SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
Gewoon een accountje van Te Kloese om Rutger te stangen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:28 schreef Scrummie het volgende:
Weer een nieuwe ZKA. Het is wat met al die insiders.
[ twitter ]
Mensen die dat doen draag ik geen warm hart toequote:Op woensdag 21 juni 2023 14:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Oftewel: we juichen aankomend seizoen NIET voor het vlaggetje als Ajax Europees speelt!! (tenminste, als je zin hebt in het WK voor clubs)
Hoeveel geld kan dit opleveren? Allemaal leuk zo'n WK, maar al die extra potjes zijn wel heftig voor een relatief kleine selectie als de onze.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nog wel een leuk feitje: Feyenoord en Ajax concurreren dit seizoen voor een plek voor het WK Teams in 2025.
In de huidige opzet plaatsen zich 12 clubs uit Europa hiervoor: de vier CL-winnaars tussen 21-24 en de overige acht beste clubs uit Europa, met een maximum van twee per land (tenzij er drie verschillende CL-winnaars uit één land zijn). Feyenoord staat 19e op die ranglijst (boven clubs als Barcelona, Napoli en Arsenal, lol), Ajax 18e. De elf plekken gaan nu naar Chelsea, Manchester City, Real Madrid, Villareal, AS Roma, Juventus/Inter, Bayern Munchen, Dortmund/Leipzig, PSG, Benfica en Porto. Plek 12 is vacant.
Feyenoord (inclusief bonuspunten 23/24) en Ajax beginnen volgend seizoen allebei op een coefficient van exact 49.000. Wie vanaf de groepsfase het meeste punten pakt, plaatst zich dus voor het WK voor teams. In theorie kunnen Glasgow Rangers en AZ ons nog inhalen, maar met een verschil van negen punten hebben die vrij veel goed te maken. Aan de andere kant is het ook nog mogelijk om het te halen door Porto (zes punten verschil) of zowel Dortmund als Leipzig in te halen. En als ManU, Newcastle of Arsenal de CL wint vervalt die twaalfde plek ook, overigens.
Oftewel: we juichen aankomend seizoen NIET voor het vlaggetje als Ajax Europees speelt!! (tenminste, als je zin hebt in het WK voor clubs)
Dat is nog onbekend. Het is ook maar de vraag of iemand hier op zit te wachten gezien het overvolle voetbalprogramma. Op dit moment denk ik dat de meeste clubs hun B-elftal gaan sturen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:00 schreef H.FR het volgende:
[..]
Hoeveel geld kan dit opleveren? Allemaal leuk zo'n WK, maar al die extra potjes zijn wel heftig voor een relatief kleine selectie als de onze.
Nog 13 nachtjes slapen tot de eerste trainingquote:
Moet dan toch een dubbeldeal worden met Danilo.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die kunnen ze toch helemaal niet betalen
(maar ze mogen het wel proberen)
Welke ranking nemen ze hiervoor dan? Volgens mij staat Feyenoord op 29 en Ajax op 19 in de UEFA ranking dan.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nog wel een leuk feitje: Feyenoord en Ajax concurreren dit seizoen voor een plek voor het WK Teams in 2025.
In de huidige opzet plaatsen zich 12 clubs uit Europa hiervoor: de vier CL-winnaars tussen 21-24 en de overige acht beste clubs uit Europa, met een maximum van twee per land (tenzij er drie verschillende CL-winnaars uit één land zijn). Feyenoord staat 19e op die ranglijst (boven clubs als Barcelona, Napoli en Arsenal, lol), Ajax 18e. De elf plekken gaan nu naar Chelsea, Manchester City, Real Madrid, Villareal, AS Roma, Juventus/Inter, Bayern Munchen, Dortmund/Leipzig, PSG, Benfica en Porto. Plek 12 is vacant.
Feyenoord (inclusief bonuspunten 23/24) en Ajax beginnen volgend seizoen allebei op een coefficient van exact 49.000. Wie vanaf de groepsfase het meeste punten pakt, plaatst zich dus voor het WK voor teams. In theorie kunnen Glasgow Rangers en AZ ons nog inhalen, maar met een verschil van negen punten hebben die vrij veel goed te maken. Aan de andere kant is het ook nog mogelijk om het te halen door Porto (zes punten verschil) of zowel Dortmund als Leipzig in te halen. En als ManU, Newcastle of Arsenal de CL wint vervalt die twaalfde plek ook, overigens.
De ranking wordt opgemaakt over vier seizoenen dacht ik.quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Welke ranking nemen ze hiervoor dan? Volgens mij staat Feyenoord op 29 en Ajax op 19 in de UEFA ranking dan.
Ja, dus Ajax met 62 op 19 en Feyenoord met 49 op 29quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De ranking wordt opgemaakt over vier seizoenen dacht ik.
Denk je dat Feyenoord al vier jaar Europees goede dingen laat zien?quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De ranking wordt opgemaakt over vier seizoenen dacht ik.
Edit: “with additional teams to be determined by a club ranking of the four-year period”
Nee, dit is de ranking die gebruikt wordt, over 20/21, 21/22, 22/23 en 23/24:quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja, dus Ajax met 62 op 19 en Feyenoord met 49 op 29
https://www.footballseeding.com/uefa/club-ranking/2023-24/
Wanneer wordt dat gespeeld, winterstop?quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee, dit is de ranking die gebruikt wordt, over 20/21, 21/22, 22/23 en 23/24:
https://kassiesa.net/uefa/data/method5/trank2025.html
Waarbij je moet bedenken dat punten voor Feyenoord bovenop de 4 komen en bij Ajax de 2.5 punt in feite een vangnet is bij een vroege uitschakeling, vanaf de groepsfase wordt er vanaf 0 geteld. Praktisch beginnen beide clubs vanaf 49.
Zomer van 2025 (juni-juli)quote:Op donderdag 22 juni 2023 08:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wanneer wordt dat gespeeld, winterstop?
Tja, voor de Arabische en Aziatische/Amerikaanse markten is dit wel scoren natuurlijk, al hun topteams tegen de beste clubs uit Europa. En als het maar eens in de vier jaar is kan dit natuurlijk best leuk uitpakken. Sowieso denk ik dat een CL-format in de zomer met een gastland heel leuk kan uitpakken, denk dat ik de afsluiting van de CL in 2020 in de zomer misschien wel de leukste uitvoering vond van de CL in heel lange tijd.quote:
Vreemd wel maar eens in de 4 jaar en dat jaarlijkse mini toernooitje om de wereldbeker komt dan te vervallen?quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Tja, voor de Arabische en Aziatische/Amerikaanse markten is dit wel scoren natuurlijk, al hun topteams tegen de beste clubs uit Europa. En als het maar eens in de vier jaar is kan dit natuurlijk best leuk uitpakken. Sowieso denk ik dat een CL-format in de zomer met een gastland heel leuk kan uitpakken, denk dat ik de afsluiting van de CL in 2020 in de zomer misschien wel de leukste uitvoering vond van de CL in heel lange tijd.
Dus toch maar hopen dat Feyenoord zich plaatst, als het helemaal geen reet aan blijkt te zijn kunnen we het altijd als een soort oefentoernooi beschouwen.
Ze hebben de Confederations Cup geschrapt hiervoor, vandaar dat het eens in de 4 jaar isquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vreemd wel maar eens in de 4 jaar en dat jaarlijkse mini toernooitje om de wereldbeker komt dan te vervallen?
Ja. Zoals hhh38 zegt geen confederations cup meer, en de continentale kampioenschappen zoals de Copa America zijn vanaf dan altijd op even jaren waarin geen landenWK gespeeld wordt.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vreemd wel maar eens in de 4 jaar en dat jaarlijkse mini toernooitje om de wereldbeker komt dan te vervallen?
Maar dat traditionele club WK ieder jaar komt dan ook te vervallen?quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja. Zoals hhh38 zegt geen confederations cup meer, en de continentale kampioenschappen zoals de Copa America zijn vanaf dan altijd op even jaren waarin geen landenWK gespeeld wordt.
Klopt, die wordt niet meer gespeeld.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat traditionele club WK ieder jaar komt dan ook te vervallen?
Jammer, ook wel een k toernooitje maar wel een jaarlijkse bevestiging dat de beste van Europa ook de beste van de wereld is.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Klopt, die wordt niet meer gespeeld.
Leuk, goeie knulquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:44 schreef De_Kraam het volgende:
[ afbeelding ]
Beekie airlines on tour.
Dat zal een clubWK ook wel zijn, verwacht bij de laatste 8 op een dergelijk toernooi vooral Europese clubs eigenlijk. Maar goed het kan interessante affiches opleveren, en omdat je zonder returns speelt heb je wel weer dat alle wedstrijden alles of niets op een neutraal terrein zijn, dat geeft toch wel lading aan ieder potje in tegenstelling tot de doorgaans vrij saaie CL.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jammer, ook wel een k toernooitje maar wel een jaarlijkse bevestiging dat de beste van Europa ook de beste van de wereld is.
Europees voetbal is sowieso pas na de winter interessant maar dit wordt best wel moeilijk met iedere 3 dagen een wedstrijd zo'n beetje (tenminste ga ik vanuit), dan hebben NL clubs weinig kans of het nu Feyenoord of Ajax wordt.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat zal een clubWK ook wel zijn, verwacht bij de laatste 8 op een dergelijk toernooi vooral Europese clubs eigenlijk. Maar goed het kan interessante affiches opleveren, en omdat je zonder returns speelt heb je wel weer dat alle wedstrijden alles of niets op een neutraal terrein zijn, dat geeft toch wel lading aan ieder potje in tegenstelling tot de doorgaans vrij saaie CL.
Hij heeft toch meer een accountantuitstralingquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:44 schreef De_Kraam het volgende:
[ afbeelding ]
Beekie airlines on tour.
Ik vind het echt zo’n foto met de ondertekst:quote:Op donderdag 22 juni 2023 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij heeft toch meer een accountantuitstraling
Ik heb het idee dat ZKA en een heleboel andere transfer'experts' en journalisten zich flink laten gebruiken door zaakwaarnemers.quote:
Het wordt wel steeds vervelender ja, vooral omdat alle knip- en plaksites ook met elke kutscheet aan de haal gaanquote:Op donderdag 22 juni 2023 15:02 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ZKA en een heleboel andere transfer'experts' en journalisten zich flink laten gebruiken door zaakwaarnemers.
Vooral jammer dat 1908.nl tegenwoordig ook zo veel nieuwtjes van jan en alleman overneemt en vertaald zonder te (kunnen) weten of het klopt. Het was juist nog wel leuk toen hij nog echt veel eigen nieuwtjes had en dingen als eerste kon melden.quote:Op donderdag 22 juni 2023 15:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Het wordt wel steeds vervelender ja, vooral omdat alle knip- en plaksites ook met elke kutscheet aan de haal gaan
Het is heel vermoeiend, zeker omdat Rutger van 'ik doe het allemaal voor de club' is gegaan naar 'wat mij betreft gaat hij naar ajax zolang ik de primeur maar heb'. En dat mensen hem hier als een beschermde diersoort gaan beschouwen omdat hij af en toe wel inside-informatie heeft en omdat hij bij een grapje direct users (subtiel of minder subtiel) gaat bedreigen vind ik ook maar vermoeiend.quote:Op donderdag 22 juni 2023 15:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Het wordt wel steeds vervelender ja, vooral omdat alle knip- en plaksites ook met elke kutscheet aan de haal gaan
Het is nog maar 22 juni en in principe kan je in juli al een behoorlijk representatief elftal sturen. Ik ben wel blij dat het deze keer allemaal wat rustiger loopt.quote:Op donderdag 22 juni 2023 15:34 schreef Haringkop het volgende:
Ik vind het allemaal nog tam op transfergebied, buiten die kut geruchten.
Alle lekken zijn gedicht door KloeseGod.quote:Op donderdag 22 juni 2023 15:34 schreef Haringkop het volgende:
Ik vind het allemaal nog tam op transfergebied, buiten die kut geruchten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |