ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dienstmededeling
Op zaterdag 1 juli 2023 16:30 schreef b2py het volgende: Hadden jullie al gezien dat de reistijd Groningen - Amsterdam tegenwoordig onder de 2 uur is sinds de versnelling van de boog bij Hoogeveen?
Op zaterdag 1 juli 2023 16:30 schreef b2py het volgende: Hadden jullie al gezien dat de reistijd Groningen - Amsterdam tegenwoordig onder de 2 uur is sinds de versnelling van de boog bij Hoogeveen?
Leuk! En ik zie dat de planner ook stiptheid van de trein aangeeft tegenwoordig. Das nou eindelijk een feature waar ik wat mee kan.
Op zaterdag 1 juli 2023 16:30 schreef b2py het volgende: Hadden jullie al gezien dat de reistijd Groningen - Amsterdam tegenwoordig onder de 2 uur is sinds de versnelling van de boog bij Hoogeveen?
Dat was toch al zo naar Amsterdam Zuid met 1.59 uur en nu 1.58 uur?
DB heeft een nieuwe video gedeeld over de voortgang van bouwwerkzaamheden voor het project 'Digitaler Knoten Stuttgart' (DKS), een grootschalige modernisering van het seinwezen rond Stuttgart.
Volgens mij dat laatste. Wel zijn er aanpassingen geweest en is er nu een nieuw sein. De eerste twee staan op het baanvak Den Bosch - Utrecht ter hoogte van de aftakking naar de Betuweroute naar Zevenaar.
Het is de bedoeling dat er vanaf morgen ιιn omloop in de IC Den Haag - Eindhoven wordt gereden door ICNG. Hiervoor zijn vandaag twee vijfdelige stellen naar de Binckhorst overgebracht.
Op zondag 2 juli 2023 15:00 schreef Peterselieman het volgende: Volgens mij dat laatste. Wel zijn er aanpassingen geweest en is er nu een nieuw sein. De eerste twee staan op het baanvak Den Bosch - Utrecht ter hoogte van de aftakking naar de Betuweroute naar Zevenaar.
Zijn er 6 voor zover ik weet; 3 richting Geldermalsen en Betuweroute respectievelijk en 3 aan de kant van Zaltbommel. Ook worden ze al ingezet op 't nieuwe opstelterrein in de Westhaven, maar die heb ik persoonlijk nog niet waargenomen.
Op zondag 2 juli 2023 20:27 schreef Maegrim het volgende: in de volle zon lijkt het geel net bruin, en doordat het maar 1 lamp is kan je het aan de positie ook niet meer zien
Ik moet om 13 uur in Rotterdam zuid zijn. Om vijf voor half tien vertrokken naar Utrecht, alwaar de trein naar Rotterdam niet reed door een aanrijding in de buurt van Gouda. Noodaprong dan maar en terug naar Schiphol om de icd te nemen. We zijn nauwelijks de tunnel bij schiphol uit en er wordt omgeroepen dat wij door een defecte trein op de hsl over het klassieke spoor naar Rotterdam geleid worden.
Wat ben ik blij dat ik altijd twee uur te vroeg vertrek als ik een afspraak heb
Zo had ik een keer dat ik van Breda naar Den Haag moest. De route via Prinsenbeek was dicht vanwege een aanrijding, dus omgereisd via Utrecht. Vlak voor aankomst in Utrecht: "Vanwege een technische storing, geen treinen Utrecht - Gouda."
Toen ben ik maar blijven zitten en via Amsterdam gegaan.
Op dinsdag 4 juli 2023 11:41 schreef DJMO het volgende: Ik moet om 13 uur in Rotterdam zuid zijn. Om vijf voor half tien vertrokken naar Utrecht, alwaar de trein naar Rotterdam niet reed door een aanrijding in de buurt van Gouda. Noodaprong dan maar en terug naar Schiphol om de icd te nemen. We zijn nauwelijks de tunnel bij schiphol uit en er wordt omgeroepen dat wij door een defecte trein op de hsl over het klassieke spoor naar Rotterdam geleid worden.
Wat ben ik blij dat ik altijd twee uur te vroeg vertrek als ik een afspraak heb
Slaat toch helemaal nergens op dat het zo ongekend onbetrouwbaar is dat je van ellende maar twee uur te vroeg weg
In tegenstelling tot wat we vorig jaar met het nieuwjaarsrondje meegemaakt hebben zal het TVV/SEV Bentheim-Hengelo volgende week dinsdagavond wel goed verlopen
Ik mag rijden
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 4 juli 2023 14:37 schreef dennistd het volgende: In tegenstelling tot wat we vorig jaar met het nieuwjaarsrondje meegemaakt hebben zal het TVV/SEV Bentheim-Hengelo volgende week dinsdagavond wel goed verlopen
Op dinsdag 4 juli 2023 17:33 schreef b2py het volgende: Wel veel ‘aangepast op de vervoersvraag’ dus aantal treinseries die op vrijdag dan tegen 1500 pas starten ipv vroeg in de ochtend zoals ma-do.
Daar kan ik op zich wel mee leven. Goed OV is belangrijk, maar als er echt geen vraag is op vrijdagochtenden kun je je afvragen voor wie je een bepaalde trein dan nog laat rijden.
Op dinsdag 4 juli 2023 14:37 schreef dennistd het volgende: In tegenstelling tot wat we vorig jaar met het nieuwjaarsrondje meegemaakt hebben zal het TVV/SEV Bentheim-Hengelo volgende week dinsdagavond wel goed verlopen
Op dinsdag 4 juli 2023 14:37 schreef dennistd het volgende: In tegenstelling tot wat we vorig jaar met het nieuwjaarsrondje meegemaakt hebben zal het TVV/SEV Bentheim-Hengelo volgende week dinsdagavond wel goed verlopen
Ik mag rijden
En hoe komen we dan van Rheine naar Bentheim?
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 04-07-2023 20:45:20 ]
• NS verkort de reistijd van Sprinters tussen Utrecht en Tiel en tussen Utrecht en ’s-Hertogenbosch met ongeveer zeven minuten op vrijdag tot en met zondag.
quote:
Uitwerking Sprinters rond Geldermalsen Op vrijdag tot en met zondag verbetert NS de Sprinters rond Geldermalsen conform de capaciteitsaanvraag, met betere aansluitingen in Tiel en een versnelling van de Sprinters Tiel – Utrecht en ’s-Hertogenbosch - Utrecht. De Sprinters zijn gekoppeld aan de treinen richting Den Haag Centraal en Leiden Centraal1. NS verkort de halteertijd op Utrecht Centraal waardoor doorgaande reizigers sneller over Utrecht Centraal heen reizen. Ook gaan de laatste Sprinters vanuit Utrecht richting Geldermalsen tien tot twintig minuten later rijden (van Utrecht naar Tiel om 00:06 uur, van Utrecht naar ’s-Hertogenbosch om 00:26 uur).
dus ze gaan niet sneller rijden, geen stations overslaan maar korter in Utrecht stilstaan en daardoor wordt de reis Utrecht -> Tiel sneller?
[ Bericht 5% gewijzigd door mart_83 op 04-07-2023 23:16:47 (persoon uit de quote gehaald) ]
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Treinverkeer na 09.00 stil in Noord-Nederland Vanaf 08.30 uur ligt het treinverkeer in Noord-Holland en Flevoland stil. Na 09.00 uur legt de NS al het treinverkeer boven Amersfoort stil vanwege het onstuimige weer.
Met dank aan de aanrijding bij Oss waardoor mijn trein van 7:46 naar Zwolle uitviel, stond ik dus nog op Deventer toen er rond 8:05 omgeroepen werd dat alles plat zou gaan. Zurόck nach Hause dus maar.
[..] [..] [..] dus ze gaan niet sneller rijden, geen stations overslaan maar korter in Utrecht stilstaan en daardoor wordt de reis Utrecht -> Tiel sneller?
Nee, er staat niet waardoor die reis sneller wordt maar dat komt door minder lang stilstaan in Geldermalsen. Die lange stilstand is niet nodig als de IC's een kwartiersdienst rijden.
[..] Nee, er staat niet waardoor die reis sneller wordt maar dat komt door minder lang stilstaan in Geldermalsen. Die lange stilstand is niet nodig als de IC's een kwartiersdienst rijden.
aha, dan hadden ze dat dus kunnen neerzetten
betekent dat d at de 10 minuten trein ook verledentijd is?
[ Bericht 0% gewijzigd door mart_83 op 05-07-2023 11:50:47 (.) ]
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Dit ligt er nu allemaal op het spoor volgens rijdendetreinen.nl Rommel tussen Haarlem en Leiden; Hinder tussen Winterswijk West en Winterswijk; Bomen tussen Boskoop en Gouda, Roermond en Susteren, Deventer en Almelo.
Ik reed vandaag met een ICE via een omleidingsroute langs Keulen en daarbij kwam de trein langs een gigantische spoorwegovergang: https://maps.app.goo.gl/34zYrPHkTo6tzwFYA 13 sporen, zijn er exemplaren bekend waar het wegverkeer nog meer sporen moet passeren?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2023 19:33:48 ]
Yup, deze avond was er weer een stroomstoring tussen Sloterdijk en Wormerveer. De intercity Amsterdam Centraal-Den Helder werd omgeleid via Haarlem. Die trein zat al stampvol, de VIRM had slechts 4 bakken. En dan stopt deze trein nog extra in Beverwijk ook.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 7 juli 2023 21:35 schreef spectrumanalyser het volgende: Yup, deze avond was er weer een stroomstoring tussen Sloterdijk en Wormerveer. De intercity Amsterdam Centraal-Den Helder werd omgeleid via Haarlem. Die trein zat al stampvol, de VIRM had slechts 4 bakken. En dan stopt deze trein nog extra in Beverwijk ook.
Ik moest dus naar Wormerveer, en had een sprinter naar Haarlem / Uitgeest, en ook die zat overvol. Gelukkig was @Rob zo attent om naar station halfweg zwanenburg te rijden zodat ik na twee haltes al kon ontsnappen aan die helse drukte.
[..] Ik moest dus naar Wormerveer, en had een sprinter naar Haarlem / Uitgeest, en ook die zat overvol. Gelukkig was @:Rob zo attent om naar station halfweg zwanenburg te rijden zodat ik na twee haltes al kon ontsnappen aan die helse drukte.
de oorzaak bleek te liggen bij een stroomkabel die kortsluiting maakte.
twitter
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Het Britse RAIB heeft haar onderzoeksrapport uitgebracht over een trein die met een veel te hoge snelheid door wissels ging vlak ten noorden van Peterborough. De trein ging met 76 mi/u (122 km/u) door een wissel dat afbuigend met maximaal 30 mi/u (48 km/u) bereden mag worden.
De directe oorzaak is dat de machinist het seinbeeld niet goed las, en de aanduiding "Je neemt zometeen een afbuigende route" niet waarnam.
Ja, dat krijg je met dat hele idiote route-seingevingssysteem. Het wordt hoog tijd dat de Britten een snelheid-seingevingssysteem gaan implementeren. Zijn ze niet al op bepaalde plekken met ETCS bezig of zo?