SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What lies behind makes no sense in my mind
Is het ook niet (nodig om wie dan ook "op het verkeerde been te zetten"). Bizarre theorie wat mij betreft.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:45 schreef Wantie het volgende: [..] Nee, dat is een heel raar verhaal. Waarom zou het berhaupt nodig zijn om ons op een verkeerd been te zetten.
Nogal. Tenzij het hun taak is om ons te entertainenquote:Op zondag 25 juni 2023 00:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Is het ook niet (nodig om wie dan ook "op het verkeerde been te zetten"). Bizarre theorie wat mij betreft.
Putin ook, maar die heeft hij vast al. Want hij is er gisteren achter gekomen dat zijn macht niet zo absoluut is. Dat hij minder vrienden heeft dan hij dacht. Dat niet alleen een gedeelte van zijn regering toe keek, maar ook een hoop soldaten en politie agenten niks deden. Of zelfs overliepen. Dat een groot aantal burgers in Rostov de coup en Wagner met open armen omarmden. Zelfs toen het over was en Wagners baas en Wagner vertrokken juichten ze hun toe.quote:Op zondag 25 juni 2023 04:36 schreef Toby56 het volgende:
Chef-kok Prigozjin kan wel een voorproever gebruiken.
Kennelijk geen wilde actie naar aanleiding van een incident, het is en blijft een raar verhaal.quote:Amerikaanse spionnen vingen halverwege juni al signalen op dat Jevgeni Prigozjin van plan was in opstand te komen tegen de Russische machtshebbers. Dat meldt The Washington Post.
De precieze aard van Prigozjins plannen en zijn tijdschema waren niet duidelijk tot vlak voordat hij Rusland introk met de dreiging op te rukken naar Moskou. Maar volgens anonieme bronnen was er genoeg tijd om hooggeplaatste regeringsfunctionarissen in de Verenigde Staten te laten weten dat er 'iets' stond te gebeuren.
Vanwege de informatie waren er volgens de bron in Washington de afgelopen twee weken grote zorgen over wat er zou gebeuren, met name rond de vraag of president Vladimir Poetin aan de macht zou blijven en wat instabiliteit in het land zou betekenen voor het beheer van Ruslands nucleaire wapenarsenaal.
Behalve het Witte Huis zouden ook hoge functionarissen in het Pentagon, bij het ministerie van Buitenlandse Zaken en in het Congres op de hoogte zijn gebracht van de informatie over een mogelijke opstand door Prigozjin.
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-opstand~a2b2b3a0/
quote:Moscovian Propagandista Slobvoy rattled by Moscovian weakness - Russian Media Monitor
Nou ja voordelig zou kunnen zijn dat de Wagner group nu niet meer mee doet aan de oorlog. Althans daar ga ik vanuit.quote:Op zondag 25 juni 2023 07:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Tja, allemaal leuk maar dit verhaal was toch veel te kort en klein om echt impact op de oorlog te hebben. Binnen een dag alles gelimineerd, Prighozin uitgespeeld en we kunnen weer verder.
Zie niet echt in hoe dit verder nog heel voordelig voor het Westen kan zijn.
De Wagner-criminelen moesten toch inschrijven in het Russische leger?quote:Op zondag 25 juni 2023 07:28 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nou ja voordelig zou kunnen zijn dat de Wagner group nu niet meer mee doet aan de oorlog. Althans daar ga ik vanuit.
Helaas inderdaad minder dan ik, en velen, er gisteren van hoopten. Aan de positieve kant kun je wel stellen dat Putin, mede door zijn speech en de opeenvolgende gebeurtenissen ongelofelijk voor lul staat, niet alleen in het westen, maar ik denk ook in rusland zelf.quote:Op zondag 25 juni 2023 07:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zie niet echt in hoe dit verder nog heel voordelig voor het Westen kan zijn.
Zijvleugel van het paleis in Minsk.quote:Op zondag 25 juni 2023 06:20 schreef Scorpie het volgende:
Als ik dit zo lees heeft Prighozin zijn leger geruild voor een plekje in wit Rusland- dus is hij min of meer uitgespeeld.
Voor lul stond Poetin al heel lang, maar daar win je geen oorlogen mee.quote:Op zondag 25 juni 2023 07:40 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Helaas inderdaad minder dan ik, en velen, er gisteren van hoopten. Aan de positieve kant kun je wel stellen dat Putin, mede door zijn speech en de opeenvolgende gebeurtenissen ongelofelijk voor lul staat, niet alleen in het westen, maar ik denk ook in rusland zelf.
Ook het gevoel van veiligheid in en rond moskou zal inmiddels wel een flinke knauw hebben gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |