Allemaal praatje pot, alsof de VVD het kabinet opblaastquote:Op maandag 3 juli 2023 23:52 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
De VVD fractie is er klaar mee.
Zelfs als er een akkoord zou komen op beperking van de instroom is dat vooral een papieren tijger lijkt me.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Allemaal praatje pot, alsof de VVD het kabinet opblaast
CU blijft trouwens ook gewoon aan tafel anders gaat de rest als rompkabinet verder zonder CU, dus kan je beter blijven zitten. De CDA-leden zijn inmiddels wel klaar met het kabinet maar Hoekstra wil door met het kabinet. Voor wie zit die vent er eigenlijk vraag je je dan af
Hoekstra zit er om Omtzigt de wind uit de zeilen te houden en Rutte op zijn zetel, verder maakt het hem niet uitquote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Allemaal praatje pot, alsof de VVD het kabinet opblaast
CU blijft trouwens ook gewoon aan tafel anders gaat de rest als rompkabinet verder zonder CU, dus kan je beter blijven zitten. De CDA-leden zijn inmiddels wel klaar met het kabinet maar Hoekstra wil door met het kabinet. Voor wie zit die vent er eigenlijk vraag je je dan af
Natuurlijl blijven ze niet wegquote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zelfs als er een akkoord zou komen op beperking van de instroom is dat vooral een papieren tijger lijkt me.
Die mensen blijven niet ineens weg, de europese verdeelsleutel zal er straks wel boven prevaleren, uitzetten gebeurt in de praktijk hoogstens op 20%, de rechter zal straks wel weer een of ander verdrag vinden waardoor uitzetten niet kan/mag, daarnaast zal er wel weer hemel en aarde bewogen moeten worden door iedereen om alsnog "menselijke" opvang te regelen.
Je kunt je beter richten op het minder aantrekkelijk maken van nederland als asielland. Dus geen uitkering, huis, geld voor je inrichtingen, gratis medische zorg etc etc etc.
De enige oplossing is ervoor zorgen dat de asielzoeker liever naar duitsland/frankrijk/roemenie gaat dan naar nederland.
Dat klopt. Van der Plas noemde gisteren ook al doodleuk een getal 'na de zoveelste asielzoeker gaat het hek dicht', maar dat is per definitie een illusie. Zo werkt het gewoon niet. We doen er beter aan wat stromen te gaan combineren, zodat we niet én Ter Apel vol hebben zitten, en ondertussen via allerlei obscure constructies half Oost-Europa in de distributiecentra moeten zetten omdat we het werk anders niet gedaan krijgen. Of de universiteiten met duizenden buitenlandse studenten laten overstromen omdat die anders de financiering niet rond krijgen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:28 schreef Kickinalfa het volgende:
Zelfs als er een akkoord zou komen op beperking van de instroom is dat vooral een papieren tijger lijkt me.
En de instroom van arbeidsmigratie is veel makkelijker te sturen en ook veel groter.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt. Boerenlientje noemde gisteren ook al doodleuk een getal 'na de zoveelste asielzoeker gaat het hek dicht', maar dat is per definitie een illusie. Zo werkt het gewoon niet. We doen er beter aan wat stromen te gaan combineren, zodat we niet én Ter Apel vol hebben zitten, en ondertussen via allerlei obscure constructies half Oost-Europa in de distributiecentra moeten zetten omdat we het werk anders niet gedaan krijgen. Of de universiteiten met duizenden buitenlandse studenten laten overstromen omdat die anders de financiering niet rond krijgen.
Dat klinkt als het ideaalbeeld van de CU tijdens de formatie. Voor de CU ook ideaal: steunen wat ze willen, alles bijsturen via de belangrijke zetels in de Eerste Kamer (die 3 zetels blijven nodig), maar niet meer verantwoordelijk zijn voor dat verschrikkelijke VVD beleid.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
CU blijft trouwens ook gewoon aan tafel anders gaat de rest als rompkabinet verder zonder CU...
BoerenLientje? Ik had je toch iets hoger ingeschat.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt. Boerenlientje noemde gisteren ook al doodleuk een getal 'na de zoveelste asielzoeker gaat het hek dicht', maar dat is per definitie een illusie. Zo werkt het gewoon niet. We doen er beter aan wat stromen te gaan combineren, zodat we niet én Ter Apel vol hebben zitten, en ondertussen via allerlei obscure constructies half Oost-Europa in de distributiecentra moeten zetten omdat we het werk anders niet gedaan krijgen. Of de universiteiten met duizenden buitenlandse studenten laten overstromen omdat die anders de financiering niet rond krijgen.
Het is haar eigen nick op twitter. Maar ik had geen beledigende intenties, ik zal het even aanpassen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:25 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
BoerenLientje? Ik had je toch iets hoger ingeschat.
Oke, ik heb zelf geen Twitter en gaat er ook niet komen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is haar eigen nick op twitter. Maar ik had geen beledigende intenties, ik zal het even aanpassen.
.quote:’Wopke en CDA houden minder van elkaar’
WOUTER DE WINTHER
Geen partij wisselde sinds VVD’er Mark Rutte premier is zo vaak van leider als de PvdA.
Job Cohen, Diederik Samsom, Lodewijk Asscher, Lilianne Ploumen en Attje Kuiken: allemaal gaven ze leiding aan de ooit zo belangrijke politieke beweging.
Het is aannemelijk dat de zesde leider richting de volgende Tweede Kamerverkiezingen ten tonele verschijnt, de zoveelste die de nog immer kwakkelende PvdA weer tot ouderwets grote hoogten moet opstuwen
Ik las het. Er komen wel maatregelen, las ik.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:18 schreef alpeko het volgende:
@:Hanca die alcoholpreventie maatregelen waren dus geen wensenlijstje van het kabinet aldus van Ooijen. Hij trekt de keutel dus weer in.
Dat laatste lijkt me een prima insteek ja. Daar zal niemand op tegen zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik las het. Er komen wel maatregelen, las ik.
Ik was ook niet zo zeer fan van dit lijstje, daar stonden wat mij betreft ook onhandige dingen op (het dure speciaalbier waarvan je er vaak 1 of 2 op een avond drinkt uit de supermarkt, maar de pils die per krat gaat niet, bijvoorbeeld). Ik ben wel enthousiast over een campagne die meer bewust maakt hoe schadelijk drinken is. Ik las vandaag dat de gemiddelde leeftijd voor het eerste biertje 13,3 jaar is en dat dat biertje meestal thuis is, dat is gewoon echt duidelijk een teken dat ouders niet door hebben hoe schadelijk dat is.
Ik denk ook dat je eerst voor bewustwording moet gaan, dan vallen maatregelen daarna ook beter. Na bewustwording over roken zag je ook geen ophef in Nederland over rookvrije zones, zoals de sportparken.
Als er in de ministerienotulen niks staat, dan vraag ik me wel af hoe uitgebreid er over gesproken is. Adema werd door de boeren (zelfs FDF) juist geprezen om zijn eerlijkheid en duidelijkheid wat er wel en niet kon.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:40 schreef alpeko het volgende:
Adema doet een Rutte’tje. Heeft er geen herinnering aan. Mss ben je dan niet de juiste man voor deze functie?
https://nos.nl/l/2481470
Dan kloppen die notulen niet. Of die van Timmermans niet. Vreemde zaak. Temeer omdat Adema tijdens het debat in januari ook niet heeft genoemd met Timmermans gesproken te hebben. Hij kroop toen al door het oog van de naald. Dit lijkt me met opzet verzwegen om zijn hachie te redden. Als toen al bekend was dat hij dit met Timmermans had besproken dan had hij er nooit mee weggekomen. Niet slim. Als is de leugen nog zo snel.... Ik zou sowieso geen enkele politicus prijzen voor eerlijkheid.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als er in de ministerienotulen niks staat, dan vraag ik me wel af hoe uitgebreid er over gesproken is. Adema werd door de boeren (zelfs FDF) juist geprezen om zijn eerlijkheid en duidelijkheid wat er wel en niet kon.
Tja, ik weet het ook niet. Twee elkaar tegensprekende notulen maken het controleren van politici wel heel lastig. Moeten we straks bij alle gesprekken mensen zoals de griffie hebben die het hele gesprek gewoon volledig uitschrijven?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dan kloppen die notulen niet. Of die van Timmermans niet. Vreemde zaak. Temeer omdat Adema tijdens het debat in januari ook niet heeft genoemd met Timmermans gesproken te hebben. Hij kroop toen al door het oog van de naald. Dit lijkt me met opzet verzwegen om zijn hachie te redden. Als toen al bekend was dat hij dit met Timmermans had besproken dan had hij er nooit mee weggekomen. Niet slim. Als is de leugen nog zo snel.... Ik zou sowieso geen enkele politicus prijzen voor eerlijkheid.
Niets tegenstrijdigs aan. In de notulen van het ministerie staat het niet. In die van Timmermans wel. Tegenstrijdig zou zijn als de ene A beweert en de ander B. Waarom zou de EC dit verzinnen? Het ministerie had er alle belang bij om het weg te laten aangezien er al een tegenstrijdig bericht naar de boeren was gegaan. Het is sowieso de modus operandi van Rutte en co om zo min mogelijk te notuleren.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ik weet het ook niet. Twee elkaar tegensprekende notulen maken het controleren van politici wel heel lastig. Moeten we straks bij alle gesprekken mensen zoals de griffie hebben die het hele gesprek gewoon volledig uitschrijven?
Ja, als het een soort tussenzin is in een gesprek waar Adema andere doelen heeft... deze zin is ook niet echt heel duidelijk: "De eerste vice-voorzitter van de Europese Commissie (Timmermans, red.) benadrukte dat Nederland zich moet houden aan zowel de inhoud als het tijdspad van de derogatie."quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:16 schreef trein2000 het volgende:
Ik kan mij inderdaad heel slecht voorstellen dat zo'n notulist dit verzint. Het zal vast besproken zijn. De vraag is natuurlijk wel hoe uitgebreid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |