Kan je al je wappie-shit niet gewoon in één algemeen topic posten ipv 14x per dag een artikel te verdraaien tot hetzelfde stokpaardje?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:03 schreef suijkerbuijk het volgende:
Mijn gedachten er over kwa toekomst visie.
Geweldig land leven we toch.
In de jaren na de oorlog kwam mensen al aan met bakjes om hun eten te halen.
Kan niet wachten tot dat de wef en de overheid.
Kant en klaren maaltijden afgewogen worden per persoon.
Terwijl je voedsel bonnen krijg van de overheid .
Gebasseerd op je inkomen.
Je hebt gebassierdt fout geschreven.quote:
Fout ik geef mijn mening of gedachten er over .quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:06 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Kan je al je wappie-shit niet gewoon in één algemeen topic posten ipv 14x per dag een artikel te verdraaien tot hetzelfde stokpaardje?
Ik verheug me nu al op de musical Erik Hazelhoff.quote:Op woensdag 21 juni 2023 00:42 schreef Sapstengel het volgende:
Ik ga uit protest en omdat ik er nu toch voor betaal al mijn plastic en blikjes op straat gooien.
Nee hoor, je betaalt gewoon extra er voor.quote:Op woensdag 21 juni 2023 05:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Huh, geldt dit ook in supermarkten? Mijn drie paprikas komen dus los voortaan ofzo? Ik snap m niet, maar zie het wel over twee weken.
Europa met hun extreme obsessie om de single use plastics te verminderen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 06:14 schreef SilverMane het volgende:
Welke partijen hebben hier eigenlijk mee ingestemd of komt dit uit Europa?
Niks mis mee. Plastic is pure kanker.quote:Op woensdag 21 juni 2023 06:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Europa met hun extreme obsessie om de single use plastics te verminderen.
Nee dit gaat over wegwerp plastic dat gratis wordt aangeboden. Niet over producten die verpakt zijn in plastic verpakkingen. In het geval van supermarkten dus bijvoorbeeld de zakjes bij brood en groente en fruitquote:Op woensdag 21 juni 2023 00:42 schreef Sapstengel het volgende:
Ja goed idee laten we alles nog duurder maken. 25 cent op een beker? Dus alle kwark word nog eens 10% duurder?
Net als dat kut statiegeld op blikjes. Tering overheid man. Ik ga uit protest en omdat ik er nu toch voor betaal al mijn plastic en blikjes op straat gooien.
Jij wilt zwaardere en meer ruimte innemende verpakkingen om hiermee meer vervoerskosten te creëren?quote:Op woensdag 21 juni 2023 07:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niks mis mee. Plastic is pure kanker.
De binnenkant van een yoghurtpak is ook van plastic. Net als bij kartonnen koffiebekertjes.quote:Op woensdag 21 juni 2023 05:27 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik snap eigenlijk de link niet met pakken yoghurt, de supermarkt mag geen gratis plastic verpakkingen aanbieden.
Dus een plastic zakje bij het brood, groenten.
Maar bij een pak (drink)yoghurt zit nu toch geen "gratis plastic verpakking"?
Euh nee.quote:Op woensdag 21 juni 2023 07:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee dit gaat over wegwerp plastic dat gratis wordt aangeboden. Niet over producten die verpakt zijn in plastic verpakkingen. In het geval van supermarkten dus bijvoorbeeld de zakjes bij brood en groente en fruit
https://ondernemersplein.(...)erpbekers-en-bakjes/
Het is een beetje ongelukkig verwoord maar het gaat om disposables, dus wegwerp. Dus je plastic patatbakje en je tasje bij je groente. Een pak melk of beker yoghurt niet. Of bv knijpyoghurt als Breaker eronder valt weet ik niet, want dat is wegwerp. En pak Arla dan weer niet. Al met al. Kutquote:Op woensdag 21 juni 2023 07:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Euh nee.
Uit de openingspost:
Volgens die nieuwe regels mogen ondernemers, dus bijvoorbeeld supermarkten, bakkers en slagers, geen gratis wegwerpbekers en -bakjes met plastic meer aanbieden. In theorie moeten de winkels een herbruikbaar alternatief aanbieden of kunnen mensen zelf een beker of bakje meenemen om te laten vullen.
Maar het is niet de bedoeling dat mensen in het gangpad drinkyoghurt uitknijpen in de zelf meegebrachte beker. "We stimuleren hergebruik waar dat kan", zegt een woordvoerder van marktleider Albert Heijn (AH). "Het moet voor de klant wel praktisch uitvoerbaar zijn
Lees de richtlijn zelf maar. Het gaat om to go verpakkingen, niet om elk product waarin plastic is verwerkt in de verpakking.quote:Op woensdag 21 juni 2023 07:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Euh nee.
Uit de openingspost:
Volgens die nieuwe regels mogen ondernemers, dus bijvoorbeeld supermarkten, bakkers en slagers, geen gratis wegwerpbekers en -bakjes met plastic meer aanbieden. In theorie moeten de winkels een herbruikbaar alternatief aanbieden of kunnen mensen zelf een beker of bakje meenemen om te laten vullen.
Maar het is niet de bedoeling dat mensen in het gangpad drinkyoghurt uitknijpen in de zelf meegebrachte beker. "We stimuleren hergebruik waar dat kan", zegt een woordvoerder van marktleider Albert Heijn (AH). "Het moet voor de klant wel praktisch uitvoerbaar zijn
Plastic levert een enorme bijdrage in voedselveiligheid (hygiene en houdbaarheid).quote:Op woensdag 21 juni 2023 07:23 schreef HSG het volgende:
Gewoon geen plastic meer. Vroeger had men dat ook niet en het ging allemaal prima.
Nog meer singles tax, Yay.quote:voor deze verpakkingen hoef je niet extra te betalen:
*Voorverpakt eten dat twee porties of meer bevat
https://www.rijksoverheid(...)ernatief%20gebruiken
Met welk alternatief?quote:Op woensdag 21 juni 2023 07:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niks mis mee. Plastic is pure kanker.
Mensen kijken niet naar de werkelijke gevolgen maar slechts deugpraatjes verkondigen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 07:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij wilt zwaardere en meer ruimte innemende verpakkingen om hiermee meer vervoerskosten te creëren?
Een komkommer in plastic blijft een week langer vers, meer voedselafval creëren?
Verplicht latex handschoentjes aan om het gehakt te pakken. Die mogen we mischien wel weg blijven gooien.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:33 schreef Ontaard het volgende:
Lekker graaien in het half om half gehakt met je ranzige poten
Ik heb latex allergiequote:Op woensdag 21 juni 2023 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Verplicht latex handschoentjes aan om het gehakt te pakken. Die mogen we mischien wel weg blijven gooien.![]()
PET plastic is 100% te recyclen. Al die tetra drank en melk verpakkingen met plastic dopjes vaak aluminium en altijd plastic tegen het karton aan zijn niet te recyclen.
Ja dit dus. Ik koop vaak al gezinsverpakkingen en gooi de helft weg omdat het goedkoper is.quote:Op woensdag 21 juni 2023 09:02 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Nog meer singles tax, Yay.Een gezinsverpakking kost nu vaak al maar 20 cent meer dan een 1 persoonsportie.
Kan ik de halve week hetzelfde vreten of de helft weg flikkeren, top beleid.
Gehakt / vlees gaat het dus niet op gelden. Alleen op dingen die “to-go” zijn, of voor singe use (dus denk aan plastic zakjes voor je groente en fruit) Dus je voorbeeld slaat nergens op.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Verplicht latex handschoentjes aan om het gehakt te pakken. Die mogen we mischien wel weg blijven gooien.![]()
PET plastic is 100% te recyclen. Al die tetra drank en melk verpakkingen met plastic dopjes vaak aluminium en altijd plastic tegen het karton aan zijn niet te recyclen.
Vleesverpakking is net zo goed single use gebruik leg het de consument maar eens uit wat het verschil is tussen de ene single use en de andere single use.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:23 schreef alopio het volgende:
[..]
Gehakt / vlees gaat het dus niet op gelden. Alleen op dingen die “to-go” zijn, of voor singe use (dus denk aan plastic zakjes voor je groente en fruit) Dus je voorbeeld slaat nergens op.
Natuurlijk is de regel nog steeds kut, want op een breaker geld het wel, op een pak kwark niet. Op een 1 persoons maaltijdsalade wel, op een pak soepgroente niet.
Ah dat wil je hier dus ook blijkbaar.quote:Op woensdag 21 juni 2023 00:42 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ondertussen in half Azië
[ afbeelding ]
Onzin reactiequote:Op woensdag 21 juni 2023 10:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah dat wil je hier dus ook blijkbaar.
Dat is het narratief wat door de antiplasticlobby en flapdrollen van de eu gebruikt wordt waarom we plastic in Europa moeten bannen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah dat wil je hier dus ook blijkbaar.
Waarom niet?quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:48 schreef Zorro het volgende:
Als iedereen heel eenvoudig zou doen (en nee ik doe het zelf ook niet, dus ik klaag er verder niet over) dan was het zo afgelopen met die onzin. Overal voor weigeren te betalen en alles wat dus toeslag heeft in eigen bakjes kieperen. Breaker yoghurt? Betalen! Nou ik dacht het niet! Hup in eigen bakje. JA MAAR DAT KAN NIET!!!
Jawel dat zie je toch. Ik geen plastic, ik niet betalen.
Enorme zooi toestanden chaos alles.
Maar ja, ik ben er zelf ook teveel watje voor om dat echt te doen
Het is ook niet uit te leggen en een bizarre regel, maar een vleesverpakking valt er dus niet onder want dat neem je dus mee naar huis, ik eet in elk geval geen rauw gehakt in de trein. En ja, het rare is dat je een breaker of een bakje patat ook mee naar huis kan nemen, maar dat valt dus onder “to-go”quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vleesverpakking is net zo goed single use gebruik leg het de consument maar eens uit wat het verschil is tussen de ene single use en de andere single use.![]()
Gelukkig hebben we de papieren Nespresso cup gekregen. oh daar zit ook een plastic barrière laag in. Maar goed deze is van PLA en onder de juiste omstandigheden snel biologisch afbreekbaar. Die juiste omstandigheden zijn helaas alleen aanwezig in compostfabrieken, op de vuilnisbelt duurt het alleen veel langer.
Ach de mensheid heeft zich toch al bewezen nutteloos te zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2023 08:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Plastic levert een enorme bijdrage in voedselveiligheid (hygiene en houdbaarheid).
Zonder plastic is het onmogelijk om medische spullen steriel te bewaren.
De klok bijna honderd jaar terug draaien omdat men er in azie een teringzooi van maakt vind ik geen goed idee.
Bedankt EU, Rutte4/Kaag1.quote:Daarvoor heeft de overheid richtlijnen gegeven. Die zijn 5 cent voor voorverpakte kleine porties groente, fruit, noten en portieverpakkingen voor bijvoorbeeld beleg en saus. Voor een beker is dat 25 cent en voor een maaltijd 50 cent. Die bedragen moeten zichtbaar zijn op de kassabon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |