abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209586235
https://www.nu.nl/economi(...)ic-verpakkingen.html

De supermarkten houden hun kaarten nog tegen de borst over wat ons als klanten te wachten staat als op 1 juli nieuwe regels voor plastic verpakkingen ingaan. Ze hadden gehoopt daarin gezamenlijk op te trekken, maar daar heeft toezichthouder ACM een stokje voor gestoken.

Dat laat supermarktkoepel CBL aan NU.nl weten. "We hadden gehoopt op een gezamenlijk beleid, maar de supermarkten moeten nu ieder voor zich bepalen hoe ze met de nieuwe regels omgaan", zegt de woordvoerder van de brancheorganisatie.

Volgens die nieuwe regels mogen ondernemers, dus bijvoorbeeld supermarkten, bakkers en slagers, geen gratis wegwerpbekers en -bakjes met plastic meer aanbieden. In theorie moeten de winkels een herbruikbaar alternatief aanbieden of kunnen mensen zelf een beker of bakje meenemen om te laten vullen.

Maar het is niet de bedoeling dat mensen in het gangpad drinkyoghurt uitknijpen in de zelf meegebrachte beker. "We stimuleren hergebruik waar dat kan", zegt een woordvoerder van marktleider Albert Heijn (AH). "Het moet voor de klant wel praktisch uitvoerbaar zijn."

Bij de koffie to go, die AH ook aanbiedt, kunnen klanten wel de eigen beker vullen."Daar bieden we ook hervulbare bekers te koop aan."

Jumbo laat weten dat het bedrijf nog druk bezig is met de invoering van de nieuwe regels. Hetzelfde geldt voor de op twee na grootste keten, PLUS. Wanneer winkels na 1 juli verpakkingen met wegwerpplastic gebruiken, moeten ze daar extra geld voor rekenen.

Daarvoor heeft de overheid richtlijnen gegeven. Die zijn 5 cent voor voorverpakte kleine porties groente, fruit, noten en portieverpakkingen voor bijvoorbeeld beleg en saus. Voor een beker is dat 25 cent en voor een maaltijd 50 cent. Die bedragen moeten zichtbaar zijn op de kassabon.

Mijn gedachten er over kwa toekomst visie.

Geweldig land leven we toch.
In de jaren na de oorlog kwam mensen al aan met bakjes om hun eten te halen.
Kan niet wachten tot dat de wef en de overheid.
Kant en klaren maaltijden afgewogen worden per persoon.
Terwijl je voedsel bonnen krijg van de overheid .
Gebaseerd op je inkomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door suijkerbuijk op 20-06-2023 23:15:21 ]
pi_209586257
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 23:03 schreef suijkerbuijk het volgende:

Mijn gedachten er over kwa toekomst visie.

Geweldig land leven we toch.
In de jaren na de oorlog kwam mensen al aan met bakjes om hun eten te halen.
Kan niet wachten tot dat de wef en de overheid.
Kant en klaren maaltijden afgewogen worden per persoon.
Terwijl je voedsel bonnen krijg van de overheid .
Gebasseerd op je inkomen.
Kan je al je wappie-shit niet gewoon in één algemeen topic posten ipv 14x per dag een artikel te verdraaien tot hetzelfde stokpaardje?
pi_209586302
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 23:03 schreef suijkerbuijk het volgende:
Gebasseerd op je inkomen.
Je hebt gebassierdt fout geschreven.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 20 juni 2023 @ 23:12:09 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209586307
Ik ga elke dag naar de supermarkt om met mijn door de overheid verstrekte voedselbonnen een kant en klaar maaltijd te halen. Uiteraard scheppen ze dat in mijn mooie maaltijdbakje met WEF logo :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209586322
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 23:06 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Kan je al je wappie-shit niet gewoon in één algemeen topic posten ipv 14x per dag een artikel te verdraaien tot hetzelfde stokpaardje?
Fout ik geef mijn mening of gedachten er over .
Wat jullie ook mogen doen

Alleen copy en link neer zetten is niet voldoende volgens een mod die al eerder via pm heeft gemeld .

Dus geef ik mijn menig of gedachten.
Tenslotte zet ik dat er bij wat ik er van vindt.

Verder is de rest precies wat in de link staat

Maar goed het jouw irritatie dat ik mijn menig er over geeft
pi_209586918

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_209586928
Ja goed idee laten we alles nog duurder maken. 25 cent op een beker? Dus alle kwark word nog eens 10% duurder?

Net als dat kut statiegeld op blikjes. Tering overheid man. Ik ga uit protest en omdat ik er nu toch voor betaal al mijn plastic en blikjes op straat gooien.
pi_209586929
Ondertussen in half Azië :')

_O-
pi_209586993
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2023 00:42 schreef Sapstengel het volgende:
Ik ga uit protest en omdat ik er nu toch voor betaal al mijn plastic en blikjes op straat gooien.
Ik verheug me nu al op de musical Erik Hazelhoff.
pi_209587445
Ik snap eigenlijk de link niet met pakken yoghurt, de supermarkt mag geen gratis plastic verpakkingen aanbieden.

Dus een plastic zakje bij het brood, groenten.
Maar bij een pak (drink)yoghurt zit nu toch geen "gratis plastic verpakking"?
  woensdag 21 juni 2023 @ 05:35:34 #11
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_209587462
Ja, maak het maar duurder joh. Wat boeit het. Resultaat is wel dat ik het niet meer ga scheiden, en alle afval in 1 vuilnisbak gooi. Bekijk het maar met die klimaatgekte tegenwoordig.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 21 juni 2023 @ 05:39:01 #12
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_209587466
Huh, geldt dit ook in supermarkten? Mijn drie paprikas komen dus los voortaan ofzo? Ik snap m niet, maar zie het wel over twee weken.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_209587493
quote:
19s.gif Op woensdag 21 juni 2023 05:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Huh, geldt dit ook in supermarkten? Mijn drie paprikas komen dus los voortaan ofzo? Ik snap m niet, maar zie het wel over twee weken.
Nee hoor, je betaalt gewoon extra er voor.

Waar je vroeger een bon had met:

Paprika mix 1,99
Kwark 1,49
Bami kant en klaar 3,99

Ziet je bon er voortaan zo uit:

Paprika mix 1,99
Plastictoeslag 0,20
Kwark 1,49
Plastictoeslag 0,25
Bami kant en klaar 3,99
Plastictoeslag 0,50

Gelukkig zijn de boodschappen niet zo duur :')
pi_209587501
Doorgeslagen gekte.
  woensdag 21 juni 2023 @ 06:14:40 #15
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_209587527
Welke partijen hebben hier eigenlijk mee ingestemd of komt dit uit Europa?
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_209587645
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 06:14 schreef SilverMane het volgende:
Welke partijen hebben hier eigenlijk mee ingestemd of komt dit uit Europa?
Europa met hun extreme obsessie om de single use plastics te verminderen. :')
pi_209587702
quote:
Niks mis mee. Plastic is pure kanker.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209587779
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2023 00:42 schreef Sapstengel het volgende:
Ja goed idee laten we alles nog duurder maken. 25 cent op een beker? Dus alle kwark word nog eens 10% duurder?

Net als dat kut statiegeld op blikjes. Tering overheid man. Ik ga uit protest en omdat ik er nu toch voor betaal al mijn plastic en blikjes op straat gooien.
Nee dit gaat over wegwerp plastic dat gratis wordt aangeboden. Niet over producten die verpakt zijn in plastic verpakkingen. In het geval van supermarkten dus bijvoorbeeld de zakjes bij brood en groente en fruit

https://ondernemersplein.(...)erpbekers-en-bakjes/
pi_209587792
quote:
2s.gif Op woensdag 21 juni 2023 07:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Jij wilt zwaardere en meer ruimte innemende verpakkingen om hiermee meer vervoerskosten te creëren?

Een komkommer in plastic blijft een week langer vers, meer voedselafval creëren?
pi_209587797
Gewoon geen plastic meer. Vroeger had men dat ook niet en het ging allemaal prima.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 21 juni 2023 @ 07:26:02 #21
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_209587809
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 05:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik snap eigenlijk de link niet met pakken yoghurt, de supermarkt mag geen gratis plastic verpakkingen aanbieden.

Dus een plastic zakje bij het brood, groenten.
Maar bij een pak (drink)yoghurt zit nu toch geen "gratis plastic verpakking"?
De binnenkant van een yoghurtpak is ook van plastic. Net als bij kartonnen koffiebekertjes.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_209587811
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 07:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Nee dit gaat over wegwerp plastic dat gratis wordt aangeboden. Niet over producten die verpakt zijn in plastic verpakkingen. In het geval van supermarkten dus bijvoorbeeld de zakjes bij brood en groente en fruit

https://ondernemersplein.(...)erpbekers-en-bakjes/
Euh nee.
Uit de openingspost:

Volgens die nieuwe regels mogen ondernemers, dus bijvoorbeeld supermarkten, bakkers en slagers, geen gratis wegwerpbekers en -bakjes met plastic meer aanbieden. In theorie moeten de winkels een herbruikbaar alternatief aanbieden of kunnen mensen zelf een beker of bakje meenemen om te laten vullen.

Maar het is niet de bedoeling dat mensen in het gangpad drinkyoghurt uitknijpen in de zelf meegebrachte beker. "We stimuleren hergebruik waar dat kan", zegt een woordvoerder van marktleider Albert Heijn (AH). "Het moet voor de klant wel praktisch uitvoerbaar zijn
pi_209587920
Dit is toch gewoon de wereld andersom? Laten we consumenten lekker extra gaan belasten omdat supermarkten en fabrikanten overal plastic in gebruiken. En ze het brengen als een oplossing.
  woensdag 21 juni 2023 @ 07:52:05 #24
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_209587950
Dit is gewoon weer een extra belasting. Is dat nou echt het enige wat je kan bedenken als overheid? Wat een creatieve en intellectuele armoede.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_209587979
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 07:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Euh nee.
Uit de openingspost:

Maar het is niet de bedoeling dat mensen in het gangpad drinkyoghurt uitknijpen in de zelf meegebrachte beker. "We stimuleren hergebruik waar dat kan", zegt een woordvoerder van marktleider Albert Heijn (AH). "Het moet voor de klant wel praktisch uitvoerbaar zijn
Het is een beetje ongelukkig verwoord maar het gaat om disposables, dus wegwerp. Dus je plastic patatbakje en je tasje bij je groente. Een pak melk of beker yoghurt niet. Of bv knijpyoghurt als Breaker eronder valt weet ik niet, want dat is wegwerp. En pak Arla dan weer niet. Al met al. Kut
pi_209587998
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 07:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Euh nee.
Uit de openingspost:

Lees de richtlijn zelf maar. Het gaat om to go verpakkingen, niet om elk product waarin plastic is verwerkt in de verpakking.
pi_209588193
https://www.rijksoverheid(...)ernatief%20gebruiken.

Toch even zitten spieken, maar het komt neer op betalen bij 1 persoons/portie verpakkingen die je direct kunt consumeren.

Dus een pak yoghurt niet, maar een breaker wel.
Een maaltijdsalade wel, maar een zakje snoep groenten weer niet.

Daarnaast mogen supermarkten zelf de prijs bepalen en zijn ze bij voorverpakte producten niet verplicht om een alternatief te bieden.

Al met dus weer een ordinaire belasting verhoging.

Daarnaast lijkt gerecycled plastic beter dan de zoveelste kartonnen of zogenaamd "biologische afbreekbar" alternatief.
pi_209588224
quote:
7s.gif Op woensdag 21 juni 2023 07:23 schreef HSG het volgende:
Gewoon geen plastic meer. Vroeger had men dat ook niet en het ging allemaal prima.
Plastic levert een enorme bijdrage in voedselveiligheid (hygiene en houdbaarheid).
Zonder plastic is het onmogelijk om medische spullen steriel te bewaren.

De klok bijna honderd jaar terug draaien omdat men er in azie een teringzooi van maakt vind ik geen goed idee.
-
pi_209588421
quote:
voor deze verpakkingen hoef je niet extra te betalen:
*Voorverpakt eten dat twee porties of meer bevat

https://www.rijksoverheid(...)ernatief%20gebruiken
Nog meer singles tax, Yay. :') Een gezinsverpakking kost nu vaak al maar 20 cent meer dan een 1 persoonsportie.
Kan ik de halve week hetzelfde vreten of de helft weg flikkeren, top beleid. :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  woensdag 21 juni 2023 @ 09:12:45 #30
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209588528
quote:
2s.gif Op woensdag 21 juni 2023 07:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Met welk alternatief?
Ow. Het alternatief is betalen, dat is het. Want je eigen beker meenemen om de dranken over te schenken is niet de bedoeling volgens ah.....

Fuck dit man.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209588725
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 07:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Jij wilt zwaardere en meer ruimte innemende verpakkingen om hiermee meer vervoerskosten te creëren?

Een komkommer in plastic blijft een week langer vers, meer voedselafval creëren?
Mensen kijken niet naar de werkelijke gevolgen maar slechts deugpraatjes verkondigen.
pi_209588757
Lekker graaien in het half om half gehakt met je ranzige poten
pi_209589039
quote:
10s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:33 schreef Ontaard het volgende:
Lekker graaien in het half om half gehakt met je ranzige poten
Verplicht latex handschoentjes aan om het gehakt te pakken. Die mogen we mischien wel weg blijven gooien. :')

PET plastic is 100% te recyclen. Al die tetra drank en melk verpakkingen met plastic dopjes vaak aluminium en altijd plastic tegen het karton aan zijn niet te recyclen.
pi_209589043
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Verplicht latex handschoentjes aan om het gehakt te pakken. Die mogen we mischien wel weg blijven gooien. :')

PET plastic is 100% te recyclen. Al die tetra drank en melk verpakkingen met plastic dopjes vaak aluminium en altijd plastic tegen het karton aan zijn niet te recyclen.
Ik heb latex allergie ;( liggen er ook nitril handschoentjes dan?
pi_209589133
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:02 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Nog meer singles tax, Yay. :') Een gezinsverpakking kost nu vaak al maar 20 cent meer dan een 1 persoonsportie.
Kan ik de halve week hetzelfde vreten of de helft weg flikkeren, top beleid. :')
Ja dit dus. Ik koop vaak al gezinsverpakkingen en gooi de helft weg omdat het goedkoper is.
Nu ben ik voor het terugdringen van plastic maar het moet wel kunnen en redelijk blijven.

Bij de McDonalds kan ik het nog begrijpen maar zelf met kannen yoghurt naar de supermarkt gaan zie ik niet zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209589197
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gehakt / vlees gaat het dus niet op gelden. Alleen op dingen die “to-go” zijn, of voor singe use (dus denk aan plastic zakjes voor je groente en fruit) Dus je voorbeeld slaat nergens op.

Natuurlijk is de regel nog steeds kut, want op een breaker geld het wel, op een pak kwark niet. Op een 1 persoons maaltijdsalade wel, op een pak soepgroente niet.
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:38:45 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209589333
Kan Danny niet een feature bouwen dat alle posts waar WEF in staat automatischnaar BNW worden gemoved?
pi_209589338
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:23 schreef alopio het volgende:

[..]
Gehakt / vlees gaat het dus niet op gelden. Alleen op dingen die “to-go” zijn, of voor singe use (dus denk aan plastic zakjes voor je groente en fruit) Dus je voorbeeld slaat nergens op.

Natuurlijk is de regel nog steeds kut, want op een breaker geld het wel, op een pak kwark niet. Op een 1 persoons maaltijdsalade wel, op een pak soepgroente niet.
Vleesverpakking is net zo goed single use gebruik leg het de consument maar eens uit wat het verschil is tussen de ene single use en de andere single use. :')

Gelukkig hebben we de papieren Nespresso cup gekregen. oh daar zit ook een plastic barrière laag in. Maar goed deze is van PLA en onder de juiste omstandigheden snel biologisch afbreekbaar. Die juiste omstandigheden zijn helaas alleen aanwezig in compostfabrieken, op de vuilnisbelt duurt het alleen veel langer.
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:39:54 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209589340
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 00:42 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ondertussen in half Azië :')

[ afbeelding ]

_O-
Ah dat wil je hier dus ook blijkbaar.
pi_209589396
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Onzin reactie

Als dat hier zou kunnen gebeuren was dat allang gebeurd want we gebruikten vroeger heel wat meer plastic. Juist omdat we de infrastructuur hebben om rommel op te ruimen en te recyclen hebben we dat niet. Alsof een groot deel van de mensen in Nederland de PMD bak niet gebruiken als die beschikbaar is :')

Met dit soort regels creëer je juist meer aversie tegen recyclen.

Overal extra belasting, statiegeld etc. op zonder na te denken wat nu echt de gevolgen zijn, maar goed, uiteindelijk niet mijn probleem, misschien moet jan modaal en de mensen die er onder zitten daar maar aan denken :W
  FOK!fotograaf woensdag 21 juni 2023 @ 10:48:07 #41
842 Zorro
Z
pi_209589436
Als iedereen heel eenvoudig zou doen (en nee ik doe het zelf ook niet, dus ik klaag er verder niet over) dan was het zo afgelopen met die onzin. Overal voor weigeren te betalen en alles wat dus toeslag heeft in eigen bakjes kieperen. Breaker yoghurt? Betalen! Nou ik dacht het niet! Hup in eigen bakje. JA MAAR DAT KAN NIET!!!

Jawel dat zie je toch. Ik geen plastic, ik niet betalen.

Enorme zooi toestanden chaos alles.

Maar ja, ik ben er zelf ook teveel watje voor om dat echt te doen :{
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_209589459
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is het narratief wat door de antiplasticlobby en flapdrollen van de eu gebruikt wordt waarom we plastic in Europa moeten bannen.

De observeerbare realiteit is dat het slordig met afval omgaan in Europa allang er niet meer is de recycling en het hergebruik van kunststoffen hier in Europa allang van de grond gekomen is. :')
  woensdag 21 juni 2023 @ 10:59:12 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209589584
quote:
6s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:48 schreef Zorro het volgende:
Als iedereen heel eenvoudig zou doen (en nee ik doe het zelf ook niet, dus ik klaag er verder niet over) dan was het zo afgelopen met die onzin. Overal voor weigeren te betalen en alles wat dus toeslag heeft in eigen bakjes kieperen. Breaker yoghurt? Betalen! Nou ik dacht het niet! Hup in eigen bakje. JA MAAR DAT KAN NIET!!!

Jawel dat zie je toch. Ik geen plastic, ik niet betalen.

Enorme zooi toestanden chaos alles.

Maar ja, ik ben er zelf ook teveel watje voor om dat echt te doen :{
Waarom niet?
Domme ideeën verdienen domme reacties.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209589667
quote:
17s.gif Op woensdag 21 juni 2023 00:38 schreef Lt.Bookman het volgende:
[ afbeelding ]

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Klaus! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209589718
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 10:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Vleesverpakking is net zo goed single use gebruik leg het de consument maar eens uit wat het verschil is tussen de ene single use en de andere single use. :')

Gelukkig hebben we de papieren Nespresso cup gekregen. oh daar zit ook een plastic barrière laag in. Maar goed deze is van PLA en onder de juiste omstandigheden snel biologisch afbreekbaar. Die juiste omstandigheden zijn helaas alleen aanwezig in compostfabrieken, op de vuilnisbelt duurt het alleen veel langer.
Het is ook niet uit te leggen en een bizarre regel, maar een vleesverpakking valt er dus niet onder want dat neem je dus mee naar huis, ik eet in elk geval geen rauw gehakt in de trein. En ja, het rare is dat je een breaker of een bakje patat ook mee naar huis kan nemen, maar dat valt dus onder “to-go”
Het is in elk geval weer een geval van een regel die niet uit te leggen is.
  Vis een optie? woensdag 21 juni 2023 @ 11:24:21 #46
70532 loveli
N
pi_209589882
Herbruikbare bekers :') Halverwege de jaren '90 was er na uitdelen van herbruikbare koffiebekers al een discussie dat plastic wegwerpbekers beter voor het milieu waren dan herbruikbare bekers. Plastic wegwerpbekers zijn ook beter dan papieren cups, vanwege de hoeveelheid water die gebruikt wordt bij productie.

Dit gaat niet om het milieu.
crap in = crap out
pi_209589920
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 08:28 schreef quo_ het volgende:

[..]
Plastic levert een enorme bijdrage in voedselveiligheid (hygiene en houdbaarheid).
Zonder plastic is het onmogelijk om medische spullen steriel te bewaren.

De klok bijna honderd jaar terug draaien omdat men er in azie een teringzooi van maakt vind ik geen goed idee.
Ach de mensheid heeft zich toch al bewezen nutteloos te zijn.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  Vis een optie? woensdag 21 juni 2023 @ 11:27:42 #48
70532 loveli
N
pi_209589928
Net als de rietjesmaffia. Gehandicapten moeten stikken in papieren rietjes, er zijn opeens 1001 soorten herbruikbare rietjes te koop die niet hygienisch schoongemaakt kunnen worden en de eerste doden met een staaf rvs in hun brein zijn al geregistreerd, omdat mensen tijdens het drinken vielen.
crap in = crap out
pi_209590006
Zit de toeslag ook op aardbeien in een plastic bakje? En een maaltijdsalade van twee porties (of meer) in een plastic bak?
pi_209590103
quote:
Daarvoor heeft de overheid richtlijnen gegeven. Die zijn 5 cent voor voorverpakte kleine porties groente, fruit, noten en portieverpakkingen voor bijvoorbeeld beleg en saus. Voor een beker is dat 25 cent en voor een maaltijd 50 cent. Die bedragen moeten zichtbaar zijn op de kassabon.
Bedankt EU, Rutte4/Kaag1.

In 2030 vergaan we toch allemaal dus wat maakt het uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')