 
		 
			 
			
			
			Dit is het NWS forum, forum voor NWS. Wij mogen toch ook niet speculeren met aanslagen, dus waarom wel met rampen? Hiervoor is een apart forum, BNW dacht ik. Want topic 6 inmiddels en het enige nieuws is hetzelfde nieuws als dag één, er is een duikboot vermist met 5 inzittende.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:13 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Je punt? Lekker uitloggen en op nos.nl blijven dan. Hier willen users hun huilbuien delen en lekker verbroederend aftellen en samen speculeren.
 
			 
			
			
			Dat is niet 50/50 als de zuurstof op is denk ik.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Kansen op overleving zijn 50/50 dus, òf ze leven òf ze zijn dood.
 
											 
			 
			
			
			Zullen we die reactie erin houden als er weer een aanslag plaats heeft gevondenquote:Op donderdag 22 juni 2023 10:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar daarom is dit een forum dan kan je daar over discussieren. Anders zou je eigenlijk niks kunnen posten.
 
											 
			 
			
			
			Dit forum gaat hartstikke dood als je het gaat doen zoals jij dat wilt.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zullen we die reactie erin houden als er weer een aanslag plaats heeft gevonden
 
			 
			
			
			Omdat het geen reet uitmaakt voor de overlevingskansen. Gebrek aan zuurstof of water, ze zijn gewoon dood. Klaar.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:58 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Waarom is het scenario dat ze vastzitten of aan de oppervlakte drijven niet realistisch dan?
 
			 
			
			
			Dat is niet hoe Schroderings kat werkt: of ze leven of ze leven niet. Je weet het niet totdat je de doos van Schrodinger opent. Het kan dan net zo goed 99/1 , 40/60 of 30/70 zijn.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Kansen op overleving zijn 50/50 dus, òf ze leven òf ze zijn dood.
 
			 
			
			
			Dit zijn de feiten mensenquote:Op donderdag 22 juni 2023 10:35 schreef byah het volgende:
Omdat het geen reet uitmaakt voor de overlevingskansen. Gebrek aan zuurstof of water, ze zijn gewoon dood. Klaar.
 
											 
			 
			
			
			Niet perse, kan toch een 2e topic naast lopen met discussie/experts/onzin etc. over deze situatie. Vind FOK! leuk om het nieuws te lezen, hier komt altijd wel het meest interessante nieuws te staan, en als ik dan 6 topics door moet scrollen en tot de conclusie moet komen dat er 0 feiten worden gepost vind ik dat wel een beetje jammer, maar dat is natuurlijk een persoonlijk iets. Houd dan een NWS topic waar feiten worden geplaatst en een Discussie topic waar aannames geplaatst. Linkje in het NWS topic naar het discussie topic, en in het discussie topic een linkje naar het NWS topic waar alleen de feiten staan die je dan snel in één oogopslag kan zien. Maar zoals ik al aangaf, persoonlijke voorkeur.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dit forum gaat hartstikke dood als je het gaat doen zoals jij dat wilt.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			De sub is al jaren in gebruik, heeft meermaals naar de Titanic afgedaalt, en is ook op andere locaties gebruikt geweest.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:32 schreef Alpha0 het volgende:
Is er geen test-duik gemaakt zonder betalende passagiers?
 
			 
			
			
			Hij zou gewoon al bijna vier dagen aan de oppervlakte kunnen drijven he.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:40 schreef Aloria het volgende:
Helaas als ze nu gevonden worden en ze leven en bonken halen ze het niet, de onderzeeër moet nog omhoog,
Daarna moet de kap er van de buitenkant nog af, dat red je niet in 1a2 uur
Als de onderzeeër al was gevonden had het op elk nieuws kanaal al naar buiten zijn gebracht.
Verschrikkelijke manier om te gaan, en al helemaal als je ook nog eens in 1 klap man en zoon verliest.
Dat alles om via een tv scherm de Titanic te zien...
 
			 
			
			
			Misschien moet je niet zo opvallerig doen. Je lijkt te denken dat dit topic jouw persoonlijke theater is. Nou niet dus. En dat je hebt gehuild om dit topic geloof ik ook niks meer van. Je zit gewoon te genieten man. Je vind dit heerlijk. Jij hebt helemaal geen echt verdriet.quote:
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Omdat het "speculeren" bij aanslagen doorgaans neerkomt op constant dezelfde users die denken dat ze super gevat en grappig zijn met "lage bloedsuikerspiegel?" "Religie van de vrede?""jij bent welkom?" Shit en daar zit werkelijk niemand op te wachten.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:33 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit is het NWS forum, forum voor NWS. Wij mogen toch ook niet speculeren met aanslagen, dus waarom wel met rampen? Hiervoor is een apart forum, BNW dacht ik. Want topic 6 inmiddels en het enige nieuws is hetzelfde nieuws als dag één, er is een duikboot vermist met 5 inzittende.
 
			 
			
			
			Maar dit topic staat ook vol met grapjes beste Straatcommandoquote:Op donderdag 22 juni 2023 10:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat het "speculeren" bij aanslagen doorgaans neerkomt op constant dezelfde users die denken dat ze super gevat en grappig zijn met "lage bloedsuikerspiegel?" "Religie van de vrede?""jij bent welkom?" Shit en daar zit werkelijk niemand op te wachten.
Net zoals niemand zit te wachten op paginas vol gemekker over een user die al dan niet wat obsessief post over dit onderwerp. Dat zie ik nog altijd liever
 
											 
			 
			
			
			Zet een TR als je het er niet mee eens bent.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:33 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit is het NWS forum, forum voor NWS. Wij mogen toch ook niet speculeren met aanslagen, dus waarom wel met rampen? Hiervoor is een apart forum, BNW dacht ik. Want topic 6 inmiddels en het enige nieuws is hetzelfde nieuws als dag één, er is een duikboot vermist met 5 inzittende.
 
			 
			
			
			Die duiktoeristen zouden hopen dat het zo luchtig bij hen wasquote:Op donderdag 22 juni 2023 10:42 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar dit topic staat ook vol met grapjes beste Straatcommando
 
			 
			
			
			Ik ga het niet eens teruglezen want tussen die grapjes door zit natuurlijk weer gedoe over die grapjesquote:Op donderdag 22 juni 2023 10:42 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar dit topic staat ook vol met grapjes beste Straatcommando
 
			 
			
			
			Nou, je kan best een apart topic openen met het idee "an sich."quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:38 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Niet perse, kan toch een 2e topic naast lopen met discussie/experts/onzin etc. over deze situatie. Vind FOK! leuk om het nieuws te lezen, hier komt altijd wel het meest interessante nieuws te staan, en als ik dan 6 topics door moet scrollen en tot de conclusie moet komen dat er 0 feiten worden gepost vind ik dat wel een beetje jammer, maar dat is natuurlijk een persoonlijk iets. Houd dan een NWS topic waar feiten worden geplaatst en een Discussie topic waar aannames geplaatst. Linkje in het NWS topic naar het discussie topic, en in het discussie topic een linkje naar het NWS topic waar alleen de feiten staan die je dan snel in één oogopslag kan zien. Maar zoals ik al aangaf, persoonlijke voorkeur.
 
  
			 
			
			
			quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ga het niet eens teruglezen want tussen die grapjes door zit natuurlijk weer gedoe over die grapjes
En dit komt gelukkig nooit voor dus echt uitgekauwd is het ook niet. Bovendien is humor een hele goede manier om zaken te relativeren
 
											 
			 
			
			
			https://theconversation.c(...)e-should-have-208187quote:As the clock ticks on the Titan sub, an expert explains what safety features a submersible should have
The context
The context in which the Titan has disappeared is disturbing. Reports have come out detailing court documents from a 2018 case that show OceanGate, the company responsible for the Titan, fired employee David Lochridge after he expressed concerns about the submersible’s safety.
Lochridge disagreed with OceanGate about the best way to demonstrate the asset’s seaworthiness, and objected to OceanGate’s decision to perform dives without prior “non-destructive testing” to the vessel’s hull to prove its integrity.
Also in 2018, a letter sent to OceanGate by the Manned Underwater Vehicles Committee of the Marine Technology Society, signed by 38 experts, expressed reservations about the submersible’s safety. They said the “[…] experimental approach adopted by OceanGate could result in negative outcomes (from minor to catastrophic) that would have serious consequences for everyone in the industry”.
As we can see from these exchanges, the engineering and regulation of deep-sea submersibles remains somewhat uncharted territory. And since the Titan operates in international waters, it is technically free from governance by any single nation’s regulations.
In this case, most submersible designers would elect to have a classification society certify the vessel’s design. OceanGate made the conscious decision to refuse to do this for the Titan.
Seaworthiness of submersibles
When we talk about the “seaworthiness” of a marine vessel, we are essentially asking if it is fit for purpose, safe to operate, and compliant with the protection of the environment.
For the Titan, fitness for purpose could be summarised by the ability to safely launch from a mothership on the water’s surface, operate autonomously down to 4,000m (the approximate depth of the Titanic shipwreck), and resurface for recovery by the mothership after a dive of a few hours.
Safety to operate would mean no equipment is damaged and no passengers are prone to injury (or worse) while onboard. And protection of environment means the submersible would not have any significant impact on its surroundings, such as through pollution or disturbing the ecosystem.
However, this is the blue-sky scenario. Deep-sea submersibles operate in a hostile environment, and things can go wrong.
Pressure resistance
Submersibles and submarines are shaped the way they are because spheres and cylinders are geometrically more resistant to crushing pressures.
Instead of operating in a breathable atmosphere of 1 bar, the Titan would have to withstand 370 bars of pressure in seawater at the depth of the Titanic. Any defect in the hull could result in instantaneous implosion.
So what is the threshold below which an “out-of-circularity” geometry becomes a defect?
Industries using underwater vessels at depths of a few hundred metres will often use steel hulls, which usually have an out-of-circularity threshold below 0.5% of the vessel’s diameter. Would that criterion be safe enough for the pressure hull of the Titan at 4,000m?
The Titan is made of a composite carbon fibre-titanium hull. It is extremely complicated to design and structurally assess these materials, compared to metallic material only. One can assume this is why OceanGate equipped the Titan with a “real-time hull health monitoring system”.
It’s unclear if the system actually measures the stresses with strain gauges in the hull, or if it is (as Lochridge warned) an acoustic analysis that would only alert people about imminent problems “often milliseconds before an implosion”.
Safety for pressure hull integrity requires analysing various failure modes, before determining a safety coefficient for each mode, depending on the deep diving depth aimed at.
After the design is verified (through calculations), real-world validation should occur in two steps.
Non-destructive testing should be done on the manufactured pressure hull, to check the preciseness of its geometry and any out-of-circularity aspects.
Then, actual dives (ideally unmanned) should be carried out at progressively increasing depths, with stress gauges used to measure actual values against predictions. We don’t know whether the Titan underwent such tests.
Back-ups and redundancy
In designing the functional architecture and selecting equipment, a designer would consider a number of “what if” scenarios to recover from:
what if main power sources fail?
what if my computer crashes and the pilot loses control?
what if my main communication system fails?
how can the submersible signal to the mothership there is a problem?
These scenarios commit the naval architects to ensure what’s called a safety SFAIRP (so far as is reasonably practicable). This involves not only mitigating the consequences of an accident, but also preventing it from happening.
In practical terms, it means having:
a reserve of oxygen (such as while waiting for a rescue party)
reliable main power sources and back-up systems
another power source (such as hydraulic) in case of power loss – this would help, for example, to release safety leads to get positive buoyancy and rise back to the surface.
Each of these systems would need a specific verification (theoretical) and validation (tests) for the specific environment.
Commercial off-the-shelf equipment can potentially fit onboard, if a demonstration of fitness for purpose is made for various scenarios. However, most of the external components (because of crushing pressure) and safety systems would warrant custom design.
According to reports, the Titan was using certain “off-the-shelf” equipment, but it’s difficult to say whether this was certified for its intended use at these depths.
Safety systems
In the Titan’s case, a tether with the mothership would have ensured instant two-way communication and a higher data exchange rate. But these cables can get entangled with potential hazards at a shipwreck site.
As such, tethers are mostly used for unmanned vehicles; manned submersibles prefer to trust the pilot. Also, GPS, portable satellite phones and automatic identification systems can’t be used underwater. These tools use electromagnetic waves that don’t propagate deep underwater (although they could be used on the surface).
Some submarines are equipped with a distress beacon, the equivalent of an emergency position indicating radio beacon (EPIRB). This can be released at the captain’s order, or via a “dead-man” switch; if the pilot responds to a test at regular intervals, a sudden lack of response leads the system to assume the crew is incapacitated.
Hopefully, the “banging” sounds that have been reported are the Titan’s crew and passengers banging against the pressure hull every 30 minutes. This is a technique taught to military submarine crew when grounding on the sea floor.
A high-frequency acoustic pinger would be even more efficient, as this would provide directional accuracy to home onto a distressed submersible.
There are a number of situations that can unfold on the surface too, in the case that the Titan has floated its way up. Even if has (or will do so), the crew and passengers can’t open the vessel’s bolted hatch. They would likely have to continue to contend with the potentially fouled atmosphere inside.
Further complicating matters is the Titan’s white colour, which would make it harder to spot in the foaming sea. This is why floating assets detected from above are usually in orange or yellow shades allowing higher visibility.
The future of deep-sea submersibles
Hopefully, the crew and passengers of the Titan will be rescued. But if the worst happens, forensic examination will inevitably look into whether the Titan met the basic thresholds to demonstrate seaworthiness.
Although various classification societies propose a set of rules for commercial submarines and submersibles, opting to follow these rules remains a voluntary process (which the asset’s insurer usually pushes for).
It’s time to acknowledge that going deep is as complex, if not more complex, than going into space – and that ensuring the safety of submersibles ought to be more than a matter of choice.
 
			 
			
			
			Dat ding kan ook vast zitten in het wrak van de Titanic.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
De boeien in zee hebben dat geluid opgepikt en naar het vliegtuig verzonden ja.
En het officiele statement is dat die geluiden nog steeds geanaliseerd worden door experts.
Er is dus geen officieel statement vanuit de US Coast Guard dat het echte SOS signalen waren.
'Bronnen' of 'spionnen' van nieuwsmedia zeiden dat het SOS signalen waren, maar we weten dus niet in hoeverre die statements betrouwbaar zijn.
 
			 
			
			
			Hij zou een eigen topic kunnen openen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, je kan best een apart topic openen met het idee "an sich."
Het is inderdaad een persoonlijk iets, want ik vermoed dat heel veel mensen hier ook lezen om de grapjes en dergelijke ja. Dus een beetje om te ontspannen.
Maar je kan het altijd voorstellen.
Volgens mij ontstaat er dan ook wel een interessante discussie.
 
			 
			
			
			Ja dan zijn ze ook dood, er is niks van binnen wat hun raam zou kunnen inslaan ( 1 remote controller)quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij zou gewoon al bijna vier dagen aan de oppervlakte kunnen drijven he.
 
			 
			
			
			Die kans lijkt mij klein.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:48 schreef Ama het volgende:
Dat ding kan ook vast zitten in het wrak van de Titanic.
 
			 
			
			
			Als ze vastzitten en nog naar boven gehaald moeten worden zijn ze nu wel te laat denk ik ja. Maar als ze boven water liggen, bij normaal gebruik van zuurstof nog tot ongeveer tot dit moment zuurstof hebben maar nog hebben weten te besparen… dan lijkt het me dat er nog een heel kleine kans is. De kans dat ze overleden zijn of dat dat nu snel gebeurt is veel groter maar zou niet zo stellig zeggen dat ze sowieso al (een paar dagen) overleden zijn.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:35 schreef byah het volgende:
[..]
Omdat het geen reet uitmaakt voor de overlevingskansen. Gebrek aan zuurstof of water, ze zijn gewoon dood. Klaar.
 
			 
			
			
			Ik vermoed dat het zoeken naar een speld in een hooiberg is de Titanic zelf die stukken groter was hebben we al jaren over gedaan om die te vinden.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:30 schreef PzKpfw het volgende:
Vermoedelijk is dat ding makkelijker te vinden wanneer die op de bodem zou liggen dan wanneer die ergens tussen oppervlakte en de bodem 'rondzweeft'.
 
											 
			 
			
			
			Als je ronddobbert en je kunt nog via dat raampje naar de hemel kijken, hou je wel meer hoop dat je toch nog gevonden wordt. Ik denk dat je het op die manier dan langer vol kunt houden.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:49 schreef pietkanarie het volgende:
Als ze vastzitten en nog naar boven gehaald moeten worden zijn ze nu wel te laat denk ik ja. Maar als ze boven water liggen, bij normaal gebruik van zuurstof nog tot ongeveer tot dit moment zuurstof hebben maar nog hebben weten te besparen… dan lijkt het me dat er nog een heel kleine kans is. De kans dat ze overleden zijn of dat dat nu snel gebeurt is groot maar zou niet zo stellig zeggen dat ze sowieso al overleden zijn.
 
											 
			 
			
			
			Rasoptimist gespot. Die zijn al lang dood hoor en anders zeer binnenkort. Hulp gaat, als ze dat ding al weten te vinden (wat zeer onwaarschijnlijk is), veel te laat komen. Helaas.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:49 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Als ze vastzitten en nog naar boven gehaald moeten worden zijn ze nu wel te laat denk ik ja. Maar als ze boven water liggen, bij normaal gebruik van zuurstof nog tot ongeveer tot dit moment zuurstof hebben maar nog hebben weten te besparen… dan lijkt het me dat er nog een heel kleine kans is. De kans dat ze overleden zijn of dat dat nu snel gebeurt is groot maar zou niet zo stellig zeggen dat ze sowieso al overleden zijn.
 
			 
			
			
			Wat mij wel opviel in die persconferentie van de US Coast Guard is dat hij letterlijk zei dat je hoop en vertrouwen moet hebben voor dat werk (anders ben je eigenlijk helemaal niet geschikt voor zo'n operatie).quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:51 schreef vosss het volgende:
Rasoptimist gespot. Die zijn al lang dood hoor en anders zeer binnenkort. Hulp gaat, als ze dat ding al weten te vinden (wat zeer onwaarschijnlijk is), veel te laat komen. Helaas.
 
			 
			
			
			Precies! Niks mis met een beetje hoopvolle speculaties toch.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je ronddobbert en je kunt nog via dat raampje naar de hemel kijken, hou je wel meer hoop dat je toch nog gevonden wordt. Ik denk dat je het op die manier dan langer vol kunt houden.
#speculatiepost
 
			 
			
			
			Eens. Maar niet iedereen beschikt over die kwaliteiten.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:56 schreef pietkanarie het volgende:
Precies! Niks mis met een beetje hoopvolle speculaties toch.
 
   
  en ik weet zeker dat dat team het nog niet opgegeven heeft. Die gaan nog steeds als een malle. Iedere minuut telt nu.
  en ik weet zeker dat dat team het nog niet opgegeven heeft. Die gaan nog steeds als een malle. Iedere minuut telt nu. 
			 
			
			
			Nou optimist… ik weet wel dat de kans heel minimaal is geworden nu er al zoveel tijd verstreken is maar er zijn vaker situaties geweest waarin mensen heel lang overleefden, langer dan gedacht. Dat de kans op een fatale afloop veel groter is (nu of misschien dagen geleden al, door een implosie bijv.) weet ik ook natuurlijkquote:Op donderdag 22 juni 2023 10:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Rasoptimist gespot. Die zijn al lang dood hoor en anders zeer binnenkort. Hulp gaat, als ze dat ding al weten te vinden (wat zeer onwaarschijnlijk is), veel te laat komen. Helaas.
 
			 
			
			
			In ieder geval nog voldoende zuurstof voor de mediahype.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:18 schreef byah het volgende:
[..]
Ze hebben sinds zondag geen enkele kans meer gehad. Maar omdat de media zegt dat er in theorie nog zuurstof aanwezig is tellen we tot dat moment af. Maar in elk realistisch scenario zijn ze allang dood
 
			 
			
			
			Zonde van de tijd van die artsen. Sta je te wachten op niks.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
Eens. Maar niet iedereen beschikt over die kwaliteiten.
En sommige mensen worden er zelfs heel errug narrig van

Ik merk bij mezelf dat ik nog steeds hoop heben ik weet zeker dat dat team het nog niet opgegeven heeft. Die gaan nog steeds als een malle. Iedere minuut telt nu.
Aan dek staan al minimaal vijf artsen (geregeld door de partners van die mensen die toch bulken van het geld. Die zetten ook alles op alles) te wachten voor als ze er straks eventueel uitkomen.
 
			 
			
			
			Die worden dik betaald. Geld speelt geen rol meer.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:01 schreef Ama het volgende:
Zonde van de tijd van die artsen. Sta je te wachten op niks.
 
			 
			
			
			Mediahype of niet, het is gewoon erg interessant. Heb een hoop dingen 'geleerd' die ik hiervoor niet wist. Daarnaast diep respect voor de reddingswerkers, die mensen proberen te redden die tegen alle adviezen ingingen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:01 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
In ieder geval nog voldoende zuurstof voor de mediahype.
 
			 
			
			
			Precies. Beter is dus dat ze nooit gevonden worden. Dan leven ze wel en niet tegelijkertijd. Altijd nog beter dan alleen maar niet leven.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat is niet hoe Schroderings kat werkt: of ze leven of ze leven niet. Je weet het niet totdat je de doos van Schrodinger opent. Het kan dan net zo goed 99/1 , 40/60 of 30/70 zijn.

 
			 
			
			
			Of de Azijnpisser top 7. Dat kan ookquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:04 schreef byah het volgende:
Misschien kunnen we de top-posters in dit topic op missie 7 sturen
 
											 
			 
			
			
			quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat is niet hoe Schroderings kat werkt: of ze leven of ze leven niet. Je weet het niet totdat je de doos van Schrodinger opent. Het kan dan net zo goed 99/1 , 40/60 of 30/70 zijn.

 
			 
			
			
			Als ze overlijden door zuurstofgebrek zullen ze al bewusteloos raken voor ze er verder iets van merken toch? Het is meer de psychische aanloop naar het einde die beangstigend is.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
Precies. Beter is dus dat ze nooit gevonden worden. Dan leven ze wel en niet tegelijkertijd. Altijd nog beter dan alleen maar niet leven.
Maar alla. Helaas pindakaas voor deze mensen. Het enige waar ze nog op kunnen hopen, lijkt te zijn dat ze ooit gevonden zullen worden zodat de familie een fatsoenlijke begrafenis kan organiseren.
Triest. Ook een trieste manier om te gaan. Maar laten we het in perspectief zetten: in Oekraïne worden mensen tegen elkaar opgezet, bewapend, en verteld dat ze de mensen met een ander uniform dan het hunne moeten doodmaken omdat ze anders zelf doodgemaakt zullen worden. Ook geen fijne dood en ook te vroeg.
 
			 
			
			
			Deze?quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Er was ooit een topic van iemand die deze theorie uitte (alles is 50% kans want het gebeurt of het geneurt niet), is een klassieker maar kan hem niet meer vinden.
 
			 
			
			
			Klopt, ze vallen in slaap.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ze overlijden door zuurstofgebrek zullen ze al bewusteloos raken voor ze er verder iets van merken toch? Het is meer de psychische aanloop naar het einde die beangstigend is.
 
			 
			
			
			Nog zo'n 50 minuten. Mooi, kan ik nog ff boodschappen doenquote:Op donderdag 22 juni 2023 10:18 schreef summer2bird het volgende:
Dit YouTube kanaal heeft een live countdown mét spannend muziekje
 
											 
			
			
				
			 heywoodu
             
							heywoodu
				 
                 
			 
			
			
			Misschien.quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |