Dat is precies waar 2e rijders voor zijn. En dat snapt Perez niet.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:23 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Mark Webber geweldig? Webber was de Perez van destijds. Een belangrijke reden waarom Vettel vier keer kampioen kon worden, is dat-ie niks te duchten had van z'n teamgenoot.
Kennelijk vonden de coureurs het ook niet belangrijk genoeg om zich eraan te houden. Ik heb het al eerder gezegd: wanneer het regent kunnen ze opeens wel binnen de witte lijnen blijven.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:10 schreef fietsie het volgende:
Ze zouden op een baan als dit toch gewoon van die gele broodjes kunnen monteren buiten de toegestane lijn, en dan accepteren dat er een paar stevige klappers volgen, wat voor het tv publiek weer een motivator is reclames te blijven kijken?
Da's allemaal mooi en prachtig: tijdens de wedstrijd. Niet er na.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En natuurlijk wordt er door de wedstrijdleiding op gehandhaafd. Stel je voor dat een scheidsrechter bij tennis het goed zou gaan vinden als ballen buiten de lijnen geslagen worden, omdat er anders wel erg veel ballen uit zijn.
Hoe of waar zie jij dat? Als dat zo is dan maakt dit het hele post race gebeuren tot een klucht.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:52 schreef Nattekat het volgende:
Ben ik nou gek of zijn letterlijk alle meldingen in die lijst in de eerste helft van de race? Om het weer even wat triester te maken.
Dat is ook het probleem: dit circuit nodigt uit om de track limits te overschrijden.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar dan moet je dus constateren dat het iets met de baan is en niet met de coureurs. Als de coureurs te dom of te gretig waren om zich aan de track limits te houden dan zou het niet alleen op deze baan een probleem moeten zijn.
Staat in de behandeling van het protest, niet doorgegeven door race control.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus dat zijn nog steeds bijna alle rondes die gemeld zijn. Daarvan is slechts een klein deel ook daadwerkelijk een overtreding, maar dan nog zijn het er veel.
En wat geeft de stewards dan precies de "ingeving" om te stoppen met het controleren van de meldingen, totdat er een protest komt? Wat zit je dan daar te doen?
Niet alle meldingen zie ik nu, de FIA houdt er een interessante sorteringsmethode op na, maar nog steeds een significante meerderheid:quote:Op maandag 3 juli 2023 10:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe of waar zie jij dat? Als dat zo is dan maakt dit het hele post race gebeuren tot een klucht.
Ik las (en ik weet niet of dat klopt) dat Hamilton al 5 tl's had op het moment dat hij hoort dat hij zijn eerste tl heeft. Mooi dat het hem overkomt alleen het klopt niet
SPOILER: tijdstippenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
quote:Op maandag 3 juli 2023 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet alle meldingen zie ik nu, de FIA houdt er een interessante sorteringsmethode op na, maar nog steeds een significante meerderheid:maar je gaat er nu van uit dat dit alle meldingen zijnSPOILER: tijdstippenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar zijn dit niet alle meldingen die nog niet afgehandeld warenThinking is difficult, that’s why most people judge
Liggen gewoon veel te dicht op de ideale lijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem: dit circuit nodigt uit om de track limits te overschrijden.
Elke race publiceert de FIA een lijst met verwijderde rondetijden wegens tracklimits. Dit zijn ze allemaal.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
maar je gaat er nu van uit dat dit alle meldingen zijn
maar zijn dit niet alle meldingen die nog niet afgehandeld waren
De stewards controleren niet. Daarvoor zijn andere mensen ingeschakeld die de overtredingen zouden moeten doorgeven aan de stewards. Dat hebben ze niet altijd gedaan, blijkbaar.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus dat zijn nog steeds bijna alle rondes die gemeld zijn. Daarvan is slechts een klein deel ook daadwerkelijk een overtreding, maar dan nog zijn het er veel.
En wat geeft de stewards dan precies de "ingeving" om te stoppen met het controleren van de meldingen, totdat er een protest komt? Wat zit je dan daar te doen?
Ook dit circuit is onder handen genomen door tilke en ook hier zijn grindbakken/gras stroken verwijderd voor asfalt plakkaten. Er is geen fysieke grens tussen de baan en de runoff. Dan krijg je dit. Grote stokbroden dichter bij de baan, gras of grind. Dat zijn oplossingen die je kan gebruiken.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:01 schreef beantherio het volgende:
Typisch hoe sommigen er nog steeds niet aan willen dat er iets mis is met de track limits op dit circuit. Alsof coureurs het leuk vinden om zo'n groot risico te lopen een tijdstraf te krijgen. Als je de (absurde) cijfers zo bekijkt en vergelijkt met andere races dan moet je toch snel doorhebben dat er iets vreemds aan de hand is?
Die hebben al een aantal rugwervels gekost, dus lijkt me niet zo'n goed idee. Grind lijkt me beter.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:10 schreef fietsie het volgende:
Ze zouden op een baan als dit toch gewoon van die gele broodjes kunnen monteren buiten de toegestane lijn, en dan accepteren dat er een paar stevige klappers volgen, wat voor het tv publiek weer een motivator is reclames te blijven kijken?
Zal de MotoGP leuk vinden....quote:Op maandag 3 juli 2023 11:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die hebben al een aantal rugwervels gekost, dus lijkt me niet zo'n goed idee. Grind lijkt me beter.
Dat is gevaarlijk en kan niet vanwege (onder andere?) de motorrijders die hier ook racen.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook dit circuit is onder handen genomen door tilke en ook hier zijn grindbakken/gras stroken verwijderd voor asfalt plakkaten. Er is geen fysieke grens tussen de baan en de runoff. Dan krijg je dit. Grote stokbroden dichter bij de baan, gras of grind. Dat zijn oplossingen die je kan gebruiken.
Gewoon een grasstrookje aan de buitenkant van de kerbs. Opgelost, slotje.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is gevaarlijk en kan niet vanwege (onder andere?) de motorrijders die hier ook racen.
Blijkbaar zien de auto coureurs niet waar ze aan de buitenkant rijden. Bij de persconferentie van voor dit weekend waren er al een paar openlijk aan het brainstormen over hoe de tracklimit van bocht 9 en 10 het beste vervangen kon worden. Wat kan helpen is als de (extra) witte lijn geribbeld is zodat de coureurs merken of ze op of over de witte lijn komen
Nog twijfels?quote:During Sunday's race the FIA stewards policing the matter were overwhelmed by how many violations there were, with over 1,200 to process, 89 of which led to deleted laps.
https://www.espn.com/f1/s(...)ia-penalties-austria
Of piepjes die steeds sneller gaan en steeds luider klinken?quote:Op maandag 3 juli 2023 11:20 schreef shiz het volgende:
In-car sensoren zoals de parkeersensoren in mijn auto? Groen-geel-rood.
Dan moeten ze het gas iets eerder los laten, of wat harder remmen voor de bocht. Als er ijzeren pinnen liggen in plaats van een witte lijn dan weet ik zeker dat niemand ze raakt hoor.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Liggen gewoon veel te dicht op de ideale lijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |