SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Klopt. Neil heeft ooit eens oe'tjes en ahh'tjes vastgelegd in allerlei toonsoorten. Als je die vervolgens samplet, heb je een soort instrument. Herhaaldelijk gebruikt in PSB-nummers. Ook in deze nieuwe remix.quote:
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:01 schreef DJ11 het volgende:
Anders zet je de beoogde openingstrack gewoon niet in de uitzendingmap en draai je noodgedwongen de tweede plaat als openingstrackBob Marley vs. Funkstar De Luxe - Sun Is Shining (Radio De Luxe edit)
Thanksquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:59 schreef livelink het volgende:
Was weer mooi, DJ11! En een hele fijne afsluiter inderdaad
Raar moment wel. Ik wil de openingstrack selecteren en zie 'm niet staanquote:
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:08 schreef DJ11 het volgende:
Track 3 blijkt precies dezelfde BPM te hebben als track 2. Komt het toch nog mooi uit.Röyksopp - 49 Percent (radio49 edit)
Snap ik. Ik knoei doorgaans niet met tempo of toonhoogtes. Maar ja, Melting draaide vorige week een nummer waarbij het net leek op de single op 33 toeren stondquote:
Tot laterquote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:20 schreef livelink het volgende:
Ik ben er even tussenuit, DJ11. Tot straks!
Wie maakt die lijst?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:25 schreef DJ11 het volgende:
Als je met je nummer niet in New Music Friday NL staat op Spotify, kan het geen hit worden. Je kansen zijn dan meteen al verkeken. In andere landen haalde dit nummer wél de lijst:Zak Abel - Woman
Geen idee. Maar de invloed van platenlabels is groot.quote:
Deze zangeres heeft een heel typische stem. Alleen vergeet ik steeds dat die bij The Cardigans hoort.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:33 schreef DJ11 het volgende:
The Cardigans - My Favourite Game
Hierna: een nummer dat ooit als verzoekje is aangevraagd en dat vandaag heerlijk toepasselijk is...
Ik geloof wel dat je smelt als het heter is dan in de hel.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:37 schreef DJ11 het volgende:
Niet de beste geluidskwaliteit, helaas. Ooit, in een ver verleden eens aangevraagd door ene @:MeltingKISS - Hotter Than Hell
Nee, mijn dochter gaat even naar een vriendin. Komt over een uurtje of zo weer thuis. Dus ik kan waarschijnlijk wel tot 21.00 luisteren. En dan Melting pas weer later, vermoed ik.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:38 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dat is rap. Is je dochter alweer weg? Of luisteren jullie samen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En qua tekst is het origineel ook beter.quote:
Mee eens hoorquote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:46 schreef livelink het volgende:
[..]
En qua tekst is het origineel ook beter.
Wel grappig om te lezen.
En nu maar hopen dat Blof er niet mee aan de haal gaatquote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:48 schreef DJ11 het volgende:
Bosse schreef ooit Frankfurt Oder, dat later in het Nederlands "Zoutelande" was. Dit is zijn nieuwe single:Bosse - Ein Traum
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:50 schreef livelink het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat Blof er niet mee aan de haal gaat
Hier mogen ze inderdaad wel afblijven jaquote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:50 schreef livelink het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat Blof er niet mee aan de haal gaat
Die mogen overal wel afblijven.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:50 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Hier mogen ze inderdaad wel afblijven ja
Het origineel. Zoals waarschijnlijk wel bekend in de 90s door de Pet Shop Boys gecoverd. En ook nog uitgegroeid tot anthem in voetbalstadions, waar het heel vaak "stil aan de overkant" is.quote:
Ook heel mooiquote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:03 schreef DJ11 het volgende:
Ik draaide 'm in het uurtje voorafgaand aan deze uitzending ook al. En ik zei toen al: sommige artiesten hebben inmiddels alweer een nieuwe single uit. Hier is -ie dan:Bobby Bazini - Ojalá
Waterfallin' weet ik niet meer hoe dat gaat, maar dit nummer vind ik wonderschoon en het nummer van daarstraks was pakkend en vrolijk.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:04 schreef DJ11 het volgende:
Niet het makkelijkste nummer, maar als je achtereenvolgens Pearl, Waterfallin', I Don't Talk To My Mother en dit nummer aflevert, heb je - nu al - één van de beste albums van 2023 gemaakt.
Waterfallin' zal zeker ook nog eens voorbijkomenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:07 schreef livelink het volgende:
[..]
Waterfallin' weet ik niet meer hoe dat gaat, maar dit nummer vind ik wonderschoon en het nummer van daarstraks was pakkend en vrolijk.
Vengaboys.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:09 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Waterfallin' zal zeker ook nog eens voorbijkomen
Inmiddels zitten we in het vliegtuig:Typically Tropical - Barbados
Ik dacht even dat het A-ha was.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:12 schreef DJ11 het volgende:
Nu we toch in het vliegtuig zitten: tijd voor een band die fantastische b-kanten heeft gemaakt. Niet zelden nog beter dan hun (toch al niet verkeerde) singles.Keane - Fly To Me
Geen gekke gedachte. Zo heel ver liggen ze muzikaal niet bij elkaar vandaan. A-ha heeft in 2005 hun album Analogue zelfs gepromoot met "the original Keane". Het leverde ze nog een Britse Top 10-hit op; 18 jaar na de vorige.quote:
Klopt. Kwam vanmiddag op Twitter voorbij. Super-goede tip, meteen klaargezet voor deze uitzending.quote:
Het gaat nog wel hier. Ik heb de warmte nog redelijk uit huis kunnen houden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:24 schreef livelink het volgende:
Heb je het nog zo warm, DJ11? Hier is het nu wel aangenaam binnen, vind ik.
Hoewel de slaapkamer wel een ramp zal zijn.
Deze vind ik wel echt lekker vrolijk.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:28 schreef DJ11 het volgende:
Tweede nummer vanavond met deze titel:Axwell /\ Ingrosso - Sun Is Shining
Het is ook echt een goed liedje, met leuke akkoordenwisselingen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Deze vind ik wel echt lekker vrolijk.
Inderdaad bombastisch. Had de neiging te applaudisseren na de slotnootquote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:35 schreef DJ11 het volgende:
Recent draaide ik nog "I Hear A Symphony", dat ik helaas jaren te laat heb ontdekt. Deze heb ik gewoon tijdig ontdekt. De bombastische, orchrestraal fraaie muziek van Cody Fry:Cody Fry - Waltz For Sweatpants
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Inderdaad bombastisch. Had de neiging te applaudisseren na de slotnoot
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Inderdaad bombastisch. Had de neiging te applaudisseren na de slotnoot
Marky Mark..... weinigen kennen hem nog.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:43 schreef DJ11 het volgende:
Marky Mark and The Funky Bunch feat. Loleatta Holloway - Good Vibrations
Klopt. Z'n broer zat in New Kids On The Block.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:44 schreef Melting het volgende:
[..]
Marky Mark..... weinigen kennen hem nog.
Wie is William Orbit?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:47 schreef DJ11 het volgende:
Madonna - Beautiful Stranger (William Orbit radio edit)
Een producerquote:
Ik ben heel benieuwd.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:51 schreef DJ11 het volgende:
Bruno Major is de artiest van Places We Don't Walk, één van de meestgedraaide nummers in m'n uitzendingen ooit; vorige keer nog (op verzoek) gedraaid. Recent bracht hij Columbo uit; ook al zo'n machtig mooi nummer.
Hier is zijn gloednieuwe single. Ik ga er geen doekjes om winden: verwacht dit heel, heel hoog in mijn jaarlijst.Bruno Major - A Strange Kind Of Beautiful
Dit vergt wat meer luisterbeurten, maar dat loontquote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:54 schreef livelink het volgende:
Mooi hoor. Columbo greep me meer op het eerste gehoor, dat wel.
Dit is mijn liedje helemaal niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:56 schreef DJ11 het volgende:
Dan ook maar op hoog niveau afsluiten:Elton John - Your Song
Bedankt voor het luisteren, veel plezier met Melting zo meteen
Ging het niet meer?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:56 schreef livelink het volgende:
Elton John heeft zelf ook het optreden afgesloten, als ik het goed begrepen heb.
Volgens mij vindt hij zichzelf nu te oud voor optredens. Maar helemaal zeker weet ik het niet.quote:
Ja. hij is met z'n afscheidstour bezig. Volgens mij volgt het allerlaatste optreden nog.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:56 schreef livelink het volgende:
Elton John heeft zelf ook het optreden afgesloten, als ik het goed begrepen heb.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:01 schreef DJ11 het volgende:
Zit je weer aan de knoppen te draaien Melting...
Oh nee, toch niet
Eitje, bedoel jequote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:01 schreef Melting het volgende:
Traditioneel beginnen we altijd met een lastige.
Dat zegt me niets.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:04 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ben erg fan van z'n liedje All The Money's Gone. Een onterechte flop.
Naar Volendam.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:07 schreef livelink het volgende:
Ik weet niet waar het naartoe moet met de wereld.
Alle wegen leiden naar Rome Volendam?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:08 schreef DJ11 het volgende:
Waar de muzikale reis ook heen gaat, uiteindelijk kom je toch weer in Volendam uit
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:08 schreef DJ11 het volgende:
Waar de muzikale reis ook heen gaat, uiteindelijk kom je toch weer in Volendam uit
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:10 schreef livelink het volgende:
Ik dacht aan een Peruaanse straatmuzikant.
quote:
Ennio draait zich om in zijn graf!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:10 schreef livelink het volgende:
Ik dacht aan een Peruaanse straatmuzikant.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:10 schreef Melting het volgende:
[..]
[..]
Ennio draait zich om in zijn graf!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:12 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
Ik draai me ook om in mijn eigen graf. Zelfs met hint erbij had ik het niet door.
Zal ik doen. Maar tegen die tijd....quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:12 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Wacht nog maar even met in dat graf te gaan liggen hoor.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:13 schreef livelink het volgende:
[..]
Zal ik doen. Maar tegen die tijd....
Ik weet het niet. Ze heeft wel iets, vind ik.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:14 schreef DJ11 het volgende:
Zingen kon / kan ze niet. Toch had ze een paar hits.
Tegenwoordig zouden dit soort vocale kunsten met autotune en andere trucs recht worden getrokken.
Dat weet ik wel zeker.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:18 schreef livelink het volgende:
De bandnaam ligt op het puntje van mijn tong, heb ik het idee.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:20 schreef livelink het volgende:
The Rigtheous brothers - Unchained melody
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:27 schreef DJ11 het volgende:
Ik wilde zeggen dat het als Sparks klinkt. Totdat het als Boney M begon te klinken.
Het is wel een beetje een begrafenisnummer zo jaquote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:28 schreef DJ11 het volgende:
Die mineur op het eind van het refrein klinkt helemaal niet fijn. De zangeres heeft (terecht) de neiging om een halfje hoger te zingen.
Ik ook.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:33 schreef Symphonic het volgende:
Ik kan er even niet opkomen, ik ken dit wel
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:33 schreef Symphonic het volgende:
Ik kan er even niet opkomen, ik ken dit wel
Het is hier binnen bij mij nu wel aangenaam.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:34 schreef Symphonic het volgende:
Het was buiten een stuk aangenamer dan hier binnen
Nee, die andere roodharige zangeres.quote:
Fijne avond, en de groeten aan je dochter.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:50 schreef livelink het volgende:
Ik ga er even tussenuit, Melting. Bedankt zover. Ik schakel vast later nog wel in.
Dank je.quote:
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:03 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Kende het niet…
Dit wel, maar dat helpt even niet
Sommige ken ik, sommige niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:03 schreef Melting het volgende:
[..]
Dank je.
Wel veel onbekends heb ik het idee.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:11 schreef DJ11 het volgende:
Zingt dat jochie nu dat -ie huisje, boompje, beestje én kids wil met z'n vriendinnetje?
Geen idee. Kan ook zijn dat -ie Sandman heet.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:14 schreef Melting het volgende:
[..]
Was de naam van het paard dan niet gewoon America?![]()
[ afbeelding ]
Dat zou ook kunnen. Maar dan heeft ie nog steeds een naam.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:17 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Geen idee. Kan ook zijn dat -ie Sandman heet.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:27 schreef DJ11 het volgende:
Wie zou dat zijn?
Wees maar gerust mijn kind. Het is
Dit zou ik een beetje in de hoek van MUD zoeken. Geen idee.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:27 schreef Melting het volgende:
En dit is de laatste uit het mapje met een karrevracht aan onbekende nummers.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:28 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dit zou ik een beetje in de hoek van MUD zoeken. Geen idee.
Ja, dat zou wel leuk zijn hè?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:34 schreef Melting het volgende:
[..]
Maak hem dan ook eens af.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:34 schreef Melting het volgende:
[..]
Maak hem dan ook eens af.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:39 schreef Symphonic het volgende:
[..]![]()
There’s a whole lot of love is wel een mooi nummer om mee te gaan slapen.
Hopelijk zinder ge-eikel twee deuren verderop. Om half vijf wakker worden is toch niet helemaal mijn hobby
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:39 schreef DJ11 het volgende:
Een man fietst over een landweggetje en ziet opeens een kip met drie poten voorbij rennen. Hij stapt af en probeert de kip te pakken, maar steeds als hij in de buurt komt zet de kip het op een rennen. De man volgt de kip en komt bij een boerderij uit. Daar ziet hij een boer staan. Hij vraagt hem: “Is die kip van u?” “Ja,” antwoordt de boer. De man zegt: “Weet u dat het dier drie poten heeft?” “Ja, dat klopt,” antwoordt de boer weer, “en dat komt zo: ik woon hier met mijn vrouw en zoon, en steeds als we kip aten hadden we ruzie over wie de pootjes mocht opeten. Na lang onderzoek is het ons gelukt een kip met drie poten te fokken” De man vraagt: “En is het nou over met die ruzies?”
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:39 schreef DJ11 het volgende:
Een man fietst over een landweggetje en ziet opeens een kip met drie poten voorbij rennen. Hij stapt af en probeert de kip te pakken, maar steeds als hij in de buurt komt zet de kip het op een rennen. De man volgt de kip en komt bij een boerderij uit. Daar ziet hij een boer staan. Hij vraagt hem: “Is die kip van u?” “Ja,” antwoordt de boer. De man zegt: “Weet u dat het dier drie poten heeft?” “Ja, dat klopt,” antwoordt de boer weer, “en dat komt zo: ik woon hier met mijn vrouw en zoon, en steeds als we kip aten hadden we ruzie over wie de pootjes mocht opeten. Na lang onderzoek is het ons gelukt een kip met drie poten te fokken” De man vraagt: “En is het nou over met die ruzies?”
Welterusten, Symph.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:42 schreef Symphonic het volgende:
Dank Melting, was weer fijne muziek.
Fijne avond nog
Fijne avondquote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:42 schreef Symphonic het volgende:
Dank Melting, was weer fijne muziek.
Fijne avond nog
Ik vond dit al een goed einde.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:44 schreef DJ11 het volgende:
Wel jammer dat Symph het einde van de mop mist, mocht dat nog komen.Queen - Who Wants To Live Forever?
Dan heb ik de verkeerde mop uitgezochtquote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:44 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik vond dit al een goed einde.
[ afbeelding ]
Ik denk dat jullie zowat gelijk staan nu.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:54 schreef DJ11 het volgende:
Madonna - Into The Groove
(even de voorsprong uitbouwen voordat Livelink terug is)
Nee, dat had ik inderdaad nooit geweten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:01 schreef Melting het volgende:
[..]
Deze raadt je toch nooit.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:04 schreef DJ11 het volgende:
Dit lijkt ergens op. Ik kan de vinger er niet helemaal op leggen.
Maar een naam die bij me opkomt, is Climie Fisher.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:10 schreef DJ11 het volgende:
Ook al niet herkendEn dit liedje heb ik weleens gehoord, maar ik weet artiest en titel niet meer.
Trauma's...quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:15 schreef Melting het volgende:
Dit vind ik ook echt zo'n dansles nummer.
Inderdaad.....quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:16 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Trauma's...Bob Marley & The Wailers - Three Little Birds
Dat hadden we volgens mij zelf al als antwoord verzonnen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:18 schreef DJ11 het volgende:
... De man vraagt: “En is het nou over met die ruzies?” De boer antwoordt: “Dat weet ik niet, want het is ons nog steeds niet gelukt het beest te vangen.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |