Ja, je kan gewoon je pinpas of telefoon/watch gebruikenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Over Londen gesproken: Kan ik daar gewoon met mijn pinpas inchecken in de metro tegenwoordig? Of met ik daar nog wat voor regelen? Of toch een Oyster Card up toppen?Zou een OC van 2013 nog bruikbaar zijn?
Ah okee, scheelt weer gedoe. Thanks!quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, je kan gewoon je pinpas of telefoon/watch gebruikenOC kan natuurlijk ook; zelfs met een oude. Wij gebruiken die van ons al jaren.
De Fleismeister kennende zal de kaart wel uitgerekend op 0 pennies staan maar mocht er toch nog saldo over zijn zou ik dat eerst strategisch opmaken en daarna pas met de pas inchecken. Uiteraard de volgende dag zodat je niet je daily cap verliest.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah okee, scheelt weer gedoe. Thanks!
Dit geloof ik niet, jij raakt al in paniek als er wel een waterkoker op de kamer staat maar geen theezakjes.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen flauw idee eigenlijk. Kan van die paar pond ook niet zo wakker liggen eerlijk gezegd.
Als ik kiss & ride intype op Google vult deze het automatisch aan met Schipholquote:Op zondag 8 oktober 2023 08:23 schreef TweedeKlum het volgende:
Morgenavond op Schiphol mijn vrouw en een vriendin ophalen, moet ik op P1 parkeren of bestaat er nog zoiets als kiss&ride voor ophalen? Ik kan het niet vinden.
Thx, ik wacht buiten Schiphol en dan bellen ze als ze buiten staan dus idd letterlijk direct ophalen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als ik kiss & ride intype op Google vult deze het automatisch aan met SchipholJa deze bestaat, maar is echt maar voor een paar minuten. Als je langer moet wachten dan zou ik gewoon bij P1 parkeren. Zie ook: https://www.schiphol.nl/nl/halen-en-brengen/
quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien donderdag of vrijdag een dagje naar Bremen, dat is wel leuk
quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Of donderdag EN vrijdag als ik een hotelletje met een zwembad kan vinden
quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ha lollercopter
Woensdag tm vrijdag naar Bremen. Met zwembad. Gauw even treinkaartjes regelen.
quote:Op maandag 9 oktober 2023 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
2 nachtjes hotel met ontbijt en zwembad 175
retourtje 1e klas met reserveringen 125
Nog 1 dagje om de was te doen en het weer te bekijken. Bremen here we come
quote:Op maandag 9 oktober 2023 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch binnen een half uurtje geregeld
Ik kan het nog
Nee, ben af en toe wel rondje Schiphol gaan lopen. En dan weer even hapje eten en drinken in de lounge.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:36 schreef Sodemieters het volgende:
Heb je dan een hele dag in die lounge gezeten, van 's ochtends tot 's avonds?
OK, maar ik snap niet zo goed waarom je al 's ochtends op Schiphol bent als je pas 's avonds vliegt?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, ben af en toe wel rondje Schiphol gaan lopen. En dan weer even hapje eten en drinken in de lounge.
Had begin van de avond ook nog een vergadering.
Maar wat anders?
Als ik zoiets in het buitenland heb dan ga ik altijd de stad in, maar Amsterdam in? Nee, laat maar.
Omdat vluchten niet ongelimiteerd gaan wanneer je zelf wil?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:45 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
OK, maar ik snap niet zo goed waarom je al 's ochtends op Schiphol bent als je pas 's avonds vliegt?
OK, whatever. Ik ga het niet een derde keer vragen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 08:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Omdat vluchten niet ongelimiteerd gaan wanneer je zelf wil?
Als mijn 1e vlucht vroeg is en mijn 2e vlucht in de avond dan krijg je dat.
Ik vond Tallinn ook heel mooi, vandaar dat we daar ook heenwillen in onze vakantie volgend jaar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 05:49 schreef bianconeri het volgende:
Momenteel nog in Estland, helaas zijn alle topics over dat land gesloten.
Maar echt een geweldig land!
Leuke vriendelijke mensen, zelfs in het verkeer gewoon zoveel rustiger.
En weinig rokers, dat is ook echt een verademing zeg! Zo fijn.
De 2 grote steden (Tallinn en Tartu, voor zo ver je ze groot kunt noemen) zijn echt ontzettend mooi. En compact dus makkelijk om te bezoeken.
Ik heb je al 2x antwoord gegeven op je vraag dus ik snap je punt niet lol.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
OK, whatever. Ik ga het niet een derde keer vragen.
Het is natuurlijk niet geheel logisch dat je als Nederlander op Schiphol landt en niet naar huis gaat maar 's avonds weer met een vlucht van Schiphol vertrekt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb je al 2x antwoord gegeven op je vraag dus ik snap je punt niet lol.
Mijn 1e vlucht kwam in de ochtend aan en mijn 2e vlucht vertrok pas in de avond.
Het is niet alsof ik daar een keuze in had en de piloot kon zeggen even uren later te vertrekken?
Simpelweg mijn vluchten zijn dus de reden van een lange transfer op Schiphol in dit geval.
Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik in de ochtend geland was en in de avond weer een vlucht had.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:54 schreef laziness het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet geheel logisch dat je als Nederlander op Schiphol landt en niet naar huis gaat maar 's avonds weer met een vlucht van Schiphol vertrekt.
Je noemde ergens dubbele trip maar als je dat gemist had dan was het wat onduidelijk wat je nou aan doen was.
Knap dat je nog reageertquote:Op donderdag 12 oktober 2023 12:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik in de ochtend geland was en in de avond weer een vlucht had.
En de meesten weten ook wel dat ik in het Noorden woon, dus naat huis gaan is voor mij op zo'n dag geen optie (en bovendien duurder).
Dus ik snap niet helemaal wat zijn vraag is.
Of hij denkt dat ik in Amsterdam zou wonen? Geen idee wrm, maar kan?
Of zijn vraag gaat meer over wrm een transfer op Schiphol (wat mss ook raar is idd), maar dan is de vraagstelling gewoon onduidelijk.
Ik ken Sodemieters manier van posten en reageren inmiddels wel.quote:
Een plaatselijke handelaar had een exemplaar op voorraad. Dat direkt gekocht en zelf omgebouwd, op de binnenplaats voor de fietsenhandelaar.quote:Op maandag 23 oktober 2023 12:22 schreef UIO_AMS het volgende:
Mooi bondig verslag. Hoe heb je zo snel een vervangende fiets kunnen regelen?
Vreemd trouwens dat die internationale fietspaden in Hongarije slechter zijn dan de nationale.
Geen zin om een langer verslag te tikken inclusief foto’s? Dit smaakt naar meer!quote:Op zondag 22 oktober 2023 19:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag teruggekomen van een 5 weekse trip naar Griekenland. Op de fiets heen via een mix van diverse fietsroutes en zelf geplande stukken dwars door Duitsland, Oostenrijk, klein stukje Slovakijë, Hongarijë, Servië, Macedonië en Griekenland. Daarna met de boot en trein terug.
Restultaat dik 3000 kilometer fietsen, dik 4000 foto's, 3 lekke banden, een gemolde stuurtas en een total loss frame.
De reis in een steekwoord of 10:
De nationale fietspaden in Hongarijë zijn supergoed, de internationale veel minder.
Bratislava was een goede keuze voor een rustdag, Belgrado niet
Duitse fietspaden zijn zeer slecht voor je fiets (fiets total loss gereden daar en dezelfde dag nog op een nieuwe verder gereden)
Macedonisch een Servische vrachtwagenchauffeurs zijn de slechtste chauffeurs op dit traject, de Oostenrijkers het beste
Het fietsen over het Donaueiland in Wenen was even wennen
De binnenlanden van Noord-Griekenland zijn erg leeg en super mooi
Voor Oostenrijk en Duitsland is een tent noodzaak (dure accomodaties die ook nog eens vroeg de receptie sluiten), vanaf Hongarijë kun je eigenlijk je tent terug naar huis sturen
De ferry Igoumenitsa-Venetië is bagger
Er zijn rustige plekken te vinden in oktober in Venetië
Om goed gebruik te kunnen maken van een reisverzekering tijdens een crash moet je eigenlijk een reserve fiets bij iemand in de schuur klaar hebben staan
Ik ben nu vooral bezig met het tikken van mails aan verzekering en de gemeente waar het ongeluk gebeurd is.quote:Op vrijdag 3 november 2023 23:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Geen zin om een langer verslag te tikken inclusief foto’s? Dit smaakt naar meer!
Wow, prachtige foto’squote:Op zaterdag 4 november 2023 12:11 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik ben nu vooral bezig met het tikken van mails aan verzekering en de gemeente waar het ongeluk gebeurd is.
Maar foto's heb ik online, en niet zo'n beetje ook (dat heb ik onderweg bijgehouden): https://eu.zonerama.com/Album/10536250
Dat kan heel leuk uitpakken inderdaad. Of een route kiezen die tolwegen vermijdt. Da's in Spanje niet meer relevant, maar kan je in Frankrijk wel fraaie tochten opleveren.quote:Op dinsdag 14 november 2023 23:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik zet altijd "snelwegen vermijden" aan op de route planner en laat me verrassen door welke dorpjes we worden geleid....
Ronda.quote:Op dinsdag 14 november 2023 23:25 schreef Sport_Life het volgende:
Binnenkort naar Malaga een lang weekend en we willen ook graag naar Caminito del Rey , maar dat is lastig bereikbaar per ov behalve zo'n dagtrip, dus ik dacht ik huur een auto.
Maar voor 1 dag is wat zonde , wat zijn nog meer leuke plekjes om heen te rijden?
Viel me ook wel op dat auto's huren niet zo duur is. Rental cars werkt goed, maar huur toch direct via Hertz, Avis etc. als je schade hebt, is het makkelijker af te handelen via Hertz etc dan met een derde partij. Moet je namelijk de schade voorschieten en dan claimen. Komt uiteindelijk wel goed maar wat omslachtig.quote:Op dinsdag 14 november 2023 23:33 schreef Sport_Life het volgende:
Dat is wel een goed idee , maar het is ook handig om een bestemming te hebben.
Ik zag trouwens dat je voor een paar tientjes per dag een auto kunt huren daar , is het zo goedkoop of zijn het dan vage bedrijven? Gaat via rentalcars.com en alles verzekerd.
Ik zou via sunnycars boeken, Nederlandse website en geen gezeik bij de verhuurder omdat ze zien dat je bij Sunnycars geboekt hebt.quote:Op dinsdag 14 november 2023 23:33 schreef Sport_Life het volgende:
Dat is wel een goed idee , maar het is ook handig om een bestemming te hebben.
Ik zag trouwens dat je voor een paar tientjes per dag een auto kunt huren daar , is het zo goedkoop of zijn het dan vage bedrijven? Gaat via rentalcars.com en alles verzekerd.
Heb je al op de website gekeken of er kaartjes zijn voor die wandeling? Die zijn soms al ver vooruit niet meer beschikbaar.quote:Op dinsdag 14 november 2023 23:25 schreef Sport_Life het volgende:
Binnenkort naar Malaga een lang weekend en we willen ook graag naar Caminito del Rey , maar dat is lastig bereikbaar per ov behalve zo'n dagtrip, dus ik dacht ik huur een auto.
Maar voor 1 dag is wat zonde , wat zijn nog meer leuke plekjes om heen te rijden?
Ik werkte voor klanten veel met Sunny, inderdaad erg makkelijk, maar je betaalt tegenwoordig wel (meer dan) het dubbele... Dus nu maar weer gewoon via lokale verhuurders.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:09 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik zou via sunnycars boeken, Nederlandse website en geen gezeik bij de verhuurder omdat ze zien dat je bij Sunnycars geboekt hebt.
Voor mijn aankomende trip naar Spanje betaal ik bij Sunny maar 81 euro voor 4 dagen dus dat valt heel erg mee. Ik weet dat ze duurder zijn (alhoewel niet dubbel zo duur) maar het neemt ook eventuele stress weg waar je geen zin in hebt op vakantie.quote:Op woensdag 15 november 2023 15:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik werkte voor klanten veel met Sunny, inderdaad erg makkelijk, maar je betaalt tegenwoordig wel (meer dan) het dubbele... Dus nu maar weer gewoon via lokale verhuurders.
Voor 80 euro krijg je hem hier net een middagje mee, als je geluk hebtquote:Op woensdag 15 november 2023 16:36 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Voor mijn aankomende trip naar Spanje betaal ik bij Sunny maar 81 euro voor 4 dagen dus dat valt heel erg mee. Ik weet dat ze duurder zijn (alhoewel niet dubbel zo duur) maar het neemt ook eventuele stress weg waar je geen zin in hebt op vakantie.
Hoezo niet?quote:Op dinsdag 14 november 2023 23:34 schreef Sodemieters het volgende:
Of een route kiezen die tolwegen vermijdt. Da's in Spanje niet meer relevant,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |