quote:Plan voor grootste vlaggenmast ter wereld: hoger dan Empire State Building, vlag zo groot als voetbalveld
Het is een prijzig, maar ambitieus plan: het Flagpole of Freedom Park in de Amerikaanse staat Maine. Het Amerikaanse bedrijf Worcester Wreath heeft er volgens New York Post naar verluidt 1 miljard dollar voor over om ’s werelds hoogste vlaggenmast te gaan bouwen. Hij moet hoger worden dan het Empire State Building en de vlag zo groot als een voetbalveld. Maar niet iedereen staat te springen om dit kolossale bouwwerk, dat midden in de natuur gebouwd moet gaan worden. De vlag kan bij het bedrijf dus nog niet helemaal uit.
Inwoners van Columbia Falls, een klein stadje in de buurt van waar het project moet worden gerealiseerd met slechts 485 inwoners, zien het niet zitten. Ze zijn bang dat de mast - die van kilometers afstand zichtbaar zal zijn - het prachtige natuurlijke landschap zal bederven. Ook maken ze zich zorgen over de gevolgen voor het milieu. En dat terwijl het project volgens Morrill Worcester, oprichter van het bedrijf, juist bedoeld is om „Amerikanen samen te brengen, te herinneren aan de eeuwenlange offers die zijn gebracht om onze vrijheid te beschermen en een verdeeld Amerika te verenigen.”
De vlaggenmast zou in totaal bijna 500 meter hoog moeten worden, een paar meter hoger dan het iconische Empire State Building in New York. Ook moet de mast liften gaan bevatten om bezoekers naar speciale observatiedekken te brengen, waar ze van een adembenemend uitzicht op uitgestrekt groen tot in Canada kunnen genieten. De bouw zou ongeveer tien jaar in beslag nemen.
„Het is alsof je de Eiffeltoren in de wildernis van Maine plaatst”, vertelde een bezorgde bewoner aan de Associated Press.
Musea
En dat is nog niet eens het hele plan. Worcester zou ook van plan zijn om een heel dorp met musea uit de grond te stampen die de geschiedenis van de VS vertellen door de ogen van veteranen. Naast de musea moet er een auditorium met 4000 zitplaatsen komen, restaurants en een monumentenmuur met de namen van elke omgekomen soldaat vanaf de Revolutionaire Oorlog - ongeveer 24 miljoen namen.
Om het park te realiseren moeten er grote stukken van de uitgestrekte bossen bestraat worden voor wegen en parkeerplaatsen, evenals de bouw van woningen voor honderden, zo niet duizenden arbeiders. Het landschap is op dit moment een groene oase van bossen, vijvers, meren en beekjes, waar vele herten, elanden en beren rondlopen. Bewoners zijn bezorgd dat hun kleine stukje paradijs verandert in een toeristische trekpleister met souvenirshops, fastfoodketens en winkelcentra.
„We zijn onze plannen aan het verfijnen”, aldus de verklaring Worcester Wreath. „En we blijven toegewijd aan onze visie. We hebben meer vertrouwen dan ooit dat we een plek kunnen realiseren waar alle Amerikanen samen (het bestaan van) ons land kunnen vieren.”
https://www.telegraaf.nl/(...)root-als-voetbalveld
Gewoon met een helicopter:quote:Op zondag 2 juli 2023 17:24 schreef AchJa het volgende:
En hoe zit dat met het hijsen van de vlag dan? Daar wordt een uur of wat voor uitgetrokken?
Zou wel een toffe actie zijn.quote:Op zondag 2 juli 2023 17:57 schreef Starhopper het volgende:
Als ze daar de vlag van Oekraïne in hangen vind ik het een goed idee
Ach, dat deden alle grootheden in geschiedenis al. Van Eygptenaren, Romeinen, Alexander de Grote en een of ander Chinese figuur met de grote muur.quote:Op zondag 2 juli 2023 18:09 schreef Lenny77 het volgende:
Belachelijk gewoon...
Mensen met grootheidswaanzin
In hun geval dus ook grootheidswaanzinquote:Op zondag 2 juli 2023 19:21 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Ach, dat deden alle grootheden in geschiedenis al. Van Eygptenaren, Romeinen, Alexander de Grote en een of ander Chinese figuur met de grote muur.
Nou ja.. Amerikanen willen daarbij horen..
en zijn ondergang tegemoet.quote:
Het is de VS hè, alles voor nationalisme. Dus die mensen komen daar wel op af.quote:Op zondag 2 juli 2023 17:34 schreef MichaelScott het volgende:
Wel leuk om over 30 jaar te gaan urbexen, na het onvermijdelijke faillissement.
Wat een loser landen ook zegquote:Op zondag 2 juli 2023 20:00 schreef Resistor het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_flagpoles_by_height Niet echt een rij landen waar je tussen zou willen staan.
Los van alle emotionele argumenten klinkt een attractie die je het best bekijkt van een paar kilometer afstand inderdaad als een financiële uitdagingquote:Op zondag 2 juli 2023 17:34 schreef MichaelScott het volgende:
Wel leuk om over 30 jaar te gaan urbexen, na het onvermijdelijke faillissement.
Net als het lijstje van landen die de doodstraf nog hebbenquote:Op zondag 2 juli 2023 20:00 schreef Resistor het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_flagpoles_by_height Niet echt een rij landen waar je tussen zou willen staan.
Waarom?quote:Op zondag 2 juli 2023 22:24 schreef Shivo het volgende:
LOL mijn schoonfamilie komt uit dit plaatsje en ik ken alle ins en outs van dit verhaal. Stel mij al je vragen![]()
Stukje achtergrond: de non-profit Wreaths across America maakt al jaren ongeveer een miljoen kransen om veteranen te herdenken. Dat wordt betaald via donaties en giften. Die stichting is opgericht door Morrill Worcester. Toevallig ook de eigenaar van Worcester Wreaths - en raadt eens waar Wreaths across America al zijn kransen besteld! En wie de bestuurder is van die stichting: Morrill’s vrouw!
En nu wil Morrill dus een flagpole bouwen. Wederom betaald uit giften. Ik denk dat er met name één persoon/familie baat heeft bij dit projekt, en dat zijn de Worcesters.
Hoe word je snel rijkquote:Op zondag 2 juli 2023 22:24 schreef Shivo het volgende:
LOL mijn schoonfamilie komt uit dit plaatsje en ik ken alle ins en outs van dit verhaal. Stel mij al je vragen![]()
Stukje achtergrond: de non-profit Wreaths across America maakt al jaren ongeveer een miljoen kransen om veteranen te herdenken. Dat wordt betaald via donaties en giften. Die stichting is opgericht door Morrill Worcester. Toevallig ook de eigenaar van Worcester Wreaths - en raadt eens waar Wreaths across America al zijn kransen besteld! En wie de bestuurder is van die stichting: Morrill’s vrouw!
En nu wil Morrill dus een flagpole bouwen. Wederom betaald uit giften. Ik denk dat er met name één persoon/familie baat heeft bij dit projekt, en dat zijn de Worcesters.
Haha, Nederlands blokjesmentaliteit ten voeten uit.quote:Op zondag 2 juli 2023 23:15 schreef Tengano het volgende:
Wat een ontzettende onzin is dat!
Worcester weet dus niet dat bescheidenheid de mens siert![]()
[ afbeelding ]
Wat vind de lokale bevolking van dit project?quote:Op zondag 2 juli 2023 22:24 schreef Shivo het volgende:
In dit gedeelte van de VS is veel werkloosheid en daarmee geassocieerd, drugsverslaving. Er is een deel van de bevolking dat verwacht dat dit park werkgelegenheid gaat opleveren. En dan is er een ander deel van de bevolking dat vindt dat een dergelijk park niet thuishoort in een dunbevolkt gebied waar wordt veel wordt gejaagd en gevist. En dat deel zit ook niet te wachten op een paar duizend tijdelijke werknemers (want park kan alleen open in de zomer) op een bevolking van minder dan 500 mensen.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:14 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat vind de lokale bevolking van dit project?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |