Dessers is ook een optie zie ik.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:09 schreef Caland het volgende:
https://rangersjournal.bl(...)-expect-from-danilo/
Ben er niet helemaal zeker van of dit stukje nou over Danilo of Mbappe gaat
Gestopt met lezen toen ik voor de tweede keer Feyenord lasquote:Op maandag 26 juni 2023 16:09 schreef Caland het volgende:
https://rangersjournal.bl(...)-expect-from-danilo/
Ben er niet helemaal zeker van of dit stukje nou over Danilo of Mbappe gaat
Ja je hebt overdrijven, chargeren, de feiten compleet negeren om een punt te maken en dan komt ongeveer dit.quote:Op maandag 26 juni 2023 18:22 schreef Caland het volgende:
Voor nu vind ik het vooral grappig dat twee jaar geleden 1,2 miljoen een enorme verkoop voor Feyenoord was en dat we nu niet tevreden zijn met dertig miljoen. Ik denk dat het een heel mooi bedrag is.
Aantoonbare onzin
Ik maak hier uit op dat het een kwestie van tijd is voor de volgende prijs binnen is.quote:
Ook wel een beetje gek om uitgerekend bij die transfer uit te komenquote:Op maandag 26 juni 2023 18:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja je hebt overdrijven, chargeren, de feiten compleet negeren om een punt te maken en dan komt ongeveer dit.
We hebben tussen de 15 miljoen voor Karsdorp/Kongolo in 2017 en de 15 miljoen voor Malacia in 2022 zeven spelers voor meer dan 1,2m verkocht. Het transferbeleid was matig maar ook weer niet zó slecht
Wat een achterlijke opmerking inderdaad.quote:Op maandag 26 juni 2023 18:22 schreef Caland het volgende:
Voor nu vind ik het vooral grappig dat twee jaar geleden 1,2 miljoen een enorme verkoop voor Feyenoord was en dat we nu niet tevreden zijn met dertig miljoen. Ik denk dat het een heel mooi bedrag is.
Aantoonbare onzin
Van Arnequote:Op maandag 26 juni 2023 18:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wat een achterlijke opmerking inderdaad.
Komt dit van Pietje of Waterreus?
Ik zat serieus te scrollen of er een post van Pietje stond die ik had overgeslagen.quote:
Dit is trouwens wel ontzettend vervelend en ook wel vreemd. Toen van Geel in maart 2019 vertrok had Feyenoord geen schulden, en afgelopen seizoen is er gigantisch veel verkocht, met nu een kampioenschap en vooruitzicht op Champions League voetbal. Hoe kunnen we in vredesnaam nóg financieel er niet boven zijn? Is dit omdat we commercieel zo weinig rendement boeken, of is dit nog steeds de erfenis van Sjaak+corona? Want dan mag je onderhand van geluk spreken dat je niet kopje onder bent gegaan destijds.quote:Wat ik vervelend vind, is dat door jarenlang geen verkopen bij Feyenoord te hebben gehad, die dertig miljoen niet één-op-één geïnvesteerd kan worden. We hebben nu te maken met financiële herstelwerkzaamheden vanuit de jaren waarin er nooit iets werd verkocht. Voor Feyenoord is het heel mooi, maar voor de zittende trainer is het jammer dat niet al het geld direct geïnvesteerd kan worden.
Ik denk dat de verliezen van 2019-2022 groter zijn dan we al die tijd wisten. Gecombineerd met wellicht iets meer investeringen de afgelopen 2 jaar waar we onvoldoende zicht op hebben. Maar dat kunnen we terugvinden in het jaarverslag in september.quote:Op maandag 26 juni 2023 18:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dit is trouwens wel ontzettend vervelend en ook wel vreemd. Toen van Geel in maart 2019 vertrok had Feyenoord geen schulden, en afgelopen seizoen is er gigantisch veel verkocht, met nu een kampioenschap en vooruitzicht op Champions League voetbal. Hoe kunnen we in vredesnaam nóg financieel er niet boven zijn? Is dit omdat we commercieel zo weinig rendement boeken, of is dit nog steeds de erfenis van Sjaak+corona? Want dan mag je onderhand van geluk spreken dat je niet kopje onder bent gegaan destijds.
Feyenoord staat(stond) er veel slechter voor op financieel gebied dan de meeste mensen door hadden. Je zit letterlijk in de gevarenzone van de KNVB qua financiëen:quote:Op maandag 26 juni 2023 18:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dit is trouwens wel ontzettend vervelend en ook wel vreemd. Toen van Geel in maart 2019 vertrok had Feyenoord geen schulden, en afgelopen seizoen is er gigantisch veel verkocht, met nu een kampioenschap en vooruitzicht op Champions League voetbal. Hoe kunnen we in vredesnaam nóg financieel er niet boven zijn? Is dit omdat we commercieel zo weinig rendement boeken, of is dit nog steeds de erfenis van Sjaak+corona? Want dan mag je onderhand van geluk spreken dat je niet kopje onder bent gegaan destijds.
Ook wel een suggestief ‘onderzoek’ dit meen ik. Aangezien ze daar werkten met een voorspelling over 22/23 en die om onduidelijke redenen minder zwaar lieten wegen. Soort Krabby met cijfersquote:Op maandag 26 juni 2023 19:10 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Feyenoord staat(stond) er veel slechter voor op financieel gebied dan de meeste mensen door hadden. Je zit letterlijk in de gevarenzone van de KNVB qua financiëen:
[ twitter ]
Nou is dat volgens mij ook niet per se helemaal eerlijk vanwege corona en omdat de meeste grote verkopen van afgelopen zomer niet in dat boekjaar vielen, dus je zal nu wel een stukje hoger staan, maar toch.
Maar in maart 2019 hadden we wél schulden zover ik weet, en als je vorige zomer niet meerekent hebben we toch ook geen drol verkocht na het jaar Karsdorp/Kongolo?quote:Op maandag 26 juni 2023 18:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel. Want qua transfersommen staan we over de tijdsperiode die Slot aangeeft (2018-2021) tien miljoen in de plus, alhoewel er natuurlijk ook veel geld is opgemaakt aan nutteloze lange contracten zoals die van Narsingh, Jørgensen en Kelly. Maar dat we niet verkochten in die periode is gewoonweg niet waar natuurlijk.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat de verliezen van 2019-2022 groter zijn dan we al die tijd wisten. Gecombineerd met wellicht iets meer investeringen de afgelopen 2 jaar waar we onvoldoende zicht op hebben. Maar dat kunnen we terugvinden in het jaarverslag in september.
Zijn dit niet gewoon de 'officiële' cijfers van dat FRS systeem dat de KNVB gebruikt?quote:Op maandag 26 juni 2023 19:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook wel een suggestief ‘onderzoek’ dit meen ik. Aangezien ze daar werkten met een voorspelling over 22/23 en die om onduidelijke redenen minder zwaar lieten wegen. Soort Krabby met cijfers
Nee, vGeel heeft dat zelfs nog in zijn walgelijke afscheidsspeech benadrukt dacht ik (de club genant goed achter gelaten). En in die periode erna is er qua transfersommen dus een kleine winst geboekt en is er ieder jaar Europees voetbal gehaald. Dan heb je ook nog van die oudpapierclubpraktijken als die Disney-serie. Dat Corona en teringsjaak flink hebben huisgehouden staat vast, maar ik had niet verwacht dat de schade zo erg zou zijn. Of je haalt echt onvoldoende duurzame winst uit commerciële zaken, dat kan ook.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar in maart 2019 hadden we wél schulden zover ik weet, en als je vorige zomer niet meerekent hebben we toch ook geen drol verkocht na het jaar Karsdorp/Kongolo?
Dat artikel laatst van VI Pro was daarin wel aardig, dat liet aardig zien wat voor dramatische resultaten we voor vorige zomer geboekt hebben.
Van Geel kon erg goed liegen, dat was wel bekend toch.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee, vGeel heeft dat zelfs nog in zijn walgelijke afscheidsspeech benadrukt dacht ik (de club genant goed achter gelaten). En in die periode erna is er qua transfersommen dus een kleine winst geboekt en is er ieder jaar Europees voetbal gehaald. Dan heb je ook nog van die oudpapierclubpraktijken als die Disney-serie. Dat Corona en teringsjaak flink hebben huisgehouden staat vast, maar ik had niet verwacht dat de schade zo erg zou zijn. Of je haalt echt onvoldoende duurzame winst uit commerciële zaken, dat kan ook.
Dat SinterSjaak er nog steeds zit is ook wel walgelijk trouwensquote:Op maandag 26 juni 2023 19:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee, vGeel heeft dat zelfs nog in zijn walgelijke afscheidsspeech benadrukt dacht ik (de club genant goed achter gelaten). En in die periode erna is er qua transfersommen dus een kleine winst geboekt en is er ieder jaar Europees voetbal gehaald. Dan heb je ook nog van die oudpapierclubpraktijken als die Disney-serie. Dat Corona en teringsjaak flink hebben huisgehouden staat vast, maar ik had niet verwacht dat de schade zo erg zou zijn. Of je haalt echt onvoldoende duurzame winst uit commerciële zaken, dat kan ook.
Geen artikel, maar deze video schoot me direct te binnen:quote:Op maandag 26 juni 2023 19:23 schreef Scrummie het volgende:
Wat een verschrikkelijke kut site is dat VI toch, probeer dat artikel van een maand of twee terug te vinden waarin die overzichtjes zaten hoe bizar slecht ons transferresultaat was.
Ja, dat zal 'm dal wel zijn geweest, al meen ik ook een heel artikel gelezen te hebben. Maar goed, uit die video komen die screenshots hierboven ook.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:31 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Geen artikel, maar deze video schoot me direct te binnen:
Maar dat van die transfers klopt toch gewoon helemaal niet? Of ben ik nou gek. Want in 18/19 en 19/20 is er duidelijk voor meer verkocht dan gekocht. De kleine verliesjes (die phishing mail van de Vrij, de talentpool van Tonny) wegen vergelijkbaar met kleine winstjes zoals opleidingsvergoedingen lijkt mij, dat kan niet zo’n verschil verklaren.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Van Geel kon erg goed liegen, dat was wel bekend toch.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar goed, dit is dus na Van Geel. Vooral Dronken Sjaak en de beginperiode van Arnesen. Transfers vorige zomer zijn pas dit boekjaar.
Maar er is in Nederland denk ik maar 1 club die een binnenkomende transfersom direct weer 100% kan uitgeven en zelfs daar twijfel ik deze zomer aan dus ik vind het maar een onnodige slachtofferrol die Arend Martijn zich aanmeet.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zou het niet erg dom zijn om te zeggen dat je 30mln+ te besteden hebt? Dat horen ook alle clubs waar je een speler van wil kopen. We hebben trouwens ook al 9mln uitgegeven.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar er is in Nederland denk ik maar 1 club die een binnenkomende transfersom direct weer 100% kan uitgeven en zelfs daar twijfel ik deze zomer aan dus ik vind het maar een onnodige slachtofferrol die Arend Martijn zich aanmeet.
Ik heb die cijfers niet zo gereed maar als Tom Knipping van VI het zegt zal het wel zo zijn, het is zijn werk.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar dat van die transfers klopt toch gewoon helemaal niet? Of ben ik nou gek. Want in 18/19 en 19/20 is er duidelijk voor meer verkocht dan gekocht. De kleine verliesjes (die phishing mail van de Vrij, de talentpool van Tonny) wegen vergelijkbaar met kleine winstjes zoals opleidingsvergoedingen lijkt mij, dat kan niet zo’n verschil verklaren.
Of tellen dure afgekochte contracten hierin mee? Want dat zou al een stuk logischer zijn.
Die kwamen gewoon uit de jaarverslagen volgens mijquote:Op maandag 26 juni 2023 19:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb die cijfers niet zo gereed maar als Tom Knipping van VI het zegt zal het wel zo zijn, het is zijn werk.
VI was vroeger wel serieus te nemenquote:Op maandag 26 juni 2023 19:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb die cijfers niet zo gereed maar als Tom Knipping van VI het zegt zal het wel zo zijn, het is zijn werk.
Slapen in een Feyenoord-shirtjequote:Op maandag 26 juni 2023 20:15 schreef Caland het volgende:
Goed ventje is dat toch, hoe uiterlijk (en een voornaam) kunnen bedriegen.
verstandige moeder die ver is gekomenquote:Op maandag 26 juni 2023 20:26 schreef Caland het volgende:
Mama Timber die al die jongens meeneemt naar de kerk @:kingroland
Echt een super leuke gast ja. Potentie om mijn favoriete speler bij ons te worden zo. Dat had ik die eerste weken nooit verwacht, heel fijn zo’n welbespraakte gozer die lekker makkelijk lult en ook nog eens passie (voor Feyenoord) uitstraalt. Terwijl ik er eigenlijk een soort van Noa Lang bij had verwachtquote:Op maandag 26 juni 2023 20:15 schreef Caland het volgende:
Goed ventje is dat toch, hoe uiterlijk (en een voornaam) kunnen bedriegen.
Ik krijg Idrissi-stress, maar dan op de tegenovergestelde manier.quote:
Voor een groot deel komt het door een negatieve transferbalans. Betaalde transfersommen worden afgeschreven over de looptijd van een contract. Wanneer je diverse spelers in de selectie hebt waarvoor veel is betaald, en er zijn te weinig transferinkomsten, dan loopt het jaarlijkse verlies snel op. Dit is meerdere seizoenen achter elkaar gebeurd, waardoor een eigen vermogen van +30 miljoen bijna is verdampt tot 0.quote:Op maandag 26 juni 2023 18:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als ik door de jaarverslagen ga komt dat ik het totaal anders uitreken vooral hierdoor (naast dat Feyenoord enorme afschrijvingen heeft door zwaartellende huursommen):quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Voor een groot deel komt het door een negatieve transferbalans. Betaalde transfersommen worden afgeschreven over de looptijd van een contract. Wanneer je diverse spelers in de selectie hebt waarvoor veel is betaald, en er zijn te weinig transferinkomsten, dan loopt het jaarlijkse verlies snel op. Dit is meerdere seizoenen achter elkaar gebeurd, waardoor een eigen vermogen van +30 miljoen bijna is verdampt tot 0.
Edit.. dit zal wel in dat artikel staan in VI maar dat heb ik niet gelezen. Ik weet wel dat Feyenoord over meerdere seizoenen een fors negatieve transferbalans had.
enquote:De transferopbrengsten bedragen, na aftrek van commissies lopende contracten en het financiële
gevolg van de vaststellingsovereenkomst met de Belastingdienst inzake intermediairsvergoedingen,
EUR 7,6 miljoen (2017-2018 EUR 9,8 miljoen).
Deze transferopbrengsten betreffen de resultaten van de transfers van Tonny Vilhena naar FC
Krasnodar, Jean Paul Boëtius naar 1. FSV Mainz, Sofyan Amrabat naar Club Brugge, Mats
Knoester naar Heracles Almelo en Mo el Hankouri naar FC Groningen.
Als je transfermarkt erop narekent zou dit moeten gaan om een totale som van 28 miljoen. Dat is een best wel groot verschil. Iemand met meer financiële kennis dan ik die snapt hoe dit kan? Want als ik op andere seizoenen check komen de transferopbrengsten na aftrek uit het jaarverslag wel redelijk overeen met de totale som van de transferwaardes, dit is maar 11,6 miljoen wat overblijft, dat is vrij weinig.quote:De transferopbrengsten bedragen, na aftrek van commissies lopende contracten en het financiële
gevolg van de vaststellingsovereenkomst met de Belastingdienst inzake intermediairsvergoedingen,
EUR 4 miljoen (2018-2019 EUR 7,6 miljoen), een daling ten opzichte van vorig seizoen van
EUR 3,6 miljoen.
Deze transferopbrengsten betreffen de resultaten van de transfers van Jeremiah St. Juste naar 1.
FSV Mainz, Sam Larsson naar Dalian Professional FC en Emil Hansson naar Hannover 96,
alsmede aanvullende transfersommen van oud Feyenoordspelers, solidariteits- en
opleidingsvergoedingen.
quote:Op maandag 26 juni 2023 16:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Op basis van dit stuk ben ik overtuigd: het lijkt mij een uitstekende versterking voor Glasgow Rangers. Daar mogen ze best de portemonnee voor open trekken vind ik
Genot, prima deal. Gratis van Ajax, zijn waarde gehad in een prima jaar, en dan voor wat miljoenen de deur uit. Er zijn slechtere transfers.quote:
Er staat nergens hoe hoog het bod van Rangers is toch? Dat zijn waarde volgens Transfermarkt 6,5m is zegt niet zo veel.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:59 schreef Caland het volgende:
Toch een snelle 5-6 miljoen winst op een vrij beperkte speler
Voor minder ga je hem toch niet weg doen, 5 lijkt me wel het minimale.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 11:23 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Er staat nergens hoe hoog het bod van Rangers is toch? Dat zijn waarde volgens Transfermarkt 6,5m is zegt niet zo veel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |