Is dat schieten nu veel voordeliger?quote:
Pall Mall zit volgens mij aan de goedkoopste kant van de tabaksindustrie toch?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:36 schreef Hiddendoe het volgende:
Pall Mall, 60 filtersigaretten, 23 euro
Welk jaar stopte je?quote:
150 ofzoquote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:24 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Is dat schieten nu veel voordeliger?
Hoeveel haal je bv uit een pot van 21 euro @:PS. ?
tering. Ik ben echt debiel dat ik losse pakjes koopquote:
ik heb 'n pot van ¤34.50 140 gram en haal er minstens 200 sigaretten uitquote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:24 schreef stropdaz het volgende:
Is dat schieten nu veel voordeliger?
Hoeveel haal je bv uit een pot van 21 euro @PS. ?
zelf schieten heb je wel mindere kwaliteit sigaret, in 'n pakje sigaretten heb je de perfecte sigaretten, genoeg tabak in de huls, goed aangestampt, dat rookt lekker weg.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:47 schreef Het_Bokje het volgende:
tering. Ik ben echt debiel dat ik losse pakjes koop
Ja, maar ik rol ze toch zelf met lange vloei (niet eens schieten, gewoon jonkootje met de hand uiteraard), en het rookt inderdaad anders als een normale peukquote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:52 schreef sturmpie het volgende:
[..]
zelf schieten heb je wel mindere kwaliteit sigaret, in 'n pakje sigaretten heb je de perfecte sigaretten, genoeg tabak in de huls, goed aangestampt, dat rookt lekker weg.
als je zelf schiet dan is de kwaliteit van de sigaret minder
Met een elektrische vuller, en een beetje ervaring, kom je heel dicht in de buurt van een fabriekssigaret.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:52 schreef sturmpie het volgende:
[..]
zelf schieten heb je wel mindere kwaliteit sigaret, in 'n pakje sigaretten heb je de perfecte sigaretten, genoeg tabak in de huls, goed aangestampt, dat rookt lekker weg.
als je zelf schiet dan is de kwaliteit van de sigaret minder
Hoelang doe je met een pakje?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:46 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik heb jarenlang Javaanse Jongens gerookt, ben nu 2 jaar over op peuken (Camel Yellow).
¤9,- voor 20 stk. Tja...dat is een dag aan eten...
Hoerenkutverslaving.
Vorige week een paar dagen gestopt... Ik werd direct een kanjerlul
En de andere kant ?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
Aan de ene kant ben ik blij dat ik er nooit aan begonnen ben.
Mis ik soms de gezelligheid van buiten te roken met een paar vrienden. Maar dat is is niets vergeleken met de nadelen van het roken.quote:
Ik ga niet meer stappen. Moet er niet aan denken steeds naar buiten te moeten om te roken. Ik rookte 30 shagjes op een avond.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Mis ik soms de gezelligheid van buiten te roken met een paar vrienden. Maar dat is is niets vergeleken met de nadelen van het roken.
Het gebeurd soms dat ik alleen achterblijf in de kroeg of dat we met zijn tweeën achterblijven terwijl de rest buiten aan het genieten is van een sigaretje
4 dagen ofzo.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:17 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Hoelang doe je met een pakje?
Wel goeie smaak, camel.
Oh dat valt dan wel mee.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 18:57 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
4 dagen ofzo.
(heej, ik heb nu een nieuw pakje: Camel Yellow 22 stk: ¤10,20 )
Gewoon stoppen jongens, vergeet niet dat er met jouw betaalde accijns oude kontjes gewassen worden en statushouders gefinancierd worden. KAPPEN! (makkelijker getypt dan gedaan)
Er is geen verschil. (toch??) Ik heb ook ooit wel eens een pakje van 48 oid gekocht, dat zijn wel kansloze 'pakjes' qua formaat.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 19:16 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Oh dat valt dan wel mee.
22 heb ik ook. Van 35 bestaat ook bij camel. Volgens mij nog een meer.
Er bestaan ook merken van om en nabij de 7 euro.
Waar zit het verschil? Niet in aantal sigaretten.
Met je eens bokkie.
Stoppen is allerbeste
Volgens mij zit pall mall op 6,80 euro voor 20.quote:
Volgens mij zijn die niet echt goedkoper (meer inhoud) dan de standaard pakjes van rond de 20, toch?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 19:20 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik heb ook ooit wel eens een pakje van 48 oid gekocht
Merk je veel verschil tussen normaal en light?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 20:21 schreef arvensis het volgende:
Ik ben sinds januari gestopt maar ik rookte de laatste jaren Camel Blue.
Pakje ongeveer tien euro.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 19:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoeveel zijn jullie per maand kwijt aan die bende?
Ben echt blij dat ik gestopt ben 13 jaar geledenquote:Op zondag 25 juni 2023 10:24 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Merk je veel verschil tussen normaal en light?
[..]
Pakje ongeveer tien euro.
3 pakjes per week.
30 euro week.
120 euro per maand.
Laatste tijd zit ik ook vaker op 2 pakjes per week.
20 euro per week.
80 euro per maand.
Is veel geld.
Gaat vast ook weer omhoog binnenkort.
Maar ik denk dat er fokkers zijn die hier fors boven komen
Ik zat ook ooit op pakje per dag. Prijzen waren toen wel stuk goedkoper.
Dan zit je idd al gauw op 300 euro per maand.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:39 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ben echt blij dat ik gestopt ben 13 jaar geleden
Ik rookte ook een pakje per dag
Ik zou dat nu niet eens meer kunnen betalen
Ook 13 jaar geleden gestopt, cold turkey, probleemloosquote:Op zondag 25 juni 2023 10:39 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ben echt blij dat ik gestopt ben 13 jaar geleden
Ik rookte ook een pakje per dag
Ik zou dat nu niet eens meer kunnen betalen
Nee. Dat was t in 2002 misschien. Of wacht, je had natuurlijk geen 50g. Dat hebben ze toen idd gedaan. Niet de prijs verhogen maar de inhoud verkleinen.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:18 schreef StateOfMind het volgende:
19 euro voor een pak shag
Ik ben ergens in 2010 gestopt en toen was een pak shag nog 6,75 euro, met vloeitjes
Zou kunnen, weet ik niet meer.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:23 schreef BroaderThanBroadway het volgende:
[..]
Nee. Dat was t in 2002 misschien. Of wacht, je had natuurlijk geen 50g. Dat hebben ze toen idd gedaan. Niet de prijs verhogen maar de inhoud verkleinen.
Echt een hoop geld he.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:10 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Dan zit je idd al gauw op 300 euro per maand.
Het is allemaal veel geld. Maar punt is vooral dat je geld uit geeft aan iets wat ongezond is.
quote:Op zondag 25 juni 2023 14:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ook 13 jaar geleden gestopt, cold turkey, probleemloos
Rookte 4 pakken shag in de week.
En dat was al duur.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:18 schreef StateOfMind het volgende:
19 euro voor een pak shag
Ik ben ergens in 2010 gestopt en toen was een pak shag nog 6,75 euro, met vloeitjes
Die stonken altijd zo, een kennis van mij rookte die ookquote:Op zondag 25 juni 2023 15:26 schreef Discombobulate het volgende:
Favoriete merk was toentertijd Galoises, blauw pakje, of Chesterfield. En favo shag was Lucky Strike Fireleaf.
Vond die rook het meest aangenaam, het meest tabak achtig. Ik vind Marlboro enzo altijd zo vreselijk stinken.quote:Op zondag 25 juni 2023 16:18 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Die stonken altijd zo, een kennis van mij rookte die ook
Klopt.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:26 schreef BroaderThanBroadway het volgende:
op 1 april 2024, stijgt de prijs van een pakje sigaretten weer met 1 euro. De gemiddelde prijs is dan 10 euro voor 20 sigaretten.
Nee, zelfde datum als dit jaar. En daarna denk ik iedere jaar op dezelfde dag de verhoging.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:45 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Klopt.
Niet nog eerder?
Pall Mall zit nu op 6,80 euro voor 20 stuks.
Na 1 januari misschien ook meeest betaalbaar.
Maar hoe kan dit dat hun paar euro onder standaard prijzen zitten?
En ... hoe zijn de prijzen in bv Belgie?
Scheelt dat veel?
Als iemand in de buurt een Camel rookte, ruikte het een beetje alsof er geblowd werd....quote:Op zondag 25 juni 2023 16:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vond die rook het meest aangenaam, het meest tabak achtig. Ik vind Marlboro enzo altijd zo vreselijk stinken.
Bizar duur. Hoelang doe je nou met zo'n pakje? En hoelang nog van plan het te blijven doen met zulke bedragen?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:36 schreef Hiddendoe het volgende:
Pall Mall, 60 filtersigaretten, 23 euro.
Ongeveer 2 dagen. Ik heb het geluk dat ik vrij goed in de slappe was zit. Dus ik hoef niet op een dubbeltje te kijken.quote:Op maandag 26 juni 2023 11:27 schreef Maharski het volgende:
[..]
Bizar duur. Hoelang doe je nou met zo'n pakje? En hoelang nog van plan het te blijven doen met zulke bedragen?
Ja oké, maar is toch zonde joh? Je bent dus meer dan 80 euro per week aan roken kwijt= zo ongeveer rond 250 per maand. Totaal geen echte levensbehoefte, integendeel: eerder een vijand van je welzijn en gezondheid. Oftewel, je betaalt grof geld voor je eigen lichamelijke vergiftiging. En niet lullig bedoeld of zo, maar het is nog kettingroken ook.quote:Op maandag 26 juni 2023 13:03 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ongeveer 2 dagen. Ik heb het geluk dat ik vrij goed in de slappe was zit. Dus ik hoef niet op een dubbeltje te kijken.
Evengoed vind ik het belachelijk dat de overheid de tabaksprijs zo omhoogdrijft. Rookverbod op openbare plekken; prima. Maar hier schiet niemand iets mee op.
De keren dat ik probeerde te stoppen zijn niet te tellen. Ook ik had zitten rekenen hoeveel geld ik zou uitsparen, ik heb kauwgums, pleisters en weetikveel wat nog meer. De behoefte bleef bestaan.quote:Op maandag 26 juni 2023 15:34 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ja oké, maar is toch zonde joh? Je bent dus meer dan 80 euro per week aan roken kwijt= zo ongeveer rond 250 per maand. Totaal geen echte levensbehoefte, integendeel: eerder een vijand van je welzijn en gezondheid. Oftewel, je betaalt grof geld voor je eigen lichamelijke vergiftiging. En niet lullig bedoeld of zo, maar het is nog kettingroken ook.
Nu ik gestopt ben ben ik mezelf gaan realiseren wat zo'n rookverslaving eigenlijk is. Het is een knettersimpel loepje eigenlijk:
Verslaafd aan roken, daardoor: zin in roken---> je gaat roken--->lekker gevoel door bevrediging van de, door de verslavende stof opgewekte zin in roken---> Behoefte aan roken door het roken van de vorige peuk(en)
en weer opnieuw en opnieuw en opnieuw. Jarenlang. Of zelfs tot aan je dood. Bij een verslaving komt ook nooit het punt dat het genoeg heeft gehad. Het gaat gewoon dood tot de dood erop volgt.
Het is als een giftige plant van binnen die simpelweg gewoon geen water meer moet krijgen. Dan sterft ie vanzelf af en komt er vrijheid voor in de plaats. Al voelt stoppen met een verslaving in de verslaving zelf juist als het jezelf afnemen van 'je vrijheid'. Zo werkt het vaak met de dingen die ons kooien. Het Stockholm syndroom...
Vapen niet een idee? Ik vape zelf gewoon smaakloze e-liquid puur voor de nicotine.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De keren dat ik probeerde te stoppen zijn niet te tellen. Ook ik had zitten rekenen hoeveel geld ik zou uitsparen, ik heb kauwgums, pleisters en weetikveel wat nog meer. De behoefte bleef bestaan.
Op een dag heb ik gewoon aan mezelf toegegeven dat ik gewoon niet wil stoppen. Iedereen kan in principe stoppen met een slechte of ongezonde gewoonte, maar je moet het zelf echt willen.
En niet omdat anderen zeggen dat je dat best kunt als je maar wilt. Tja, dat wil ik dus niet.
Ook geprobeerd ja. En ik vind het 3 x niks. Het is voor mijn gevoel abnormaal om je sigaret eerst op te laden in een stopcontact. Het is een prima alternatief voor mensen die echte tabak te duur vinden, maar het is niks voor mij.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vapen niet een idee? Ik vape zelf gewoon smaakloze e-liquid puur voor de nicotine.
Is wel erg wennen, ik rookte en vape'te een jaar lang beide, maar sindsdien al een jaar of acht aan het vapen.
Van m'n 15e tot 22e gerookt ofzo.
Nou ja, ik misschien ook wel niet als het niet zo belachelijk duur zou zijn. Maar aan de andere kant, ik voel me wel tig keer schoner in m'n lijf nu ik gestopt ben. Sporten gaat belachelijk veel beter etc.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:04 schreef Hiddendoe het volgende:
De keren dat ik probeerde te stoppen zijn niet te tellen. Ook ik had zitten rekenen hoeveel geld ik zou uitsparen, ik heb kauwgums, pleisters en weetikveel wat nog meer. De behoefte bleef bestaan.
Op een dag heb ik gewoon aan mezelf toegegeven dat ik gewoon niet wil stoppen. Iedereen kan in principe stoppen met een slechte of ongezonde gewoonte, maar je moet het zelf echt willen.
En niet omdat anderen zeggen dat je dat best kunt als je maar wilt. Tja, dat wil ik dus niet.
Ooh, dan maakt het echt geen reet meer uit gelukkig.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:13 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ook geprobeerd ja. En ik vind het 3 x niks. Het is voor mijn gevoel abnormaal om je sigaret eerst op te laden in een stopcontact. Het is een prima alternatief voor mensen die echte tabak te duur vinden, maar het is niks voor mij.
Ik was 12 toen ik begon, in die tijd werd er gewoon tabak verkocht aan kinderen.
Ik ben nu bijna 77. Afgezien van wat ouderdomsverschijnselen voel ik me prima.
Je moet het echt 100 % willen, want als je gestopt bent zie je nog een heleboel mensen die wel roken.quote:Op maandag 26 juni 2023 18:10 schreef Maharski het volgende:
[..]
Nou ja, ik misschien ook wel niet als het niet zo belachelijk duur zou zijn. Maar aan de andere kant, ik voel me wel tig keer schoner in m'n lijf nu ik gestopt ben. Sporten gaat belachelijk veel beter etc.
Maar goed, dat chillen met zo'n sigaretje/shaggie, tja, het is ook ergens heerlijk. Kan het ook niet ontkennen.
Maar al wel eens met behulp van je huisarts geprobeerd? Ik namelijk wel. Die hebben een stopmethode die dan 3 maanden duurt, met een langzame afbouw van nicotine. Zelfs de grootst verstokte rokers lukt het op die manier, volgens mijn huisarts. En ik vind het ook heel goed te doen.
Maar goed, ja, je moet het ook wel van binnenuit willen. Als dat er niet is, dan heeft niets kans van slagen.
De eerste week/anderhalve week had ik nog enorme moeite met het zien van andere mensen die roken. Heel jaloersmakend dan. Daarna deed het me steeds minder. Hangt echt één op één samen met hoe aanwezig de echte gravings nog zijn.quote:Op maandag 26 juni 2023 18:43 schreef tesssssssss het volgende:
Je moet het echt 100 % willen, want als je gestopt bent zie je nog een heleboel mensen die wel roken.
Dat moet je ook kunnen weerstaan.
Ooohh... nou als je al zo ver gekomen bent als roker zonder al te veel kleerscheuren, dan zou ik lekker denken: daaaagggg... dood ga ik toch een keertjequote:Op maandag 26 juni 2023 17:13 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik ben nu bijna 77. Afgezien van wat ouderdomsverschijnselen voel ik me prima.
Verhoging gebeurd dus eenmalig @BroaderThanBroadway ?quote:Op zondag 25 juni 2023 19:47 schreef BroaderThanBroadway het volgende:
Nee, zelfde datum als dit jaar.
Ja inderdaad.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:47 schreef BroaderThanBroadway het volgende:
Tsja... waarom is van nelle shag zo duur? Dat is samen met marlboro altijd duurder geweest dan goedkoop tabak. In Duitsland en Luxemburg zal t goedkoper zijn, België valt tegen.
Voordeel is dat je met een sigaar wel langer doet.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:47 schreef BroaderThanBroadway het volgende:
Overigens is een pak van 20 moods cigarillos nog steeds ¤7,90
24/7 om de hoekquote:Op dinsdag 27 juni 2023 09:45 schreef stropdaz het volgende:
Waar kopen jullie eigenlijk je rookwaar?
Supermarkt, tabakszaak, online (mag geloof ik na vrijdag niet meer)?
Moet ik altijd van naar het toiletquote:Op maandag 26 juni 2023 11:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als iemand in de buurt een Camel rookte, ruikte het een beetje alsof er geblowd werd....
Bij de lokale supermarkt, toen ik nog rookte, en in guldens betaaldequote:Op woensdag 28 juni 2023 18:57 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Waar koop jij die dan @:D. ?
Kost hier in Nederland 10,80 euro meen ik (22 stuks).
Jeetje dan ben jij wel een oldtimerquote:Op woensdag 28 juni 2023 19:34 schreef D. het volgende:
Bij de lokale supermarkt, toen ik nog rookte, en in guldens betaalde
Mn vriendin rookt menthol, alhoewel sinds begin dit jaar iqos. Soms zelfs menthol mrt van die drukknopjes, zodat de smaak verandert in wat voor bes dan ook. Niets voor mijquote:Op woensdag 28 juni 2023 19:17 schreef Donna het volgende:
Ik rookte altijd Gauloises blauw. En soms Davidoff, die donkerrode.
En heel soms de menthol.
Maar ben 12 jaar geleden gestopt.
Ik ook altijd Galoises. Dat waren echt de elite sigaretten. Veel intellectuelen rookten dat ook, bijvoorbeeld Albert Camus.quote:Op woensdag 28 juni 2023 19:17 schreef Donna het volgende:
Ik rookte altijd Gauloises blauw. En soms Davidoff, die donkerrode.
En heel soms de menthol.
Maar ben 12 jaar geleden gestopt.
Oude prijs / nieuwe prijs he, een andere reden kan niet bestaan.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 10:52 schreef stropdaz het volgende:
Pall Mall Red L 20 stuks.
Bij de lokale AH kost die vandaag 8 euro.
Bij de lokale Primera kost die vandaag 6,80 euro
Hoe kan dit verschil?
Ik dacht dat sigaretten overal dezelfde prijs hebben, maar blijkbaar is dat niet
Volgens mij is de nieuwe prijs van pall mall 20 6,80 euro, toch?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Oude prijs / nieuwe prijs he, een andere reden kan niet bestaan.
Sigaretten mogen in Nederland enkel voor een vaste prijs te koop worden aangeboden. In sommige landen is dit anders. Geen idee of het nu nog zo is maar Frankrijk kende bijvoorbeeld verschillende prijzen voor tabakszaak, supermarkt, tankstation etc.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:03 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Volgens mij is de nieuwe prijs van pall mall 20 6,80 euro, toch?
Kan het niet zo zijn dat de supermarkt een hogere winstmarge pakt dan de tabakszaak?
Dat dacht ik ook.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Sigaretten mogen in Nederland enkel voor een vaste prijs te koop worden aangeboden
Je mag niet meer roken bij het ziekenhuis. Fikse straal omheen niet.quote:Op woensdag 28 juni 2023 22:14 schreef Discombobulate het volgende:
Was tijdje geleden bij het ziekenhuis. Stond zo'n arts daar buiten te paffen, hoesten en al. Vermagerd gezicht. Je zag aan hem dat ie thuis lekker aan de whiskey zat. Echt zeer nihilistische en depressieve uitstraling. Wel heel netjes gekleed overigens. Zo'n rond brilletje.
Het heeft ook wel iets ironisch. Staat ie daar terwijl hij elke dag tegen z'n patiënten moet zeggen dat ze niet moeten roken.
Toch deed iedereen het, maar was wel iets langer geleden. Twee á drie jaar denk ik. Was een universitair medisch centrum. Dus niet één gebouw, ook gebouwen waar onderzoek werd gedaan of waar andere ruimtes stonden, leslokalen, etc. Was ergens aan de openbare weg net buiten de slagbomen. Twee meter terug en je mocht niet meer roken. Daadwerkelijke ingang lag 200 meter verderop.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 18:42 schreef Staal het volgende:
[..]
Je mag niet meer roken bij het ziekenhuis. Fikse straal omheen niet.
Oude voorraad. Niet zo moeilijk denken.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 22:40 schreef stropdaz het volgende:
Supermarkt gesproken:
Er zitten WEL marges die een supermarkt mag hanteren zeiden ze.
Dus dan zal voor pall mall 20 6,80 euro wel de minimale prijs zijn en de tabakszaak het daar voor verkopen, en de supermarkt voor wat meer.
(ter info @:Dven)
Nee supermarkt medewerker zei dat de winkel er een bepaald aantal procent op mag doen.quote:
Beter.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:15 schreef Chandler het volgende:
VanNelle shag, normaal nu in de winkel ruim 18 euro per pakje maar mijn leverancier doet het voor 10
Dan zit de medewerker er volledig naast. Dit mag namelijk niet. Verkopers van tabakswaren zijn wettelijk verplicht de banderolprijs te vragen. Zij mogen onder geen enkel beding meer of minder vragen dan de banderolprijs.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 23:04 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Nee supermarkt medewerker zei dat de winkel er een bepaald aantal procent op mag doen.
En dat dat per winkel kan verschillen.
Winkeliers mogen hun oude voorraden nog opmaken, en wel tot 1 juni 2023
Het is nu over 50 minuten 1 juli
Bizar.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 10:04 schreef Dven het volgende:
Dan zit de medewerker er volledig naast. Dit mag namelijk niet. Verkopers van tabakswaren zijn wettelijk verplicht de banderolprijs te vragen. Zij mogen onder geen enkel beding meer of minder vragen dan de banderolprijs.
De marge van de verkoper is de wettelijk vastgestelde verkoopprijs minus de inkoopprijs.
Geloof niet dat pall mall hier bestaat maar zowel dan zullen ze eerder ¤2,75 kostenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:31 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Bizar.
Overal lijkt pall mall 6,80 euro (20 stuks) te kosten. Bij jullie ook?
En de supermarkt tikt hem dan af op 8 euro
Wow ... jaloers .... waar woon jij dan @Dven?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:05 schreef Dven het volgende:
Geloof niet dat pall mall hier bestaat maar zowel dan zullen ze eerder ¤2,75 kosten
Dat is in Bulgarijequote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:24 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Wow ... jaloers .... waar woon jij dan @:Dven?
Kan nog veel duurder dan in Nederland, dus valt nog wel meequote:
Ik in 2015.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:43 schreef tong80 het volgende:
In 2014 gestopt. Ben nog van de tijd van 5 gulden per pakje drum. Niet meer te betalen tegenwoordig.
Ik maak ze al jaren zelf, veel mensen vinden dat wat tokkie achtig maar het scheelt zoveel geld dat het mij niet kan schelen. Al diverse sigarettenmachines versleten. Ik zou de rokers aan raden om de kosten van het sigaretten kopen, en het zelf maken maar eens op een rijtje te gaan zetten. Je zal verstelt staan en zeker als je niet de enige bent die thuis rookt.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:03 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Volgens mij is de nieuwe prijs van pall mall 20 6,80 euro, toch?
Kan het niet zo zijn dat de supermarkt een hogere winstmarge pakt dan de tabakszaak?
Ik woon aan de westkust, tweeënhalf uur van de grens en ook dan is het dik de moeite waard. Voor 4 tientjes benzine bespaar ik alsnog 120 euro op twee sloffen.quote:Op zondag 24 september 2023 11:36 schreef boertie het volgende:
2 pakjes Van Nelle zwaar per week en een pakje Van Nelle stevig per maand voor m'n jonko's. Ik ben blij dat ik een kwartiertje van de Duitse grens woon want met een prijsverschil van 8 euro per pakje is het de moeite wel waard om over de grens te shoppen.
pffff 5 uur in de auto voor 80 euro. Je moet 't maar willen.quote:Op maandag 25 september 2023 17:11 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ik woon aan de westkust, tweeënhalf uur van de grens en ook dan is het dik de moeite waard. Voor 4 tientjes benzine bespaar ik alsnog 120 euro op twee sloffen.
En dan doe ik daar ook nog andere boodschappen en het tankje weer even volgooien natuurlijk
Nee, 120. Ik had de benzinekosten er al vanaf getrokken. En zoals ik al zei, ik ga niet alleen voor shagquote:Op maandag 25 september 2023 18:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
pffff 5 uur in de auto voor 80 euro. Je moet 't maar willen.
Zelfs dan, 5 uur in de auto voor je sigaretten, wat een armoe. Blij dat ik dat niet hoef.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:24 schreef Papabear het volgende:
[..]
Nee, 120. Ik had de benzinekosten er al vanaf getrokken. En zoals ik al zei, ik ga niet alleen voor shag
Stelletje junks inderdaad. Je halve dag opgeven om gels te besparen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zelfs dan, 5 uur in de auto voor je sigaretten, wat een armoe. Blij dat ik dat niet hoef.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |