Hoe kun jij geld ontvangen in 2022 terwijl je panelen er pas in 2023 liggen?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 07:37 schreef ShoNuf het volgende:
Hier gasloos, nieuwbouw februari 2021.
23 panelen laten plaatsen per 1 maart 2023 (6k ex btw). Eind oktober 2021 nog 13 panelen (3k ex btw) op noord laten plaatsen.
2021: ¤600 ontvangen.
2022: ¤4.400 + 2 x ¤180 energie toeslag vd overheid gekregen.
2023: ¤2.650 krijg ik van UC terug en nu sinds 1 juli een 1-jarig contract bij Engie.
Tja, totaal 8.010 ontvangen + gratis energie. Dit had ik nooit durven dromen toen wij onze woning betrokken.
1 maart 2023 zal wel 1 maart 2021 moeten zijn…quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe kun jij geld ontvangen in 2022 terwijl je panelen er pas in 2023 liggen?
Haha dat klopt, maart 2021 moet het zijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe kun jij geld ontvangen in 2022 terwijl je panelen er pas in 2023 liggen?
Volgens mij mag dat niet behandeld worden door een demissionair kabinet. Met andere woorden, die afbouw is niet officieel goedgekeurd, en is dus nog geen feit, en mag dus nu volgens mij ook niet behandeld worden. De kans dat die afbouw op 1 jan 2025 wordt daarmee steeds kleiner.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:53 schreef J.B. het volgende:
Stomme vraag wellicht, maar wat voor een invloed heeft het vallen van het kabinet op de salderingsregeling?
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:53 schreef J.B. het volgende:
Stomme vraag wellicht, maar wat voor een invloed heeft het vallen van het kabinet op de salderingsregeling?
Controversiële onderwerpen worden niet behandeld, een salderingsregeling zal niet snel controversieel zijnquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat niet behandeld worden door een demissionair kabinet. Met andere woorden, die afbouw is niet officieel goedgekeurd, en is dus nog geen feit, en mag dus nu volgens mij ook niet behandeld worden. De kans dat die afbouw op 1 jan 2025 wordt daarmee steeds kleiner.
Maar, dit kan ook wishful thinking zijn.
Grote kans dat 1 jan 2025 m weer niet gaat worden. Hoeveel meters moeten er ook nog vervangen worden?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat niet behandeld worden door een demissionair kabinet. Met andere woorden, die afbouw is niet officieel goedgekeurd, en is dus nog geen feit, en mag dus nu volgens mij ook niet behandeld worden. De kans dat die afbouw op 1 jan 2025 wordt daarmee steeds kleiner.
Dat was het anders wel de laatste keer dat het kabinet viel dacht ik. Dat is ook de reden dat het naar achteren werd uitgesteld toen, meen ik me te kunnen herinneren.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Controversiële onderwerpen worden niet behandeld, een salderingsregeling zal niet snel controversieel zijn
Ik lees overal op internet dat die regeling er af gaat maar bij mijn weten was dat helemaal nog niet rond. Wat is nu de huidige status van die afbouwregeling?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Voor zo ver ik weet moet het nog door de 1e kamer heen maar die zijn kritisch. Dat is ook waarom het er nog niet doorheen is. Maar dat dacht ik recent ergens gelezen te hebben, maar niet zeker, dus pin me er niet op vast.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik lees overal op internet dat die regeling er af gaat maar bij mijn weten was dat helemaal nog niet rond. Wat is nu de huidige status van die afbouwregeling?
Zelfs als, dan duurt dat nog een paar jaar.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik lees overal op internet dat die regeling er af gaat maar bij mijn weten was dat helemaal nog niet rond. Wat is nu de huidige status van die afbouwregeling?
Ik zou zeker regelmatig klagen bij de netbeheerder. In een aantal gevallen kunnen ze hier weldegelijk snel iets aan doen. Wel is het raadzaam dat meerdere mensen uit de zelfde wijk hun beklag doen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:45 schreef Patroon het volgende:
Sinds dit jaar hebben wij steeds vaker dippen in de opbrengst, op momenten dat het erg zonnig is. Dit komt door overcapaciteit van het netwerk. Is daar verder nog wat aan te doen, of maar gewoon afwachten tot de netbeheerder de boel gaat verzwaren?
Laat het loggen door Homeassistant.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:27 schreef CoolGuy het volgende:
Hm, wat een klote portal van SolarEdge.
Ik had een tarief ingesteld, en aangezien ik al jaren hetzelfde contract had, ook al jaren 1 tarief, want ik had geen piek/dal tarief. Nu sinds een paar dagen wel.
Ik dacht, moet niet zo moeilijk zijn, want tot datum X had ik gewoon 1 vast tarief voor alles, en vanaf datum X had ik piek en dal met de respectievelijke tarieven.
Wat doet ie? Flikkert de historie weg, tot datum X, en begint opnieuw vanaf datum X
Dat gebeurt al.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Laat het loggen door Homeassistant.
Voor ons maakt het niet uit. We verbruiken net iets meer dan we opwekken (behalve in het superjaar 2022).quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:58 schreef Patroon het volgende:
Is het nu lonend (financieel) om de electronische apparaten zoveel mogelijk aan te zetten tijdens zonneuren of maakt dat door salderen op jaarbasis niet uit? Ons stroomtarief is zo'n 26ct en de terugleververgoeding 21 ct.
Zelf denk ik dat het niet uitmaakt, want op jaarbasis wordt het verbruik toch weggestreept aan de opwek, maar iemand die ik ken geeft aan da thet financieel toch aantrekkelijker is om zoveel mogelijk zelf te verbruiken.
als de stroom die je niet verbruikt niet teruggeleverd kan worden , worden uiteindelijk de omvormers uit gezet. dan wek je niet op en je moet stroom afnemen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:58 schreef Patroon het volgende:
Is het nu lonend (financieel) om de electronische apparaten zoveel mogelijk aan te zetten tijdens zonneuren of maakt dat door salderen op jaarbasis niet uit? Ons stroomtarief is zo'n 26ct en de terugleververgoeding 21 ct.
Zelf denk ik dat het niet uitmaakt, want op jaarbasis wordt het verbruik toch weggestreept aan de opwek, maar iemand die ik ken geeft aan da thet financieel toch aantrekkelijker is om zoveel mogelijk zelf te verbruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |