Blessuretijd!quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er een verlenging komt.
Zodat ze aan de oppervlakte stikken ipv in de diepte? Tja, voor wat het uitmaakt verder.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:09 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Hopelijk drijft dat ding ergens aan de oppervlakte.
Je wint de jackpot van de staatsloterij. Of niet. Dus gewoon 2 loten kopen, altijd prijs!quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Er was ooit een topic van iemand die deze theorie uitte (alles is 50% kans want het gebeurt of het geneurt niet), is een klassieker maar kan hem niet meer vinden.
Dat gevaar bestaat dan inderdaad. Maar een object aan de oppervlakte lijkt me makkelijker te vinden en te bergen dan iets (diep) onder water. Maar dar ding is dus niet van binnenuit te openen?quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zodat ze aan de oppervlakte stikken ipv in de diepte? Tja, voor wat het uitmaakt verder.
Met een luik dat alleen van buitenaf geopend kan worden...quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij zou gewoon al bijna vier dagen aan de oppervlakte kunnen drijven he.
Ben benieuwd hoe je tot deze onderbouwde mening komtquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:13 schreef rups33 het volgende:
Mensen die denken dat deze mensen nog in leven zijn__!
Laat me je even uit de sprookje helpen. De kans dat je morgen zonder lot de Staatsloterij wint is nog groter.
Dan zijn ze alsnog hartstikke dood...quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:09 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen humor nodig om dit te relativeren.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dit komt gelukkig nooit voor dus echt uitgekauwd is het ook niet. Bovendien is humor een hele goede manier om zaken te relativeren
En dan spoelt het over een maand of twee aan in Ierland.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:09 schreef Sodeknetters het volgende:
Ja, eens. Ik had ook al zoiets gepost vanmorgen. Als die koepel er trouwens wordt afgeblazen loopt dat ding natuurlijk gelijk vol en zinkt ie.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:13 schreef RetepV het volgende:
Met een luik dat alleen van buitenaf geopend kan worden...
Maar weet je. Daar was een simpele oplossing voor: explosieve bouten. Met één druk op de knop hadden ze de bouten dan kunnen laten springen en het luik kunnen openen. Dan hadden ze daarna met een simpele satelliettelefoon kunnen bellen en had men hun positie geweten.
Ik vind het lullig om te zeggen, maar zelfs dit is ze niet gegund als ze voorbij een bepaalde diepte zijn…quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je ronddobbert en je kunt nog via dat raampje naar de hemel kijken, hou je wel meer hoop dat je toch nog gevonden wordt. Ik denk dat je het op die manier dan langer vol kunt houden.
#speculatiepost![]()
Ja diequote:Op donderdag 22 juni 2023 11:08 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Deze?
ONZ / Nagedacht over kansberekening
quote:[..]
IV. Estimation of Submarine's Speed by Counting RPM
(1) Fleet type submarine, 120 RPM, 6 knots
(2) Old type submarine, 150 RPM, 3 knots
(3) Fleet type submarine, 140 RPM, 7 knots
XIII. Identification Test
Nine examples to be identified.
(1) Water noise only, (2) Submarine propeller beats or sub. propeller beats with machinery whine, (3) Machinery whine from submarine, (4) Water noise only, (5) Submarine's auxiliary motors (bow and stern planes), (6) Minesweeper, (7) Sub propeller beats and machinery whine, (8) Croakers, (9) Submarine charging batteries, (10) Submarine propeller beats and depth charge.
XVI. Search Problem
Five buoy pattern
The buoys are in a cross with Orange on top (north), Purple in the center, Yellow on left, Blue on right and Red below (south). The submarine is traveling south below the red buoy.
The target is an S-type submarine.
[..]
Attack on Imperial Japanese Navy submarine I-52:
These are two wires recording by the second aircraft sent by USS Bogue. Note that I-52 had already been sunk by the first aircraft. The propeller noise heard are from a German submarine in the area. However, the crew of the aircraft did not know this. It is interesting to hear the real rhythm of the 3 man crew working to find the target. It is also interesting how the training record above mixed the sounds from these recordings with those from the first plane's attack for dramatic effect.
Sonar Training Record Series D16:
These are declassified training recordings of USN submarines on an early radio sonobuoy system.
[..]
Volgens het ontwerp dobbert dat ding in de ideale situatie nu rond met het raam naar boven toe. Er komt dan gewoon licht naar binnen en zie je de vliegtuigen boven je vliegen. Alleen je kunt er dus niet uit en ze zien jou wss niet.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:18 schreef Dusthor92 het volgende:
Ik vind het lullig om te zeggen, maar zelfs dit is ze niet gegund als ze voorbij een bepaalde diepte zijn…
Eerst heb je licht, daarna een soort van “twilight zone” en daarbuiten is het onder water letterlijk pikkedonker: al het licht wordt dan geabsorbeerd en afgebogen voordat het jou dan bereiken.
We zouden ook gewoon de OP telkens kunnen updaten met feiten e.d. en daaronder doorkletsen/ speculeren. Alles in eenquote:Op donderdag 22 juni 2023 10:38 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Niet perse, kan toch een 2e topic naast lopen met discussie/experts/onzin etc. over deze situatie. Vind FOK! leuk om het nieuws te lezen, hier komt altijd wel het meest interessante nieuws te staan, en als ik dan 6 topics door moet scrollen en tot de conclusie moet komen dat er 0 feiten worden gepost vind ik dat wel een beetje jammer, maar dat is natuurlijk een persoonlijk iets. Houd dan een NWS topic waar feiten worden geplaatst en een Discussie topic waar aannames geplaatst. Linkje in het NWS topic naar het discussie topic, en in het discussie topic een linkje naar het NWS topic waar alleen de feiten staan die je dan snel in één oogopslag kan zien. Maar zoals ik al aangaf, persoonlijke voorkeur.
Als je ervoor kunt zorgen dat die koepel bovenop zit valt dat wel mee toch? Iig even tijd om eruit te komen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, eens. Ik had ook al zoiets gepost vanmorgen. Als die koepel er trouwens wordt afgeblazen loopt dat ding natuurlijk gelijk vol en zinkt ie.
Nou, dat geklop is gewoon een sperm whalequote:Op donderdag 22 juni 2023 11:19 schreef crystal_meth het volgende:
Voor de liefhebbers:
Historic Naval Sound and Video
Een hoop geluidsfragmenten, oa gebruikt voor de training van geluidstechnici
enkele voorbeelden:
[..]
Klopt. Maar dan ben je dus drenkeling en heb je niks.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als je ervoor kunt zorgen dat die koepel bovenop zit valt dat wel mee toch? Iig even tijd om eruit te komen.
Er is morgen dan ook geen trekkingquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:13 schreef rups33 het volgende:
De kans dat je morgen zonder lot de Staatsloterij wint is nog groter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |