Uit
Claudia_x in F&F / Bloemen/planten in je eigen tuin #77 BroedbolletjesDit zijn enkele van mijn favoriete planten voor de zon.
![nbJiAfal.jpg]()
Met stip op één staat rudbeckia, vooral de gele. Dit is rudbeckia fulgida 'Goldsturm'. Het is een heel gemakkelijke plant die weelderig bloeit in de late zomer.
![0gldLM0l.jpg]()
Siergras stipa tenuissima 'Ponytails'. Vangt altijd het licht mooi. Heeft weinig onderhoud nodig (één keer per jaar snoeien) en is het hele jaar door mooi.
![ZQ47E3Wl.jpg]()
Pennisetum. Zie de opmerkingen bij het vorige siergras.
![kGuP61Zl.jpg]()
Kerrieplant. Contrasteert met andere planten vanwege het grijsgroene blad. Bloeit mooi (subtiel geel). Je kunt de plant makkelijk stekken: knip een tak eraf en steek de tak in de grond. Is ook een heel makkelijke plant die weinig onderhoud nodig heeft.
![mfR4Hcgl.jpg]()
Wolfsmelk. Dit is euphorbia characias wulfenii. Er zijn veel verschillende soorten wolfsmelken. Sommige hebben rood blad, andere zijn geschikt voor natte grond. Alle wolfsmelken die ik ken zijn mooi en makkelijk. Sommige worden vrij fors. Dat is fijn, want dan hoef je minder onkruid te verwijderen.
![vJat650l.jpg]()
Brem: makkelijk, groeit snel, bloeit weelderig in de lente. Wordt al gauw een soort struik. Je moet erop letten dat je de plant elk jaar op het juiste moment flink snoeit.
![1qML6Unl.jpg]()
Geraniums, die je op deze foto rondom de opgaande plant ziet staan. Dit is geranium 'rozanne', mijn favoriet omdat die lang en weelderig bloeit. Geraniums kunnen ook in de halfschaduw staan.
![26hIw5Vl.jpg]()
Salvia. Dit is salvia nemorosa 'Mainacht'. De plant had bij mij even nodig om op gang te komen, maar de opgaande vorm is mooi en uitgebloeid zijn de bloemen ook nog fraai. Op de voorgrond linksonder zie je nepeta racemosa 'Walker's Low' staan, kattenkruid. Ik heb er geen goede foto van omdat ik de plant kort heb (vorig jaar in het najaar geplant). Nu valt me op dat de plant in die border de show steelt: salvia moet nog uitlopen, maar kattenkruid bloeit al weelderig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.