De maatschappij is jou niks verschuldigd, als in dat we jou een huis moeten leveren die aan jouw financiële wensen voldoet.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:11 schreef sirdanilot het volgende:
@:El_Thijs ik vind een loon waarmee ik een appartementje met balkonnetje kan huren voor 33% van mijn inkomen geen onredelijke eis. Jij wel ? Ik ben al 30 ik ben klaar met op kamers wonen
Laten we hopen op dat laatste.quote:Op maandag 26 juni 2023 14:51 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Even een fastforward: Als je je mindset niet verandert eindig je, als je geluk hebt, in de bijstand in Nederland. Met pech ergens in de goot in Thailand.
Met de huizenprijzen van tegenwoordig is dat in je eentje helemaal niet zo vanzelfsprekend.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:11 schreef sirdanilot het volgende:
@:El_Thijs ik vind een loon waarmee ik een appartementje met balkonnetje kan huren voor 33% van mijn inkomen geen onredelijke eis. Jij wel ? Ik ben al 30 ik ben klaar met op kamers wonen
Als de poen op is wilt Ierland hem vast niet terug, tenzij Iers paspoort.quote:
Je hebt niets te eisen als je niet wat te bieden hebt. En gezien het feit je niet aangenomen wordt zal je wel niet veel te bieden hebben. Je kunt vasthouden aan allerlei onmogelijke eisen, maar dat gaat hem dus niet worden.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
@:MisChrartin als ik niet genoeg geld krijg dat ik een eigen appartement kan huren hetgeen een volstrekt realistische en basale ejs is dan blijf ik het inderdaad liever uitzingen op mijn spaargeld totdat dit op is inderdaad. Want ik ga niet als een slaaf leven. Een werkgever moet gewoon voldoende betalen en wat ik eis namelijk een klein appartement voor mezelf is absoluut geen luxe product .
En dan is het op... en dan?quote:Op maandag 26 juni 2023 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
@:MisChrartin als ik niet genoeg geld krijg dat ik een eigen appartement kan huren hetgeen een volstrekt realistische en basale ejs is dan blijf ik het inderdaad liever uitzingen op mijn spaargeld totdat dit op is inderdaad.
Dan krijgen we weer een topic over de onmogelijkheden om een huis te kopen, een uitkering te krijgen of een date te vinden of een of andere variant daarop.quote:
Ik gok eerder klachten over dat de koffie van de daklozenopvang niet te zuipen is oid.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan krijgen we weer een topic over de onmogelijkheden om een huis te kopen, een uitkering te krijgen of een date te vinden of een of andere variant daarop.
Echt super verstandig… not..quote:Op maandag 26 juni 2023 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
@:MisChrartin als ik niet genoeg geld krijg dat ik een eigen appartement kan huren hetgeen een volstrekt realistische en basale ejs is dan blijf ik het inderdaad liever uitzingen op mijn spaargeld totdat dit op is inderdaad. Want ik ga niet als een slaaf leven. Een werkgever moet gewoon voldoende betalen en wat ik eis namelijk een klein appartement voor mezelf is absoluut geen luxe product .
‘Uitzingen’ slaat meestal op ‘een periode zien te overbruggen totdat’.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
Misschien dat daar een markt voor is, een blog met oeverloos gezeur openen....quote:Op maandag 26 juni 2023 17:39 schreef XSbig het volgende:
Stel je niet zo aan en ga gewoon werk doen wat je leuk vind.
Doen, en niet allemaal zeur topics op een internetforum aanmaken dat je niet als Toetanchamon behandeld wordt. Met je eisen.
Eerlijk is eerlijk: de wens om een eigen flatje met een balkon te hebben is nou ook weer niet zo vreemd. Ik zou ook willen dat er meer huizen beschikbaar waren en dat het niet zo'n strijd was om iets essentieels te regelen als een plek om te wonen.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:37 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Ik kan ook van mijn werkgever eisen dat ik een raket moet hebben. Maar die gaat ook niet ingewilligd worden.
Moderator Viva-forum?quote:Op maandag 26 juni 2023 17:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien dat daar een markt voor is, een blog met oeverloos gezeur openen....
Zeg maar alles waar TS normaal een topic over zou willen openen dan in blogvorm ergens posten, wellicht wordt het nog wat, al is het alleen maar omdat TS dan status van "The one you love to hate" krijgt.
Maar TS loopt overal tegen hetzelfde probleem aan, dus het is niet iets dat alleen in NL speelt, op andere plekken moet men het ook op andere manieren oplossen.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk: de wens om een eigen flatje met een balkon te hebben is nou ook weer niet zo vreemd. Ik zou ook willen dat er meer huizen beschikbaar waren en dat het niet zo'n strijd was om iets essentieels te regelen als een plek om te wonen.
Maar goed, probleem is gewoon dat je niks te eisen hebt. Als je iets wil hebben, dan moet je er wat voor doen. Ik wou zeggen "je krijgt niks in de schoot geworpen in dit leven" maar om eerlijk te zijn, krijg je een heleboel ook wel degelijk aangereikt. Je uitgangspositie als Europeaan is iets waar menig andere wereldburger jaloers op is.
Het is absoluut geen Nederlands probleem, nee. Al is de huizenmarkt hier wel extra kut natuurlijk. Maar ik vind het op zich wel een terechte klacht dat "ergens wonen" als een soort luxe wordt gezien in plaats van iets dat min of meer gegarandeerd is.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar TS loopt overal tegen hetzelfde probleem aan, dus het is niet iets dat alleen in NL speelt, op andere plekken moet men het ook op andere manieren oplossen.
Het is niet zo dat hij in NYC of Parijs wel een betaalbaar appartement zou kunnen krijgen, maar kennelijk moet dat in Dublin, Lissabon, Amsterdam of Leiden wel, en is dat zelfs een eis.
TS doet graag alsof hij de enige is wie dit vreselijke leed overkomt, maar zo is het simpelweg niet.
En hoe langer hij wegblijft uit NL hoe hoger zijn schuld wordt, hoe moeilijker het wordt om terug te komen.
Hij wil een Noord-Europees inkomen in een Zuid-Europees land en als hij dat niet krijgt is het niet voldoende.
Misschien in Zwitserland solliciteren, daar zijn de inkomens stukken hoger.
Niet dat je dan in Zurich een appartement kunt huren, maar dat is wat anders.
Je blaast best hoog van de toren voor iemand die bij potentiële werkgevers blijkbaar zo weinig indruk maakt dat het nog niet tot een baan aanbod heeft geleid.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
Tuurlijk snap ik dat je je eigen plek wil hebben. Maar dat zit er nu (tijdelijk) niet in.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk: de wens om een eigen flatje met een balkon te hebben is nou ook weer niet zo vreemd. Ik zou ook willen dat er meer huizen beschikbaar waren en dat het niet zo'n strijd was om iets essentieels te regelen als een plek om te wonen.
Maar goed, probleem is gewoon dat je niks te eisen hebt. Als je iets wil hebben, dan moet je er wat voor doen. Ik wou zeggen "je krijgt niks in de schoot geworpen in dit leven" maar om eerlijk te zijn, krijg je een heleboel ook wel degelijk aangereikt. Je uitgangspositie als Europeaan is iets waar menig andere wereldburger jaloers op is.
nee, het is eigenlijk alleen maar wat je te bieden hebt.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:15 schreef Welfareboy het volgende:
Er zijn gewoon teveel mensen die die goedbetaalde banen willen hebben en te weinig aanbieders. Als je geluk hebt kan je bij thuisbezorgd bestellingen rond gaan brengen
uit ervaring weet ik dat dat wel kon, het is alleen niet amsterdam of uberhaupt de randstad.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:11 schreef MisChrartin het volgende:
En met de startsalarissen toen als WO-er (2300-2500 bruto) kon je ook nergens een huis kopen.
Sterker nog, voor ¤ 40k bruto (wat inclusief vakantiegeld in 2023 modaal is in het rijke NL) komt TS zijn bed nog niet eens uit.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar TS loopt overal tegen hetzelfde probleem aan, dus het is niet iets dat alleen in NL speelt, op andere plekken moet men het ook op andere manieren oplossen.
Het is niet zo dat hij in NYC of Parijs wel een betaalbaar appartement zou kunnen krijgen, maar kennelijk moet dat in Dublin, Lissabon, Amsterdam of Leiden wel, en is dat zelfs een eis.
TS doet graag alsof hij de enige is wie dit vreselijke leed overkomt, maar zo is het simpelweg niet.
En hoe langer hij wegblijft uit NL hoe hoger zijn schuld wordt, hoe moeilijker het wordt om terug te komen.
Hij wil een Noord-Europees inkomen in een Zuid-Europees land en als hij dat niet krijgt is het niet voldoende.
Misschien in Zwitserland solliciteren, daar zijn de inkomens stukken hoger.
Niet dat je dan in Zurich een appartement kunt huren, maar dat is wat anders.
Zonder geld vast komen te zitten in een land als Thailand, echt een perfect plan.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
Eis? Eis?quote:Op maandag 26 juni 2023 13:11 schreef sirdanilot het volgende:
Die ervaring heb ik ook.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
uit ervaring weet ik dat dat wel kon, het is alleen niet amsterdam of uberhaupt de randstad.
Welja ...quote:Op maandag 26 juni 2023 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
Ze zijn er wel hoor; ik maak het elke dag mee.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:28 schreef sirdanilot het volgende:
Is het een betaalde traineeship? Dan die ik dat met alle liefde zelfs voor minimumloon. Maar die kan ik vooralsnog niet vinden.
ICT? Banen liggen voor het oprapen en zat bedrijven die remote werkers aannemen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 04:15 schreef sirdanilot het volgende:
@:Gehrman waar vind ik een baan die 40k verdient en die het toestaat om vanuit Zuidoost Azië te werken ?
Maar wat als dadelijk je geld op is, en je nog geen baan hebt die aan jouw eisen voldoet? Heb je al een plan vor die situatie? Of steek je gewoon je kop in het zand tot het zover is?quote:
Dit is wel een onredelijke eis. De huizenmarkt is geëxplodeerd, de prijzen van levensmiddelen zijn gestegen etc etc en je hebt blijkbaar geen opleiding die ervoor zorgt dat je je miljonair maaktquote:Op maandag 26 juni 2023 13:11 schreef sirdanilot het volgende:
https://www.google.nl/sea(...)20europe&htivrt=jobsquote:Op dinsdag 27 juni 2023 04:38 schreef sirdanilot het volgende:
@:Gehrman ik heb een dergelijke baan helemaal niet gevonden. Remote kan vaak enkel binnen het land waar de baan is bijvoorbeeld Ierland Nederland Portugal etc.
Banen die accepteren dat je in een derde wereld land gaat wonen heb ik niet gevonden waar vind jij die dan ?
Vooral veel werk in data entry en dergelijke. Het is niet prachtig maar biedt de mogelijkheden om in azie te blijven bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:05 schreef sirdanilot het volgende:
@:Rene dank voor de tip ik ga kijken of er een geschikte functie tussen zit voor mijn ervaring
Dat is met een inkomen van 53k+ dan toch vooral je eigen keus geweest. Prima verder, alleen nu niet komen zeuren dat het gevolg van die keuze niet zo goed beviel.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:03 schreef sirdanilot het volgende:
ik woon al 15 jaar van mijn leven op kamers het is op een gegeven moment wel klaar.
Ha ja bijstand en een sociale huurwoning , heb je uberhaubt ergens bij een sociale huisvester inschrijvingstijd, zo niet dan mag je de komende jaren onder een brug je bijstand ontvangen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:03 schreef sirdanilot het volgende:
@:Irri-tante ik woon al 15 jaar van mijn leven op kamers het is op een gegeven moment wel klaar. Als dat betekent dat ik in de bijstand moet en handje moet ophouden voor een sociale huurwoning zij dat zo. Je kan niet je hele leven op kamers blijven wonen zeker niet als men verwacht dat ik een moeilijke kantoorbaan doe.
Dus het was wel degelijk een keuze, de keuze voor niet willen forenzen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:25 schreef sirdanilot het volgende:
@:Janneke141 Hoezo is dat een keuze ? Ik werkte in het centrum er was dichterbij niks betaalbaars voor mijn loon dat ik in mijn eentje kon huren. Elke dag anderhalf uur enkele reis is ook geen doen qua pendelen.
Ik heb geen rijbewijs en ik verdien 40k+. Alleen jij wil er geen moeite doen of je zegt dat je het niet kan.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:01 schreef sirdanilot het volgende:
@:Hexagon ik kan het nog wel een jaar uitzingen. Plan is voorlopig om mijn rijbewijs te halen. Daar heb ik een apart topic voor in het auto forum. Dan maak ik meer kans op een baan namelijk met een rijbewijs.
Dan krijg je geeneens bijstand, omdat je geen woonadres hebtquote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ha ja bijstand en een sociale huurwoning , heb je uberhaubt ergens bij een sociale huisvester inschrijvingstijd, zo niet dan mag je de komende jaren onder een brug je bijstand ontvangen.
Elke dag anderhalf uur enkele reis is 3 uur per dag. Dat maal 5 is 15 uur extra per week in de bus . Dat is nogal veel vind je niet ? Ik moet ook nog koken, afwassen, sporten , ik wil ook nog een leven hebben.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus het was wel degelijk een keuze, de keuze voor niet willen forenzen.![]()
Ben jij een prins op de erwt of zo?
Qualifications:quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:02 schreef Rene het volgende:
[..]
https://www.google.nl/sea(...)20europe&htivrt=jobs
Als men mij een opleiding geeft kan het wel maar ik heb helaas geen opleiding rechten gedaan dus als dat vereist is gaat het feest niet door helaas.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:40 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Qualifications:
Here's what you'll need
Interest in compliance, know your customer (KYC), and anti-money laundering regulations
Excellent written and oral communication skills both in Dutch and English
Willing to travel within The Netherlands
Computer skills, especially Microsoft Word and Excel
Accuracy and a keen attention to detail
Solid organizational and time management skills
Flexibility and a team player
Bonus points if you have
Excellent document drafting skills
(Good) understanding of Dutch Law & Regulation
Excellent aptitude for research and familiarity with online research tools
Yup, dat gaat het hem worden voor TS
Daklozenloketquote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan krijg je geeneens bijstand, omdat je geen woonadres hebt
Ik snap dat dat klaar is voor je, maar zo werkt het leven niet. Helaas. Je zal er toch echt iets in moeten investeren. Je zit nu je 40.000 op te eten aan de andere kant van de wereld. Je had het ook op een spaarrekening kunnen laten staan en dan een huis/ werk zoeken.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:03 schreef sirdanilot het volgende:
@:Irri-tante ik woon al 15 jaar van mijn leven op kamers het is op een gegeven moment wel klaar. Als dat betekent dat ik in de bijstand moet en handje moet ophouden voor een sociale huurwoning zij dat zo. Je kan niet je hele leven op kamers blijven wonen zeker niet als men verwacht dat ik een moeilijke kantoorbaan doe.
Waar werk jij dan dan solliciteer ik daar ookquote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb geen rijbewijs en ik verdien 40k+. Alleen jij wil er geen moeite doen of je zegt dat je het niet kan.
Wil niet en kan niet liggen op het kerkhof.
Ga gewoon solliciteren en ga aan het werk.
Niemand vraagt datquote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:39 schreef sirdanilot het volgende:
Whats next moet ik van jou in Appingedam wonen onder een brug en dagelijks met de trein naar de Zuidas voor minimum loon ?
Is dit een grote troll of denk je echt zo? In dat laatste geval wordt het tijd dat je hulp gaat zoeken.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:39 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Elke dag anderhalf uur enkele reis is 3 uur per dag. Dat maal 5 is 15 uur extra per week in de bus . Dat is nogal veel vind je niet ? Ik moet ook nog koken, afwassen, sporten , ik wil ook nog een leven hebben.
Ik reis dus maximaal een uur en dat vind ik voor enkele reis al veel.
Whats next moet ik van jou in Appingedam wonen onder een brug en dagelijks met de trein naar de Zuidas voor minimum loon ?
Ga ik niet noemen, want ik weet zeker met jouw motivatie toch niet wordt aangenomen en ten tweede je hebt de skills niet die nodig is voor het werk wat ik doe.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waar werk jij dan dan solliciteer ik daar ook
Wat kan je dan wel? Afgeronde courante opleidingen, of, concrete werkervaring?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:45 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als men mij een opleiding geeft kan het wel maar ik heb helaas geen opleiding rechten gedaan dus als dat vereist is gaat het feest niet door helaas.
Dat heb ik gedaan. 2 jaar lang. En ik had nog tijd genoeg over voor mijn leven. Dus je punt?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:39 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Elke dag anderhalf uur enkele reis is 3 uur per dag. Dat maal 5 is 15 uur extra per week in de bus . Dat is nogal veel vind je niet ? Ik moet ook nog koken, afwassen, sporten , ik wil ook nog een leven hebben.
Ik reis dus maximaal een uur en dat vind ik voor enkele reis al veel.
Maar ik wou een poging wagenquote:Op dinsdag 27 juni 2023 07:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ga ik niet noemen, want ik weet zeker met jouw motivatie toch niet wordt aangenomen en ten tweede je hebt de skills niet die nodig is voor het werk wat ik doe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |