het geplaatst wordt in een topic waarin de plaats van de wolf in NL bediscussieerd wordt. Het is mooi hoe de wolf floreert in Yellowstone Park en Yellowstone Park floreert door de aanwezigheid van de wolf, maar de situatie in een natuurgebied van 101x87 km in een toch al bosrijk gebied in Amerika, is niet 1 op 1 toepasbaar op een gebied van 9x9 km, waar dorpen, weides en akkers doorheen liggen... gelegen in een gebied vol dorpen, weides en akkers.
Dat de wolf een positieve invloed kan hebben op de biodiversiteit, wordt door mij niet ontkend. Ik beweer dat de natuur waar de wolf zich gevestigd heeft, onvoldoende groot is om de wolf in zijn behoeftes te kunnen voorzien.
Natuurmonumenten zegt letterlijk: "Duits onderzoek toont aan dat slechts 1% van het wolvenmenu uit schaap bestaat." en laat het daarbij.
Waarom zijn er in de eerste vijf maanden van dit jaar dan al 227 schapen gedood door toedoen van de wolven in het gebied rondom het Drents-Friese Wold?
Omdat de wolf een opportunistische jager is die zich op een spreekwoordelijke postzegel bevindt, omringd door snacks.
De schade in de omgeving door de hier aanwezige wolven, wordt gebagatelliseerd of gewoonweg genegeerd alsof verbeterde biodiversiteit een allesoverstijgend argument is. En dat is het niet.
Ja hoor.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is een erg specifiek getal, een getal dat ik vreemd genoeg niet terug kan vinden. Kan jij me op weg helpen
Ik ben van mening dat we niet realistisch zijn over onze verwachtingen van de wolf in Nederland en dat de wens voor het goede wat de wolf zou kunnen brengen, ervoor zorgt dat men blind is voor het slechte dat de wolf al brengt. We kunnen wel heel veel willen en wensen, maar we hebben in Nederland niet de natuur die de wolf nodig heeft om tot zijn recht te komen. En daardoor is er heel veel overlast. Die mate van overlast wordt veelal weggewuifd, om maar vooral niet in de weg te staan van de wens om de wolf in Nederland te hebben.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 12:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het dikgedrukte vind ik wel een zinnig argument. Biodiversiteit vind ik overigens niet allesoverstijgend.
Wat is jouw oplossing voor de wolf?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |