Veel planten in de tuin hebben hier erg geleden van het weer tot nu toe: de droogte, overmatige regen, storm en sowieso overmatig veel wind dit jaar. De bamboe staat er weer belabberd bij, de kersenboom heeft erg geleden van de storm, de vlinderstruik in de voortuin ziet er maar zielig uit, de klimroos is weer afgebroken, van de kamperfoelie is weer een streng afgebroken, de dahlia is geknakt en hel veel planten hebben geknakte takken en bruin blad, zoals beide kornoeljes. De een week voor de storm geplante blauwe regen is zijn blaadjes kwijt, maar ik heb goede hoop dat dat wel weer terug komt.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 17:34 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben jullie tuinen de storm een beetje doorstaan? Hier gingen de asters plat. Stomme planten; vorig jaar gebeurde hetzelfde. Misschien ga ik ze volgend jaar vervangen.
Ja, het is geen ideaal tuinjaar. Vandaag waait het hier ook weer heel hard. Ik ga dan de planten die het toch wel goed doen meer waarderen, zoals de zonnehoedjes. Die staan er hier ook vrolijk bij.quote:Op zondag 16 juli 2023 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Veel planten in de tuin hebben hier erg geleden van het weer tot nu toe: de droogte, overmatige regen, storm en sowieso overmatig veel wind dit jaar. De bamboe staat er weer belabberd bij, de kersenboom heeft erg geleden van de storm, de vlinderstruik in de voortuin ziet er maar zielig uit, de klimroos is weer afgebroken, van de kamperfoelie is weer een streng afgebroken, de dahlia is geknakt en hel veel planten hebben geknakte takken en bruin blad, zoals beide kornoeljes. De een week voor de storm geplante blauwe regen is zijn blaadjes kwijt, maar ik heb goede hoop dat dat wel weer terug komt.
Het is echt vrij dramatisch op dit moment.
Daar staat tegenover dat de zonnehoedjes in de voortuin het wel goed doen, de bomen in ieder geval allemaal nog staan, de geraniums het goed doen en de jasmijn langzaam begint te klimmen.
Ik heb het even gemist, maar wat is nu het voordeel van deze methode? Behouden de zaden hun kiemkracht beter?quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:07 schreef AnneX het volgende:
Flinke windvlagen hier. Verder weinig storm.
Wat een uitschieters staan er @:Claudia_x 👍🏼
Vervolg op Het experiment:
Zojuist: [ link | afbeelding ]
Nu is het echt afwachten tot maart 2024.
Verhaaltje https://www.bloomingbackyard.com/cold-stratification-seeds/quote:Op zondag 16 juli 2023 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het even gemist, maar wat is nu het voordeel van deze methode? Behouden de zaden hun kiemkracht beter?
Alles, de hele tijd. Het is vol op het zuidenquote:Op woensdag 19 juli 2023 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk, @:debsterr! Hoeveel zon krijg je er?
Dat is mooi. Ik zou in ieder geval droogteresistente planten kiezen, want ze staan in een bak. Gelukkig zijn heel veel leuke planten daarvoor geschikt. Nog twee andere tips: zorg voor hoogteverschillen en staar je niet blind op wintergroen. Er zijn planten die in de winter niet meer groen zijn maar nog wel heel fraai zijn. Ik vind dit bijvoorbeeld prachtig:quote:Op woensdag 19 juli 2023 17:19 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Alles, de hele tijd. Het is vol op het zuiden.
En thanks!
Lief! Ik kan je overigens alle boeken uit de OP aanbevelen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 17:51 schreef Debsterr het volgende:
@:Claudia_x en haar interieur tips waren al fantastisch, maar exterieur ben je net zo goed
Die planten kun je beide heel goed snoeien nu, dan komt er nog een tweede, iets minder weelderige bloei tot in het najaar!quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:28 schreef bleiblei het volgende:
Grappig Claudia, bij ons stond kattenkruid al eind april in bloei en zijn de salvia ook al klaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |