quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:42 schreef Managarm het volgende:
Ik zou ook eens goed kijken naar die bamboe, dat is een woekerbamboe zo te zien. Staat ie in de tuin van het huis of bij de buren (en is ie begrenst?).. niet dat het een breekpunt zal zijn maar dat ding eruit krijgen is echt klotewerk. Het groeit letterlijk door rioolbuizen heen (bij mijn ouders).
Wel mooie vloer trouwens in de woonkamer, voor de rest een witte doos.
Gelukkig verschillen smakenquote:Op woensdag 5 juli 2023 22:07 schreef BE het volgende:
[..]Ik wilde net gaan zeggen dat je het met een andere vloer iig al meer eigen kan maken.
![]()
Ik vind hem echt heel lelijk.
De wensen liggen wat betreft klussen en niet klussen blijkbaar behoorlijk uit elkaar. Dus daar is maar 1 oplossing: beide opties overwegen en bekijken. Van drive-in woningen was ik in eerste instantie trouwens geen fan. Ik vond de trap leuk maar verder kon ik er weinig leuks aan ontdekken.quote:Op woensdag 5 juli 2023 21:59 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben jullie eigenlijk al duidelijk voor jezelf waar jullie naar op zoek zijn? Wat is nu echt belangrijk? Als Six bijvoorbeeld een instapklare woning wil en jij niet, dan moet je er met elkaar uit zien te komen.
Dit huis ziet eruit alsof het allemaal net niet is: niet heel energiezuinig, niet heel ruim van binnen, niet echt karakteristiek, niet vrijstaand. Wat trekt dan?
Ik zou er best een jaar of 5 op kunnen leven. Goed schuren, misschien een donkerder kleur lakken.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:07 schreef BE het volgende:
[..]Ik wilde net gaan zeggen dat je het met een andere vloer iig al meer eigen kan maken.
![]()
Ik vind hem echt heel lelijk.
Badkamer zonder raam vind ik trouwens geen probleemquote:Op woensdag 5 juli 2023 22:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het wel een prima huis. Vooral de buitenruimte ziet er fijn uit. Voor een woonwijk lijk je best wel wat privacy te hebben. En ik kan beamen dat wonen aan het water heerlijk is.
Het valt mij wat tegen hoe ruim de verdieping voelt, onder andere vanwege de schuine muren. En ik vind een badkamer zonder raam een afknapper. Daarbij vraag ik me net als sigme af of je dit huis wel goed levensloopbestendig kunt maken.
Maar m’n voornaamste vraag is: ga je er wel genoeg op vooruit? De buitenruimte: ja. De rest: meh.
Wie wil er een klushuis? Diegene die het meeste klust of de ander?quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
De wensen liggen wat betreft klussen en niet klussen blijkbaar behoorlijk uit elkaar. Dus daar is maar 1 oplossing: beide opties overwegen en bekijken. Van drive-in woningen was ik in eerste instantie trouwens geen fan. Ik vond de trap leuk maar verder kon ik er weinig leuks aan ontdekken.
En inderdaad: ik ben hier bepaald niet ondersteboven van, met name gebaseerd op de voorspelbaarheid. Maar Six. maakt wel een goed punt over waarde voor je geld. Vrijstaand is een leuke bonus maar is nooit een must geweest. De tuin trekt wel enorm en de optie om opzij uit te bouwen. Qua wijk: het is anders dan nu, maar zeker niet slechter.
En ondertussen komen er wel wat ideeën bovendrijven die dit huis wel een flinke wow-factor kunnen geven.
[..]
Ik zou er best een jaar of 5 op kunnen leven. Goed schuren, misschien een donkerder kleur lakken.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wie wil er een klushuis? Diegene die het meeste klust of de ander?
Six. ziet dit denk ik wel als een heel bijzonder huis. Op een paar punten voegt het ook wel echt heel veel toe. En een keer kijken kan geen kwaad. Er moet nog veel water door de IJssel voor er geboden wordt.quote:Op woensdag 5 juli 2023 23:51 schreef yinu het volgende:
Maar… ik dacht dat jullie nu alleen gingen kijken om te zien of dit huis een heel bijzonder buitenkansje was? En niet omdat jullie nú op stel en sprong willen verhuizen?
Ik zou niet zomaar settelen voor een huis dat niet heel veel toevoegt boven jullie huidige huis en dat zie ik persoonlijk niet in dat jaren 70 huis. Wel leuk hoor. En als je nou nú zou moeten verhuizen zou het best wel leuk kunnen zijn. Maar ik zou toch eerst even gaan denken wat er nu echt voor eisen zijn aan een nieuw huis. Misschien is dat wel wat jullie doen door eerst veel huizen serieus te overwegen als een soort slijpstenen voor jullie eisenpakket?
Het is wel duidelijk dat we allebei andere wensen hebbenquote:Op donderdag 6 juli 2023 00:06 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je sowieso eerst helder moet hebben of je een klushuis wilt of niet, want ik heb het idee dat Six wel uigeklust is, en dan kun jij wel een klushuis willen maar dat betekent dat je of het klussen alleen moet doen of het moet laten doen, en dat maakt het een duur grapje, zeker als je dan ook nog eens voor een huis gaat waar niet alleen alles aan moet gebeuren maar wat ook een uitbouw nodig heeft.
De duidelijkheid in wat jullie willen lijkt me belangrijk.
Er zit wel heel veel rake feedback bijquote:Op donderdag 6 juli 2023 06:12 schreef arvensis het volgende:
Wel grappig, hoe een paar totaal onbekenden op een forum jullie zo goed kennen.![]()
dit is eigenlijk deel 15 al....quote:Op donderdag 6 juli 2023 06:12 schreef arvensis het volgende:
Wel grappig, hoe een paar totaal onbekenden op een forum jullie zo goed kennen.![]()
Als je dan toch voornamelijk verhuist vanwege buitenruimte voor je peuterkind (en mogelijkheid voor six om daar wel veel met ‘m buiten te kunnen zijn) dan is die extra ruimte in de woonkamer voor een speelhoek natuurlijk ook geweldig. En volgens mij weten jullie dat echt wel op een creatieve manier te integreren zodat het een feature wordt. Over een paar jaar gooi je dan de hele benedenverdieping op de schop als er aangebouwd wordt.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Badkamer zonder raam vind ik trouwens geen probleem. Wat wel als een paal boven water staat is dat we er qua buitenruimte op vooruit gaan. Minder vierkante meters in huis is voor mij geen probleem, we gaan toch naar 1 slaapkamer minder. Wat ik wel vind is dat de woonkamer haast té groot is, maar aan de andere kant: het zou voor Colin wel fijn zijn om meer ruimte te hebben in de woonkamer en om daar ook een speelhoekje aan hem te wijden.
Het doet me denken aan een huis dat wij op een bepaald moment op het oog hadden. Ons belangrijkste criterium voor een nieuw huis was "vakantiegevoel". We keken in het landelijke gebied naar vrijstaande huizen of huizen die in een ander opzicht iets bijzonders hadden (wat precies, dat wat lieten we open). En toen kwamen we een rijtjeshuis aan het water tegen in een naburig dorp. Het was niet precies wat we zochten, maar de plek was mooi, het water was geweldig, het huis was leuk van binnen en het was een koopje.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:33 schreef Seven. het volgende:
Wij staan op de reservelijst voor een bezichtiging.![]()
Blijkbaar zijn er heel wat mensen die de charme van die woning wel inzien.
Hehe, nu ben ik nog lichtelijk teleurgesteld ook. Ik had al wilde plannen voor een zwevende trap om het die wauw factor te geven die ik dan weer heel belangrijk vind.
Punt is dat je moet uitkijken dat je niet in een "Help mijn vrouw is klusser" situatie belandt, want bij jullie is het zo dat Six niet lijdzaam gaat zitten toezien hoe het gezinsleven een leven in een permanente klushut is, waar zaken niet snel genoeg gebeuren omdat jij nou eenmaal een drukke baan hebt, maar dan gaat hij het denk ik zelf weer oppakken en imho is zijn fysieke situatie nu zo dat je dat moet zien te voorkomen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 00:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat we allebei andere wensen hebben. Ik vertrouw op het proces en de markt. De woning waar we uiteindelijk voor gaan, is waarschijnlijk totaal niet wat we nu zoeken
.
Mijn lief is geen klusser, maar wij hebben een soortgelijk meningsverschil gehad: ik wilde een woningen om te verbouwen, hij wilde iets instapklaars. Gaandeweg kwam hij erachter dat we niet iets instapklaars konden vinden wat aan onze verwachtingen voldeed.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Punt is dat je moet uitkijken dat je niet in een "Help mijn vrouw is klusser" situatie belandt, want bij jullie is het zo dat Six niet lijdzaam gaat zitten toezien hoe het gezinsleven een leven in een permanente klushut is, waar zaken niet snel genoeg gebeuren omdat jij nou eenmaal een drukke baan hebt, maar dan gaat hij het denk ik zelf weer oppakken en imho is zijn fysieke situatie nu zo dat je dat moet zien te voorkomen.
Six is een fantastische klusser, maar als hij aangeeft geen klushuis (meer) te willen dan denk ik echt dat je vooral moet horen wat zijn onderliggende boodschap daarin is, want volgens is hij niet alleen goed in klussen maar vindt hij het nog oprecht leuk ook, dus met een klushuis zet je hem vooral voor een onmogelijke situatie: dan leeft hij permanent in een situatie waar hij wat aan wil veranderen, maar niet kan, of het ondanks het niet kunnen toch doet.
Ik denk echt dat je dat moet voorkomen.
Eens, maar weet ook dat Six. sinds Colin geboren is, alleen nog maar leuke klussen doet waar hij vooral energie van krijgt. Hij kan zijn grenzen tegenwoordig heel wat beter bewaken, maar het blijft een risico om rekening mee te houden inderdaad.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Punt is dat je moet uitkijken dat je niet in een "Help mijn vrouw is klusser" situatie belandt, want bij jullie is het zo dat Six niet lijdzaam gaat zitten toezien hoe het gezinsleven een leven in een permanente klushut is, waar zaken niet snel genoeg gebeuren omdat jij nou eenmaal een drukke baan hebt, maar dan gaat hij het denk ik zelf weer oppakken en imho is zijn fysieke situatie nu zo dat je dat moet zien te voorkomen.
Six is een fantastische klusser, maar als hij aangeeft geen klushuis (meer) te willen dan denk ik echt dat je vooral moet horen wat zijn onderliggende boodschap daarin is, want volgens is hij niet alleen goed in klussen maar vindt hij het nog oprecht leuk ook, dus met een klushuis zet je hem vooral voor een onmogelijke situatie: dan leeft hij permanent in een situatie waar hij wat aan wil veranderen, maar niet kan, of het ondanks het niet kunnen toch doet.
Ik denk echt dat je dat moet voorkomen.
Six. is daar ook opgegroeid (Bouwmeestershoeve, ook aan het water maar ik heb nooit klachten gehoord over ratten!!)quote:Op vrijdag 7 juli 2023 09:37 schreef Debuteer het volgende:
Grappig, ik ben daar in de buurt opgegroeid. Het zijn wel fijne groene wijken, en ideaal voor kinderen met al die woonerven. Ik zou alleen niet graag aan die vijvers wonen, vieze bruine sloten met ratten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |