Je bent weer wild om je heen aan het slaan met de gebruikelijke stokpaardjes, erg vermoeiend deze act.quote:De ENIGE die zich hier druk maakt over iemand anders iets een beetje goedkoper heeft dan jij, ben jij. Jij bent hier degene die in de categorie mensen valt die niet kunnen slapen als de buurman voor 5000 euro minder hetzelfde huis heeft gekocht dan jij.
Over 6 hele centen, maar op een jaar is dat bij een gasverbruik van zo'n 1200 kuub (of waar is dat prijsplafond op gebaseerd?) een verschil van (1596 - 1668) 72 euro. Dat komt neer op 6 euro per maand. En als er mensen waarvoor 5 tientjes per maand equote:Op zondag 9 juli 2023 19:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet jij lekker weten ik had het letterlijk over de gasprijs bij Vatenfall 3 jaar vast omdat ik een conceptcontract voor 3 jaar had een maand geleden afgesloten tegen 1.33 voor gas en die is nu kennelijk 1.39 dus dat gaat daadwerkelijk over 6 hele centen.
Ja, dát was de reden. En dat was dan de énige reden, maar het was wel dé reden dat mensen zoals jij moord en brand schreeuwden want ze moesten ineens heel veel meer betalen.quote:Op zondag 9 juli 2023 19:25 schreef Elan het volgende:
[..]
De situatie werd extreem door de situatie in Rusland, dat was letterlijk de enige reden. Jij doet nu wederom voorkomen alsof dat komende winter zomaar weer kan gebeuren, terwijl daar nul komma nul aanleiding toe is.
Er zijn er hier al een paar voorbij gekomen hier maar al die bangmaakwebsites voorspellen precies welke kant we opgaan.quote:Op zondag 9 juli 2023 19:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
en dat is dus idd de vraag, wat gaat de markt doen vanaf oktober. dat is nu waar de media op zit en voelt als opnaaien van de markt.
Nee, dat moeten ze niet. Dat deed jij ook niet, en toen het mis ging was je aan het janken dat het allemaal zo duur was en oneerlijk en en en. Ze moeten van mij helemaal niks. Maar dan moet je ook niet janken als je keuze verkeerd uit pakt. Maar mensen die voor zekerheid gaan, die janken over het algemeen niet. Mensen die uit zijn op het onderste uit de kan en dat niet krijgen wel.quote:Op zondag 9 juli 2023 19:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij stelde dat HET BEGONNEN WAS. Daar ageerde ik tegen. Want de trend is hard dalende en niet stijgende. Overigens is helemaal niet alles duurder geworden want miljoenen mensen met een variabel contract zijn per 1 juli juist 30 % minder gaan betalen zoals ik in mijn voorbeeld van Vatenfall heb aangegeven. Het ding met jou is dat je leest wat je wil lezen. Ik vind angst een slechte raadgever, maar schijnbaar mogen mensen niet klagen en moeten ze alles maar middels dure zekerheden laten verankeren in hun leven. Als morgen door omstandigheden de benzine naar de 3 euro schiet hadden al die stakkers maar een EV moeten kopen zeker, rot op man met je elitaire gebral.
[..]
Per maand bedoel ik he, als je over je jaarafrekening zou gaan klopt het wel dat je voor een dubbeltje op de eerste rij zou willen zitten. Nu al zijn vaste tarieven enorm duur vergeleken met variabel, dat gaat zomaar over 10-15 cent .
Nou, je was eerder nog aan het roepen met wat ik allemaal voor investeringen heb moeten doen (psssst, isolatie hoorde daar niet bij, ik herhaal het nog maar even omdat je eerder zei het vervelend te vinden als mensen dingen verzinnen...zoals isolatie wat ik niet heb laten doen) en nu ben ik weer aan het besparen.quote:Op zondag 9 juli 2023 19:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent weer wild om je heen aan het slaan met de gebruikelijke stokpaardjes, erg vermoeiend deze act.
Eerlijk gezegd lijk jij me juist een dergelijke persoontje gezien je ziekelijke obsessie aangaande paraderen met wat je allemaal wel niet kunt besparen vergeleken met een ander.
Dat ligt aan verschillende factoren. Ik heb piek en dal (nu) omdat dat niet anders kon, ik had die keuze niet, of ik heb dat verkeerd gezien. De afgelopen 3 jaar had ik gewoon een vast tarief.quote:Op zondag 9 juli 2023 19:35 schreef Nizno het volgende:
ow en een ding voor mensen zonder zonnepanelen om eens naar te gaan kijken, als je dubbel tarief hebt. Hoe veel verbruik je dan in het dag/normaal/piek tarief en hoeveel in het dal/laag tarief?
als je meer in de normaal gebruikt dan kun je sowieso beter over gaan naar enkel.
Zit je wel meer in de dal, kijk dan even of het verbruik in de dal dan genoeg is om dat uit te laten kunnen.
Nogmaals dat is makkelijk jij betaalt amper, als je echt veel verbruikt loopt die besparing natuurlijk op. Aan de andere kant loop je ook meer risico dus dat is een lastig dillema.quote:Op zondag 9 juli 2023 19:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Over 6 hele centen, maar op een jaar is dat bij een gasverbruik van zo'n 1200 kuub (of waar is dat prijsplafond op gebaseerd?) een verschil van (1596 - 1668) 72 euro. Dat komt neer op 6 euro per maand. En als er mensen waarvoor 5 tientjes per maand e
[..]
Ja, dát was de reden. En dat was dan de énige reden, maar het was wel dé reden dat mensen zoals jij moord en brand schreeuwden want ze moesten ineens heel veel meer betalen.
En nu krijgen we geen gas meer van Rusland, en dat hebben we deels vervangen door LNG, maar als de vraag in Azië en die kanten weer gaat stijgen wordt het dús schaarser en dús stijgt de prijs, en mensen kunnen 2 dingen doen.
Denken van 'het zal wel' en die doen niet vast zetten, of ze denken 'mij niet gezien, ik wil weten waar ik aan toe ben'.
Dat jij dat als janken afdoet geeft wel aan wat voor walgelijk elitair kneusje je bent. Miljoenen mensen dreigden in de armoede terecht te komen. Walgelijke opmerking. Veelzeggend ook.quote:Op zondag 9 juli 2023 19:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat moeten ze niet. Dat deed jij ook niet, en toen het mis ging was je aan het janken dat het allemaal zo duur was en oneerlijk en en en. Ze moeten van mij helemaal niks. Maar dan moet je ook niet janken als je keuze verkeerd uit pakt. Maar mensen die voor zekerheid gaan, die janken over het algemeen niet. Mensen die uit zijn op het onderste uit de kan en dat niet krijgen wel.
Het gaat hier over de energieprijzen probeer je obsessie aangaande mijn persoon eens los te laten.quote:Op zondag 9 juli 2023 19:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, je was eerder nog aan het roepen met wat ik allemaal voor investeringen heb moeten doen (psssst, isolatie hoorde daar niet bij, ik herhaal het nog maar even omdat je eerder zei het vervelend te vinden als mensen dingen verzinnen...zoals isolatie wat ik niet heb laten doen) en nu ben ik weer aan het besparen.
Wat is het nou?
Neuh, dat is niet zo veelzeggend, maar het is wel erg goed te begrijpen dat je het zo wil framen want dat dient je narratief.quote:Op zondag 9 juli 2023 19:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat jij dat als janken afdoet geeft wel aan wat voor walgelijk elitair kneusje je bent. Miljoenen mensen dreigden in de armoede terecht te komen. Walgelijke opmerking. Veelzeggend ook.
je krijgt inderdaad de vraag bij aanmelden of je een dubbele of enkele meter hebt. Maar als je al klant bent dan kun je gewoon je tarief naar enkel laten zetten als je op jaarbasis er achter komt dat je verbruik in de daguren zit.quote:Op zondag 9 juli 2023 19:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat ligt aan verschillende factoren. Ik heb piek en dal (nu) omdat dat niet anders kon, ik had die keuze niet, of ik heb dat verkeerd gezien. De afgelopen 3 jaar had ik gewoon een vast tarief.
Maar over het algemeen genomen zit voor mij het verbruik hem in de dure maanden vooral in de avond/nacht uren.
Beetje hypocriet als je 2 minuten vóór deze post nogquote:Op zondag 9 juli 2023 19:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat hier over de energieprijzen probeer je obsessie aangaande mijn persoon eens los te laten.
postte. Dus zeg het maar. Wil je op de inhoud spelen Elan, of wil je op de persoon spelen?quote:Op zondag 9 juli 2023 19:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat jij dat als janken afdoet geeft wel aan wat voor walgelijk elitair kneusje je bent. Miljoenen mensen dreigden in de armoede terecht te komen. Walgelijke opmerking. Veelzeggend ook.
True, maar als je zonnepanelen hebt, dan zal over het algemeen je verbruik vooral in de daluren zitten, want het grootste deel van het jaar wordt je verbruik overdag (grotendeels) geneutraliseerd door energie vanaf je dak.quote:Op zondag 9 juli 2023 19:57 schreef Nizno het volgende:
[..]
je krijgt inderdaad de vraag bij aanmelden of je een dubbele of enkele meter hebt. Maar als je al klant bent dan kun je gewoon je tarief naar enkel laten zetten als je op jaarbasis er achter komt dat je verbruik in de daguren zit.
Als ik bijvoorbeeld naar mijn verbruik kijk toen ik fulltime buitenshuis werkte zat ik niet op meer verbruik in daltarief.
Dus aangemeld alsof ik een enkele meter had.
En dat enkel tarief heb ik nu nog gezien dat ik nu volledig thuiswerk.
daarom zeg ik dus ook als je GEEN zonnepanelen hebt.quote:Op zondag 9 juli 2023 20:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
True, maar als je zonnepanelen hebt, dan zal over het algemeen je verbruik vooral in de daluren zitten, want het grootste deel van het jaar wordt je verbruik overdag (grotendeels) grotendeels geneutraliseerd door energie vanaf je dak.
Maar, een enkel tarief zat in het verleden vaak tussen het piek en dal tarief in. Dus dan moet je alweer gaan rekenen wat voor jouw situatie dan de beste oplossing is.
quote:Op zondag 9 juli 2023 19:35 schreef Nizno het volgende:
ow en een ding voor mensen zonder zonnepanelen om eens naar te gaan kijken, als je dubbel tarief hebt. Hoe veel verbruik je dan in het dag/normaal/piek tarief en hoeveel in het dal/laag tarief?
als je meer in de normaal gebruikt dan kun je sowieso beter over gaan naar enkel.
Zit je wel meer in de dal, kijk dan even of het verbruik in de dal dan genoeg is om dat uit te laten kunnen.
Omdat het relatie heeft tot de energieprijzen, jouw persoonlijke besparingen zijn in die discussie verder niet zo relevant. Als in ik weet dat je er graag over schept bij iedereen die dat al dan niet wil horen maar het interesseert mij in elk geval geen zak.quote:Op zondag 9 juli 2023 19:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Beetje hypocriet als je 2 minuten vóór deze post nog
[..]
postte.
Kan ook op de man want je denkt dat je heel wat bent maar dat valt reuze mee, alleen gok dat de leesbaarheid niet ten goede komt. Apart dat je dat ik dat aan jou moet uitleggen terwijl dat gezien de verhoudingen logischerwijs vanuit jou als moderator zou mogen komen.quote:Dus zeg het maar. Wil je op de inhoud spelen Elan, of wil je op de persoon spelen?
Het was een keuze dat mensen die zichzelf plotseling geconfronteerd werden met honderden procenten prijsstijgingen in de problemen kwamenquote:Op zondag 9 juli 2023 19:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Neuh, dat is niet zo veelzeggend, maar het is wel erg goed te begrijpen dat je het zo wil framen want dat dient je narratief.
Nee, dat is niet elitair. Het is simpelweg een gevolg van een keuze die eenieder voor zichzelf maakt. Als je de keuze maakt om iets te doen terwijl je weet wat de negatieve gevolgen van die keuze zouden kúnnen zijn, dan is het raar als je dan gaat janken als je ineens wordt geconfronteerd met een situatie waarin die negatieve gevolgen werkelijkheid zijn geworden.
Dat heeft niks met elitair te maken, dat is een simpel gevolg van een keuze. Keuzes hebben consequenties, positief of negatief, en als je die keuzes afgewogen hebt en het gaat niet zoals je had gehoopt is het raar dat je dan gaat klagen. Dan had je toen een andere keuze moeten maken. Dat heeft verder niets met elitair te maken, hoe graag je dat ook wil roepen.
Nee, dat is persoonlijk gesneer, wat je probeert verpakken als 'ontopic'. Dus doe maar niet, want ik denk niet dat je dat wil, en als je dat wél wil, dan stel ik voor dat je PM opzoekt.quote:Op zondag 9 juli 2023 20:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het relatie heeft tot de energieprijzen, jouw persoonlijke besparingen zijn in die discussie verder niet zo relevant. Als in ik weet dat je er graag over schept bij iedereen die dat al dan niet wil horen maar het interesseert mij in elk geval geen zak.
[..]
Kan ook op de man want je denkt dat je heel wat bent maar dat valt reuze mee, alleen gok dat de leesbaarheid niet ten goede komt. Apart dat je dat ik dat aan jou moet uitleggen terwijl dat gezien de verhoudingen logischerwijs vanuit jou als moderator zou mogen komen.
Zo’n variabel contract mag alleen in je voordeel werken, of hoe zit dat volgens jou?quote:Op zondag 9 juli 2023 20:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Het was een keuze dat mensen die zichzelf plotseling geconfronteerd werden met honderden procenten prijsstijgingen in de problemen kwamen.
Jij bent af.
Vroeger had iedereen een vast contract. Ze hadden de energiemarkt nooit moeten privatiseren.quote:Op zondag 9 juli 2023 20:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zo’n variabel contract mag alleen in je voordeel werken, of hoe zit dat volgens jou?
Dat was geen antwoord op mijn vraag. Je doet net alsof het niet mag dat een variabel contract (ernstig) in je nadeel mag uitvallen. Maar je hebt toch willens en wetens ervoor getekend? Dus vertel eens, hoe werkt dat dan precies ?quote:Op zondag 9 juli 2023 22:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Vroeger had iedereen een vast contract. Ze hadden de energiemarkt nooit moeten privatiseren.
Ik stel voor dat we inderdaad weer teruggaan naar de basis van het topic en de één op één discussies hier even laten voor wat t isquote:Op zondag 9 juli 2023 20:53 schreef Papabear het volgende:
Kunnen jullie niet met z'n drieën een WA-groepje beginnen ofzo?
Dit topic begint inmiddels waardeloos te worden op deze manier
Toen niet perse maar voor deze winter gaat dat wel op.quote:Op zondag 9 juli 2023 20:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Het was een keuze dat mensen die zichzelf plotseling geconfronteerd werden met honderden procenten prijsstijgingen in de problemen kwamen.
Jij bent af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |