Heb zelf een Cardo Spirit HD gekocht na een flink aantal dagen alles uitgeplozen te hebben. Vooralsnog zal ik niet in groepen rijden/ken niemand met een motor dus allerlei snufjes zoals Mesh, of meerdere rijders verbinden is overkill.. Muziek/Telefoon/Navigatie, meer hoeft niet. Echter met bellen heeft de tegenpartij de indruk dat ik met een portofoon/walkie-talkie telefoneer. Het komt beetje vreemd over en ben even benieuwd hoe dit bij te stellen is.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb een hele tijd zitten dubben, tot de conclusie gekomen dat Sena beter zou zijn voor mij, maar het kost wat.
Mwt dank aan jouw vraag weer even gezocht naar een uitlopend model Cardo voor mijn helm en op de kop getikt voor minder dan de helft van de prijs.
Grootste vraag is of je veel met anderen rijdt, of dat je vooral telefoon/navi wilt kunnen horen. Als je met anderen rijdt schijnt het fijn te zijn het systeem kopen dat compatibel is met de groep.
Indeed thnx.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:27 schreef Maegrim het volgende:
omdat Teun vaak op het onverhard te vinden is
niet overdrijven meneertje, lichtsnelheid ...quote:Op zaterdag 10 mei 2025 17:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Nog geen seconde van 80 naar 140
Dat magquote:Op zaterdag 10 mei 2025 17:57 schreef sturmpie het volgende:
[..]
niet overdrijven meneertje, lichtsnelheid ...
correct, hoe hard heb je gereden op de hayabusa ? heb je de 300kmu aangetikt?quote:
In Nederland?quote:Op zondag 11 mei 2025 12:15 schreef sturmpie het volgende:
[..]
correct, hoe hard heb je gereden op de hayabuse ? heb je de 300kmu aangetikt?
haha, dat is normaal vriend, hier in de buurt tikken ze regelmatig 300 aan, je moet wel extreem kieskeurig zijn om alleen op de autobahn 300 aan te tikken, zolang duurt dat niet op 'n busa, duc, etc...quote:
en wat is er mis met 'n ouder model busa, moet 't per sé 'n nieuwe zijn ?quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:
Met een beetje geluk kun je dan dit seizoen nog de Stelvio over rijdenquote:Op woensdag 11 maart 2026 22:46 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Aanstaande vrijdag eerste rijlesna 27 jaar auto, en de afgelopen 2 1/2 jaar een Piaggio mp3, is het nu tijd voor het echte motorrijden <3
Succes!quote:Op woensdag 11 maart 2026 22:46 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Aanstaande vrijdag eerste rijlesna 27 jaar auto, en de afgelopen 2 1/2 jaar een Piaggio mp3, is het nu tijd voor het echte motorrijden <3
Succesquote:Op woensdag 11 maart 2026 22:46 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Heb je er recent mee gereden? En hoe een beetje is een beetje?quote:Op zondag 15 maart 2026 18:10 schreef Pinuts het volgende:
Ik ga mijn motor (Yamaha mt07) verkopen omdat ik voor onbepaalde tijd naar het buitenland ga. Zonde om hem zo lang in de stalling te zetten dus hij gaat weg. Nu zijn er wat schroefjes bij de remschijven een beetje roestig. Iemand enig idee of dat moeilijk is om vervangen? Ik kan me namelijk voorstellen dat dit wel wat met de prijs doet. Voor de rest ziet ie er nog prima uit en 28000 op de teller dus hoop er nog wel rond de 6000 euro voor te krijgen.
quote:Op zondag 15 maart 2026 18:13 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Zeker hou ik jullie op de hoogte!
Nu na de winter nog niet. Lijkt vooral de bovenkant van de schroeven.quote:Op zondag 15 maart 2026 18:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Heb je er recent mee gereden? En hoe een beetje is een beetje?
Zal wel meevallen dan denk ik.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:36 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Nu na de winter nog niet. Lijkt vooral de bovenkant van de schroeven.
2x. En nu mag ik het voorlopig niet meer want beknelde zenuw in nekquote:Op maandag 16 maart 2026 13:59 schreef Vino_Tinto het volgende:
@:TheStigsDutchCousin heb je al gereden op je nieuwe motor?
Ja dat zei je in een ander topic.quote:Op maandag 16 maart 2026 14:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
2x. En nu mag ik het voorlopig niet meer want beknelde zenuw in nek
Het gaat wel steeds een beetje beter ja. Ik hoop dat het na volgende week een heel stuk over is. En anders niet.quote:Op maandag 16 maart 2026 14:06 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Ja dat zei je in een ander topic.
Maar dacht dat het minder was.
Ik ga zaterdag of zondag weer een ritje maken.
Moeilijk om dezelfde schroefjes te vinden of moeilijk om ze te (de)monteren?quote:Op zondag 15 maart 2026 18:10 schreef Pinuts het volgende:
Ik ga mijn motor (Yamaha mt07) verkopen omdat ik voor onbepaalde tijd naar het buitenland ga. Zonde om hem zo lang in de stalling te zetten dus hij gaat weg. Nu zijn er wat schroefjes bij de remschijven een beetje roestig. Iemand enig idee of dat moeilijk is om vervangen? Ik kan me namelijk voorstellen dat dit wel wat met de prijs doet. Voor de rest ziet ie er nog prima uit en 28000 op de teller dus hoop er nog wel rond de 6000 euro voor te krijgen.
Vooral het monteren. Ik ben niet bijzonder technisch aangelegd. Hahaquote:Op dinsdag 17 maart 2026 18:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Moeilijk om dezelfde schroefjes te vinden of moeilijk om ze te (de)monteren?
Hier staan onderdelen en tekeningen
https://www.goedhartmotoren.nl/technische-tekeningen/yamaha/mt-07
Ik ook niet. Ik was allang blij dat ik een lampje kon vervangen van mijn oude Honda 600 CBF AS.quote:Op woensdag 18 maart 2026 08:15 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Vooral het monteren. Ik ben niet bijzonder technisch aangelegd. Haha
Nou, de beloofde update danquote:
Klinkt goed! Elke week een les is goed. Blijven dingen ook hangen. Theorie is goed om in te stampenquote:Op woensdag 25 maart 2026 09:53 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Nou, de beloofde update dan
Eerste drie lessen staan nu ingepland, ik start zodra het een tikkeltje rustiger is op werk, elke 5-7 dagen een les is mijn idee, en dan na de eerste of tweede les kijken naar de datum voor de AVB. Intussen ook gestart met theorie, is voornamelijk "dit weet ik al, dit is even goed om scherp op te zijn". Theorie wil ik medio / eind april gaan doen. AVB wordt hopelijk medio / eind mei. Dan naar juni toe voor de AVD, en het mooiste zou zijn om voor de 30e juni examen AVD te hebben gehaald, want dan kan ik op vakantie met de wetenschap "bij thuiskomst ga ik voor een motor shoppen"
Mjah, ik vind een tour-bike wel leuk, zoals de Suzuki VL1500 Intruder (rood-zwart-chroom) of Honda Rebel.quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Klinkt goed! Elke week een les is goed. Blijven dingen ook hangen. Theorie is goed om in te stampen
Heb je al iets op het oog qua fiets?
Tip van Flip: begin met 600cc, die gaan lekker vlot en zijn niet al te gevoelig. Kan je lekker doorrijden en rustig ervaring opdoenquote:Op woensdag 25 maart 2026 09:59 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Mjah, ik vind een tour-bike wel leuk, zoals de Suzuki VL1500 Intruder (rood-zwart-chroom) of Honda Rebel.
Nee hoor, het is geen mid-life-crisis![]()
Hoeft niet snel, moet wel comfortabel zijn voor middellange ritten, ik ga er denk ik grotendeels zelfstandig mee op pad (mijn vrouw vindt achterop de Piaggio MP3 al heel erg spannend).
Dat zei een collega ook. Z'n hobby is circuitrijden en hij ziet links en rechts mensen op een te zware motor minder plezier hebben met rijden.quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Tip van Flip: begin met 600cc, die gaan lekker vlot en zijn niet al te gevoelig. Kan je lekker doorrijden en rustig ervaring opdoen
Ik heb 2 motoren gehad die 600cc hadden. Veel plezier mee beleefd en veel ervaring mee opgedaan.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat zei een collega ook. Z'n hobby is circuitrijden en hij ziet links en rechts mensen op een te zware motor minder plezier hebben met rijden.
..met verlengde achterbrug.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:51 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Fijne tip, dank hiervoor.
CC of PK vind ik niet zo spannend, naam of merk ook niet, t.z.t ga ik rustig wat proefritten maken en dan een weloverwogen keuze doen. Ben 45 en allang niet meer aan het jakkeren. Rustig genieten van de ritten, en dat de motor wel goed mee kan in het verkeer is een pre, maar het hoeft (nog) geen Hayabusa te worden
Dat is pure verkrachting van een prachtige motorquote:
Ik ben 43 maar rijd al lang motor. Dus het kanquote:Op woensdag 25 maart 2026 13:51 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Fijne tip, dank hiervoor.
CC of PK vind ik niet zo spannend, naam of merk ook niet, t.z.t ga ik rustig wat proefritten maken en dan een weloverwogen keuze doen. Ben 45 en allang niet meer aan het jakkeren. Rustig genieten van de ritten, en dat de motor wel goed mee kan in het verkeer is een pre, maar het hoeft (nog) geen Hayabusa te worden
Is een Moto Guzzi iets voor beginners? Verliefd op geworden.quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Klinkt goed! Elke week een les is goed. Blijven dingen ook hangen. Theorie is goed om in te stampen
Heb je al iets op het oog qua fiets?
Ik ben er niet bekend mee helaas.quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Is een Moto Guzzi iets voor beginners? Verliefd op geworden.
In ieder geval niet te snel voor beginners.quote:Op vrijdag 3 april 2026 20:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Is een Moto Guzzi iets voor beginners? ...
Ideaal dusquote:Op vrijdag 3 april 2026 21:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In ieder geval niet te snel voor beginners.
Meestal.
Klinkt goed! Die oefeningen zijn lastig maar kunnen je redden in bepaalde situaties. Nog even door oefenen en dan haal je je AVB met gemak!quote:Op dinsdag 14 april 2026 07:05 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Vorige week vrijdag eerste les, ging prima. Langzame slalom wel lastig, paar keer bijna en 1x echt ongevallen. Maar ook een paar keer goed gehaald. Verder de snelle slalom, precisiestop, snelle stop, uitwijk oefening en vertragings oefening. Heen en terug in het verkeer ging ook goed, nergens afgeslagen of gekke dingen moeten doen. Gewoon vlot meerijden
AVB eind meien theorie volgende week donderdag.
Altijd goed dat je het geleerde in de praktijk brengtquote:Op dinsdag 28 april 2026 14:22 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
So far so good. Ben vandaag t/m donderdag in Duitsland, stukje touren op de driewieler. Probeer bepaalde lessen nu bewust toe te passen in m'n rijgedrag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |