Het enige onweer hangt ten noorden van Groningen.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:02 schreef MissHobje het volgende:
Het rommelt in De Bilt (rammelt ook vanalles op het balkon door de wind! )
Hoop het niet! Heb je elke keer van die smerige vochtige hitte afgewisseld met koele vochtige dagen. Geen ideaal zomer weer. Doe mij maar een herhaling van juni. Was eigenlijk perfect. Al ben je nu wel van dat gedram in de media over droogte afquote:Op dinsdag 4 juli 2023 07:36 schreef DonDruiper het volgende:
Gaan we weer zo'n zomer krijgen van een week nat kutweer met heel veel wind en een graad of 20 en dan 2 dagen snoeihitte afgekoeld met onweer?
Rinse and repeat?
Het was helaas ook niet veelquote:Op maandag 3 juli 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het enige onweer hangt ten noorden van Groningen.
Het is wel een pittig regenbuitje voor als je buiten zit
Zulke zomers zuigen kont imho.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 07:36 schreef DonDruiper het volgende:
Gaan we weer zo'n zomer krijgen van een week nat kutweer met heel veel wind en een graad of 20 en dan 2 dagen snoeihitte afgekoeld met onweer?
Rinse and repeat?
Beter gewoon snel droog. Liever nog eerderquote:
Ik zie dit nog wel code oranje worden, dus geen zon helaasquote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:37 schreef Haags het volgende:
[..]
Code geel maat, dan schijnt bij ons de zon. 😎
De timing maakt het voor mij geen herfststormquote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Enkel in de avond. Nu is het gewoon een veredelde herfststorm.
Ja, zomerstormen leveren veel schade op. Dat hoeft van mij ook niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vind er niks cools aan. Gaat alleen voor veel schade zorgen.
Straks maar even de tuinmeubelen en planten wat verdekt opstellenquote:
quote:
Kan je ook nog een grote versie van het plaatje posten? Twitter is kut en ik ga geen account aanmaken om daaromheen te werken.quote:
Waddeneilanden worden weggeblazen?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Met name het NW kan wel eens flinke woei krijgen:
[ afbeelding ]
Texel ligt straks voor de kust van Duitsland.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, zomerstormen leveren veel schade op. Dat hoeft van mij ook niet.
Er is nog te veel onzekerheid denk ik, maar zou best alsnog kunnen komen vanavond (laat).quote:
En figuren die schijt hebben en gewoon met de caravan over een dijk gaan rijdenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:59 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[..]![]()
STORMEN nu. Alles vol in het blad.
kaarten zien er toch heftig uitquote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:20 schreef Scjvb het volgende:
Zal achteraf gezien allemaal vast weer reuze te zijn meegevallenStorm in een glas water, dus.
Voor alle zekerheid toch even wat grote planten op het terras verplaatsen
Windstoten vs gemiddelde windsnelheid. Maakt wel uit.quote:
Leuke keuze voor de training morgen: in het bos, met als nadeel dat je tussen de bomen (en dus takken) fietst, of Flevoland, met als nadeel....nou ja, het is Flevoland.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Met name het NW kan wel eens flinke woei krijgen:
[ afbeelding ]
Het wordt in de gaten gehouden, maar is nu nog te vroeg. Uit de guidance van het KNMI:quote:
quote:Kennelijk zijn de beginvoorwaarden nu zodanig dat er in veel oplossingen sterke activering optreedt. Aandachtspunten voor waarschuwingen bij de randstoring zijn de windstoten bij het koufront, het windveld aan de zuidflank en de neerslagsom. Voorlopig nog een gele waarschuwingen voor windstoten, maar er bestaat een kans dat er eventueel moet worden opgeschaald naar een hogere waarschuwingsniveau.
Dat valt nog best tegen. Als er veel regen in korte tijd valt, dan stroomt het meeste water in de riolen en sloten. Niet in de grond.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:49 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, met de verwachtte regen van morgen zijn we voorlopig wel af van de berichten over droogte, lijkt mij. Alles is weer nat zat. Tijd voor een 2e juni
Grote plaatjes pleasequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |