jawel, maar laat het eerst voldoende afkoelen. Er blijft anders niets van de korrels over.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:38 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
https://www.ah.nl/kookschrift/recept/574928
Maar ik bedoelde eik meer van eerst de rijst koken in de rijstkoker, en dan overscheppen in de pan om te bakken? of is dat geen optie?
Ja weet ik, in de volksmond en zoals TS bedoelt is nasi natuurlijk de goreng versiequote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:37 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Sec genomen, is nasi rijst.
Nasi Goreng is opgebakken rijst, wat wij kortweg nasi noemen.
Ja zeker een optie, maar denk dat de meesten het bij de stap van in de pan bakken vernaggelen qua aanbrandenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:38 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
https://www.ah.nl/kookschrift/recept/574928
Maar ik bedoelde eik meer van eerst de rijst koken in de rijstkoker, en dan overscheppen in de pan om te bakken? of is dat geen optie?
Ze zijn toch aan het verdwijnen. Ik maak trouwens mijn bami beter dan zij, vind ik. Er zit niks in hun bami, paar miniscule blokjes ham, ingrediënten, waar is mijn vergrootglas. Ik mik de bami/nasi zeer rijkelijk vol. Dat doen die Chinezen niet. Dan kan ik ook een bak voor 5 euro verkopen.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:44 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen; de plaatselijke chinees verdient niks meer aan mij
Ikzelf ben als souschef in de leer bij @Iwaniusquote:Op vrijdag 30 juni 2023 20:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
@:johannes_vermeer graag wat duiding.
Die had nog een filmpje, opgenomen in de professionele keuken van een vriend, waarin hij ons wel eens even ging laten zien hoe je nou eigenlijk nasi moest maken.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 22:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ikzelf ben als souschef in de leer bij @:Iwanius
Dat is toch niet te vreten manquote:Op zaterdag 1 juli 2023 06:01 schreef Raw85 het volgende:
[ afbeelding ]
Makkelijker dan dit gaat het niet worden
Die is ook afgestemd op de smaak van de gewone burger, wat jij voorschotelt is elitair 'kijk mij zelf koken' maar dan via een AH maaltijdpakket. Is werkelijk niets anders, komt waarschijnlijk uit dezelfde fabriek.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 19:22 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je vreet nu kant en klare magnetronbagger
Helaas nog niet Marc! Staat nog wel op de agenda.quote:Op woensdag 12 juli 2023 18:15 schreef marc0871 het volgende:
En? Al één van de voorgestelde nasi's gemaakt/gekocht @:saylway?
Dit. De beste nasi-reeks in de geschiedenis van FOK!.quote:
En dan ook meteen het slechtste nasi topic:quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:00 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dit. De beste nasi-reeks in de geschiedenis van FOK!.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |