abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juni 2023 @ 14:47:00 #151
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_209654615
Ik heb ook geen zin om te werken :7

maar ik moet toch }:|
pi_209654658
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 13:11 schreef sirdanilot het volgende:
@:El_Thijs ik vind een loon waarmee ik een appartementje met balkonnetje kan huren voor 33% van mijn inkomen geen onredelijke eis. Jij wel ? Ik ben al 30 ik ben klaar met op kamers wonen
De maatschappij is jou niks verschuldigd, als in dat we jou een huis moeten leveren die aan jouw financiële wensen voldoet.
Want dat woningen te duur (voor jou) zijn betekent dus dat er een hele groep mensen is die dat dus wel kan betalen en wel die stap maken naar bijvoorbeeld een koophuis.

Je hebt een opleiding gekregen (ja zelfs met studieschuld heeft de overheid/maatschappij in jou geïnvesteerd) waarmee je jezelf in levensonderhoud kan voorzien.
En dat wil je nu blijkbaar niet, je wil gratis geld om dan voor altijd vakantie te vieren ofzo? Waarom denk jij dat jij daar recht op hebt?

En wat is je plan nu verder? Je geld opmaken in Thailand? En dan?
Dan heb je straks niet eens meer geld om een fiets te kopen of om straks een treinkaartje te kopen om bijvoorbeeld naar een sollicitatiegesprek te gaan.

Even een fastforward: Als je je mindset niet verandert eindig je, als je geluk hebt, in de bijstand in Nederland. Met pech ergens in de goot in Thailand.
pi_209654810
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 14:51 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Even een fastforward: Als je je mindset niet verandert eindig je, als je geluk hebt, in de bijstand in Nederland. Met pech ergens in de goot in Thailand.
Laten we hopen op dat laatste.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209654835
quote:
@:El_Thijs ik vind een loon waarmee ik een appartementje met balkonnetje kan huren voor 33% van mijn inkomen geen onredelijke eis. Jij wel ? Ik ben al 30 ik ben klaar met op kamers wonen
Met de huizenprijzen van tegenwoordig is dat in je eentje helemaal niet zo vanzelfsprekend.
  maandag 26 juni 2023 @ 15:55:15 #155
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209655185
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Laten we hopen op dat laatste.
Als de poen op is wilt Ierland hem vast niet terug, tenzij Iers paspoort.

Als TS wordt uitgezet, zal dat naar NL zijn.
Dum de dum
pi_209656060
@MisChrartin als ik niet genoeg geld krijg dat ik een eigen appartement kan huren hetgeen een volstrekt realistische en basale ejs is dan blijf ik het inderdaad liever uitzingen op mijn spaargeld totdat dit op is inderdaad. Want ik ga niet als een slaaf leven. Een werkgever moet gewoon voldoende betalen en wat ik eis namelijk een klein appartement voor mezelf is absoluut geen luxe product .
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_209656084
Er zijn zat Nederlanders in het buitenland die voor callcenters in Nederland werken! :Y

Dus werk zat! *)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 26 juni 2023 @ 17:22:03 #158
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_209656090
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
@:MisChrartin als ik niet genoeg geld krijg dat ik een eigen appartement kan huren hetgeen een volstrekt realistische en basale ejs is dan blijf ik het inderdaad liever uitzingen op mijn spaargeld totdat dit op is inderdaad. Want ik ga niet als een slaaf leven. Een werkgever moet gewoon voldoende betalen en wat ik eis namelijk een klein appartement voor mezelf is absoluut geen luxe product .
Je hebt niets te eisen als je niet wat te bieden hebt. En gezien het feit je niet aangenomen wordt zal je wel niet veel te bieden hebben. Je kunt vasthouden aan allerlei onmogelijke eisen, maar dat gaat hem dus niet worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 26 juni 2023 @ 17:23:08 #159
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209656107
quote:

@:MisChrartin als ik niet genoeg geld krijg dat ik een eigen appartement kan huren hetgeen een volstrekt realistische en basale ejs is dan blijf ik het inderdaad liever uitzingen op mijn spaargeld totdat dit op is inderdaad.
En dan is het op... en dan?
  maandag 26 juni 2023 @ 17:24:59 #160
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_209656133
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:23 schreef Tijn het volgende:

[..]
En dan is het op... en dan?
Dan krijgen we weer een topic over de onmogelijkheden om een huis te kopen, een uitkering te krijgen of een date te vinden of een of andere variant daarop.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 26 juni 2023 @ 17:26:03 #161
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209656142
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Dan krijgen we weer een topic over de onmogelijkheden om een huis te kopen, een uitkering te krijgen of een date te vinden of een of andere variant daarop.
Ik gok eerder klachten over dat de koffie van de daklozenopvang niet te zuipen is oid.
Dum de dum
pi_209656258
quote:
@:MisChrartin als ik niet genoeg geld krijg dat ik een eigen appartement kan huren hetgeen een volstrekt realistische en basale ejs is dan blijf ik het inderdaad liever uitzingen op mijn spaargeld totdat dit op is inderdaad. Want ik ga niet als een slaaf leven. Een werkgever moet gewoon voldoende betalen en wat ik eis namelijk een klein appartement voor mezelf is absoluut geen luxe product .
Echt super verstandig… not..

Waarom denk jij recht te hebben op een eigen appartement?
Je kunt wel met jouw eisen blijven zwaaien maar dat zorgt er niet voor dat die ook vervuld raken.

Ik kan ook van mijn werkgever eisen dat ik een raket moet hebben. Maar die gaat ook niet ingewilligd worden.
Ga ergens aan de slag, ook voor minder salaris. Als je goed bent komt dat salaris later wel goed.
Maar dat nu als hard breekpunt hanteren werkt averechts en zet je jezelf buiten spel.

Maar soms lijkt het alsof dat je doel is.
pi_209656272
Stel je niet zo aan en ga gewoon werk doen wat je leuk vind.

Doen, en niet allemaal zeur topics op een internetforum aanmaken dat je niet als Toetanchamon behandeld wordt. Met je eisen.
  maandag 26 juni 2023 @ 17:43:06 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209656296
quote:
‘Uitzingen’ slaat meestal op ‘een periode zien te overbruggen totdat’.

Ik ben heel benieuwd wat er dan voor jou in het verschiet ligt tot waaraan jij het gaat uitzingen op je spaargeld.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 26 juni 2023 @ 17:43:12 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209656300
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:39 schreef XSbig het volgende:
Stel je niet zo aan en ga gewoon werk doen wat je leuk vind.

Doen, en niet allemaal zeur topics op een internetforum aanmaken dat je niet als Toetanchamon behandeld wordt. Met je eisen.
Misschien dat daar een markt voor is, een blog met oeverloos gezeur openen....
Zeg maar alles waar TS normaal een topic over zou willen openen dan in blogvorm ergens posten, wellicht wordt het nog wat, al is het alleen maar omdat TS dan status van "The one you love to hate" krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 juni 2023 @ 17:45:05 #166
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209656311
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:37 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ik kan ook van mijn werkgever eisen dat ik een raket moet hebben. Maar die gaat ook niet ingewilligd worden.
Eerlijk is eerlijk: de wens om een eigen flatje met een balkon te hebben is nou ook weer niet zo vreemd. Ik zou ook willen dat er meer huizen beschikbaar waren en dat het niet zo'n strijd was om iets essentieels te regelen als een plek om te wonen.

Maar goed, probleem is gewoon dat je niks te eisen hebt. Als je iets wil hebben, dan moet je er wat voor doen. Ik wou zeggen "je krijgt niks in de schoot geworpen in dit leven" maar om eerlijk te zijn, krijg je een heleboel ook wel degelijk aangereikt. Je uitgangspositie als Europeaan is iets waar menig andere wereldburger jaloers op is.
  Moderator / Redactie FP maandag 26 juni 2023 @ 17:47:58 #167
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_209656332
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Misschien dat daar een markt voor is, een blog met oeverloos gezeur openen....
Zeg maar alles waar TS normaal een topic over zou willen openen dan in blogvorm ergens posten, wellicht wordt het nog wat, al is het alleen maar omdat TS dan status van "The one you love to hate" krijgt.
Moderator Viva-forum?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 26 juni 2023 @ 17:52:13 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209656370
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:45 schreef Tijn het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk: de wens om een eigen flatje met een balkon te hebben is nou ook weer niet zo vreemd. Ik zou ook willen dat er meer huizen beschikbaar waren en dat het niet zo'n strijd was om iets essentieels te regelen als een plek om te wonen.

Maar goed, probleem is gewoon dat je niks te eisen hebt. Als je iets wil hebben, dan moet je er wat voor doen. Ik wou zeggen "je krijgt niks in de schoot geworpen in dit leven" maar om eerlijk te zijn, krijg je een heleboel ook wel degelijk aangereikt. Je uitgangspositie als Europeaan is iets waar menig andere wereldburger jaloers op is.
Maar TS loopt overal tegen hetzelfde probleem aan, dus het is niet iets dat alleen in NL speelt, op andere plekken moet men het ook op andere manieren oplossen.
Het is niet zo dat hij in NYC of Parijs wel een betaalbaar appartement zou kunnen krijgen, maar kennelijk moet dat in Dublin, Lissabon, Amsterdam of Leiden wel, en is dat zelfs een eis.

TS doet graag alsof hij de enige is wie dit vreselijke leed overkomt, maar zo is het simpelweg niet.
En hoe langer hij wegblijft uit NL hoe hoger zijn schuld wordt, hoe moeilijker het wordt om terug te komen.
Hij wil een Noord-Europees inkomen in een Zuid-Europees land en als hij dat niet krijgt is het niet voldoende.

Misschien in Zwitserland solliciteren, daar zijn de inkomens stukken hoger.
Niet dat je dan in Zurich een appartement kunt huren, maar dat is wat anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 26 juni 2023 @ 17:52:52 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209656376
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:47 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Moderator Viva-forum?
:D
Ik weet het niet, ik kom daar nooit, is het daar zo erg?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 26 juni 2023 @ 18:41:23 #170
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209657022
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar TS loopt overal tegen hetzelfde probleem aan, dus het is niet iets dat alleen in NL speelt, op andere plekken moet men het ook op andere manieren oplossen.
Het is niet zo dat hij in NYC of Parijs wel een betaalbaar appartement zou kunnen krijgen, maar kennelijk moet dat in Dublin, Lissabon, Amsterdam of Leiden wel, en is dat zelfs een eis.

TS doet graag alsof hij de enige is wie dit vreselijke leed overkomt, maar zo is het simpelweg niet.
En hoe langer hij wegblijft uit NL hoe hoger zijn schuld wordt, hoe moeilijker het wordt om terug te komen.
Hij wil een Noord-Europees inkomen in een Zuid-Europees land en als hij dat niet krijgt is het niet voldoende.

Het is absoluut geen Nederlands probleem, nee. Al is de huizenmarkt hier wel extra kut natuurlijk. Maar ik vind het op zich wel een terechte klacht dat "ergens wonen" als een soort luxe wordt gezien in plaats van iets dat min of meer gegarandeerd is.

Soms zie je dingen op TV, zoals de Amish bijvoorbeeld, en dat als daar een stel trouwt er mensen vanuit de hele omgeving op afkomen om een nieuw huis voor ze bouwen. Zo kan het ook. Maar goed, daar kleven wel weer andere nadelen aan :+

Uiteindelijk kun je ook wel over de situatie mopperen, maar dat verandert niks aan de realiteit: als je een huis wil in deze maatschappij, dan heb je geld nodig. En de makkelijkste manier om aan geld te komen is door ergens te gaan werken. Of je het nou leuk vindt of niet.
pi_209657346
quote:
Je blaast best hoog van de toren voor iemand die bij potentiële werkgevers blijkbaar zo weinig indruk maakt dat het nog niet tot een baan aanbod heeft geleid.

Blijf vooral zulke eisen stellen. We wachten wel op het topic waarin je klaagt dat je uitkering (die je kado krijgt) te laag is. Moet je dan je studieschuld waarvoor je nu nog steeds een soort van onderduikt in het buitenland nog terug betalen of krijg je die dan ook kado?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_209657412
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Tuurlijk snap ik dat je je eigen plek wil hebben. Maar dat zit er nu (tijdelijk) niet in.

Maar wat je dan moet doen is zorgen dat je een goede baan krijgt. En als je die niet nu kan krijgen moet je zorgen dat je een baan krijgt waar je kunt doorgroeien op termijn zodat je over een x aantal jaar wel je eigen plekje kunt krijgen.

Want wat veel mensen vergeten: toen de woningen in 2012/2013 goedkoper waren, ging het economisch ook niet zo lekker en was het als pas afgestudeerde echt lastig om überhaupt een baan te vinden. Ook vrienden van me met goede opleidingen hebben 1-2 jaar gesolliciteerd om domweg ergens te kunnen beginnen. En met de startsalarissen toen als WO-er (2300-2500 bruto) kon je ook nergens een huis kopen.

Een situatie van enorme krapte op de arbeidsmarkt met goedkope woningen is er niet en gaat ook niet komen.
Als de woningmarkt instort zal dat samen gaan met een recessie/crisis. En durf je dan in een dalende huizenmarkt in te stappen? En heb je dan nog wel een baan?

Zo is er altijd wel wat. Je moet het echt zelf doen. En ja deze tijden zijn echt moeilijk als starter maar de markt kan over 3 jaar totaal anders zijn dan nu. Als je dan in jezelf geïnvesteerd hebt ben je dan spekkoper.
pi_209657478
Er zijn gewoon teveel mensen die die goedbetaalde banen willen hebben en te weinig aanbieders. Als je geluk hebt kan je bij thuisbezorgd bestellingen rond gaan brengen
pi_209657515
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 19:15 schreef Welfareboy het volgende:
Er zijn gewoon teveel mensen die die goedbetaalde banen willen hebben en te weinig aanbieders. Als je geluk hebt kan je bij thuisbezorgd bestellingen rond gaan brengen
nee, het is eigenlijk alleen maar wat je te bieden hebt.
Hetgeen iemand kan is iets waard. Meer is het niet en meer zal het ook niet zijn.

Accepteren dat je het idee hebt dat je veel kan maar dat het in de werkelijkheid eigenlijk niks waard is, is soms moeilijk en lastig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209657534
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 19:11 schreef MisChrartin het volgende:
En met de startsalarissen toen als WO-er (2300-2500 bruto) kon je ook nergens een huis kopen.
uit ervaring weet ik dat dat wel kon, het is alleen niet amsterdam of uberhaupt de randstad.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209657542
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sterker nog, voor ¤ 40k bruto (wat inclusief vakantiegeld in 2023 modaal is in het rijke NL) komt TS zijn bed nog niet eens uit.

Word je toch echt kwaad van als je mensen om je heen ziet die wel met zijn tweeën moeten wonen om überhaupt te overleven, nog een stuk ouder zijn ook en van zo'n salaris alleen maar kunnen dromen? Disgusting is het :r
  maandag 26 juni 2023 @ 19:33:17 #177
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_209657718
quote:
Zonder geld vast komen te zitten in een land als Thailand, echt een perfect plan.

Ik zou maar vast flink oefenen met het slikken van bolletjes, je toekomst beweegt zich tenslotte in een richting waar bepaalde beroepsgroepen met heel veel genoegen gebruik van maken. In Thailand zul je best makkelijk aanbod vinden in die richting
  maandag 26 juni 2023 @ 19:59:42 #178
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209658076
Thailand zet TS gewoon uit naar NL als zijn visum verlopen is en hij aan het bedelen is/gechecked wordt door politie.

Hoeft TS echt geen bolletjes oid voor te slikken om naar NL te komen.

Probleem voor TS beginnen pas dat gebeurd, dus ik neem aan dat hij op eigen kracht terug naar Ierland gaat voordat het geld op is.

En dan heeft TS en geen werk, en geen geld meer.
Dum de dum
  Moderator maandag 26 juni 2023 @ 20:20:26 #179
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_209658371
quote:
Eis? Eis?
Man...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator maandag 26 juni 2023 @ 20:24:53 #180
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_209658442
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 19:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
uit ervaring weet ik dat dat wel kon, het is alleen niet amsterdam of uberhaupt de randstad.
Die ervaring heb ik ook.
pi_209658515
Deze ts weer :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_209658968
Ik heb met stijgende verbazing dit topic gelezen. Wat een mentaliteit :'(
Alius aliud dicit
pi_209659221
Ik stel voor dat je stopt met al dat zelfmedelijden, je Fok! Account laat blokkeren, een vlucht naar Nederland neemt en een van de vele beschikbare banen accepteert. Dan ga je in plaats van het internet bevuilen met 382 huilie huilie topics een paar maanden werken. Pas daarna ga je weer eens kijken of je vanuit die werkende situatie iets leukers voorbij ziet komen.

Alternatief ga je zo door en dan weet je dat het slecht af loopt met je. Jouw keuze verder.
pi_209660581
quote:
Welja ... :')

Hopeloos ... :N ):O
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 26 juni 2023 @ 23:22:37 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209660731
Dus in plaats van voorlopig even een wat minder betalende baan te accepteren, die je niet belet verder te zoeken, ga je liever op de glijbaan richting zwerver ergens is Thailand. :')

Dan ben je toch wel teringdom te noemen.
pi_209660792
Je eigen te goed voelen voor een bovengemiddeld salaris 😂

Je bent gewoon altijd overbetaald.
pi_209660999
Kan ts niet bij braddie gaan wonen....goede content _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_209661304
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 12:28 schreef sirdanilot het volgende:
Is het een betaalde traineeship? Dan die ik dat met alle liefde zelfs voor minimumloon. Maar die kan ik vooralsnog niet vinden.
Ze zijn er wel hoor; ik maak het elke dag mee.
Je zou bij ons overigens niet door de selectie komen. Dus doe geen moeite
pi_209661403
Werkgevers zijn sowieso kut, niets houd je tegen om zelf iets op poten te zetten om knaken te maken.
pi_209661765
@Steven_Stil ik weet niet zo goed welke diensten ik kan verkopen om ZZPer te worden. De tijd dat dit met een simpele webshop lukte is volgens mij wel voorbij
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_209661771
@Cat-astrophe ik kreeg een aantal weken lang een Ierse uitkering. 220 euro per week . Die krijg ik nu niet meer maar dat maakt weinig uit want het is dusdanig weinig dat ik er mijn huur niet van kan betalen.
pi_209661774
@Queller jullie willen zeker alleen kinderen van rijke ouders die een half jaar lang "stage " doen voor minder dan minimumloon terwijl de stage eigenlijk gewoon werk is. Lekker goedkoop ja. Ik ken wel mensen die dat doen maar dat lukt alleen als je ouders in je levensonderhoud voorzien.
pi_209661777
Ga dan remote werken vanuit ZO Azië. Met 40k kun je daar leven als een god in Frankrijk.
pi_209661782
@Beldewouten ik woon ook met zn tweeën. Waar dacht je dat ik anders woonde onder de brug ?

Hoezo word je kwaad van iemand die zich uitspreekt tegen dit onrecht ?
pi_209661783
@Gehrman waar vind ik een baan die 40k verdient en die het toestaat om vanuit Zuidoost Azië te werken ?
pi_209661787
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 04:15 schreef sirdanilot het volgende:
@:Gehrman waar vind ik een baan die 40k verdient en die het toestaat om vanuit Zuidoost Azië te werken ?
ICT? Banen liggen voor het oprapen en zat bedrijven die remote werkers aannemen.
pi_209661803
@Gehrman ik heb een dergelijke baan helemaal niet gevonden. Remote kan vaak enkel binnen het land waar de baan is bijvoorbeeld Ierland Nederland Portugal etc.

Banen die accepteren dat je in een derde wereld land gaat wonen heb ik niet gevonden waar vind jij die dan ?
  dinsdag 27 juni 2023 @ 06:33:21 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209661947
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 04:38 schreef sirdanilot het volgende:

Maar wat als dadelijk je geld op is, en je nog geen baan hebt die aan jouw eisen voldoet? Heb je al een plan vor die situatie? Of steek je gewoon je kop in het zand tot het zover is?
pi_209661973
quote:
Dit is wel een onredelijke eis. De huizenmarkt is geëxplodeerd, de prijzen van levensmiddelen zijn gestegen etc etc en je hebt blijkbaar geen opleiding die ervoor zorgt dat je je miljonair maakt

De banen liggen zo goed als voor het oprapen. Er zijn veel vacatures. Dan is het toch apart dat jij geen baan kan vinden?
pi_209661987
@Hexagon ik kan het nog wel een jaar uitzingen. Plan is voorlopig om mijn rijbewijs te halen. Daar heb ik een apart topic voor in het auto forum. Dan maak ik meer kans op een baan namelijk met een rijbewijs.
  Moderator dinsdag 27 juni 2023 @ 07:02:08 #201
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_209661989
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 04:38 schreef sirdanilot het volgende:
@:Gehrman ik heb een dergelijke baan helemaal niet gevonden. Remote kan vaak enkel binnen het land waar de baan is bijvoorbeeld Ierland Nederland Portugal etc.

Banen die accepteren dat je in een derde wereld land gaat wonen heb ik niet gevonden waar vind jij die dan ?
https://www.google.nl/sea(...)20europe&htivrt=jobs
pi_209661993
@Irri-tante ik woon al 15 jaar van mijn leven op kamers het is op een gegeven moment wel klaar. Als dat betekent dat ik in de bijstand moet en handje moet ophouden voor een sociale huurwoning zij dat zo. Je kan niet je hele leven op kamers blijven wonen zeker niet als men verwacht dat ik een moeilijke kantoorbaan doe.
pi_209662004
@Rene dank voor de tip ik ga kijken of er een geschikte functie tussen zit voor mijn ervaring
  Moderator dinsdag 27 juni 2023 @ 07:07:01 #204
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_209662008
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 07:05 schreef sirdanilot het volgende:
@:Rene dank voor de tip ik ga kijken of er een geschikte functie tussen zit voor mijn ervaring
Vooral veel werk in data entry en dergelijke. Het is niet prachtig maar biedt de mogelijkheden om in azie te blijven bijvoorbeeld.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 07:14:18 #205
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209662032
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 07:03 schreef sirdanilot het volgende:
ik woon al 15 jaar van mijn leven op kamers het is op een gegeven moment wel klaar.
Dat is met een inkomen van 53k+ dan toch vooral je eigen keus geweest. Prima verder, alleen nu niet komen zeuren dat het gevolg van die keuze niet zo goed beviel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209662037
quote:
@:Irri-tante ik woon al 15 jaar van mijn leven op kamers het is op een gegeven moment wel klaar. Als dat betekent dat ik in de bijstand moet en handje moet ophouden voor een sociale huurwoning zij dat zo. Je kan niet je hele leven op kamers blijven wonen zeker niet als men verwacht dat ik een moeilijke kantoorbaan doe.
Ha ja bijstand en een sociale huurwoning , heb je uberhaubt ergens bij een sociale huisvester inschrijvingstijd, zo niet dan mag je de komende jaren onder een brug je bijstand ontvangen. :D
  Official ESF Kreviewer dinsdag 27 juni 2023 @ 07:19:33 #207
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209662061
Geen rijbewijs, geen baan, geen huis. Ergens in Azië rondhangen in de hoop dat het allemaal wel beter wordt en verwachten dat je wel ergens 50k per jaar gaat verdienen. Je geld opmaken in plaats investeren in een huis.

Mooi man, dat realistische wereldbeeld. Ik hoop dat het UWV meeleest.
pi_209662082
@Janneke141 Hoezo is dat een keuze ? Ik werkte in het centrum er was dichterbij niks betaalbaars voor mijn loon dat ik in mijn eentje kon huren. Elke dag anderhalf uur enkele reis is ook geen doen qua pendelen.
pi_209662095
@Kreator ik heb geen geld om te investeren in een huis. De tijden dat je door 30 k ergens een woning kon krijgen die ook bewoonbaar is zijn voorbij.

En ik probeer al 6 maanden lang mijn rijbewijs te halen in Ierland maar ik krijg maar geen examen datum omdat het zo'n kutland is. Ik wil niets liever dan weg uit Ierland.
pi_209662098
@Basp1 ik heb 11 wacht jaren in Leiden e.o.
pi_209662102
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 07:25 schreef sirdanilot het volgende:
@:Janneke141 Hoezo is dat een keuze ? Ik werkte in het centrum er was dichterbij niks betaalbaars voor mijn loon dat ik in mijn eentje kon huren. Elke dag anderhalf uur enkele reis is ook geen doen qua pendelen.
Dus het was wel degelijk een keuze, de keuze voor niet willen forenzen. :D

Ben jij een prins op de erwt of zo?
  Moderator dinsdag 27 juni 2023 @ 07:35:48 #212
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209662123
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 07:01 schreef sirdanilot het volgende:
@:Hexagon ik kan het nog wel een jaar uitzingen. Plan is voorlopig om mijn rijbewijs te halen. Daar heb ik een apart topic voor in het auto forum. Dan maak ik meer kans op een baan namelijk met een rijbewijs.
Ik heb geen rijbewijs en ik verdien 40k+. Alleen jij wil er geen moeite doen of je zegt dat je het niet kan.

Wil niet en kan niet liggen op het kerkhof.

Ga gewoon solliciteren en ga aan het werk.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator dinsdag 27 juni 2023 @ 07:36:37 #213
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209662125
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 07:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ha ja bijstand en een sociale huurwoning , heb je uberhaubt ergens bij een sociale huisvester inschrijvingstijd, zo niet dan mag je de komende jaren onder een brug je bijstand ontvangen. :D
Dan krijg je geeneens bijstand, omdat je geen woonadres hebt
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_209662137
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 07:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus het was wel degelijk een keuze, de keuze voor niet willen forenzen. :D

Ben jij een prins op de erwt of zo?
Elke dag anderhalf uur enkele reis is 3 uur per dag. Dat maal 5 is 15 uur extra per week in de bus . Dat is nogal veel vind je niet ? Ik moet ook nog koken, afwassen, sporten , ik wil ook nog een leven hebben.

Ik reis dus maximaal een uur en dat vind ik voor enkele reis al veel.

Whats next moet ik van jou in Appingedam wonen onder een brug en dagelijks met de trein naar de Zuidas voor minimum loon ? :')
  dinsdag 27 juni 2023 @ 07:40:18 #215
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209662140
quote:
Qualifications:

Here's what you'll need
Interest in compliance, know your customer (KYC), and anti-money laundering regulations

Excellent written and oral communication skills both in Dutch and English

Willing to travel within The Netherlands

Computer skills, especially Microsoft Word and Excel

Accuracy and a keen attention to detail

Solid organizational and time management skills

Flexibility and a team player

Bonus points if you have
Excellent document drafting skills

(Good) understanding of Dutch Law & Regulation

Excellent aptitude for research and familiarity with online research tools

Yup, dat gaat het hem worden voor TS
Dum de dum
pi_209662175
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 07:40 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Qualifications:

Here's what you'll need
Interest in compliance, know your customer (KYC), and anti-money laundering regulations

Excellent written and oral communication skills both in Dutch and English

Willing to travel within The Netherlands

Computer skills, especially Microsoft Word and Excel

Accuracy and a keen attention to detail

Solid organizational and time management skills

Flexibility and a team player

Bonus points if you have
Excellent document drafting skills

(Good) understanding of Dutch Law & Regulation

Excellent aptitude for research and familiarity with online research tools

Yup, dat gaat het hem worden voor TS
Als men mij een opleiding geeft kan het wel maar ik heb helaas geen opleiding rechten gedaan dus als dat vereist is gaat het feest niet door helaas.
pi_209662181
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 07:36 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Dan krijg je geeneens bijstand, omdat je geen woonadres hebt
Daklozenloket
pi_209662184
quote:
@:Irri-tante ik woon al 15 jaar van mijn leven op kamers het is op een gegeven moment wel klaar. Als dat betekent dat ik in de bijstand moet en handje moet ophouden voor een sociale huurwoning zij dat zo. Je kan niet je hele leven op kamers blijven wonen zeker niet als men verwacht dat ik een moeilijke kantoorbaan doe.
Ik snap dat dat klaar is voor je, maar zo werkt het leven niet. Helaas. Je zal er toch echt iets in moeten investeren. Je zit nu je 40.000 op te eten aan de andere kant van de wereld. Je had het ook op een spaarrekening kunnen laten staan en dan een huis/ werk zoeken.

Het komt je allemaal niet aanwaaien, je zal er iets voor moeten doen.

Alsof een huis en de bijstand je komen aanwaaien. Good luck!

Ik ga nu naar mijn werk: dat zorgt voor een dak voor mijn hoofd, eten, de mogelijkheid om leuke dingen te doen in het leven. Ja, af en toe heb ik ook geen zin, maar de dag gaat weer voorbij en dan is er weer een nieuwe dag!

En ja, ook ik heb keuzes gemaakt voor bijv minder inkomen, maar inmiddels is dat allang weer veranderd en doe ik werk dat jnleuk vindt.
pi_209662185
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 07:35 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik heb geen rijbewijs en ik verdien 40k+. Alleen jij wil er geen moeite doen of je zegt dat je het niet kan.

Wil niet en kan niet liggen op het kerkhof.

Ga gewoon solliciteren en ga aan het werk.
Waar werk jij dan dan solliciteer ik daar ook
  dinsdag 27 juni 2023 @ 07:46:48 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209662186
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 07:39 schreef sirdanilot het volgende:

Whats next moet ik van jou in Appingedam wonen onder een brug en dagelijks met de trein naar de Zuidas voor minimum loon ? :')
Niemand vraagt dat

Maar wellicht een tijdje een wat minder salaris of woonruimte accepteren en vanuit die positie rustig verder kijken is wellicht een wat verstandiger idee dan je geld verbrassen aan vakantie en daarna onder de brug belanden.
pi_209662195
quote:

[..]
Elke dag anderhalf uur enkele reis is 3 uur per dag. Dat maal 5 is 15 uur extra per week in de bus . Dat is nogal veel vind je niet ? Ik moet ook nog koken, afwassen, sporten , ik wil ook nog een leven hebben.

Is dit een grote troll of denk je echt zo? In dat laatste geval wordt het tijd dat je hulp gaat zoeken.
  Moderator dinsdag 27 juni 2023 @ 07:48:14 #222
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209662198
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 07:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Waar werk jij dan dan solliciteer ik daar ook
Ga ik niet noemen, want ik weet zeker met jouw motivatie toch niet wordt aangenomen en ten tweede je hebt de skills niet die nodig is voor het werk wat ik doe.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  dinsdag 27 juni 2023 @ 07:50:16 #223
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209662213
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 07:45 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Als men mij een opleiding geeft kan het wel maar ik heb helaas geen opleiding rechten gedaan dus als dat vereist is gaat het feest niet door helaas.
Wat kan je dan wel? Afgeronde courante opleidingen, of, concrete werkervaring?
Dum de dum
  Moderator / Redactie FP dinsdag 27 juni 2023 @ 07:55:51 #224
Brabo Bastard
pi_209662245
quote:

[..]

Dat heb ik gedaan. 2 jaar lang. En ik had nog tijd genoeg over voor mijn leven. Dus je punt?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP dinsdag 27 juni 2023 @ 07:56:15 #225
Brabo Bastard
pi_209662246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 07:48 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ga ik niet noemen, want ik weet zeker met jouw motivatie toch niet wordt aangenomen en ten tweede je hebt de skills niet die nodig is voor het werk wat ik doe.
Maar ik wou een poging wagen ;(
"Omae wa mou shindeiru."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')