Sterker nog, voor ¤ 40k bruto (wat inclusief vakantiegeld in 2023 modaal is in het rijke NL) komt TS zijn bed nog niet eens uit.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar TS loopt overal tegen hetzelfde probleem aan, dus het is niet iets dat alleen in NL speelt, op andere plekken moet men het ook op andere manieren oplossen.
Het is niet zo dat hij in NYC of Parijs wel een betaalbaar appartement zou kunnen krijgen, maar kennelijk moet dat in Dublin, Lissabon, Amsterdam of Leiden wel, en is dat zelfs een eis.
TS doet graag alsof hij de enige is wie dit vreselijke leed overkomt, maar zo is het simpelweg niet.
En hoe langer hij wegblijft uit NL hoe hoger zijn schuld wordt, hoe moeilijker het wordt om terug te komen.
Hij wil een Noord-Europees inkomen in een Zuid-Europees land en als hij dat niet krijgt is het niet voldoende.
Misschien in Zwitserland solliciteren, daar zijn de inkomens stukken hoger.
Niet dat je dan in Zurich een appartement kunt huren, maar dat is wat anders.
Zonder geld vast komen te zitten in een land als Thailand, echt een perfect plan.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
@:MisChrartin als ik niet genoeg geld krijg dat ik een eigen appartement kan huren hetgeen een volstrekt realistische en basale ejs is dan blijf ik het inderdaad liever uitzingen op mijn spaargeld totdat dit op is inderdaad. Want ik ga niet als een slaaf leven. Een werkgever moet gewoon voldoende betalen en wat ik eis namelijk een klein appartement voor mezelf is absoluut geen luxe product .
Eis? Eis?quote:Op maandag 26 juni 2023 13:11 schreef sirdanilot het volgende:
@:El_Thijs ik vind een loon waarmee ik een appartementje met balkonnetje kan huren voor 33% van mijn inkomen geen onredelijke eis. Jij wel ? Ik ben al 30 ik ben klaar met op kamers wonen
Die ervaring heb ik ook.quote:Op maandag 26 juni 2023 19:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
uit ervaring weet ik dat dat wel kon, het is alleen niet amsterdam of uberhaupt de randstad.
Welja ...quote:Op maandag 26 juni 2023 17:19 schreef sirdanilot het volgende:
@:MisChrartin als ik niet genoeg geld krijg dat ik een eigen appartement kan huren hetgeen een volstrekt realistische en basale ejs is dan blijf ik het inderdaad liever uitzingen op mijn spaargeld totdat dit op is inderdaad. Want ik ga niet als een slaaf leven. Een werkgever moet gewoon voldoende betalen en wat ik eis namelijk een klein appartement voor mezelf is absoluut geen luxe product .
Ze zijn er wel hoor; ik maak het elke dag mee.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:28 schreef sirdanilot het volgende:
Is het een betaalde traineeship? Dan die ik dat met alle liefde zelfs voor minimumloon. Maar die kan ik vooralsnog niet vinden.
ICT? Banen liggen voor het oprapen en zat bedrijven die remote werkers aannemen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 04:15 schreef sirdanilot het volgende:
@:Gehrman waar vind ik een baan die 40k verdient en die het toestaat om vanuit Zuidoost Azië te werken ?
Maar wat als dadelijk je geld op is, en je nog geen baan hebt die aan jouw eisen voldoet? Heb je al een plan vor die situatie? Of steek je gewoon je kop in het zand tot het zover is?quote:
Dit is wel een onredelijke eis. De huizenmarkt is geëxplodeerd, de prijzen van levensmiddelen zijn gestegen etc etc en je hebt blijkbaar geen opleiding die ervoor zorgt dat je je miljonair maaktquote:Op maandag 26 juni 2023 13:11 schreef sirdanilot het volgende:
@:El_Thijs ik vind een loon waarmee ik een appartementje met balkonnetje kan huren voor 33% van mijn inkomen geen onredelijke eis. Jij wel ? Ik ben al 30 ik ben klaar met op kamers wonen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |