Goed geantwoord. 400 bar overleef je niet zomaar. Zelfs Jo Bonten niet.quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:32 schreef Pheno het volgende:
Nee hoor, dan ben je dood door of de druk of zuurstofvergiftiging. Beide is vrij permanent
Ik vraag me af of het zeven manieren waren of zeven vormen van balast die ze ofwel tegelijk of afzonderlijk konden droppen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze hadden zeven manieren om ballast te dumpen, gingen er waarschijnlijk vanuit dat ook al zouden alle systemen falen, ze nog steeds naar het oppervlak konden terugkeren.
https://innerspacethrusters.com/products/electric/quote:Streamlined Brushless DC, oil filled and pressure balanced direct drive electric submersible motors. Capable of going to full ocean depth.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:37 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het zeven manieren waren of zeven vormen van balast die ze ofwel tegelijk of afzonderlijk konden droppen.
Het platvorm waar de duikboot op staat heeft tanks die gevuld of geleegd kunnen worden maar daar blijft die duikboot niet op staan.
Aannemend dat ze niet kunnen terugkeren naar dat platvorm, dan moet dat kleine duikbootje dus zijn balast kwijt om weer boven water te komen.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:09 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ing_titanic_tourist/
The 7 ways the submersible can be surfaced:
• There are heavy pipes that can be hydraulically jettisoned from inside the submersible that will make it buoyant. No electricity is required for that.
• They also have "roll weights" which means everyone on board literally stands on one side shifts to sitting on one side and these weights roll off and the submersible becomes buoyant.
• There are ballast bags that have self-dissolving bonds. Which means after 16 hours they will detach automatically and the submersible becomes buoyant.
• They can electronically detach ballast bags.
• Inflate air bags.
• Detachable legs.
• Thrusters to propel upwards.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:07 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Als het allemaal houtje-touwtje hobbybob techniek is, dan vrees ik dat het één systeem is waar ze op vertrouwen.
Of gewoon een lang touw. Was ook wel handig geweest nuquote:Op woensdag 21 juni 2023 23:47 schreef Bocaj het volgende:
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is, maar er zit ook helemaal geen beacon in die onderzeeër.
Zou nu wel makkelijk geweest zijn.
Broodkruimels.quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of gewoon een lang touw. Was ook wel handig geweest nu
Ja, maar dat zal wel niet gekund hebben door de behoorlijke diepte daar. (Correct me if i'm wrong.)quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of gewoon een lang touw. Was ook wel handig geweest nu
Wat zal het gewicht van 4km touw zijn?quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, maar dat zal wel niet gekund hebben door de behoorlijke diepte daar. (Correct me if i'm wrong.)
You tell me!quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat zal het gewicht van 4km touw zijn?
Of ze zijn een nieuw leven begonnen op een eiland...quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:48 schreef crystal_meth het volgende:
Die ballastzakken met "self-dissolving bonds" zouden na 16 uur afgevallen zijn. Dan kan ik maar drie mogelijkheden bedenken: ofwel zijn ze aan de oppervlakte maar worden ze niet gevonden, ofwel is de sub lek geslagen, ofwel hangt ie ergens aan vast...
Hangt een beetje van het soort touw af, maar vergeleken met wat die onderzeeër weegt (10.000 kilo) is het niks, hoor.quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat zal het gewicht van 4km touw zijn?
Er vaart daar wel meer dan een onderzeebootje en hebt ook te maken met het leven in de zee.quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:55 schreef TLC het volgende:
Ze hadden toch gewoon naar de exacte locatie kunnen varen waar de Titanic ligt, en dan een duikboot in een loodrechte lijn met een kabel kunnen laten afzakken ? en als er iets mis gaat takelen ze het gewoon weer omhoog
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |