De cilinder was van CF gemaakt. Dit ziet er inderdaad uit als een binnenwand.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:15 schreef Tengano het volgende:
Als je goed kijkt lijkt het wel alsof die monitorsteunen (links en rechtsonder) gewoon in die wand geschroefd zitten.
Dat lijkt me best wel gedurfd en kwetsbaar, tenzij dat een binnen- en isolatiewand is.
[ afbeelding ]
Kun jij nog meer vertellen over die cilinder; had hij die kant en klaar aangekocht of zelf gemaakt? Was hij de enige die dat voor een duikboot heeft gebruikt? En hoe dik was die wand?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:20 schreef Stoorzendert het volgende:
De cilinder was van CF gemaakt. Dit ziet er inderdaad uit als een binnenwand.
Valt me trouwens ook op dat geen van de passagiers een helm o.i.d. moest dragen. Dat is toch wel een beetje het minimum aan veiligheid als je iedereen los in zo'n contraptie duwt
*CF = Carbon Fiber. Wat overigens uitstekend tegen trekkrachten kan, maar waardeloos is voor drukkrachten...
Wat ik begrepen heb was die cilinder van CF en de twee endcaps van titanium. Die twee bollen waren dus wss veel sterker en duurzamer dan die cilinder.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
De cilinder van de Titan was toch volledig van titanium gemaakt?
Hmm, carbon fibre en titanium dus.
Raar want een dubbele wand wordt nooit ergens toegepastquote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:15 schreef Tengano het volgende:
Als je goed kijkt lijkt het wel alsof die monitorsteunen (links en rechtsonder) gewoon in die wand geschroefd zitten.
Dat lijkt me best wel gedurfd en kwetsbaar, tenzij dat een binnen- en isolatiewand is.
[ afbeelding ]
Hele middenstuk was van het voor die toepassing zeer experimentele carbonfiber. Goedkoper en lichter dan titanium, ook gevaarlijker.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
De cilinder van de Titan was toch volledig van titanium gemaakt?
Hmm, carbon fibre en titanium dus.
Een helm? Je draagt toch ook geen helm in de auto?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De cilinder was van CF gemaakt. Dit ziet er inderdaad uit als een binnenwand.
Valt me trouwens ook op dat geen van de passagiers een helm o.i.d. moest dragen. Dat is toch wel een beetje het minimum aan veiligheid als je iedereen los in zo'n contraptie duwt
*CF = Carbon Fiber. Wat overigens uitstekend tegen trekkrachten kan, maar waardeloos is voor drukkrachten...
Misschien is dat wel de reden waarom ze zo weinig aan veiligheid hebben gedaan. Hoe meer je doet hoe meer je de aandacht op de risico's vestigt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:57 schreef eigendeegcookie het volgende:
misschien zou het toch geholpen hebben als dat ding knal-oranje was geweest. dat de passagiers toch nog iets langer zouden hebben nagedacht over wat er allemaal mis kan gaan. en toch maar niet meegaan.
Ik heb geen idee wat ze precies bewerkt hebben aan die buis en hoe dik deze was. Het is in ieder geval niet op de gebruikelijke manier zoals Alu, staal, RVS, etc. te bewerken, maar alles kan natuurlijk. Schroefdraad tappen in CF kun je vergeten, daar gebruik je dan inserts voor. Trekkrachten werkt uitstekend omdat het materiaal bestaat uit vezels. Drukkrachten niet, de boel wordt bij elkaar gehouden door een epoxylijm.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kun jij nog meer vertellen over die cilinder; had hij die kant en klaar aangekocht of zelf gemaakt? Was hij de enige die dat voor een duikboot heeft gebruikt? En hoe dik was die wand?
Ik heb geen idee hoe je dat verwerkt. Heb nog wel ervaring met polyester. Dan kun je een mal maken en daar glasvezelmatten en hars op aanbrengen om een bepaald model te maken.
Ik heb het idee dat dat met CF ook zo werkt of vergis ik me? Ik weet daar niets van namelijk.
De 2 eindes waren van titanium, het tussenstuk (de cilinder) van CFquote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
De cilinder van de Titan was toch volledig van titanium gemaakt?
Hmm, carbon fibre en titanium dus.
In een auto zit ik op een stoel met een gordel aan. Als je in een bewegend voertuig op de grond zit lijkt me een helmpje wel handig mocht dat ding door stroming of wat dan ook wat anders bewegen dan waar je rekening mee houdtquote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Een helm? Je draagt toch ook geen helm in de auto?
En vervorming en spanning op dat materiaal zal dan ook wel dodelijk zijn en maakt het steeds kwetsbaarder. Vandaar dat hij dan na een aantal keer te zijn gebruikt dan inklapt op het zwakste punt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:37 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik heb geen idee wat ze precies bewerkt hebben aan die buis en hoe dik deze was. Het is in ieder geval niet op de gebruikelijke manier zoals Alu, staal, RVS, etc. te bewerken, maar alles kan natuurlijk. Schroefdraad tappen in CF kun je vergeten, daar gebruik je dan inserts voor. Trekkrachten werkt uitstekend omdat het materiaal bestaat uit vezels. Drukkrachten niet, de boel wordt bij elkaar gehouden door een epoxylijm.
Verder heb ik me in dit topic laten vertellen dat dit materiaal ook wel eens gebruikt wordt voor onderwater leidingen en dat deze wel eens imploderen. Oceangate heeft ook een negatief advies gekregen voor het gebruik van dit materiaal om dat het te experimenteel is en daar problemen mee zijn in dezelfde soort vakgebieden.
Hier heb je wat leesvoer over CF en o.a. delaminatiequote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
En vervorming en spanning op dat materiaal zal dan ook wel dodelijk zijn en maakt het steeds kwetsbaarder. Vandaar dat hij dan na een aantal keer te zijn gebruikt dan inklapt op het zwakste punt.
Precies. We hebben meer politici dan ter dood veroordeelden, dus het is niet echt een logische keus om ter dood veroordeelden te gebruiken.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom een ter dood veroordeelde?
Goed plan, Rutte en Kaag gaan met de volgende meequote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:44 schreef RetepV het volgende:
[..]
Precies. We hebben meer politici dan ter dood veroordeelden, dus het is niet echt een logische keus om ter dood veroordeelden te gebruiken.
Sylvana Simons eerst graag, anders voelt ze zich weer achtergesteldquote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:46 schreef StateOfMind het volgende:
Goed plan, Rutte en Kaag gaan met de volgende mee
Beetje unfair om te whatabouten en waar jijzelf imo misgaat dat het zou boeien omdat er doden (zijn ge)vallen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar het is samenvattend precies wat NBC News in een op ed schreef.
Het is eigenlijk best beschamend dat het wereldnieuws 5 dagen over weinig anders bericht dan de vermiste onderzeeër met 5 mensen aan boord terwijl er bijna iedere dag op de Middelandse Zee hele schepen met soms wel 100 slachtoffers vergaan. Dat is geen nieuws waar op geklikt wordt.
Shit ja dan extra dom dat ze er gewoon schroeven indraaien hè.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:41 schreef Tengano het volgende:
En vervorming en spanning op dat materiaal zal dan ook wel dodelijk zijn en maakt het steeds kwetsbaarder. Vandaar dat hij dan na een aantal keer te zijn gebruikt dan inklapt op het zwakste punt.
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:33 schreef Tengano het volgende:
Ik had eerder voor reddingsvesten gekozen dan voor een helm. Dan leefden ze misschien nog.
Of een parachute.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:33 schreef Tengano het volgende:
Ik had eerder voor reddingsvesten gekozen dan voor een helm. Dan leefden ze misschien nog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |