ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dienstmededeling
Op zaterdag 1 juli 2023 16:30 schreef b2py het volgende: Hadden jullie al gezien dat de reistijd Groningen - Amsterdam tegenwoordig onder de 2 uur is sinds de versnelling van de boog bij Hoogeveen?
Op zaterdag 1 juli 2023 16:30 schreef b2py het volgende: Hadden jullie al gezien dat de reistijd Groningen - Amsterdam tegenwoordig onder de 2 uur is sinds de versnelling van de boog bij Hoogeveen?
Leuk! En ik zie dat de planner ook stiptheid van de trein aangeeft tegenwoordig. Das nou eindelijk een feature waar ik wat mee kan.
Op zaterdag 1 juli 2023 16:30 schreef b2py het volgende: Hadden jullie al gezien dat de reistijd Groningen - Amsterdam tegenwoordig onder de 2 uur is sinds de versnelling van de boog bij Hoogeveen?
Dat was toch al zo naar Amsterdam Zuid met 1.59 uur en nu 1.58 uur?
DB heeft een nieuwe video gedeeld over de voortgang van bouwwerkzaamheden voor het project 'Digitaler Knoten Stuttgart' (DKS), een grootschalige modernisering van het seinwezen rond Stuttgart.
Volgens mij dat laatste. Wel zijn er aanpassingen geweest en is er nu een nieuw sein. De eerste twee staan op het baanvak Den Bosch - Utrecht ter hoogte van de aftakking naar de Betuweroute naar Zevenaar.
Het is de bedoeling dat er vanaf morgen één omloop in de IC Den Haag - Eindhoven wordt gereden door ICNG. Hiervoor zijn vandaag twee vijfdelige stellen naar de Binckhorst overgebracht.
Op zondag 2 juli 2023 15:00 schreef Peterselieman het volgende: Volgens mij dat laatste. Wel zijn er aanpassingen geweest en is er nu een nieuw sein. De eerste twee staan op het baanvak Den Bosch - Utrecht ter hoogte van de aftakking naar de Betuweroute naar Zevenaar.
Zijn er 6 voor zover ik weet; 3 richting Geldermalsen en Betuweroute respectievelijk en 3 aan de kant van Zaltbommel. Ook worden ze al ingezet op 't nieuwe opstelterrein in de Westhaven, maar die heb ik persoonlijk nog niet waargenomen.
Op zondag 2 juli 2023 20:27 schreef Maegrim het volgende: in de volle zon lijkt het geel net bruin, en doordat het maar 1 lamp is kan je het aan de positie ook niet meer zien
Ik moet om 13 uur in Rotterdam zuid zijn. Om vijf voor half tien vertrokken naar Utrecht, alwaar de trein naar Rotterdam niet reed door een aanrijding in de buurt van Gouda. Noodaprong dan maar en terug naar Schiphol om de icd te nemen. We zijn nauwelijks de tunnel bij schiphol uit en er wordt omgeroepen dat wij door een defecte trein op de hsl over het klassieke spoor naar Rotterdam geleid worden.
Wat ben ik blij dat ik altijd twee uur te vroeg vertrek als ik een afspraak heb
Zo had ik een keer dat ik van Breda naar Den Haag moest. De route via Prinsenbeek was dicht vanwege een aanrijding, dus omgereisd via Utrecht. Vlak voor aankomst in Utrecht: "Vanwege een technische storing, geen treinen Utrecht - Gouda."
Toen ben ik maar blijven zitten en via Amsterdam gegaan.
Op dinsdag 4 juli 2023 11:41 schreef DJMO het volgende: Ik moet om 13 uur in Rotterdam zuid zijn. Om vijf voor half tien vertrokken naar Utrecht, alwaar de trein naar Rotterdam niet reed door een aanrijding in de buurt van Gouda. Noodaprong dan maar en terug naar Schiphol om de icd te nemen. We zijn nauwelijks de tunnel bij schiphol uit en er wordt omgeroepen dat wij door een defecte trein op de hsl over het klassieke spoor naar Rotterdam geleid worden.
Wat ben ik blij dat ik altijd twee uur te vroeg vertrek als ik een afspraak heb
Slaat toch helemaal nergens op dat het zo ongekend onbetrouwbaar is dat je van ellende maar twee uur te vroeg weg
In tegenstelling tot wat we vorig jaar met het nieuwjaarsrondje meegemaakt hebben zal het TVV/SEV Bentheim-Hengelo volgende week dinsdagavond wel goed verlopen
Ik mag rijden
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 4 juli 2023 14:37 schreef dennistd het volgende: In tegenstelling tot wat we vorig jaar met het nieuwjaarsrondje meegemaakt hebben zal het TVV/SEV Bentheim-Hengelo volgende week dinsdagavond wel goed verlopen
Op dinsdag 4 juli 2023 17:33 schreef b2py het volgende: Wel veel ‘aangepast op de vervoersvraag’ dus aantal treinseries die op vrijdag dan tegen 1500 pas starten ipv vroeg in de ochtend zoals ma-do.
Daar kan ik op zich wel mee leven. Goed OV is belangrijk, maar als er echt geen vraag is op vrijdagochtenden kun je je afvragen voor wie je een bepaalde trein dan nog laat rijden.
Op dinsdag 4 juli 2023 14:37 schreef dennistd het volgende: In tegenstelling tot wat we vorig jaar met het nieuwjaarsrondje meegemaakt hebben zal het TVV/SEV Bentheim-Hengelo volgende week dinsdagavond wel goed verlopen
Op dinsdag 4 juli 2023 14:37 schreef dennistd het volgende: In tegenstelling tot wat we vorig jaar met het nieuwjaarsrondje meegemaakt hebben zal het TVV/SEV Bentheim-Hengelo volgende week dinsdagavond wel goed verlopen
Ik mag rijden
En hoe komen we dan van Rheine naar Bentheim?
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 04-07-2023 20:45:20 ]
• NS verkort de reistijd van Sprinters tussen Utrecht en Tiel en tussen Utrecht en ’s-Hertogenbosch met ongeveer zeven minuten op vrijdag tot en met zondag.
quote:
Uitwerking Sprinters rond Geldermalsen Op vrijdag tot en met zondag verbetert NS de Sprinters rond Geldermalsen conform de capaciteitsaanvraag, met betere aansluitingen in Tiel en een versnelling van de Sprinters Tiel – Utrecht en ’s-Hertogenbosch - Utrecht. De Sprinters zijn gekoppeld aan de treinen richting Den Haag Centraal en Leiden Centraal1. NS verkort de halteertijd op Utrecht Centraal waardoor doorgaande reizigers sneller over Utrecht Centraal heen reizen. Ook gaan de laatste Sprinters vanuit Utrecht richting Geldermalsen tien tot twintig minuten later rijden (van Utrecht naar Tiel om 00:06 uur, van Utrecht naar ’s-Hertogenbosch om 00:26 uur).
dus ze gaan niet sneller rijden, geen stations overslaan maar korter in Utrecht stilstaan en daardoor wordt de reis Utrecht -> Tiel sneller?
[ Bericht 5% gewijzigd door mart_83 op 04-07-2023 23:16:47 (persoon uit de quote gehaald) ]
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Treinverkeer na 09.00 stil in Noord-Nederland Vanaf 08.30 uur ligt het treinverkeer in Noord-Holland en Flevoland stil. Na 09.00 uur legt de NS al het treinverkeer boven Amersfoort stil vanwege het onstuimige weer.
Met dank aan de aanrijding bij Oss waardoor mijn trein van 7:46 naar Zwolle uitviel, stond ik dus nog op Deventer toen er rond 8:05 omgeroepen werd dat alles plat zou gaan. Zurück nach Hause dus maar.
[..] [..] [..] dus ze gaan niet sneller rijden, geen stations overslaan maar korter in Utrecht stilstaan en daardoor wordt de reis Utrecht -> Tiel sneller?
Nee, er staat niet waardoor die reis sneller wordt maar dat komt door minder lang stilstaan in Geldermalsen. Die lange stilstand is niet nodig als de IC's een kwartiersdienst rijden.
[..] Nee, er staat niet waardoor die reis sneller wordt maar dat komt door minder lang stilstaan in Geldermalsen. Die lange stilstand is niet nodig als de IC's een kwartiersdienst rijden.
aha, dan hadden ze dat dus kunnen neerzetten
betekent dat d at de 10 minuten trein ook verledentijd is?
[ Bericht 0% gewijzigd door mart_83 op 05-07-2023 11:50:47 (.) ]
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Dit ligt er nu allemaal op het spoor volgens rijdendetreinen.nl Rommel tussen Haarlem en Leiden; Hinder tussen Winterswijk West en Winterswijk; Bomen tussen Boskoop en Gouda, Roermond en Susteren, Deventer en Almelo.
Ik reed vandaag met een ICE via een omleidingsroute langs Keulen en daarbij kwam de trein langs een gigantische spoorwegovergang: https://maps.app.goo.gl/34zYrPHkTo6tzwFYA 13 sporen, zijn er exemplaren bekend waar het wegverkeer nog meer sporen moet passeren?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2023 19:33:48 ]
Yup, deze avond was er weer een stroomstoring tussen Sloterdijk en Wormerveer. De intercity Amsterdam Centraal-Den Helder werd omgeleid via Haarlem. Die trein zat al stampvol, de VIRM had slechts 4 bakken. En dan stopt deze trein nog extra in Beverwijk ook.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 7 juli 2023 21:35 schreef spectrumanalyser het volgende: Yup, deze avond was er weer een stroomstoring tussen Sloterdijk en Wormerveer. De intercity Amsterdam Centraal-Den Helder werd omgeleid via Haarlem. Die trein zat al stampvol, de VIRM had slechts 4 bakken. En dan stopt deze trein nog extra in Beverwijk ook.
Ik moest dus naar Wormerveer, en had een sprinter naar Haarlem / Uitgeest, en ook die zat overvol. Gelukkig was @Rob zo attent om naar station halfweg zwanenburg te rijden zodat ik na twee haltes al kon ontsnappen aan die helse drukte.
[..] Ik moest dus naar Wormerveer, en had een sprinter naar Haarlem / Uitgeest, en ook die zat overvol. Gelukkig was @:Rob zo attent om naar station halfweg zwanenburg te rijden zodat ik na twee haltes al kon ontsnappen aan die helse drukte.
de oorzaak bleek te liggen bij een stroomkabel die kortsluiting maakte.
twitter
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Het Britse RAIB heeft haar onderzoeksrapport uitgebracht over een trein die met een veel te hoge snelheid door wissels ging vlak ten noorden van Peterborough. De trein ging met 76 mi/u (122 km/u) door een wissel dat afbuigend met maximaal 30 mi/u (48 km/u) bereden mag worden.
De directe oorzaak is dat de machinist het seinbeeld niet goed las, en de aanduiding "Je neemt zometeen een afbuigende route" niet waarnam.
Ja, dat krijg je met dat hele idiote route-seingevingssysteem. Het wordt hoog tijd dat de Britten een snelheid-seingevingssysteem gaan implementeren. Zijn ze niet al op bepaalde plekken met ETCS bezig of zo?
Op dinsdag 11 juli 2023 09:55 schreef MTL het volgende: Ja, dat krijg je met dat hele idiote route-seingevingssysteem. Het wordt hoog tijd dat de Britten een snelheid-seingevingssysteem gaan implementeren.
Het vraagt vooral heel erg veel wegbekendheid van de machinist, die daar ook uitgebreid op getest worden. In de statistieken scoren de Britse spoorwegen over het algemeen erg goed wanneer het aankomt op veiligheid, bijna-ongelukken zoals deze zijn gelukkig een uitzondering.
Een snelheidgebaseerd seingevingssysteem had hier ook niet veel verschil gemaakt: de machinist heeft de junction indicator over het hoofd gezien. Dat had net zo goed kunnen gebeuren wanneer daar een snelheidsaanwijzer staat.
Het probleem is dat het sein vrij ver van de overloop staat en dat er geen systeem is dat een maximumsnelheid afdwingt na passage van het sein - onder de aanname "de machinist handelt naargelang het seinbeeld".
quote:
Zijn ze niet al op bepaalde plekken met ETCS bezig of zo?
Ja, dat zijn ze. De locatie in kwestie zou tegen 2029 moeten zijn voorzien van ETCS Level 2.
[..] Een snelheidgebaseerd seingevingssysteem had hier ook niet veel verschil gemaakt: de machinist heeft de junction indicator over het hoofd gezien. Dat had net zo goed kunnen gebeuren wanneer daar een snelheidsaanwijzer staat.
Het probleem is dat het sein vrij ver van de overloop staat en dat er geen systeem is dat een maximumsnelheid afdwingt na passage van het sein - onder de aanname "de machinist handelt naargelang het seinbeeld". [..]
Uiteraard afhankelijk van het gebruikte systeem. Met het Nederlandse systeem zou de machinist weten dat er een snelheidslimiet zit omdat het seinbeeld groen zou knipperen. Als dan het extra snelheids'bord' (lamp) over het hoofd zou zijn gezien, dan rijdt de trein juist langzamer (40 km/u ipv bijvoorbeeld 60 met groen knipper 6).
En wij hebben natuurlijk een systeem dat continu snelheidsbewaking uitvoert. Dat hebben de Britten in de meeste gevallen niet.
Jaren geleden had ik het een keertje dat ik in een trein van Den Haag naar Rotterdam zat. Het was ICR of ICM. De binnenkomst in Rotterdam ging gevoelsmatig veel sneller dan anders, en de trein ging met het nodige geschud en gebonk door de wissels vlak voor het perron. Bij stilstand volgde er een omroepbericht... "excuses voor het oncomfortabele binnenrijden, er was een technisch probleempje." Volgens mij had de machinist zich gewoon vergist en niet voldoende geremd.
[..] Uiteraard afhankelijk van het gebruikte systeem. Met het Nederlandse systeem zou de machinist weten dat er een snelheidslimiet zit omdat het seinbeeld groen zou knipperen. Als dan het extra snelheids'bord' (lamp) over het hoofd zou zijn gezien, dan rijdt de trein juist langzamer (40 km/u ipv bijvoorbeeld 60 met groen knipper 6).
Was er een aantal jaar terug niet een trein bij Nieuwerkerk met 100km/h door de overloopwissels (max 40km/h) gegaan?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Klopt, maar dat ging om een leerling en een mentor die dacht dat de leerling ver genoeg was om niet meer actief alles te controleren wat de leerling deed, als ik mij niet vergis.
En dan was er nog de STS-passage bij Hattemerbroek Aansluiting, waar een machinist die vanaf de Hanzelijn kwam door rood vloog en aan hoge snelheid (meer dan 90 km/u) het wissel openreed.
Daarover gesproken, is er ooit iets terechtgekomen van het ORBIT-systeem waarvan men toen hoge verwachtingen had? Ik hoor er nooit meer wat over.
ORBIT is volledig operationeel op de NSR vloot, met uitzondering van de Traxx (die heeft het niet).
En ik heb het in mijn vorige berichten uiteraard niet over ATB, maar het misinterpreteren van seinbeelden. Met bijvoorbeeld een knipperend groen sein in plaats van een vast groen sein met een richtingaanwijzer is er een hogere attentiewaarde naar de machinist toe en denk ik dat het incident in Engeland minder snel plaats had kunnen vinden.
[ Bericht 32% gewijzigd door MTL op 11-07-2023 21:00:34 ]
De Britten hebben wel seinbeelden om de machinist te attenderen op een afwijkende route, of enkele trucjes in het seinstelsel om dat af te dwingen:
1) Knipperende gele seinen. Dit wordt niet overal toegepast, hangt o.a. samen met baanvaksnelheid, -capaciteit en het snelheidsverschil. Waar wel toegepast is het een vooraankondiging aan de machinist: je hebt een doorgaande rijweg, maar verderop ga je een wissel nemen. De machinist kan dan z'n snelheid aanpassen.
Seinbeelden die de machinist krijgt:
Groen -> (Dubbel geel knipper ->) Enkel geel knipper -> groen met richtingaanwijzer (een streep of nummer/letter).
2) Approach control from red Hierbij wordt het sein voor het wissel kunstmatig op rood gehouden, totdat de trein de sectie bezet. Er start dan een klokje en na X tijd zal het sein vrijkomen.
Seinbeelden die de machinist krijgt: Groen -> (Dubbel geel ->) Enkel geel -> Rood (dat na X tijd verandert in geel/groen)
3) Preliminary route indicators Op sommige locaties worden de richtingaanwijzers die je meestal bij seinen ziet ook vrij langs de baan geplaatst, zodat een machinist een vooraankondiging krijgt van een afwijkende route.
Voor de knipperende gele seinen geldt (naar mijn weten) dat een machinist deze alleen te zien krijgt indien de rijweg in één keer ingesteld kan worden. Een machinist die een andere trein volgt zal geen Groen -> Geel -> Knipperend geel -> Groen-met-richtingaanwijzer te zien krijgen, in dat geval schakelt het systeem terug naar 'approach control from red'.
En dat is wat er bij Peterborough gebeurde: de Lumo-trein reed kort achter een andere trein, en daardoor kreeg de machinist gele seinen te zien. De andere trein ging uit de weg, het klokje van de approach control liep af, en het systeem zette het sein op groen - met een witte balk. De machinist verwachtte een doorgaande rijweg en versnelde.
Groen knipper is overigens ook een bestaand seinbeeld in Engeland. Het is ooit ingevoerd als experimenteel seinbeeld om op het zuidelijke deel van de lijn de snelheid te verhogen naar 140 mi/u (225 km/u), maar dat is uiteindelijk toch niet doorgegaan. Groen knipper betekent nu hetzelfde als vast groen - maar er zijn nog altijd een paar (oude) installaties langs de lijn die dat seinbeeld geven.
Op dinsdag 11 juli 2023 19:02 schreef James1988 het volgende: En dan was er nog de STS-passage bij Hattemerbroek Aansluiting, waar een machinist die vanaf de Hanzelijn kwam door rood vloog en aan hoge snelheid (meer dan 90 km/u) het wissel openreed.
Daarover gesproken, is er ooit iets terechtgekomen van het ORBIT-systeem waarvan men toen hoge verwachtingen had? Ik hoor er nooit meer wat over.
Op maandag 10 juli 2023 22:23 schreef James1988 het volgende: Het Britse RAIB heeft haar onderzoeksrapport uitgebracht over een trein die met een veel te hoge snelheid door wissels ging vlak ten noorden van Peterborough. De trein ging met 76 mi/u (122 km/u) door een wissel dat afbuigend met maximaal 30 mi/u (48 km/u) bereden mag worden.
De directe oorzaak is dat de machinist het seinbeeld niet goed las, en de aanduiding "Je neemt zometeen een afbuigende route" niet waarnam.
Ben door de andere video's aan het bladeren maar wat een bizarre ongevallen gebeuren daar in hemelsnaam.. - een tram die ontspoort omdat-ie met 80km/h door een 20km/h bocht kan rijden - zonder te schouwen op volle snelheid verder mogen rijden door een bergachtig gebied vlak na urenlange zware regenval, en ontsporen omdat het spoor nu onder rotsblokken is bedolven - spoorwerkers die middenin actieve sporen staan en net op tijd voor naderende treinen weg weten te springen - een overweg die opengaat en twee auto's die op een haar na een aanstormende trein missen, omdat het treindetectiesysteem niet functioneert bij bladeren op het spoor
Heb zelf toevallig de laatste dagen tussen Blackpool en London getreind en wilde eigenlijk komen vertellen hoe aangenaam verrast ik was door het soepele reizen, maar bovenstaande ongevallen verwacht je toch niet in een ontwikkeld land..
Als je gaat kijken vind je in elk 'ontwikkeld land' wel wat waarvan je denkt "hoe kon dat dan gebeuren?". Over Duitsland, Frankrijk, België, Nederland en Spanje valt ook het nodige te mekkeren
- spoorwerkers die middenin actieve sporen staan en net op tijd voor naderende treinen weg weten te springen - een overweg die opengaat en twee auto's die op een haar na een aanstormende trein missen, omdat het treindetectiesysteem niet functioneert bij bladeren op het spoor
Dit is in Nederland ook allemaal gebeurd de afgelopen 20 jaar. Dan komen daar nog andere gekke dingen bij.
Ja, dat trekt de kwaliteit van de video’s imo nogal naar beneden. Net als die bijzondere types die hij vaak bij zich heeft. Mede daardoor gestopt met kijken.
Veel video’s bestaan uit een hoop gevreet, gescheld en bier tanken met af een toe een trein. Zonde want hij begon wel goed.
Ik snap het zelf kennelijk niet, want als ik het probeer dan wordt mijn application rejected als ik mijn bankgegevens invul. Een snel rondje googlen leert dat een ING-rekening kennelijk bij meer mensen problemen oplevert.
[ Bericht 28% gewijzigd door Janneke141 op 13-07-2023 12:53:13 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Bij HVV kan je ook een andere startdatum kiezen, afhankelijk van wanneer je het ticket nodig hebt betaal je dus minder (als voorbeeld: vanaf 11 augustus scheelt het 10 dagen dus betaal je grofweg 1/3 minder; dus ongeveer ¤33 i.p.v ¤49). Vergeet na aankoop niet het ticket meteen te 'kündigen', het is een abonnement dus als je het niet tijdig annuleert wordt het voor de maand september automatisch verlengd.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2023 13:57:51 ]
Op donderdag 13 juli 2023 12:05 schreef Janneke141 het volgende: Wat is de makkelijkste manier om voor de maand augustus zo'n Duits 49-euro-abo te kopen als je geen creditcard hebt?
Ik moest vandaag ergens voorbij Sloterdijk in de Amsterdamse haven zijn, en over een klein spoortje daar zag ik ineens een heuse Hippel rondrijden Was wel geinig, ik wist niet dat die dingen nog actief waren, buiten een museum. Kon helaas geen foto maken maar was van Rail Force One, volgens mij nummer 692.
Op vrijdag 14 juli 2023 18:59 schreef De_Hertog het volgende: Ik moest vandaag ergens voorbij Sloterdijk in de Amsterdamse haven zijn, en over een klein spoortje daar zag ik ineens een heuse Hippel rondrijden Was wel geinig, ik wist niet dat die dingen nog actief waren, buiten een museum. Kon helaas geen foto maken maar was van Rail Force One, volgens mij nummer 692.
klopt, in het westelijk havengebied Amsterdam is een hippel actief. Die doet o.a. overbrengingen naar de houtrakpolder. er is nog een klein stukje richting mainhavenweg waar je deze loc kunt aantreffen.
In Oss hadden ze ook een hippel in bedrijf bij de overslagterminal OOC. Inmiddels hebben ze daar een loc gehuurd van Strukton. Heel misschien dat er in Amersfoort nog een hippel in gebruik is voor het stukje naar het Pon-terrein in Leusden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] klopt, in het westelijk havengebied Amsterdam is een hippel actief. Die doet o.a. overbrengingen naar de houtrakpolder. er is nog een klein stukje richting mainhavenweg waar je deze loc kunt aantreffen.
In Oss hadden ze ook een hippel in bedrijf bij de overslagterminal OOC. Inmiddels hebben ze daar een loc gehuurd van Strukton. Heel misschien dat er in Amersfoort nog een hippel in gebruik is voor het stukje naar het Pon-terrein in Leusden.
Bedankt voor de toelichting Ik denk niet dat ik er actief naar op zoek ga, maar ik vond het juist erg leuk om zo'n oud beestje toevallig tegen te komen. Ik dacht zelfs even dat ik de oudste nog in dienst zijnde loc gevonden had, maar dat blijkt toch nog steeds de 1200 te zijn
Edit: ik zie nu pas hoe goed m'n willekeurige spot bij de TT past
[ Bericht 6% gewijzigd door De_Hertog op 14-07-2023 19:27:52 ]
ik heb nu een voordeeluren op saldo en wil die stopzetten, maar ik heb periodes dat ik vaker met de trein ga en soms helemaal niet, dus dan kan ns flex wel uitkomst bieden, en overweeg dus over te stappen naar ns flex basis ik kan het zo snel niet vinden bij de NS, maar kan je als je NS flex neemt ook gewoon op saldo reizen ?
Dus: wel opladen en dat de kosten van de rit daar eerst vanaf worden gehaald ? (je zal maandelijks dan nog wel een factuur van het abo hebben maar dat is prima..)
Op zondag 16 juli 2023 11:00 schreef mschol het volgende: ik heb nu een voordeeluren op saldo en wil die stopzetten, maar ik heb periodes dat ik vaker met de trein ga en soms helemaal niet, dus dan kan ns flex wel uitkomst bieden, en overweeg dus over te stappen naar ns flex basis ik kan het zo snel niet vinden bij de NS, maar kan je als je NS flex neemt ook gewoon op saldo reizen ?
Dus: wel opladen en dat de kosten van de rit daar eerst vanaf worden gehaald ? (je zal maandelijks dan nog wel een factuur van het abo hebben maar dat is prima..)
Nee, alles gaat op factuur.
Er is wel een uitzondering mogelijk waarbij je in de bus/tram/metro op saldo kan blijven reizen. Maar dat moet je dan regelen via de NS klantenservice.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Er is wel een uitzondering mogelijk waarbij je in de bus/tram/metro op saldo kan blijven reizen. Maar dat moet je dan regelen via de NS klantenservice.
Als je zonder verdere abonnementsvormen verder NS Flex neemt met deze insteek kan je voor die reizen toch beter gebruik maken van reizen via je bankpas?
Ik weet niet welk stuk je specifiek naar verwijst, maar NL en FR lijken daarbij in het stukje 'martkaandeel nieuwe spelers passagiersvervoer' ongeveer even laag te scoren, zij het dan op twee verschillende metrics
Hebben die rijtuigen geen asgenerator? Zou me niet verbazen bij die ouwe meuk. Dan hebben ze gewoon een stroomvoorziening wat voor loc er ook voor hangt.
Meest opvallende: aanleg van de ooit geplande maar nooit aangelegde lijn Ter Apel Rijksgrens - Haren (of Meppen), om zo aan te sluiten op de Nedersaksenlijn
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Meest opvallende: aanleg van de ooit geplande maar nooit aangelegde lijn Ter Apel Rijksgrens - Haren (of Meppen), om zo aan te sluiten op de Nedersaksenlijn
Op zondag 16 juli 2023 17:46 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als je zonder verdere abonnementsvormen verder NS Flex neemt met deze insteek kan je voor die reizen toch beter gebruik maken van reizen via je bankpas?
zou kunnen maar ik heb wel graag een eenduidig reis overzicht, autist dat ik wel beetje ben
Op dinsdag 18 juli 2023 01:01 schreef James1988 het volgende: Vanaf December 2024 willen NMBS/SNCF 5 klassieke treinparen per dag laten rijden tussen Brussel en Parijs. Reistijd 3 uur, met Belgisch materieel.
Op dinsdag 18 juli 2023 01:01 schreef James1988 het volgende: Vanaf December 2024 willen NMBS/SNCF 5 klassieke treinparen per dag laten rijden tussen Brussel en Parijs. Reistijd 3 uur, met Belgisch materieel.
Drie uur voor hemelsbreed 260 km, met onderweg twee stops. Lijkt realistisch, maar echt warm krijg ik het er niet van, die HSL ligt er niet voor niets...
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Drie uur voor hemelsbreed 260 km, met onderweg twee stops. Lijkt realistisch, maar echt warm krijg ik het er niet van, die HSL ligt er niet voor niets...
Ik vermoed dat de enige reden voor dit plan is dat ze FlixTrain de pas af willen snijden. Er staat me iets van bij dat FlixTrain plannen had om op deze route te rijden en wellicht zelfs al treinpaden had aangevraagd.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2023 07:58:20 ]
Ik ben wat dingen aan het opruimen en kom daarbij onder andere een aantal oude spoorfoto's tegen die ik ooit na een tentoonstelling had meegekregen. Gaat om wat uitvergrootte foto's in en rond Heerlen uit de jaren '30, oa loc 2121 met een reizigerstrein in het station en een paar (volgens mij) locs van de staatsmijnen. De foto's zijn niet van geweldige kwaliteit en hebben punaise-gaatjes in de hoeken, maar voor ik ze weggooi: iemand interesse?
[..] Drie uur voor hemelsbreed 260 km, met onderweg twee stops. Lijkt realistisch, maar echt warm krijg ik het er niet van, die HSL ligt er niet voor niets...
De daadwerkelijke genomen route is ongeveer 310 km, daarmee komt de gemiddelde snelheid iets boven 100 km/u uit. Niet heel slecht.
Deze treinen zullen denk ik vooral bedoeld zijn als concurrentie voor de bussen en om FlixTrain en consorten de pas af te snijden.
Nu maar hopen dat het gewoon een klassieke IC wordt waar je ook zonder gedoe in mag met InterRail enzo, dan zou het nog best eens een succesnummer kunnen worden.
[..] Drie uur voor hemelsbreed 260 km, met onderweg twee stops. Lijkt realistisch, maar echt warm krijg ik het er niet van, die HSL ligt er niet voor niets...
Met de auto zou het bijna vier uur zijn, alhoewel de laatste drie kwartier daarvan zijn om Parijs zelf in te komen Alsnog geen slechte reistijd lijkt me dan.
Het is wel jammer dat de eerste trein alsnog pas om 10:18 in Parijs is. Ik zit nog steeds te wachten op een extra vroege Thalys, maar volgens mij gaat die er nooit komen.
En dat wordt dan weer mogelijk door de doorgaande instroom van M7 in de Belgische binnenlandse dienst, waarmee I-materieel wordt vrijgespeeld.
Naar het schijnt zijn de Belgen ook van plan om de M5-dubbeldekkers langer in dienst te houden: er zijn onlangs testritten gedaan met een loc van het type HLE 18 en er zouden plannen zijn om alsnog ETCS in te bouwen in de stuurrijtuigen.
Zoals sommigen wel weten vond ik vroeger treinen interessant. Op mijn harde schijf kwam ik net wat foto's uit die tijd tegen. Leuk om even te delen
DDM-1 Heiloo 6 september 2010:
Olympische Virms bij Onze Lieve Vrouwe Ter Nood 2009:
ICR op Enkhuizen 25 juli 2011:
Beatrix per trein naar Denemarken 2010:
A'dam Koninginnedag 2011. De bedoeling was afwijkende materieelinzet kijken maar dat liep in de soep door: brandje gestookt in trein vlak voor A'dam -> treinverkeer plat -> ongeduldige feestvierders in meerdere stilstaande treinen gooien deuren open proberen via het spoor naar de binnenstad te lopen -> ME ingezet
A'dam 7 december 2014, DDAR weer terug in dienst. De eerste reizigersrit van een DDAR3 als stoptrein 14895 van Amsterdam naar Alkmaar:
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Thnx! Ik heb nog meer leuks maar die staan op een Flickr waar ik de inloggegevens van kwijt ben Heb een verzoek gestuurd naar Flickr maar ik ga er niet vanuit dat ik hem terug krijg
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op woensdag 19 juli 2023 20:52 schreef Duvel het volgende: Was die foto met twee Olympische VIRMs toeval of was dat een speciale rit?
Dat was toeval! Dit was de IC Alkmaar-Maastricht. Ik heb ook een foto van 2 roze virms, dat was wel zo gepland ivm roze maandag op de kermis van Tilburg dacht ik.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
ICRm in Enkhuizen bijvoorbeeld. Dat mat dook plots overal op nadat het van de Schrootlijn af geschopt was
Die ICR naar Enkhuizen was bizar. Mooiste afwijking waar ik in heb gezeten. Reden zelfs 2 setjes. Van een bevriende liefhebber krijg ik 's morgens een sms: "ICR kruising op Grootebroek!!!!!!!!!!". Ik had toch echt zoiets van 'rot op met je geintjes'. Maar toen ik overtuigd was ben ik direct de trein in gesprongen om hem op A'dam te onderscheppen
Ik was vooral een afwijkingen jager ipv plaatjes maken langs de baan. Ik ben bijna overal wel geweest met exotisch materieel.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op woensdag 19 juli 2023 20:43 schreef Starhopper het volgende: Zoals sommigen wel weten vond ik vroeger treinen interessant. Op mijn harde schijf kwam ik net wat foto's uit die tijd tegen. Leuk om even te delen
Beatrix per trein naar Denemarken 2010: [ afbeelding ]
A'dam Koninginnedag 2011. De bedoeling was afwijkende materieelinzet kijken maar dat liep in de soep door: brandje gestookt in trein vlak voor A'dam -> treinverkeer plat -> ongeduldige feestvierders in meerdere stilstaande treinen gooien deuren open proberen via het spoor naar de binnenstad te lopen -> ME ingezet [ afbeelding ]
A'dam 7 december 2014, DDAR weer terug in dienst. De eerste reizigersrit van een DDAR3 als stoptrein 14895 van Amsterdam naar Alkmaar: [ afbeelding ]
Ben benieuwd of iemand bij Railion nog flink op z'n flikker heeft gekregen omdat ze Trixie met een smerige loc hebben gereden
Op woensdag 19 juli 2023 20:43 schreef Starhopper het volgende: Zoals sommigen wel weten vond ik vroeger treinen interessant. Op mijn harde schijf kwam ik net wat foto's uit die tijd tegen. Leuk om even te delen
Beatrix per trein naar Denemarken 2010: [ afbeelding ]
Mijn oude werkplek Nog net te zien naast de voorruit van de loc. Ik kan alleen niet ver genoeg inzoomen om te zien of ik het ben.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Yeah!! Groene Raket FTW Vanwege het veelvuldig gebruik van deze bijnaam heb ik nog een ban gehad op een niet nader te noemen forum
Was mijn favoriete materieel! Juist omdat iedereen het lelijk vond
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
[..] Mijn oude werkplek Nog net te zien naast de voorruit van de loc. Ik kan alleen niet ver genoeg inzoomen om te zien of ik het ben.
Heb een grotere versie. Heb ff een uitsnede gemaakt
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Ik kan niet eens met zekerheid herkennen of het een bureaustoelleuning of een persoon met beeldschermlicht in zijn gezicht. Maar ik hang meestal helemaal onderuit en dat doet die persoon/rugleuning niet.
[ Bericht 2% gewijzigd door stavromulabeta op 19-07-2023 22:26:02 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
[..] Ik kan niet eens met zekerheid herkennen of het een bureaustoelleuning of een persoon met beeldschermlicht in zijn gezicht. Maar ik hang meestal helemaal onderuit en dat doet die persoon/rugleuning niet.
Kan alle 2 idd. Lastig te zien.
Wel toffe werkplek! Wat zat daar voor kantoor?
[ Bericht 4% gewijzigd door Starhopper op 20-07-2023 00:07:00 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op donderdag 20 juli 2023 07:27 schreef Duvel het volgende: Er heeft een tijd een afdeling van de gemeente Amsterdam gezeten, Dienst Metro (of hoe het op dat moment ook heette).
Thnx! Mooi stekkie! Daar zou ik ook mijn kantoor wel willen hebben
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op donderdag 20 juli 2023 07:27 schreef Duvel het volgende: Er heeft een tijd een afdeling van de gemeente Amsterdam gezeten, Dienst Metro (of hoe het op dat moment ook heette).
Inderdaad. Eerst Dienst Noordzuidlijn, toen Dienst Metro en later het hele railinfrabeheer van Amsterdam.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Op donderdag 20 juli 2023 09:00 schreef Duvel het volgende: Zitten ze daar nu nog steeds? Je had beneden eerst dat informatiecentrum over de NZL, dat werd daarna een soort vergaderruimte geloof ik.
Ja, bij dat informatiecentrum ben ik af en toe geweest als ik moest wachten. Dat was naast de fietsverhuur toch? Daar lagen ook regelmatig opgegraven spulletjes.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op donderdag 20 juli 2023 09:00 schreef Duvel het volgende: Zitten ze daar nu nog steeds? Je had beneden eerst dat informatiecentrum over de NZL, dat werd daarna een soort vergaderruimte geloof ik.
Nee, het hele infrabeheer is nu teruggegaan naar het voormalige GVB Railservices. Die ProRail/NS-achtige constructie met een aparte infratak onder de vlag van de gemeente en een zelfstandige vervoerder was ooit opgetuigd in het kader van marktwerking het OV. Het idee was toen dat er zelfs verschillende vervoerders op het metro- en tramnet zouden gaan rijden (Bestaande net/NZL/Amstelveenlijn). Dat is met het onderhands mogen gunnen aan de stadsvervoerder (gelukkig) verleden tijd en was die constructie met een infrabeheerder (gemeente), een vervoerder (GVB), een procesaannemer (GVB-RS) en een concessieverlener (SRA/VRA) ook nodeloos complex geworden.
[ Bericht 0% gewijzigd door stavromulabeta op 20-07-2023 09:48:01 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Lijkt me een verstandige reorganisatie. Al vanaf de dIVV-tijd zaten GVB en de gemeente elkaar dwars. Nu heb je weer een beetje de Rotterdamse constructie in Amsterdam.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 20 juli 2023 09:51 schreef Duvel het volgende: Lijkt me een verstandige reorganisatie. Al vanaf de dIVV-tijd zaten GVB en de gemeente elkaar dwars. Nu heb je weer een beetje de Rotterdamse constructie in Amsterdam.
Nou ja, laat ik stellen dat het onderbrengen van infra bij een directie die primair wordt afgerekend op inkomsten uit incheckende reizigers, ook wel weer een bepaalde dynamiek met zich meebreng waar je iets van kunt vinden. Beetje cryptisch maar wel voldoende voor op een openbaar forum.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
De Tomorrowlandtrein, is die dit weekend ook ergens te zien? Ik wil hem wel in het echt zien
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op donderdag 20 juli 2023 17:15 schreef Starhopper het volgende: De Tomorrowlandtrein, is die dit weekend ook ergens te zien? Ik wil hem wel in het echt zien
Ik zou het je niet durven te vertellen. Deze foto's zijn vanmorgen om 9:56 uur genomen op Amsterdam cs. Het was een icd naar Antwerpen of Brussel en had minimaal 25 minuten vertraging.
Deze heb ik genomen vanuit de trein waar ik in zat. Hier hing hij aan.
[..] Nou ja, laat ik stellen dat het onderbrengen van infra bij een directie die primair wordt afgerekend op inkomsten uit incheckende reizigers, ook wel weer een bepaalde dynamiek met zich meebreng waar je iets van kunt vinden. Beetje cryptisch maar wel voldoende voor op een openbaar forum.
Op donderdag 20 juli 2023 17:15 schreef Starhopper het volgende: De Tomorrowlandtrein, is die dit weekend ook ergens te zien? Ik wil hem wel in het echt zien
[..] Maandag weer terug, volgende week nog een keer
Dan ga ik volgende week ff kijken Thnx!
Ik vond dit nog:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal volgende week wel hetzelfde zijn.
[ Bericht 30% gewijzigd door Starhopper op 20-07-2023 19:18:40 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
[..] Thnx! Ik heb nog meer leuks maar die staan op een Flickr waar ik de inloggegevens van kwijt ben Heb een verzoek gestuurd naar Flickr maar ik ga er niet vanuit dat ik hem terug krijg
Ik heb mijn account weer terug!!!!!!!!! YES!!!!!!!!!!!! Vanavond alles ff downloaden! Is helaas niet alles maarja, beter iets dan niets
Om nog even terug te komen op de koninklijke trein die ik gisteren geplaatst heb. Deze stond ook op mn account:
Bewogen maar wel heel cool!!!!
[ Bericht 0% gewijzigd door Starhopper op 20-07-2023 20:36:05 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Gek. Hier wel. Heb hem even bij een andere plaatjesboer geüpload. En nu?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Hogesnelheidstreinen die over de hsl rijden bij het dorp Rijpwetering,moeten tot zeker 2025 veel langzamer rijden.De treinen zouden met 300 kilometer per uur over een viaduct moeten kunnen,maar de maximumsnelheid is voorlopig 80.
Volgens ProRail zijn er bij de bouw van het viaduct in het dorp bij Leiden rekenfouten gemaakt.De constructie en lassen zijn niet sterk genoeg.Daardoor zitten er scheurtjes in het laswerk.
ProRail hoopt dat de treinen later dit jaar 160 kunnen rijden,maar het herstel om 300 mogelijk te maken is ingrijpend. Negen andere viaducten die op dezelfde manier zijn gebouwd,worden onderzocht.
De HSL (ook wel HSL-Zuid) is een bijzonder stuk spoor. ProRail is hier ‘hoofdbeheerder’ van. Maar het dagelijks beheer, inclusief onderhoud en storingsherstel, is in handen van Infraspeed BV. ProRail heeft deze spoorlijn niet ontworpen of gebouwd. En wij dragen dus niet de dagelijkse zorg voor onderhoud.
Dit lijkt me ook een geweldige situatie. Optimaal vingertjewijsgenot is gegarandeerd
Denk eerlijk gezegd niet dat als ProRail de baan ‘zelf’ had ontworpen er weinig veranderd was, uiteindelijk hebben waarschijnlijk dan dezelfde toetsers meegekeken van een ingenieursbureau die nu de OG van realisatie betonwerk HSL-Zuid hebben bijgestaan.
Op dinsdag 25 juli 2023 18:05 schreef b2py het volgende: Denk eerlijk gezegd niet dat als ProRail de baan ‘zelf’ had ontworpen er weinig veranderd was, uiteindelijk hebben waarschijnlijk dan dezelfde toetsers meegekeken van een ingenieursbureau die nu de OG van realisatie betonwerk HSL-Zuid hebben bijgestaan.
Daar gaat het toch ook niet om? Dan was in ieder geval WEL duidelijk geweest wie het moest oplossen en dat had de oplostermijn ten goede gekomen.
Denk dat dat wel meevalt eigenlijk, ProRail draagt hierin enkel de communicatie. Infraspeed zal aan de bak moeten, al dan niet op kosten van I&W of eigen kosten als eigen fout is. (Gezien de fout als ontwerpfout is bestempeld gaat het waarschijnlijk nog naar een verzekeraar ook die mogelijk (deels) de kosten zal vergoeden)
Voor zover mij bekend is Infraspeed alleen verantwoordelijk voor de bovenbouw (spoor, signalisatie, elektrificatie) en is de onderbouw direct in opdracht van de staat ontworpen en gebouwd.
Toeslag betalen om langzamer te rijden dan de gewone intercity. Mooi man.
Ongeacht wie ze in dit juridische circus uiteindelijk als verantwoordelijke gaan aanwijzen, de rekening komt toch wel bij de belastingbetaler. Dus veel maakt het niet uit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ongeacht wie ze in dit juridische circus uiteindelijk als verantwoordelijke gaan aanwijzen, de rekening komt toch wel bij de belastingbetaler. Dus veel maakt het niet uit.
Of in het geval van de ICD gereden met Track en rijtuigen: geld betalen om net zo snel te rijden als sommige Duitse stoptreinen
Op dinsdag 25 juli 2023 19:31 schreef James1988 het volgende: Voor zover mij bekend is Infraspeed alleen verantwoordelijk voor de bovenbouw (spoor, signalisatie, elektrificatie) en is de onderbouw direct in opdracht van de staat ontworpen en gebouwd.
Volgens mij zat het inderdaad zo. Er was al eerder discussie over het beton bij de tunnel noordrand volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 27 juli 2023 13:56 schreef dennistd het volgende: Vanaf december schijnt het bistro-rijtuig uit de Pimpel te gaan verdwijnen Zou vervangen gaan worden door een extra rijtuig 1e klas.
6 uur in een trein zonder bar is wel pittig lang. Ook al is het wel begrijpelijk, de eerste klas is vaak behoorlijk vol.
Op donderdag 27 juli 2023 13:56 schreef dennistd het volgende: Vanaf december schijnt het bistro-rijtuig uit de Pimpel te gaan verdwijnen Zou vervangen gaan worden door een extra rijtuig 1e klas.
Waar stopt de Pimpel dan waardoor een 10e rijtuig is niet mogelijk is?
[..] Zijn dat trouwens een beetje ok treinen? Ik wil toevallig over een paar maanden naar Konstanz met precies die verbinding. Of is die Dosto beter?
IC2 is Dosto. Tja, ten opzichte van het oude vind ik het nogal een stap achteruit. Vmax van 200 naar 160, veel minder ruimte voor bagage en geen Bordbistro.
[..] IC2 is Dosto. Tja, ten opzichte van het oude vind ik het nogal een stap achteruit. Vmax van 200 naar 160, veel minder ruimte voor bagage en geen Bordbistro.
Ja dat is ook zo. Ik ben niet zo thuis in Duitsland. Ik bedoelde eigenlijk het dubbeldeksmaterieel dat doorgaans als RE rondrijdt, met een loc. Tussen Singen en Offenburg in dit geval.
[..] Ja dat is ook zo. Ik ben niet zo thuis in Duitsland. Ik bedoelde eigenlijk het dubbeldeksmaterieel dat doorgaans als RE rondrijdt, met een loc. Tussen Singen en Offenburg in dit geval.
In de basis hetzelfde materiaal, maar dan met vloerbedekking (vandaar dat ze ook wel Teppich-RE worden genoemd) en betere stoelen.
Eigenlijk vind ik het fijner dan VIRM. Maar ja, het blijft een dubbeldekker
[..] Waar stopt de Pimpel dan waardoor een 10e rijtuig is niet mogelijk is?
Osnabrück (laag) is een probleem daar passen max 9 rijtuigen. Of 17 van die korte Talgo-bakjes. Die nieuwe treinen zijn dan ook niet langer dan de huidige.
Op donderdag 27 juli 2023 18:23 schreef Dr_Flash het volgende: In België zeggen ze dan gewoon "reizigers voor Osnabrück niet in de laatste bak gaan zitten". Waar een wil is is een weg
Mijn vermoeden (zoals ik ook al op somda heb geschreven) is dat die BordBistrobakken aan een revisie toe zijn en dat DB daar geen geld meer in wil stoppen.
Er waren op de conferentie waar ik tot en met vrijdag een week terug was in de Utah echt een buitengewoon groot aantal Duutsers en ze waren het er allemaal unaniem over eens dat wij wel veel klagen en dat DB aan de buitenkant leuk lijkt maar dat je bij één overstap tussen twee lange-afstandstreinen minimaal een uur vertraging op gaat lopen tegenwoordig. En dat is eigenlijk tot nu toe in de afgelopen drie jaar ook mijn ervaring geweest.
Het is overal een fakking tyfusbende. Vraag me echt af hoe dat komt (niet echt trouwens).
Op vrijdag 28 juli 2023 08:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Er waren op de conferentie waar ik tot en met vrijdag een week terug was in de Utah echt een buitengewoon groot aantal Duutsers en ze waren het er allemaal unaniem over eens dat wij wel veel klagen en dat DB aan de buitenkant leuk lijkt maar dat je bij één overstap tussen twee lange-afstandstreinen minimaal een uur vertraging op gaat lopen tegenwoordig. En dat is eigenlijk tot nu toe in de afgelopen drie jaar ook mijn ervaring geweest.
Het is overal een fakking tyfusbende. Vraag me echt af hoe dat komt (niet echt trouwens).
Groot gebrek aan publieke investeringen tijdens de Merkel-jaren, is overal te merken in Duitsland. Versleten spoor, slechte wegen, archaïsche internetinfrastructuur, afgeleefde scholen en universiteiten, verouderde overheidsgebouwen, enzovoorts. Met Lindner zit er weer een bezeten spaaridealist in het ministerie van financiën, dus er wordt verder bezuinigd op investeringen. Kortom, het is al slecht, en het gaat alleen maar slechter worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2023 08:43:48 ]
Op donderdag 27 juli 2023 13:56 schreef dennistd het volgende: Vanaf december schijnt het bistro-rijtuig uit de Pimpel te gaan verdwijnen Zou vervangen gaan worden door een extra rijtuig 1e klas.
Zonde!!!!!!!!!!!! De bistro was altijd cool! Lekker met een halve liter Erdinger genieten van het uitzicht Snel maar weer naar Duitsland dus.
[ Bericht 4% gewijzigd door Starhopper op 28-07-2023 10:00:57 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op vrijdag 28 juli 2023 15:40 schreef marcb1974 het volgende: Het was toch mogelijk via ns.nl te zien wat voor type trein er ging rijden op een bepaald traject
Ja in de reisplanner
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
[..] Nu onderweg naar Stendal of all places. Maar mooi geen BordBistro vandaag
Maar vast 2 halve liters Grolsch uit de kiosk getrokken maar die blijven ook niet eeuwig koud natuurlijk.
Das naar!!! Hopelijk heb je op de weg terug meer geluk
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op donderdag 27 juli 2023 13:56 schreef dennistd het volgende: Vanaf december schijnt het bistro-rijtuig uit de Pimpel te gaan verdwijnen Zou vervangen gaan worden door een extra rijtuig 1e klas.
Waarom zou er niet gewoon een extra rijtuig toegevoegd kunnen worden? Het is niet alsof er een gebrek aan perronlengte is op tussenliggende stations.
En voor komende maandag kan ik het nog steeds niet zien.
Je kan inderdaad maar beperkt vooruit kijken. Ik dacht t/m morgen, maar ik kijk net in de reisplanner en dat klopt niet. Het is ook niet 24h, dus welke logica erachter zit, geen idee.
[..] Je kan inderdaad maar beperkt vooruit kijken. Ik dacht t/m morgen, maar ik kijk net in de reisplanner en dat klopt niet. Het is ook niet 24h, dus welke logica erachter zit, geen idee.
Het verschilt per treinserie geloof ik. De sprinter hier ter stede kan ik maar tot een paar uur vooruit bekijken. Treinposities planner is vaak wel iets accurater en sneller dan de app van NS.
2 weken geleden is er een complete set afgeleverd in Braunschweig, vanaf daar zal er getest gaan worden. Inzet op de IC Amsterdam - Berlijn is voorzien vanaf het laatste kwartaal van 2024.
[..] 2 weken geleden is er een complete set afgeleverd in Braunschweig, vanaf daar zal er getest gaan worden. Inzet op de IC Amsterdam - Berlijn is voorzien vanaf het laatste kwartaal van 2024.
Dat zou dan ongeveer hetzelfde tijdspad zijn als de ICE3 neo, en die rijdt nu proefritten in Nederland. Ik vind start inzet Q4 2024 optimistisch.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Inzet van de ICE3neo is al voorzien voor de zomer van 2024 voor zover ik weet. Maar dat zal vast wel een best-case scenario zijn, net als voor de Talgo.
Aan de andere kant gaat het voor de Talgo enkel om rijtuigen. De gebruikte locs zijn immers al toegelaten. Daar zullen dus veel minder tests voor nodig zijn. Dan zal het er vooral om gaan of Talgo genoeg definitieve treinen heeft afgeleverd krijgt voor eind 2024, zodat niet hetzelfde gezeik ontstaat als met de ICNG van Alstom nu.
De Talgo-loc is inderdaad nieuw, maar in eerste instantie gaan er NS Vectrons gebruikt worden als ik het goed begrijp. Daarmee hoeft er dus niet gewacht op de toelating van de Talgo-loc. Die kan daarna rustig afgewacht worden.
Op zaterdag 29 juli 2023 17:02 schreef MTL het volgende: De Talgo-loc is inderdaad nieuw, maar in eerste instantie gaan er NS Vectrons gebruikt worden als ik het goed begrijp. Daarmee hoeft er dus niet gewacht op de toelating van de Talgo-loc. Die kan daarna rustig afgewacht worden.
scheelt weer en er zijn veel stammen besteld, waardoor je makkelijker kunt testen naast de stammen die in dienst zijn.
Wel jammer dat dingen als koersrijtuigen in de toekomst gaan verdwijnen
Niet in eerste instantie. Ze beginnen met Vectrons. Het is gewoon een rijtuigenstam verder dus paar elektromagnetische compatibiliteitstesten en je bent snel klaar.
[..] Niet in eerste instantie. Ze beginnen met Vectrons. Het is gewoon een rijtuigenstam verder dus paar elektromagnetische compatibiliteitstesten en je bent snel klaar.
"Gewoon een rijtuigenstam" In theorie kan een BR103 of 218 er dus ook mee rijden? Gaaf.
[..] Tenzij ze Idzehoe - Westerland elektrificeren zal dat ook wel gebeuren. Of ze er modernere locs voor plempen
En Oberstdorf huppeldepup ook.
Gisteren filmpje gekeken waarbij iemand met een ¤49 ticket Oberstdorf-Westerland binnen 24u deed ( eigenlijk begin hij nog iets verder zuidelijk- meest zuidelijke bushalte van D en ging opSylt ook nog naar met meest noordelijke punt met de bus)
DB Fernverkehr heeft Vectron Dual Mode's besteld voor gebruik met ICE L op niet-geëlektrificeerde trajecten, en om als afsleeploc op hogesnelheidslijnen te gebruiken.
Hiervoor wordt ook de ICE L aangepast: oorspronkelijk zou het bediensysteem alleen overweg kunnen met de door Talgo geleverde locs, maar DB heeft de meerprijs betaald om in plaats daarvan het ÖBB WTB-systeem te gebruiken.
En daar profiteert DSB nu ook weer van, zij waren van plan om met Vectrons in sandwichbedrijf te gaan rijden maar bij een recente uitbreiding van de order heeft DSB nu ook voor stuurstandrijtuigen gekozen.
Op zaterdag 29 juli 2023 17:02 schreef MTL het volgende: De Talgo-loc is inderdaad nieuw, maar in eerste instantie gaan er NS Vectrons gebruikt worden als ik het goed begrijp. Daarmee hoeft er dus niet gewacht op de toelating van de Talgo-loc. Die kan daarna rustig afgewacht worden.
Dat zal er leuk uitzien. Maar zonder nieuwe loc lijkt het me wel haalbaar. Wel voor het eerst Talgo in NL, interessant!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Gisteren filmpje gekeken waarbij iemand met een ¤49 ticket Oberstdorf-Westerland binnen 24u deed ( eigenlijk begin hij nog iets verder zuidelijk- meest zuidelijke bushalte van D en ging opSylt ook nog naar met meest noordelijke punt met de bus)
Stadler bouwt momenteel de 13 Arrivastellen voor de Maaslijn nadat de bouw al lange tijd uitgesteld is geweest. in Wildenrath worden er testrondjes afgelegd.
Het betekent wel dat Arriva Limburg straks met een flink materieeloverschot zit van het E-mat. Qua D-mat zitten ze met het vertrek van de Linten wat te krap, maar daarvoor in de plaats komen D-GTW's uit het noorden die daar over zijn.
Gisteren had mijn vlucht een urenlange vertraging. Na aankomst op Schiphol om 0:30 dacht ik aangewezen te zijn op een Taxi naar huis, want NS reisplanner gaf aan dat er geen treinen meer reden. moest naar Alkmaar.
Ik ben naar het perron gaan rennen en kon evengoed instappen in een trein richting Amsterdam Centraal. Op Sloterdijk was ik verbaasd dat er nog wel een trein ging naar Uitgeest. Keurig thuisgekomen met het OV, met een laatste trein/bus.
kortom; de CTA weet soms meer dan NS reisplanner.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Of de overstap voldeed niet aan de regels die in de reisplanner staan. Dan komt die reis er niet uit. Toch haal je 's avonds laat een overstap van 3 minuten op Sloterdijk op de sloffen. De drempel is 5 minuten van boven naar beneden.
Op zondag 30 juli 2023 09:58 schreef spectrumanalyser het volgende: Gisteren had mijn vlucht een urenlange vertraging. Na aankomst op Schiphol om 0:30 dacht ik aangewezen te zijn op een Taxi naar huis, want NS reisplanner gaf aan dat er geen treinen meer reden. moest naar Alkmaar.
Ik ben naar het perron gaan rennen en kon evengoed instappen in een trein richting Amsterdam Centraal. Op Sloterdijk was ik verbaasd dat er nog wel een trein ging naar Uitgeest. Keurig thuisgekomen met het OV, met een laatste trein/bus.
kortom; de CTA weet soms meer dan NS reisplanner.
Op zaterdagavond rijden er tot vrij laat treinen...
Over drie weken ga ik naar Pukkelpop bij Hasselt (B), inbegrepen bij het ticket is een treinreis heen en terug van elk Belgisch station (kunnen ze bij Lowlands en Pinkpop nog eens iets van leren). Kwam ik vanuit het buitenland dan moest ik het eerstvolgende station na de grens selecteren op de site van de Belgische spoorwegen ... ik zou dus een kaartje Roosendaal - Essen moeten kopen, want ...op het Belgische netwerk rijd ik dan 'gratis'
Denken jullie spoorwegkenners dat ik dan ook met de IC Brussel zou mogen? Want eigenlijk rijd ik dan Breda - grens 'zwart' ...
Er zijn zelfs treinen waarin het drinken van bier en andere alcoholhoudende dranken niet is toegestaan. Dat geldt v.z.i.w. bij alle treinen van metronom, en ook de verschillende lijnen van DB Regio rond Hamburg
Op zondag 30 juli 2023 21:12 schreef James1988 het volgende: Er zijn zelfs treinen waarin het drinken van bier en andere alcoholhoudende dranken niet is toegestaan. Dat geldt v.z.i.w. bij alle treinen van metronom, en ook de verschillende lijnen van DB Regio rond Hamburg
[..] Ik ben onlangs in Dordrecht door de handhaving uit de Qbuzz-trein gemieterd met m’n milkshake in een afgesloten beker
Wat? Mag dat niet?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
[..] Nee. In de Blauwnet-treinen mag het ook niet. Nou ja, in de Blauwnettreinen van Keolis dan. In die van Arriva mag het weer wel. Maar da's logisch.
Kinderachtig.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op zondag 30 juli 2023 21:12 schreef James1988 het volgende: Er zijn zelfs treinen waarin het drinken van bier en andere alcoholhoudende dranken niet is toegestaan. Dat geldt v.z.i.w. bij alle treinen van metronom, en ook de verschillende lijnen van DB Regio rond Hamburg
Jah, Metronom is daar als eerste mee begonnen herinner ik me vaag.
Nee, ik vroeg het nog aan die man. Of een flesje water wel mocht. Ook niet. “Zero tolerance”. Ik weet dat het de regels zijn maar je kan ook overdrijven
[..] Nee, ik vroeg het nog aan die man. Of een flesje water wel mocht. Ook niet. “Zero tolerance”. Ik weet dat het de regels zijn maar je kan ook overdrijven
Met z'n allen houden we het netjes en schoon. Daarom eten en drinken we niet in de bus. Een slok water is geen probleem. In de trein is eten en drinken wel toegestaan, mits er geen overlast is als in geur of etensresten. Alcohol is in al onze voertuigen verboden.