abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209657542
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar TS loopt overal tegen hetzelfde probleem aan, dus het is niet iets dat alleen in NL speelt, op andere plekken moet men het ook op andere manieren oplossen.
Het is niet zo dat hij in NYC of Parijs wel een betaalbaar appartement zou kunnen krijgen, maar kennelijk moet dat in Dublin, Lissabon, Amsterdam of Leiden wel, en is dat zelfs een eis.

TS doet graag alsof hij de enige is wie dit vreselijke leed overkomt, maar zo is het simpelweg niet.
En hoe langer hij wegblijft uit NL hoe hoger zijn schuld wordt, hoe moeilijker het wordt om terug te komen.
Hij wil een Noord-Europees inkomen in een Zuid-Europees land en als hij dat niet krijgt is het niet voldoende.

Misschien in Zwitserland solliciteren, daar zijn de inkomens stukken hoger.
Niet dat je dan in Zurich een appartement kunt huren, maar dat is wat anders.
Sterker nog, voor ¤ 40k bruto (wat inclusief vakantiegeld in 2023 modaal is in het rijke NL) komt TS zijn bed nog niet eens uit.

Word je toch echt kwaad van als je mensen om je heen ziet die wel met zijn tweeën moeten wonen om überhaupt te overleven, nog een stuk ouder zijn ook en van zo'n salaris alleen maar kunnen dromen? Disgusting is het :r
  maandag 26 juni 2023 @ 19:33:17 #177
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_209657718
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
@:MisChrartin als ik niet genoeg geld krijg dat ik een eigen appartement kan huren hetgeen een volstrekt realistische en basale ejs is dan blijf ik het inderdaad liever uitzingen op mijn spaargeld totdat dit op is inderdaad. Want ik ga niet als een slaaf leven. Een werkgever moet gewoon voldoende betalen en wat ik eis namelijk een klein appartement voor mezelf is absoluut geen luxe product .
Zonder geld vast komen te zitten in een land als Thailand, echt een perfect plan.

Ik zou maar vast flink oefenen met het slikken van bolletjes, je toekomst beweegt zich tenslotte in een richting waar bepaalde beroepsgroepen met heel veel genoegen gebruik van maken. In Thailand zul je best makkelijk aanbod vinden in die richting
  maandag 26 juni 2023 @ 19:59:42 #178
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209658076
Thailand zet TS gewoon uit naar NL als zijn visum verlopen is en hij aan het bedelen is/gechecked wordt door politie.

Hoeft TS echt geen bolletjes oid voor te slikken om naar NL te komen.

Probleem voor TS beginnen pas dat gebeurd, dus ik neem aan dat hij op eigen kracht terug naar Ierland gaat voordat het geld op is.

En dan heeft TS en geen werk, en geen geld meer.
Dum de dum
  Moderator maandag 26 juni 2023 @ 20:20:26 #179
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_209658371
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 13:11 schreef sirdanilot het volgende:
@:El_Thijs ik vind een loon waarmee ik een appartementje met balkonnetje kan huren voor 33% van mijn inkomen geen onredelijke eis. Jij wel ? Ik ben al 30 ik ben klaar met op kamers wonen
Eis? Eis?
Man...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator maandag 26 juni 2023 @ 20:24:53 #180
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_209658442
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 19:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
uit ervaring weet ik dat dat wel kon, het is alleen niet amsterdam of uberhaupt de randstad.
Die ervaring heb ik ook.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_209658515
Deze ts weer :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_209658968
Ik heb met stijgende verbazing dit topic gelezen. Wat een mentaliteit :'(
Alius aliud dicit
pi_209659221
Ik stel voor dat je stopt met al dat zelfmedelijden, je Fok! Account laat blokkeren, een vlucht naar Nederland neemt en een van de vele beschikbare banen accepteert. Dan ga je in plaats van het internet bevuilen met 382 huilie huilie topics een paar maanden werken. Pas daarna ga je weer eens kijken of je vanuit die werkende situatie iets leukers voorbij ziet komen.

Alternatief ga je zo door en dan weet je dat het slecht af loopt met je. Jouw keuze verder.
pi_209660581
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
@:MisChrartin als ik niet genoeg geld krijg dat ik een eigen appartement kan huren hetgeen een volstrekt realistische en basale ejs is dan blijf ik het inderdaad liever uitzingen op mijn spaargeld totdat dit op is inderdaad. Want ik ga niet als een slaaf leven. Een werkgever moet gewoon voldoende betalen en wat ik eis namelijk een klein appartement voor mezelf is absoluut geen luxe product .
Welja ... :')

Hopeloos ... :N ):O
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 26 juni 2023 @ 23:22:37 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209660731
Dus in plaats van voorlopig even een wat minder betalende baan te accepteren, die je niet belet verder te zoeken, ga je liever op de glijbaan richting zwerver ergens is Thailand. :')

Dan ben je toch wel teringdom te noemen.
pi_209660792
Je eigen te goed voelen voor een bovengemiddeld salaris 😂

Je bent gewoon altijd overbetaald.
pi_209660999
Kan ts niet bij braddie gaan wonen....goede content _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_209661304
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 12:28 schreef sirdanilot het volgende:
Is het een betaalde traineeship? Dan die ik dat met alle liefde zelfs voor minimumloon. Maar die kan ik vooralsnog niet vinden.
Ze zijn er wel hoor; ik maak het elke dag mee.
Je zou bij ons overigens niet door de selectie komen. Dus doe geen moeite
pi_209661403
Werkgevers zijn sowieso kut, niets houd je tegen om zelf iets op poten te zetten om knaken te maken.
pi_209661765
@Steven_Stil ik weet niet zo goed welke diensten ik kan verkopen om ZZPer te worden. De tijd dat dit met een simpele webshop lukte is volgens mij wel voorbij
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_209661771
@Cat-astrophe ik kreeg een aantal weken lang een Ierse uitkering. 220 euro per week . Die krijg ik nu niet meer maar dat maakt weinig uit want het is dusdanig weinig dat ik er mijn huur niet van kan betalen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_209661774
@Queller jullie willen zeker alleen kinderen van rijke ouders die een half jaar lang "stage " doen voor minder dan minimumloon terwijl de stage eigenlijk gewoon werk is. Lekker goedkoop ja. Ik ken wel mensen die dat doen maar dat lukt alleen als je ouders in je levensonderhoud voorzien.
pi_209661777
Ga dan remote werken vanuit ZO Azië. Met 40k kun je daar leven als een god in Frankrijk.
pi_209661782
@Beldewouten ik woon ook met zn tweeën. Waar dacht je dat ik anders woonde onder de brug ?

Hoezo word je kwaad van iemand die zich uitspreekt tegen dit onrecht ?
pi_209661783
@Gehrman waar vind ik een baan die 40k verdient en die het toestaat om vanuit Zuidoost Azië te werken ?
pi_209661787
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 04:15 schreef sirdanilot het volgende:
@:Gehrman waar vind ik een baan die 40k verdient en die het toestaat om vanuit Zuidoost Azië te werken ?
ICT? Banen liggen voor het oprapen en zat bedrijven die remote werkers aannemen.
pi_209661803
@Gehrman ik heb een dergelijke baan helemaal niet gevonden. Remote kan vaak enkel binnen het land waar de baan is bijvoorbeeld Ierland Nederland Portugal etc.

Banen die accepteren dat je in een derde wereld land gaat wonen heb ik niet gevonden waar vind jij die dan ?
  dinsdag 27 juni 2023 @ 06:33:21 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209661947
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 04:38 schreef sirdanilot het volgende:

Maar wat als dadelijk je geld op is, en je nog geen baan hebt die aan jouw eisen voldoet? Heb je al een plan vor die situatie? Of steek je gewoon je kop in het zand tot het zover is?
pi_209661973
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 13:11 schreef sirdanilot het volgende:
@:El_Thijs ik vind een loon waarmee ik een appartementje met balkonnetje kan huren voor 33% van mijn inkomen geen onredelijke eis. Jij wel ? Ik ben al 30 ik ben klaar met op kamers wonen
Dit is wel een onredelijke eis. De huizenmarkt is geëxplodeerd, de prijzen van levensmiddelen zijn gestegen etc etc en je hebt blijkbaar geen opleiding die ervoor zorgt dat je je miljonair maakt

De banen liggen zo goed als voor het oprapen. Er zijn veel vacatures. Dan is het toch apart dat jij geen baan kan vinden?
pi_209661987
@Hexagon ik kan het nog wel een jaar uitzingen. Plan is voorlopig om mijn rijbewijs te halen. Daar heb ik een apart topic voor in het auto forum. Dan maak ik meer kans op een baan namelijk met een rijbewijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')