tussen wel en niet werken(in de lagere regionen zit geen verschil)quote:Op zondag 25 juni 2023 12:49 schreef TornadoDK het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen niet willen werken en liever alleen maar leuke dingen doen.
Maar daar is helaas geld voor nodig.
de locals(als ze al werk hebben )verdienen amper 400pm en daar moeten ze langer dan 8uur per dag en 7 dagen pw voor werken.alleen vrij met boedistische feestdagen,en speciale dagen zoals vm Koning Bhumibpl, en Koningin Sirikit,etc..quote:Op zondag 25 juni 2023 13:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom moet je hem meenemen naar Europa? Kun je niet daar blijven en dat hij jou onderhoudt?
Goede samenvatting en gevolgquote:Op maandag 26 juni 2023 10:03 schreef miro86 het volgende:
Zullen we even samenvatten?
• TS is al een aantal maanden werkeloos. Hij wist echter al veel langer dat dit aan zat te komen. Zijn werkgever is po de fles gegaan.
• TS solliciteert wel, maar wordt steeds afgewezen.
• TS heeft enige ervaring met (pre-)sales, maar schijnt geen echte verkoper te zijn.
• TS heeft geen waardigheden/skills of relevante diploma’s (WO ergens in de geesteswetenschappen dacht ik).
• TS wil niet langer in Ierland werken
• Ondanks dit alles wil TS niet aan de bak voor significant minder dan wat hij nu voorheen verdiende (in Ierland). Het schijnt dat niemand even veel wil betalen voor hetzelfde werk dat hij vroeger deed (misschien is zijn voormalige werkgever mede door te hoge salarissen failliet gegaan)
• TS kan ook niet makkelijk terug naar Nederland. Enerzijds zit hij met zijn niet terugbetaalde DUO schuld. Anderzijds heeft hij ook niet echt een netwerk staan waar hij (al dan niet tijdelijk) terecht kan.
• TS heeft al eerder het advies gehad om te leren programmeren, gezien daar op dit moment veel werk te vinden is. TS heeft daar niets mee gedaan, want dat kost allemaal moeite en startsalarissen liggen lager dan wat hij voorheen verdiende.
• TS wil ook niet investeren in loopbaan begeleiding of therapie voor zijn vele issues. Het is allemaal karig, maar investeren in jezelf, ho maar.
Voor mij zijn er twee opties. Of TS kweekt een ruggengraat en pakt zijn shit op. Of wij zullen mogen toezien hoe hij steeds dieper in de put raakt in een opeenvolging van steeds erger wordende topics hier op fok.
Ts wil ook een koophuisquote:Op maandag 26 juni 2023 10:03 schreef miro86 het volgende:
Zullen we even samenvatten?
• TS is al een aantal maanden werkeloos. Hij wist echter al veel langer dat dit aan zat te komen. Zijn werkgever is po de fles gegaan.
• TS solliciteert wel, maar wordt steeds afgewezen.
• TS heeft enige ervaring met (pre-)sales, maar schijnt geen echte verkoper te zijn.
• TS heeft geen waardigheden/skills of relevante diploma’s (WO ergens in de geesteswetenschappen dacht ik).
• TS wil niet langer in Ierland werken
• Ondanks dit alles wil TS niet aan de bak voor significant minder dan wat hij nu voorheen verdiende (in Ierland). Het schijnt dat niemand even veel wil betalen voor hetzelfde werk dat hij vroeger deed (misschien is zijn voormalige werkgever mede door te hoge salarissen failliet gegaan)
• TS kan ook niet makkelijk terug naar Nederland. Enerzijds zit hij met zijn niet terugbetaalde DUO schuld. Anderzijds heeft hij ook niet echt een netwerk staan waar hij (al dan niet tijdelijk) terecht kan.
• TS heeft al eerder het advies gehad om te leren programmeren, gezien daar op dit moment veel werk te vinden is. TS heeft daar niets mee gedaan, want dat kost allemaal moeite en startsalarissen liggen lager dan wat hij voorheen verdiende.
• TS wil ook niet investeren in loopbaan begeleiding of therapie voor zijn vele issues. Het is allemaal karig, maar investeren in jezelf, ho maar.
Voor mij zijn er twee opties. Of TS kweekt een ruggengraat en pakt zijn shit op. Of wij zullen mogen toezien hoe hij steeds dieper in de put raakt in een opeenvolging van steeds erger wordende topics hier op fok.
Ik wil zoveel. Door te werken krijg ik dat ook een heel eind voor elkaar. TS snapt dat niet.quote:
Klopt. Toegevoegd.quote:
Dan had hij met zijn geld lekker naar Bulgarije moeten gaan ipv het in Thailand over de balk smijten, had hij nu kunnen klussen aan zijn eigen huisje.quote:
Er zijn LEGIO tips en handreikingen gedaan om je aan werk te helpen. Daar zit NIKS vaags tussen, alleen maar CONCRETE aanwijzingen waar je zelf actie op moet ondernemen. Je maakt het zelf vaag door van die afkeurende antwoorden te geven en er omheen te draaien. DAT is je probleem.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:22 schreef sirdanilot het volgende:
@:Jaeger85 net naar huren in Lissabon gekeken. Dat gaat ook al gauw richting de 1000 per maand en dan zit je ver van het centrum. Als ik dan zo weinig verdien (minder dan de helft van mijn laatste loon ) kom ik eigenlijk niet rond .
Mensen denken dat ik een Rolls Royce en een villa wil. Ik wil gewoon een appartementje met een balkon en eigen keuken badkamer en slaapkamer. Is dat nou zo moeilijk? Ik wil niet boven de door het Nibud vastgestelde norm van 33 procent van mijn inkomen uitkomen qua huurprijs en ik werk maximaal 40 uur per week (1 fte ) en meer niet.
Helaas lijkt dit steeds lastiger om te vinden. Jullie proberen wel vage tips te geven mawr als ik vraag om een concreet voorbeeld komt er helaas vaak niets uit. "ga aan je zelf werken " klinkt heel erg vroom maar zonder dit te verduidelijken krijg ik daar geen ideeën van hoe dit zou moeten.
Dit waarschijnlijk:quote:Op maandag 26 juni 2023 10:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb het al 2x gevraagd, hier een derde keer.
Wat wil je dat we schrijven?
Reactie TS:quote:Op maandag 26 juni 2023 12:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dit waarschijnlijk:
Hey TS, goed nieuws, ik heb een baan voor je. Het verdient 8k per maand en je hoeft maar 20 uur te werken. Kan allemaal remote. Je hoeft er niks voor te kunnen en je hoeft niet met mensen te werken. Je krijgt ook een gratis koophuis dat meteen afbetaald en helemaal van jou is, in een stad/land naar keuze. Tevens kunnen we gewoon je studieschuld van je overnemen. Je kan morgen beginnen, we zullen je alvast een voorschot op je salaris sturen, wat is je rekeningnummer?
En op wie ga jij een beroep doen om jouw EISEN in te willigen?quote:Op maandag 26 juni 2023 13:11 schreef sirdanilot het volgende:
@:El_Thijs ik vind een loon waarmee ik een appartementje met balkonnetje kan huren voor 33% van mijn inkomen geen onredelijke eis. Jij wel ? Ik ben al 30 ik ben klaar met op kamers wonen
Dan ga je eens zo gedragen, studentje.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:11 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ben al 30 ik ben klaar met op kamers wonen
Ja, ik wel. Je eist het schaap met de vijf poten.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:11 schreef sirdanilot het volgende:
@:El_Thijs ik vind een loon waarmee ik een appartementje met balkonnetje kan huren voor 33% van mijn inkomen geen onredelijke eis. Jij wel ? Ik ben al 30 ik ben klaar met op kamers wonen
Dat jij er klaar mee bent, wil nog niet zeggen dat iedereen zich dan maar moet schikken naar jouw wensen. En je gaat wederom nergens op in omdat je het gewoon niet wil horen. Ik was 32 toen ik mijn huis kocht. Voor en tijdens die tijd heb ik altijd geleefd van een inkomen dat ver onder mijn huidige salaris ligt. Nu zit ik op een veel betere positie. Waarom? Omdat ik voor mezelf heb besloten om onderaan te beginnen en mezelf omhoog te werken.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:11 schreef sirdanilot het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |