abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juli 2023 @ 11:54:30 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_209756580
Met de stilte om me heen <3
disclaimer
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 11:55:32 #2
382129 crew  Donna
pi_209756587
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik kan me dat enorm goed voorstellen want het lijkt me loodzwaar wat je doet. Maar ik denk wél dat er een verschil is tussen af en toe een weekend zonder kinderen en als je kind een volledig parallel leven heeft waar jij geen deel van uitmaakt.
Dit lijkt me wel het meest lastige. Het is niet alleen dat zij van alles zullen missen aan mijn kant, maar dat ik ook bijna de helft van hun leven helemaal ga missen. Behalve dat je zo nu en dan wat verhalen hoort, maak je niks meer mee.
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 11:58:30 #3
382129 crew  Donna
pi_209756626
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh ja ik ook wel, maar die ga ik niet hardop zeggen :')
:7
pi_209756719
@Clubsoda daar heb je zeker een punt, ik moet er dan weer niet aan denken ze 3 weken in een vakantie niet te zien...

@SQ mijn ex gaat binnen nu en max 1.5 jaar emigreren en laat dan alles achter, dan zullen ze hun vader wellicht 1 of 2x per jaar zien.

Hij is er de laatste tijd weer vaker en voor de kinderen is dat nu heel fijn, geeft ze ruimte om herinneringen te maken en ik hoop dat de klap niet des te harder zal zijn...
Maar goed mijn ex kennende kan dit ook weer allemaal omslaan.
S. 2014
J. 2016
pi_209756769
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:55 schreef Donna het volgende:

[..]
Dit lijkt me wel het meest lastige. Het is niet alleen dat zij van alles zullen missen aan mijn kant, maar dat ik ook bijna de helft van hun leven helemaal ga missen. Behalve dat je zo nu en dan wat verhalen hoort, maak je niks meer mee.
Dat is ook jammer. Mijn ex en ik bellen elke maand maar de details krijg je toch niet mee. Ik heb wel geleerd om goed te communiceren met mijn kind en zo informatie te sprokkelen. Verhalen van mensen over hun kleuter die nooit kan vertellen wat ze op school deden, herkende ik ook nooit, zoon en ik zijn zo getraind om elkaar bij te praten en de goede vragen stellen :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 12:18:46 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209756872
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 11:55 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat hoeft natuurlijk niet per se. Het staat jullie vrij om hier afspraken over te maken. Genoeg ouders bijv die hier bij de kijkles van de zwemles met z'n vieren zitten (pa, ma, stiefpa en stiefma) of bij de kijkochtend van school bijv. En vrienden van ons eten twee keer per week met de kinderen en elkaar. Ook om even bij te kletsen enzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 12:20:49 #7
382129 crew  Donna
pi_209756899
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 12:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dat hoeft natuurlijk niet per se. Het staat jullie vrij om hier afspraken over te maken. Genoeg ouders bijv die hier bij de kijkles van de zwemles met z'n vieren zitten (pa, ma, stiefpa en stiefma) of bij de kijkochtend van school bijv. En vrienden van ons eten twee keer per week met de kinderen en elkaar. Ook om even bij te kletsen enzo.
We gaan ook gewoon samen naar kijkles en naar school en misschien ook wel regelmatig samen eten, dat is iig wel de bedoeling. Maar alsnog gebeuren er aan de andere kant natuurlijk een hoop dingen die ik echt niet mee maak. Feestjes bij zijn familie, andere dingen met zijn familie. Uitjes met vrienden enzo.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 12:24:48 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209756934
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 12:20 schreef Donna het volgende:

[..]
We gaan ook gewoon samen naar kijkles en naar school en misschien ook wel regelmatig samen eten, dat is iig wel de bedoeling. Maar alsnog gebeuren er aan de andere kant natuurlijk een hoop dingen die ik echt niet mee maak. Feestjes bij zijn familie, andere dingen met zijn familie. Uitjes met vrienden enzo.
Maar als jouw band met je ex-schoonfamilie prima is, kan het best bespreekbaar zijn om die feestjes en uitjes bijv wel mee te pakken, zeker nu de kindjes nog zo klein zijn. Het is niet vanzelfsprekend, maar bespreek dat soort dingen als je daar behoefte aan hebt.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 12:31:54 #9
382129 crew  Donna
pi_209757014
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 12:24 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Maar als jouw band met je ex-schoonfamilie prima is, kan het best bespreekbaar zijn om die feestjes en uitjes bijv wel mee te pakken, zeker nu de kindjes nog zo klein zijn. Het is niet vanzelfsprekend, maar bespreek dat soort dingen als je daar behoefte aan hebt.
Daar is geen sprake van en dat hoeft ook niet.
Maar het lijkt me gewoon 1 van de lastigste dingen. Ik ben nu elke middag bij ze. Vrijwel alles buiten school/opvang is met mij of met mij er bij. En dat is straks niet meer zo.

Het zal heus wel wennen, ooit.
pi_209757021
quote:

[..]
Maar dan blijven er nog 1001 kleine dingen over, zoals leuke uitstapjes, het ontdekken van nieuwe lievelingseten, kapotte knieën, nachtmerries, de eerste keer los fietsen, die ene film die je samen wilde kijken maar bij de andere ouder al gezien is, you name it. En je kunt onmogelijk alles aftikken dus er blijven altijd dingen zijn waarbij iedereen met zijn gezin zit en jij alleen komt opdraven.
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 12:34:39 #11
382129 crew  Donna
pi_209757047
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 12:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar dan blijven er nog 1001 kleine dingen over, zoals leuke uitstapjes, het ontdekken van nieuwe lievelingseten, kapotte knieën, nachtmerries, de eerste keer los fietsen, die ene film die je samen wilde kijken maar bij de andere ouder al gezien is, you name it. En je kunt onmogelijk alles aftikken dus er blijven altijd dingen zijn waarbij iedereen met zijn gezin zit en jij alleen komt opdraven.
Ja dit bedoel ik idd. :Y
pi_209757084
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 12:34 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik wil je trouwens helemaal geen rotgevoel aanpraten ofzo, sorry als het zo overkomt. Ik wil ook het verdriet wat een scheiding ook met zich meebrengt opzij schuiven maar ik kan ook best mijn mond houden ;)
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 12:42:45 #13
382129 crew  Donna
pi_209757143
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 12:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik wil je trouwens helemaal geen rotgevoel aanpraten ofzo, sorry als het zo overkomt. Ik wil ook het verdriet wat een scheiding ook met zich meebrengt opzij schuiven maar ik kan ook best mijn mond houden ;)
Nee hoor, geeft niks. Het is juist 1 van de dingen die ik erg herken en wat eigenlijk ook meteen in me op kwam toen er sprake van scheiden was.
Het is de bedoeling dat we nog best veel samen gaan doen als gezin, maar je gaat gewoon een hoop (kleine) dingen missen. Dat is nou eenmaal zo.

Maar zij zullen bijv. de verjaardag van oma niet missen omdat het toevallig mijn dag is. Dan breng ik ze daar gewoon, of bij m'n ex. En andersom natuurlijk. Dat is wel fijn iig.
pi_209757232
Ik geniet -buiten het honkbalseizoen om- enorm van mijn ''vrije'' weekenden (2x per maand) maar ik gruwel intens van de 2 weken zomervakantie. Ik heb gewoon geen leven zonder mijn zoon :@
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_209757272
Ik had vrijdag dus een bruiloft en dat was van de stiefzoon van mijn zus. Ik was op een gegeven moment de draad kwijt. Zijn moeder is 2x hertrouwd en in beide huwelijk weer kinderen gekregen. Zijn beide stiefvaders hebben ook kinderen. Echt, ik snapte er vrij weinig van, hoe, wat, waar. Het was de antireclame voor een huwelijk, op een trouwfeest. (want er is veel gebeurd in al die relaties en met al die kinderen onderling)

1 nacht alleen....dat wil ik zo graag! Een heel weekend, een week, ja! Zo liep het leven de afgelopen jaren niet, het lijkt erop dat we in redelijk rustig vaarwater zijn en ik wat kan plannen. Volgens mij gaat verloofde in oktober of november een weekend weg met haar vriendinnen. Kijken of het mij in september gaat lukken.
Een dag alleen naar de sauna lukt me ook al maanden niet, dus nou ja, even echt willen en regelen.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 12:54:41 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209757281
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 12:34 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik snap het ook wel. Ik bedoelde het alleen als opsteker en oprecht advies om niet voor lief te nemen dat dit nu eenmaal zo gaat, omdat het zo gaat...

Sterkte iig :* :*
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 13:02:22 #17
5428 crew  miss_sly
pi_209757380
Ik ben ook graag alleen, en vind het ook heerlijk om iets met man alleen te kunnen doen. Wij hebben ook wel eens tegen elkaar gezegd dat dat ons nou een voordeel leek van gescheiden zijn. Maar alle nadelen ervan wil ik toch liever niet.

Ik ben wel heel blij dat mijn kind nu oud genoeg is om meer ruimte te kunnen pakken. Leuke dingen te plannen samen of met vrienden zonder echt rekening met haar te hoeven houden.
Vorige week waren zaterdag samen op pad: World Press Photo, shoppen, eten en naar de Melkweg O+

Enige dat we nog hoeven doen, is zorgen dat er zo'n vies bakje noodles in huis is waar ze met kokend water een 'maaltijd' van kan maken :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 13:11:07 #18
5428 crew  miss_sly
pi_209757480
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 12:42 schreef Donna het volgende:

[..]
Nee hoor, geeft niks. Het is juist 1 van de dingen die ik erg herken en wat eigenlijk ook meteen in me op kwam toen er sprake van scheiden was.
Het is de bedoeling dat we nog best veel samen gaan doen als gezin, maar je gaat gewoon een hoop (kleine) dingen missen. Dat is nou eenmaal zo.

Maar zij zullen bijv. de verjaardag van oma niet missen omdat het toevallig mijn dag is. Dan breng ik ze daar gewoon, of bij m'n ex. En andersom natuurlijk. Dat is wel fijn iig.
Sterkte met alles. Het lijkt me echt heel naar en moeilijk :*
  dinsdag 4 juli 2023 @ 13:22:30 #19
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209757608
Even tussendoor hoor:

Het wetsvoorstel dat een extra boost heeft gekregen door Slaapmeisje is er door
https://www.ad.nl/politie(...)302f67afbd60424082d0

Dat heeft ze toch maar mooi gedaan O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 13:27:54 #20
5428 crew  miss_sly
pi_209757678
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 13:22 schreef livelink het volgende:
Even tussendoor hoor:

O daar moest ik nog aan denken toen ik het las. Heeft Slaapmeisje daar wat mee van doen? Wat fijn dat het erdoor is!
  dinsdag 4 juli 2023 @ 13:28:47 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209757687
quote:

[..]
Dit.
De verjaardagen van de kinderen van mijn zusje werden in principe bij haar gevierd, dan kwam haar ex en zijn familie ook gewoon.

De laatste jaren voordat ze echt zelfstandig woonden vierden ze hun verjaardagen bij hun vader (dat mijn zusje niet meer in het midden van het land woonde speelde ook mee), en gingen wij daar ook gewoon naartoe.

Ze is al sinds 1996 van hem gescheiden en als ik zijn ouders of broer of zus ergens tegenkom groeten we elkaar ook gewoon, met haar ex-man app ik zelfs regelmatig.
Sterker nog: N appt zelfs regelmatig met hem, en die kwam pas in 2008 in mijn leven :D

Het kan dus best, misschien niet gelijk, maar als iedereen normaal doet tegen elkaar dan is dat prima mogelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 juli 2023 @ 13:29:31 #22
37150 livelink
pi_209757697
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 13:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O daar moest ik nog aan denken toen ik het las. Heeft Slaapmeisje daar wat mee van doen? Wat fijn dat het erdoor is!
Niet direct, denk ik, maar wel indirect omdat het thema kinderen die wees worden en hun huis uit moeten toch wel op de kaart is gezet door haar. Maar misschien heb ik het fout en stond het al lang op de agenda.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 13:32:04 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209757738
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 13:22 schreef livelink het volgende:
Even tussendoor hoor:

Oh, wat geweldig! O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 4 juli 2023 @ 13:35:21 #24
37150 livelink
pi_209757791
Ik heb nog een prima band met mijn ex-schoonzusje. Wij allemaal nog. En ook met haar ouders. Zij zijn per slot van rekening ook gewoon de opa en oma van mijn neefje en nichtje en ik zie hen dus ook nog steeds op verjaardagen en gelegenheden. Gelukkig maar. Lijkt me zo naar als dat allemaal moeilijk gaat.

Mijn schoonzus is inmiddels hertrouwd en mijn dochter heeft ook wel bij haar en haar nieuwe man gelogeerd. Zo gaan die dingen nou eenmaal, helaas. Was fijner geweest als ze niet waren gescheiden, maar ja.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 13:38:57 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209757853
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 13:02 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben ook graag alleen, en vind het ook heerlijk om iets met man alleen te kunnen doen. Wij hebben ook wel eens tegen elkaar gezegd dat dat ons nou een voordeel leek van gescheiden zijn. Maar alle nadelen ervan wil ik toch liever niet.

Ik ben wel heel blij dat mijn kind nu oud genoeg is om meer ruimte te kunnen pakken. Leuke dingen te plannen samen of met vrienden zonder echt rekening met haar te hoeven houden.
Vorige week waren zaterdag samen op pad: World Press Photo, shoppen, eten en naar de Melkweg O+

Enige dat we nog hoeven doen, is zorgen dat er zo'n vies bakje noodles in huis is waar ze met kokend water een 'maaltijd' van kan maken :')
Oh god, die noodles idd... ik ruik het soms boven al :X

Nou ja, het zal wel een soort voorbereiding op hun studententijd zijn :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')